Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW 5 po modernizaci: V Česku od 997.500 Kč

Inovované BMW 5 je možné objednávat už i u nás. Základní cena nového sedanu se nachází těsně pod milionem korun.
Zpět na článek
7. 7. 2013 12:49
7. 7. 2013 13:45
7. 7. 2013 20:07
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 7. 2013 13:54
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 7. 2013 14:56
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 7. 2013 19:29
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 7. 2013 19:31
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 7. 2013 16:59
7. 7. 2013 18:14
7. 7. 2013 19:18
7. 7. 2013 20:08
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 7. 2013 20:28
7. 7. 2013 20:16
7. 7. 2013 21:55
8. 7. 2013 00:23
8. 7. 2013 10:25
7. 7. 2013 20:29
7. 7. 2013 21:08
7. 7. 2013 23:06
7. 7. 2013 20:39
7. 7. 2013 22:21
7. 7. 2013 23:15
7. 7. 2013 20:45
Avatar - Hammunasakra
7. 7. 2013 12:33
Dobrá cena
BMW 520d 135kW za milion 62 tisíc je hodně dobrý auto za suprovou cenu :yes:
Rozbalit vlákno
0
7. 7. 2013 12:49
PÁTÝ ROZMĚR
A pak, že neexistuje garážový ráj... Díky za prémiový článek o prémiovém autě. Nabídka bere dechy, ve snímcích se člověk může donekonečna koupat a nasávat tak do sebe špičkovou estetiku. Motory, jejich četnost, kvalita a výkonové rozpětí pak vhání doslova slzy do vočí, tohle dojme jistě každého. Ano, tohle nejsou pokusy o to, zaujmout příčně pruhovanou střechou nějakého prosťáčka na chodníku, tohle je článek o nejlepších autech na světě.

Co ceny? No jak známo, pohled na cenu je odrazem především tvých schopností, respektive neschopností. Nejsou tedy levná a drahá auta, jsou jen levné a drahé životy...

BRAVO BMW :yes: :-!
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Ozzman
7. 7. 2013 13:53
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Souhlas, parádní vůz. Mít ty prachy a ještě na provoz, pro mne nejideálnější vůz. Jen mít pouze to mega na auto, dost bych přemýšlel, jestli radši nekoupit TOP Passata či Mondeo, než základní BMW a pak nemít ani na výměnu oleje když to přeženu :-) Tahle generace 5tky je opravdu dle mě to nej, co si člověk s potřebou kombi může přát :-)
7. 7. 2013 18:33
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Výměnu oleje máš obvykle v ceně, stačí se mrknout na ceny a servisní balíčky.
Koupit Mondeo místo BMW 5 - tak to už chce opravdu hodně...sebezapření :-)
Avatar - Ozzman
7. 7. 2013 18:55
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Bavíme se o základním modelu za cenu do 1 milionu. Co je lepší, mít TOP z mainstreamové střední třídy ( Passat/Mondeo/Superb), nebo holátko ( i když holátko ne v takovém smyslu jako Octavia active) od BMW a nemít pak na nic.

Výměna oleje je brána samozřejmě s nadsázkou, ale až skončí záruka, každej prd je ještě dražší, než na ten mainstream. Proto bych uvažoval, co se mi vyplatí, jestli mít mermomocí BMW, které je dle mě opravdu perfektním vozem, nebo klasiku, která mě nemusí sežrat. Řečičky o tom, že provoz nového BMW je stejný jako koncern neberu, vím o tom svý :-) Leda tak na 10-15 let starý ojetiny.

