BMW 5: Facelift středního věku

BMW 5: Facelift středního věku

 
 

Současné BMW 5 patří mezi nejčastěji modernizované evropské automobily. Po letošním faceliftu tomu nebude jinak.

Dobré věci zrají jako kvalitní víno. Ovšem zatímco vznešenému moku stačí pár desítek let v temném sklepě se stálou teplotou, automobilům musejí pomáhat jejich tvůrci. Mezi nejvyzrálejší současné automobily patří bezesporu limuzína a kombi vyšší střední třídy BMW 5 (E60), které přežilo šok, způsobený kontroverzním bangleovským designem, nadmíru dobře, a prodává se jako nikdy předtím.

V polovině modelového života přichází facelift, s nímž se Pětky začnou vyrábět již v březnu 2007. Stylistické změny se omezily na lehké retušování obou konců vozu a nabídku nových vzorů litých kol a barevných odstínů. Příď se stylisticky očistila a vsadila na zvýrazněné sbíhající se linie spolu s novou horizontální lištou ve spodním náběru vzduchu. Záď působí svěže díky výraznějším hranám na víku kufru a nárazníku. Přepracované přední světlomety s čirým krycím sklem nyní používají "angel eyes" jako denní světla, podobně jako nové trojkové kupé, vzadu došlo na LED diody - pět sbíhavých světelných tyčí v obrysovkách a dvě souběžné řady v ukazatelích směru. V interiéru se uplatnily nové výplně dveří, pozměněné materiály a nová středová konzole s osmi programovatelnými tlačítky a navigačním systémem nové generace. Výsledkem je opět - podobně jako při modernizace minulé Pětky (E39) - umocněný vybroušený styl. Automobilka s obrovským technologickým potenciálem je jako jedna z mála schopná během výroby jediné generace modelu v rámci modernizačního úsilí z větší části obměnit motorovou paletu, a to dokonce vícekrát. Právě tento nepříliš obvyklý moment právě nastává; zatímco během dosavadních tří let výroby už BMW stačilo generačně obměnit kompletní motorovou paletu, nyní přichází další významná změna. Všechny šestiválce se dočkaly přepracování, jeden z nabídky vypadl a nahradil jej objemnější kolega se sníženým výkonem (525d).

Největší změnou je ovšem aplikace přímého vstřikování benzínu druhé generace s piezovstřikovači na oba zážehové šestiválce a nová šestistupňová samočinná převodovka Steptronic s výrazně zkrácenými reakčními a řadicími dobami a ovládáním pomocí plně elektronického voliče. O jejích kvalitách svědčí nejlépe fakt, že vozy vybavené samočinnou převodovkou vykazují nižší spotřebu.

Nechybí nové technologie k šetření paliva, například Brake Energy Regeneration (šesti- a osmiválce), která spíná alternátor k dobíjení akumulátoru jen pokud není motor pod zátěží, tedy například během brzdění či volnoběhu. Modely s ručně řazenou převodovkou obrží šipkové indikátory vhodného okamžiku přeřazení. Bezpečnostní novinkou je Lane Departure Warning System - varování při opuštění jízdního pruhu, tedy podobný, jaký již známe z vozů koncernu PSA. BMW ovšem používá kamery v zrcátkách a varuje vibracemi volantu. Nechybí ani další generace adaptivního tempomatu, užívající ke zpomalení vozu nově i brzdy a schopná mj. samočinně zastavit a znovu rozjet vůz např. při popojíždění v koloně. Ten je schopen rozeznat i rychle se blížící překážku a předem připravit brzdy k okamžitému nástupu plné síly po šlápnutí na pedál.

Zatímco motory čtyř- a osmiválců se nezměnily, mezi nejoblíbenějšími šestiválci nezůstal kámen na kameni. Benzinové motorizace vytěžily z nového přímého vstřikování nárůst výkonu až o 20 koní a 20 newtonmetrů spolu s radikálním poklesem spotřeby, až o 25 % (!). Turbodiesely prodělaly mírnou optimalizaci, jejímž výsledkem je nárůst výkonu a kroutícího momentu, především kvůli udržení konkurenčních výhod. Dvaapůllitrový vznětový šestiválec z nabídky vypadl, nahradil jej třílitr se sníženým výkonem.

