BMW 5: Facelift středního věku

BMW 5: Facelift středního věku

 
 

Současné BMW 5 patří mezi nejčastěji modernizované evropské automobily. Po letošním faceliftu tomu nebude jinak.

Dobré věci zrají jako kvalitní víno. Ovšem zatímco vznešenému moku stačí pár desítek let v temném sklepě se stálou teplotou, automobilům musejí pomáhat jejich tvůrci. Mezi nejvyzrálejší současné automobily patří bezesporu limuzína a kombi vyšší střední třídy BMW 5 (E60), které přežilo šok, způsobený kontroverzním bangleovským designem, nadmíru dobře, a prodává se jako nikdy předtím.

V polovině modelového života přichází facelift, s nímž se Pětky začnou vyrábět již v březnu 2007. Stylistické změny se omezily na lehké retušování obou konců vozu a nabídku nových vzorů litých kol a barevných odstínů. Příď se stylisticky očistila a vsadila na zvýrazněné sbíhající se linie spolu s novou horizontální lištou ve spodním náběru vzduchu. Záď působí svěže díky výraznějším hranám na víku kufru a nárazníku. Přepracované přední světlomety s čirým krycím sklem nyní používají "angel eyes" jako denní světla, podobně jako nové trojkové kupé, vzadu došlo na LED diody - pět sbíhavých světelných tyčí v obrysovkách a dvě souběžné řady v ukazatelích směru. V interiéru se uplatnily nové výplně dveří, pozměněné materiály a nová středová konzole s osmi programovatelnými tlačítky a navigačním systémem nové generace. Výsledkem je opět - podobně jako při modernizace minulé Pětky (E39) - umocněný vybroušený styl. Automobilka s obrovským technologickým potenciálem je jako jedna z mála schopná během výroby jediné generace modelu v rámci modernizačního úsilí z větší části obměnit motorovou paletu, a to dokonce vícekrát. Právě tento nepříliš obvyklý moment právě nastává; zatímco během dosavadních tří let výroby už BMW stačilo generačně obměnit kompletní motorovou paletu, nyní přichází další významná změna. Všechny šestiválce se dočkaly přepracování, jeden z nabídky vypadl a nahradil jej objemnější kolega se sníženým výkonem (525d).

Největší změnou je ovšem aplikace přímého vstřikování benzínu druhé generace s piezovstřikovači na oba zážehové šestiválce a nová šestistupňová samočinná převodovka Steptronic s výrazně zkrácenými reakčními a řadicími dobami a ovládáním pomocí plně elektronického voliče. O jejích kvalitách svědčí nejlépe fakt, že vozy vybavené samočinnou převodovkou vykazují nižší spotřebu.

Nechybí nové technologie k šetření paliva, například Brake Energy Regeneration (šesti- a osmiválce), která spíná alternátor k dobíjení akumulátoru jen pokud není motor pod zátěží, tedy například během brzdění či volnoběhu. Modely s ručně řazenou převodovkou obrží šipkové indikátory vhodného okamžiku přeřazení. Bezpečnostní novinkou je Lane Departure Warning System - varování při opuštění jízdního pruhu, tedy podobný, jaký již známe z vozů koncernu PSA. BMW ovšem používá kamery v zrcátkách a varuje vibracemi volantu. Nechybí ani další generace adaptivního tempomatu, užívající ke zpomalení vozu nově i brzdy a schopná mj. samočinně zastavit a znovu rozjet vůz např. při popojíždění v koloně. Ten je schopen rozeznat i rychle se blížící překážku a předem připravit brzdy k okamžitému nástupu plné síly po šlápnutí na pedál.

Zatímco motory čtyř- a osmiválců se nezměnily, mezi nejoblíbenějšími šestiválci nezůstal kámen na kameni. Benzinové motorizace vytěžily z nového přímého vstřikování nárůst výkonu až o 20 koní a 20 newtonmetrů spolu s radikálním poklesem spotřeby, až o 25 % (!). Turbodiesely prodělaly mírnou optimalizaci, jejímž výsledkem je nárůst výkonu a kroutícího momentu, především kvůli udržení konkurenčních výhod. Dvaapůllitrový vznětový šestiválec z nabídky vypadl, nahradil jej třílitr se sníženým výkonem.