Vím, že mě budeš přesvědčovat, že BMW je jiný svět, vím to, jel sem mimo jiné i v tomto 530d (před faceliftem) a bylo to něco fascinujícího oproti střední mainstreamové třídě, ale v praktičnosti vede výše zmíněná trojice :-) Mít peníze nazbyt, určitě však volím právě 530d s xdrivem :-)
Avatar - Emel
7. 7. 2013 22:19
Re: PÁTÝ ROZMĚR
To je otázka preferencí. Osobně nejsem přítelem všemožných asistentů - adaptivní tempomat, lane assist, nouzové brzdění a podobně s klidným srdcem vypínám, látkové sedačky mi vyhovují (pokud jsou vyhřívané), kožený volant a xenony mi stačí ke štěstí. Jiná věc je, jestli ti vyhovuje zadokolka nebo ne.
Avatar - Ozzman
8. 7. 2013 08:59
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Zas tak moc sem ze zadolkolkou nenajezdil, takže to nedokážu posoudit ve všech situacích, ale v praxi bych asi velkej problém neviděl :-) Mě stačí ke štěstí klimatizace a rádio, ale jde mi spíše o ty náklady >:D Stejně jen teoretizuju, na takovejhle nákup se nechystám >:D
Avatar - Emel
8. 7. 2013 09:29
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Problém je samozřejmě jen zima... tu jistotu že vyjedeš kam potřebuješ se zadokolkou zkrátka nemáš, jet s ní třeba na hory je docela risk... znám pár majitelů BMW, někteří vozí v kufru betonový panel, jiní jezdí na hory manželčinou Fabií (nebo X5)...
8. 7. 2013 09:47
Re: PÁTÝ ROZMĚR
No já nevím, jezdil jsem pár BMW zadokolek i v zimě na sněhu a nemůžu říct, že by byly až tak od věci. Samozřejmě xdrive je xdrive, tam uvažovat nemusíš :-)
Avatar - boost.
8. 7. 2013 18:20
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Za pět let, co máme RWD BMW jsme jen jednou použili v Alpách řetězy, jinak vyjedeme všude, kam chceme. Pokud to tedy světlá výška vozu dovolí, ale nikdy jsme ještě nezapadli. :-!
8. 7. 2013 08:14
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Samozřejmě, že existují i lidé, co auto kupují tak nějak...na dřeň.
Já jdu obvykle do auta, které chci, byť s nižší výbavou.
Ford, nacpaný až po střechu cetkami z Číny (xenony, displeje, asistenty a blabla...), je pořád "jen" Ford, BMW i bez výbavy je pořád BMW.
Je mi sice toto uvažování poněkud cizí, ale mít v kapse "jen" mega, kašlu jak na Mondeo, tak na BMW a jdu raději do Focuse, nebo Oktávky za cca 500 - 600 tisíc.
Avatar - Ozzman
8. 7. 2013 08:58
Re: PÁTÝ ROZMĚR
To je taky řešení, ale nepíšu jen Ford, ale i VW či Supa :-) Ale pak by mě celou dobu užíralo "vždyt si mohl mít BMW" >:D
Avatar - Emel
8. 7. 2013 09:26
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Ford nebo VW, to je prašť jako uhoď.
8. 7. 2013 09:35
Re: PÁTÝ ROZMĚR
>:D Stejně se z každýho auta stane časem Opel. :-)
8. 7. 2013 09:38
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Přesně tak, Mondeo, Passat, Superb, i40 - to všechno jsou auta v porovnání s BMW o level níže.
Pokud chci BMW, a mám na něj, tak ho koupím bez ohledu na to, kolik bych si za tu cenu mohl nakoupit levnějších aut v plné palbě, kór když ta plná palba jsou hlavně ty cetky z Číny.
Avatar - Ozzman
8. 7. 2013 12:32
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Jenže já řeším situaci, mít těsně na základní model, jak se rozhodnout. Mít 3 mega nepřemejšlim a jdu do BMW :-)
8. 7. 2013 13:59
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Ano, to je právě ten způsob uvažování, který nechápu: Mám mega = mám těsně na základ od BMW nebo na 2x plnou palbu z Koreje.

Já chci auto - tedy dejme tomu, že BMW 5 a koukám, jestli na něj mám.
Mám na něj = beru ho.

V každé cenové hladině najdu auto, které chci a podle toho kupuju, ne podle toho, že jsem vyžebral navýšení hypotéky a koukám, co nejvíc cool se za to dá koupit.
Avatar - Ozzman
8. 7. 2013 14:58
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Jo a to je právě to co píšu. Jde o to, že chci auto a koukám na který mám. Pokud budu chtít BMW je to jak píšeš. Pokud budu chtít velké kombi, uvažuji jinak :-)
8. 7. 2013 15:32
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Pokud budu chtít velké kombi, tak přece vím jaké, ne?
Přece mám snad jasno v tom, jestli chci Mondeo, nebo Passat, nebo Mazdu, nebo Hyundai... V tomhle mám já jasno ihned.
Tedy dejme tomu, že chci Hyundai i40 - potřebuju kombajs, dělaj to i jako kombajs. Mám na něj? No v základu jo, něco navíc přiobjednám a pořád na něj mám = beru ho.
Pokud na něj nemám, jdu prostě níž a tam mám zase nějakého koně, kterýho chci.

