BMW 760i (400 kW, 750 Nm): Nový dvanáctiválec příjde na 3,5 milionu Kč
Spolu s novým ceníkem platným od září se na český trh dostává vrcholná motorizace luxusní mnichovské limuzíny. Základní cena začíná na necelých 3,5 milionech, prodloužená verze pak na 3,835 milionech korun. Vlajková loď Mercedesu se momentálně v ČR prodává za 4,224 miliony Kč.
Nové BMW 760i dostalo zcela nový motor o výkonu 400 kW při 5250 min-1, točivý moment 750 Nm je k dispozici v pásmu 1500 až 5000 min-1.
Z naznačených otáček, resp. jejich rozsahů lze odhadovat, že motoráři BMW vsadili na přeplňování, stejně jako u šestiválců a osmiválců. Je to opravdu tak. Pod jménem TwinPower Turbo Technology je klasické přeplňování výfukovými turbodmychadly, které je kombinováno s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva (High Precision Injection, 200 bar) a dvojitým plynule variabilním časováním ventilů VANOS. BMW využívá optimální uspořádání V12 s úhlem řad válců 60°, které zajišťuje přirozeně vyvážený chod prostý vibrací. S pomocí přeplňování mohl být zvýšen výkon motoru, aniž by byl nutný výrazný nárůst zdvihového objemu.
Ani v nejnovějším vysokovýkonném motoru BMW nechybí sada opatření snižující spotřebu paliva, pojmenovaná EfficientDynamics. Motor plní standard EU5 i ULEV II (v USA).
Nové BMW 760i vs. Mercedes-Benz S 600 L | |||
Model | BMW 760i | BMW 760Li | Mercedes-Benz S 600 L |
Motor | 6,0 V12 | 6,0 V12 | 5,5 V12 |
Zdvihový objem [cm3] | 5972 | 5972 | 5513 |
Válce/ventily | 12/4 | 12/4 | 12/3 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 400/5250 | 400/5250 | 380/5000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 750/1500-5000 | 750/1500-5000 | 830/1800-3500 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,6 | 4,6 | 4,6 |
Komb. spotřeba benzin [l/100 km] | 12,9 | 13 | 14,3 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 2030 | 2100 | 2135 |
Cena v ČR [Kč] | 3.471.000,- | 3.835.000,- | 4.224.500,- |
Novinkou je také nasazení automatické převodovky s osmi stupni pro jízdu vpřed. BMW tvrdí, že je s novým uspořádáním planetových soukolí schopno dosáhnout většího převodového rozsahu než u jakékoliv jiné šestistupňové automatické převodovky, přičemž rozměry, hmotnost a účinnost osmistupňového automatu zůstávají právě na úrovni starší a dnes standardní konfigurace. Nová převodovka, jejíž dodavatelem je firma ZF, využívá 4 jednoduchá planetová soukolí a 5 řadicích prvků.
Ústrojí je připraveno pro další rozšíření mimo vlajkovou loď mnichovské automobilky, je kompatibilní s pohonem všech kol a zástavbou pomocného elektrického stroje.
Dvanáctiválcové modely mají proti těm osmiválcovým v BMW 750i nejen odlišné hnací ústrojí, ale také širší standardní výbavu. Připlácet proto není třeba za metalický lak, kvalitní dřevěné obložení interiéru "Burled walnut" s vykládáním, kůží potaženou přístrojovou desku, komfortní el. nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce včetně bederní opěrky a paměti, tepelně izolační skla všech oken, čelní okno "Climate comfort" včetně dešťového senzoru, automatickou čtyřzónovou klimatizaci, alarm, plynulé samočinné dovírání dveří Soft Close, rádio "BMW Professional" s HiFi systémem Professional (16 reproduktorů) nebo za navigační systém "Professional" včetně navigačních dat.
Provedení 760Li má navíc taky "Lane Departure Warning" – systém upozorňující na nežádoucí změnu jízdního pruhu, "Lane Change Warning" – systém monitorující slepé úhly a situaci za vozem, aktivní tempomat s funkcí "Stop&Go", adaptivní světlomety, "BMW Night Vision" – systém nočního vidění s rozpoznáváním osob a "Head-Up Display" – projekci důležitých jízdních informací na čelní sklo.