Výkon základního dvaapůllitrového šestiválce 523i povyskočil ze 130 na 140 kW (190 k) a z 230 na 235 Nm, zrychlení 0 - 100 km/h se zlepšilo o 0,3 na 8,2 s, nejvyšší rychlost vylezla o 2 na výsledných 237 km/h a spotřeba poklesla o 12 % na 7,3 l/100 km. Největší novinkou je 525i, v němž místo původního dvaapůllitru nyní pracuje třílitr se sníženým výkonem. Výkon 160 kW ((218 k) zůstal, všechny ostatní parametry se skokově zlepšily; kroutící moment 270 Nm (dříve 250), spotřeba paliva 7,4 l/100 km (-1,3 l), nejvyšší rychlost 248 km/h (+3 km/h) i sprint na stovku za 7,4 s (-0,1 s). Prestižní třílitr 530i posílil na 200 kW (272 k) (+10 kW) a 320 Nm (+20 Nm), na stovku nyní zrychlí za 6,3 s (-0,2 s) a nejvyšší rychlost je opět omezena na 250 km/h. Spotřeba se zlepšila o 1,1 l na výsledných 7,7 l/100 km.

Všechny tři šestiválcové turbodiesely jsou nyní třílitry common rail III s piezovstřikovači. Díky optimalizacím povyskočily výkony motorizací 525d, 530d i 535d na 145, 173 a 210 kW (197, 235 a 286 k), kroutící moment se zvýšil pouze u nejsilnějšího z nich, a to na 580 (+20) Nm. Nejvyšší rychlost nyní činí 237, 250 a 250 km/h (dříve 230, 250 a 250), zrychlení 0 - 100 km/h se odehraje za 7,6, 6,8 a 6,4 s (dříve 8,1, 6,8 a 6,5) a průměrná spotřeba činí 6,2, 6,4 a 6,8 l/100 km (dříve 6,9, 6,7 a 8).

Všechny údaje platí pro sedan v základní výbavě s mechanickou převodovkou (kromě 535d, který má ve standardní specifikaci automat).

Anketa

Je podle vás BMW na současné technologické špičce?
  • Ano, ekonomicky se mu daří, má peníze na vývoj a jeho nejnovější počiny to jasně dokazují

    59,9

    Hlasovat

     
  • Ano, Mercedes má sice některé motory a technologie lepší, ale BMW má celkovou převahu

    6,6

    Hlasovat

     
  • Nevím, podle mě jsou nastejno s Mercedesem a Audi

    15,4

    Hlasovat

     
  • Ne, Mercedes a/nebo Audi mají náskok

    9,8

    Hlasovat

     
  • Ne, Toyota a Honda jsou napřed, zejména v konstrukci motorů a hybridních technologií

    8,3

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Mobilní data mohou zlevnit ještě víc, nastiňuje Sobotka Mobilní data mohou zlevnit ještě víc, nastiňuje Sobotka

Další výsledky tlaku na snížení cen mobilních dat pro…

Ceny nových bytů v Praze dál strmě rostou, meziročně zdražily o 15 procent Ceny nových bytů v Praze dál strmě rostou, meziročně zdražily o 15 procent

Zájemci o bydlení si za nové byty připlácí stále víc.…

Karoq vystřídal Yetiho, Škoda zahájila sériovou výrobu novinky v Kvasinách Karoq vystřídal Yetiho, Škoda zahájila sériovou výrobu novinky v Kvasinách

Automobilka Škoda Auto v závodě v Kvasinách na Rychnovsku…

 

Štítky PSA BMW

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: BMW 5: Facelift středního věku







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Mercedes a Bosch představují parkoviště budoucnosti. Co všechno bude umět?

Mercedes a Bosch představují parkoviště budoucnosti. Co všechno bude umět?

Dnes 16:51

Zatímco plně autonomní vozy jsou tématem pro hodně vzdálenou budoucnost, některé prvky autopilota se dají efektivně využít již dnes.




Blesk.cz

Kendy z Básníků Matásek truchlí: Zemřel mu otec, slavný scénograf!

Kendy z Básníků Matásek truchlí: Zemřel mu otec,…

Herec David Matásek (54), známý z filmového cyklu o Básnících či seriálu Polda, truchlí. Ve věku 73 let totiž v…

Pobodaná Lenka v Egyptě je v klinické smrti. Není naděje na zlepšení

Pobodaná Lenka v Egyptě je v klinické smrti. Není…

Smutná zpráva z Egypta: útok šílence s nožem má další oběť. Je jí česká účetní Lenka (36) z Rakovnicka, kterou…

 

iSport.cz

Turci jsou bez kouče. Zkušený Terim skončil po rvačce v restauraci

Turci jsou bez kouče. Zkušený Terim skončil po…

Zkušený trenér Fatih Terim ukončil dva týdny po rvačce v restauraci své třetí působení u fotbalové reprezentace…

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod pochopím, řekl Piqué

Neymar chce od PSG garance, táta je s týmem. Odchod…

Zdálo se, že je vyřešeno. Obránce Barcelony Gerard Piqué dal na své sociální sítě fotku se spoluhráčem Neymarem…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…