Nebo jak vybíráš auto?
Chceš kombajs, tak koukneš na prachy - máš cca mega a tak otevřeš katalog a vyfiltruješ všechna kombi, co se daj koupit za mega a pak koukáš, které má největší kufr a nejvíc výbavy a to pak vezmeš?
Avatar - Emel
8. 7. 2013 15:44
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Já to mám jinak. Mám pár aut co se mi líbí, ale musel bych je ještě projet, prověřit si pochybnosti, které u každého auta mám a nechat si udělat nabídku.

Dejme tomu že chci Hyundai. Je ta 1.7CRDI dostatečná? Sedí se v tom dobře? Jak jsou poskládané stupně výbavy, nezaplatím nesmysl za xenony? Jak je to s financováním? Nedostanu náhodou u Mazdy lepší value for money?
8. 7. 2013 16:00
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Vlastně mi teď dochází, že všichni výrobci, kterým jsem ochoten zaplatit za auto, jsou z Evropy.
Takže spoustu otazníků prostě neznám.
Kdežto pokud pokukuješ po autě z Asie, musíš trochu uvažovat - přesně jak to popisuješ, neboť jejich pakety výbav a přesně dané kombinace to vyžadují.
Ano, taky mám pár favoritů, máš recht, že to auto není nikdy jediné, ale těžko to bude volba, o které se to tady rozjelo - tedy BMW5 versus Mondeo, obojí za mega...
Avatar - Ozzman
8. 7. 2013 16:30
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Já bych asi spíš volil teda Passata Alltrack >:D
8. 7. 2013 16:38
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Když myslíš...
Avatar - Ozzman
8. 7. 2013 17:50
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Místo Mondea TOp....
Avatar - Emel
9. 7. 2013 11:45
Re: PÁTÝ ROZMĚR
V Evropě je to totéž. Třeba aktuální nižší střední - je lepší Golf Variant nebo Octavia Combi? Hodně jsem přečetl o "dostatečnosti" 1.2TSI 77kW, ale jak je to podle mých měřítek? Jaký rozdíl bude mezi multilinkem a torzkou u 1.4TSI? A nepřesvědčilo by mě svezení s Focusem Combi 1.6EB?

To jsou favoriti, ale pak je tu taková druhá liga, která by mě mohla překvapit... kupříkladu takový Ceed SW. Moc si neslibuju od 308SW, ale na druhou stranu, za ty peníze to může být zajímavá nabídka. A tak dále...
Avatar - Ozzman
8. 7. 2013 15:52
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Přesně tak. Otevřu katalog, podívám které se mi líbí, něco si o nich přečtu, projedu porovnám, pak koupím :-)
Avatar - petrumr
7. 7. 2013 20:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Machýrek
7. 7. 2013 22:25
Re: PÁTÝ ROZMĚR
He he, s tebou je vzdy zabava :))))
Je to jeste horsi, nez si vubec dokazes predstavit... >:-[]
8. 7. 2013 08:09
Re: PÁTÝ ROZMĚR
Přesně jak píše machýrek, BMW je tak brutálně předražené (a samozřejmě se platí jen za tu značku), že bude lepší, když to nebudeš řešit. >:D
Jinak www.bmw.cz
7. 7. 2013 13:45
nekupim
lebo ma rodicia nenacili mat hrosiu kozu a okradnut aj mrtvolu alebo riskovat, ze mi raz bude par drobnych chybat len preto, ze vyplujem 50t eur za pekne auto. Kupim nieco za polovicu, na prevazanie z bodu A do bodu B aj to postaci, netreba mat toto.
Rozbalit vlákno
0
7. 7. 2013 14:03
PRÉMIE V KRIZI
Nic nového pod sluncem. Ničím nepřekvapí, ničím neurazí. Soudě dle obrázků, jsme podobné viděli v Audi, v Mercedesu.

Kromě tedy tohoto: [odkaz]

Tak nějak se mi zdá, že se 5 přiblížila 7, která již naprosto postrádá smysl.