Výkon základního dvaapůllitrového šestiválce 523i povyskočil ze 130 na 140 kW (190 k) a z 230 na 235 Nm, zrychlení 0 - 100 km/h se zlepšilo o 0,3 na 8,2 s, nejvyšší rychlost vylezla o 2 na výsledných 237 km/h a spotřeba poklesla o 12 % na 7,3 l/100 km. Největší novinkou je 525i, v němž místo původního dvaapůllitru nyní pracuje třílitr se sníženým výkonem. Výkon 160 kW ((218 k) zůstal, všechny ostatní parametry se skokově zlepšily; kroutící moment 270 Nm (dříve 250), spotřeba paliva 7,4 l/100 km (-1,3 l), nejvyšší rychlost 248 km/h (+3 km/h) i sprint na stovku za 7,4 s (-0,1 s). Prestižní třílitr 530i posílil na 200 kW (272 k) (+10 kW) a 320 Nm (+20 Nm), na stovku nyní zrychlí za 6,3 s (-0,2 s) a nejvyšší rychlost je opět omezena na 250 km/h. Spotřeba se zlepšila o 1,1 l na výsledných 7,7 l/100 km.

Všechny tři šestiválcové turbodiesely jsou nyní třílitry common rail III s piezovstřikovači. Díky optimalizacím povyskočily výkony motorizací 525d, 530d i 535d na 145, 173 a 210 kW (197, 235 a 286 k), kroutící moment se zvýšil pouze u nejsilnějšího z nich, a to na 580 (+20) Nm. Nejvyšší rychlost nyní činí 237, 250 a 250 km/h (dříve 230, 250 a 250), zrychlení 0 - 100 km/h se odehraje za 7,6, 6,8 a 6,4 s (dříve 8,1, 6,8 a 6,5) a průměrná spotřeba činí 6,2, 6,4 a 6,8 l/100 km (dříve 6,9, 6,7 a 8).

Všechny údaje platí pro sedan v základní výbavě s mechanickou převodovkou (kromě 535d, který má ve standardní specifikaci automat).

Anketa

Je podle vás BMW na současné technologické špičce?
  • Ano, ekonomicky se mu daří, má peníze na vývoj a jeho nejnovější počiny to jasně dokazují

    55,8

    Hlasovat

     
  • Ano, Mercedes má sice některé motory a technologie lepší, ale BMW má celkovou převahu

    8,5

    Hlasovat

     
  • Nevím, podle mě jsou nastejno s Mercedesem a Audi

    16,2

    Hlasovat

     
  • Ne, Mercedes a/nebo Audi mají náskok

    11,2

    Hlasovat

     
  • Ne, Toyota a Honda jsou napřed, zejména v konstrukci motorů a hybridních technologií

    8,3

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky PSA BMW

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: BMW 5: Facelift středního věku







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Dnes 08:00

Z výrobce obstarožních „brouků“ a kompaktních golfů se Volkswagen postupem doby vypracoval na tvůrce, který dokáže potrápit i německou prémiovou trojku. První vlaštovkou v dlouhé cestě na vrchol se stalo právě kupé Corrado. Proč tomu tak bylo?




Blesk.cz

Barbara, která v reality show ulovila milionáře: Dcera svého tátu poznala až v televizi

Barbara, která v reality show ulovila milionáře:…

Rozárie Kautmanová (9) je dcerou Barbary Kautmanové (41) a tehdejšího milionáře z novácké reality show Vem si…

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Kempný nahrával a Washington otáčí! Tampa má postup, Pastrňák bez bodu

Kempný nahrával a Washington otáčí! Tampa má postup,…

SOUHRN | Obránce Michal Kempný přispěl v play off NHL asistencí k výhře hokejistů Washingtonu nad Columbusem 4:3…

 

Reflex.cz

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo? Budou Hamáčkovci spíše v roli užitečných oranžových idiotů, či součástí řešení problému?

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo?…

Babišovo hnutí ANO nabídlo sociální demokracii v potenciální společné vládní koalici pět ministerstev, a to…

Malebná Santana: Vesnička na východě Madeiry vás okouzlí osobitou architekturou

Malebná Santana: Vesnička na východě Madeiry vás…

Obec Santana, ležící na severovýchodě portugalského subtropického ostrova Madeira, je proslavena prostou, ale…