Cena je sice velmi pěkná, otázkou pak zůstávají pouze a jen priority.
Rozbalit vlákno
47
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 7. 2013 20:07
Re: PRÉMIE V KRIZI
Otazkou zostava kvalita a spolahlivost.... Premia z dlhodobych testov a TUV spravidla nevychadza na prieckach, ktore by zodpovedali pojmu premia.

Bohuzial je slovne spojenie premiova trieda dnes az prilis casto zredukovane na cenovku a vysoko subjektivny, a demograficky i intelektualne obmedzeny, image.
Avatar - petrumr
7. 7. 2013 20:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 7. 2013 21:07
Re: PRÉMIE V KRIZI
Ty máš člověče zkušenosti snad s každou premiovou i nepremiovou značkou a znáš i od všech servisy. Kde ty na to chodíš.
Avatar - bigsoul
8. 7. 2013 08:43
Re: PRÉMIE V KRIZI
Tebe praska v hlavičke :-) To nieje VW gorup :-)
8. 7. 2013 10:17
Re: PRÉMIE V KRIZI
Tak pod to se můžu podepsat. Nebudu tady po několikráté rozvádět, že po roce uživání BMW 5 jezdím v podstatě rozvrzaném autě, které vypadá o pět let starší, ale chci se zaměřit na subjektivnost pojmu prémie.

Snad v jakémkoliv oboru lidské činnosti existují dva póly produkce. Základní a prémiová. Mohu si koupit stůl z IKEY nebo si nechat udělat na zakázku stůl z mahagonu. Mohu si koupit hodinky za sto korun nebo si nechat vyrobit luxusní stroj v nějaké švýcarské manufaktuře. Je to jen otázka ochoty platit.

A snad v jakémkoliv oboru jsou tyto dva póly jasně rozlišitelné. Pak do toho vstupuje značka. Značka jako symbol kvality i nekvality. Poznávací a referenční znamení. Jenže je tady ještě jeden prvek, který značku posiluje. Tím je legenda. Legenda, která každou značku provází. Pokud budu chtít kvalitní hodinky, koupím si Rolex. Pokud kvalitní oblek, dám přednost značce BOSS. A problém je na světě. I kdyby snad výše uvedené značky snížily kvalitu a výrobní náklady o čtvrtinu, pořád je budou lidi kupovat. Je to subjektivní dojem kvality, podpořený legendou o značce.

BMW za ty roky budování značky přesvědčilo o svých kvalitách miliony zákazníků. Proto si BMW může dovolit začít snižovat výrobní náklady, postupy, technologie a hlavně testování. Pokud sníží výrobní náklady o 10% při zachování stejných cenových podmínek, pak zákazník přijde o určitou část kvality, ale přesto za to rád a s úsměvem zaplatí. Má přece BMW.

To je přesně můj případ. Legenda o značce BMW byla tak silná, že jsem si myslel, že žádné jiné auto snad nemůže být lepší. A podle úrovně příspěvků zdejších kolegů diskutérů se značce BMW podařilo skvěle vymýt mozky a připravit si tak další generaci kupců, kteří opět budou platit "prémiové" částky za nižší a nižší kvalitu. Celé BMW 5 na mě po roce působí jako levná čínská kopie. Snad všechno vrže, prahové lišty se hýbou jen na ně člověk šáhne, ambientní podsvícení je naprosto nerovnoměrné, ochrana proti poškození laku je zcela nedostatečná. Přesto jsem utratil za BMW jeden a půl milionu korun. Toto je v praxi síla značky. BMW to prostě umí. Je to takový ten druh úsměvu, který se s přibývajícími kilometry a problémy (výměna střešního polstrování, výměna xenonů, které prostě popraskaly, výměna dekoračního obložení, které bylo silně poškrábané i po přejetí mikrovláknových utěrek, zaseklé "lopatky" výdechů klimatizace, samovolně se otvírající schránka číslo jedna a naopak zaseklá schránka číslo dvě, vrzání sedačky, bočních výplní dveří, vrzání zadní nápravy a mnoho dalšího) mění v ustaraný výraz říkající "jak to co nejrychleji prodat".

Připomínám, že ve mně jako řidiči to není. Předchozí GTI, které "bigsoul" popisuje jako "to není koncern VW" jezdilo 75000 kilometrů bez sebemenších komplikací.

Zavěr: otázkou je, kde je kvalitní auto, když BMW své zákazníky opomíjí a snaží se šetřit na výrobě a materiálech? Já si do minulého roku myslel, že BMW je zárukou a špičkou.
8. 7. 2013 10:31
Re: PRÉMIE V KRIZI
Muzes dat nejaky dukaz, ze aktualni 5er bmw vlastnis? Protoze podle toho co pises, si to auto videl jen na obrazku nebo si koupil auto z najetym 1 mio km stahnute na 50tisic. Ja uz jsem mel 3 generace 5er a vzdy bez problemu
8. 7. 2013 12:02
Re: PRÉMIE V KRIZI
Kopii kupní smlouvy. Velký techničák má banka.
Teď otázka: proč bych to psal? Mám 36 let a nemám jediný důvod tady popisovat nějaké výplody mé fantazie.
Jak se zdá, tak pro Tebe je jednodušší napsat, že to auto nevlastním, než přiznat BMW nějaký šrám na dokonale padnoucím marketingovém obleku.

Jinak auto jsem koupil v Cartecu Ostrava 7.4.2012 u pana Michaluse. Můžeš si zjistit více detailů, pokud chceš. Nebo přes SZ
8. 7. 2013 12:13
Re: PRÉMIE V KRIZI
A pokud jsi četl můj příspěvek, pak v něm píšu, že to odhodlání snižovat náklady a výrobní postupy přichází pomalu, generaci od generace je to horší. Věřím tomu, že jsi měl tři generace pětky a že jsi neměl problémy. Ale to, že současná pětka je v mnoha směrech lehce (neznatelně) odfláknutá je prostě fakt. Prémiovost znamená taky snahu dát zákazníkovi nejlepší dosažitelnou kvalitu. O ceně se v tomto segmentu nemluví. Přesto BMW dělá kompromisy, které předtím nedělalo. Stejné to je u Mercedesu.
Audi s tím problém naopak nemá. To musí dotahovat BMW a MB, protože se před desítkami let rozhodlo konkurovat prémiovému segmentu. Ti bohužel nemají jinou možnost, než precizností a citem pro detail dotahovat dlouholetou vládu dvou králu prémiového segmentu. A věřím tomu, že i u Audi by začali šidit materiály, pokud by jejich pozice měla svou legendu. Jinými slovy, nejsou zde ti hodní a ti zlí, jenom si u BMW můžou dovolit na zákazníky lehce kašlat a nabídnout jim horší a horší vozy, protože jsou si jisti sílou své značky, které pak lehce podléhají lidé jako jseš Ty a raději budeš pochybovat o mém vlastnictví pětky, než by sis vůbec přiznal pihu na kráse. Což je dle mého smutné...
Avatar - AUDIRS6
8. 7. 2013 16:13
Re: PRÉMIE V KRIZI
hmm, velmi pekne kvalitne napisane, ja by som takuto trpezlivost s pochybovacmi nemal ;-)
8. 7. 2013 16:44
Re: PRÉMIE V KRIZI
to co pise je uplna hloupost, prave F10 je spracovanim jedno z nejlepsich modelu od BMW to neni jen muj osobni nazor, najdi si na webu nazory odborniku. Kdyz ma BMW preblemy tak byvaji elektronicke napr. kdyz zaradim zpatecku 10s trva nez naskoci kamera,Parkassistent nepresny (byla svolavacka), nebo pri 130 byl hlucnejsi nez predchozi generace - navine byli runflat pneumatiky, panaroma-strecha muze byt netesna nebo dokonce prasknout, pri aktiv-lenkung muze auto vic tahat do prava atd..jednoduse existuji jako u kazde znacky problemy, ktere se muzou vyskytnout
8. 7. 2013 16:26
Re: PRÉMIE V KRIZI
pro mne je auto spotrebni zbozi, ktere obnovuji kazde 3 roky novym modelem. Ziju v Nemecku, pouzival jsem i jine znacky ale na kazdo denni rychle jezdeni po dalnici na bmw daleko nikdo nema. Lexus uz pri 180 se chova neklidne ma neprime rizeni, rychle vadnou brzdy atd., kazdy ma jine priority osobne si myslim, ze pro ceskou republiku je nejaka toyota nebo superb postacujici pro usa a jejich highway cadilac, Lexus, pro nemecko BMW a Mercedes uz Audi se mi svojim chovanim na ceste moc nezamlouva. Nic mene problemy BMW jsou uplne odlisne nez ty popisujes, proto spochybnuji ze si nekdy e60 nebo f10 vlastnil.
8. 7. 2013 16:42
Re: PRÉMIE V KRIZI
Tak z me recenze na moje.auto.cz je snad jasně vidět ze jsem nikdy e60 nebo f10 nevlastnil. Vlastním f11 ;)
Mne naopak přijdou jízdní vlastnosti f11 dost zvláštní. Jedu po okresce pak přijde dlouha táhlá nerovnost a volant trhne ve směru te nerovnosti. Zádné jiné auto mi toto nikdy nedělalo. Kdyžbych to nestrhl tak jsem mimo cestu.
Znovu se ale nabízí otázka. Proc bych si tyhle věci vymyslel? Muzu večer udělat video a poslat na youtube.
8. 7. 2013 16:53
Re: PRÉMIE V KRIZI
ok :-) kdyz mas aktivlenkung tam muzou byt Federbeine/Schraubenfedern (hod do translate) spatne nabudovane. Bez aktivlenkung muze byt nekde jinde problem- [odkaz]
8. 7. 2013 16:58
Re: PRÉMIE V KRIZI
Vůbec nevím co píšeš ;-) mám standardni podvozek.
Jenže ja to třeba na jižní spojce nedokážu asi docenit. V rychlostech nad 180 se pohybuji spíše výjimečně. Ale pokud uz tak jedu, nezdá se mi ze podvozek Bmw je tak zázračný ze překonává ostatní běžná auta. Proste nevím
8. 7. 2013 17:13
Re: PRÉMIE V KRIZI
prave podvozek je v te tride to nejlepsi, pokud si ovsem nenatrefil na pondelni auto. Trochu jsem googloval a nekteri si stezuji, ze pri vetsim protivetru auto odhazuje nebo pri nerovnosti volantem trhne. BMW ten problem zaradilo do svoji kartoteky (PUMA) castych techn. zavad,
[odkaz]
Avatar - Sysoj Psojič
8. 7. 2013 18:35
Re: PRÉMIE V KRIZI
Podvozek nové 5ky s obyč péry je nuda. Není to BMW. Plave, kryje drncající runflaty měkými pružinami, naklání se a potápí při brzdění.
Běž se svézt v Lexusu a nejlépe pár dní. 450h F-Sport je jízdně dokonalý, aktivní podvozek (ano ten můžeš mít i v BMW ale tam nic moc) umí vše - comfort i sport tak jak má být. Čitelnost řízení oproti BMW o 100% lepší.
Nikdy bych nečekal, že mi nebude vadit CVT. Dokonce oželím tu neprodejnost časem a trochu komisní design. Za to auto to stojí.
A nesnaž se tu psát, že nemám pravdu. Svez se ;-)
8. 7. 2013 19:38
Re: PRÉMIE V KRIZI
Máš pravdu. Zcela určitě, protože jsi asi jezdil v obou autech. Toho CVT bych se bál...
A naprosto upřímně, stokrát více budu věřit podvozku Lexusu v mezní situaci, než podvozku BMW. Z hlediska toho, co vnímám v pětce mám strach, že tam někde zapomněli dát matičku nebo to onde zapomněli zanýtovat. ;-)
Avatar - Sysoj Psojič
9. 7. 2013 09:44
Re: PRÉMIE V KRIZI
iCVT je zázrak. Je to jedinná verze, která funguje. Navíc když Ti v pozadí místo uprděného 4válce zavyje V6 s úžasně naladěným zvukem, tak je vše v pořádku.
Řízení GS F-Sport (ta ma velke brzdy a aktivní podvozek) je totální bomba. Jako majiteli GT-R mi neunikla jistá podobnost chováni na cestě v režimu Sport+.
Na Comfort zase jedeš jako v peří. Ticho bylo v autě druhé největší po RR Phantomu.
A v neposlední řadě musím pochválit LED světla a aktivní radar tempomat ve standardu. To auto není nic míň než dokonalý celek :-!
Avatar - Johny.Rico
8. 7. 2013 18:26
Re: PRÉMIE V KRIZI
Můžeš mu věřit. Podívej se také na jeho vypiplanou recenzi.
Avatar - Ghostyx
8. 7. 2013 12:44
Re: PRÉMIE V KRIZI
Naprostý souhlas, měl jsem Audi v hodnotě nad 1,6 mega (r. výroby 2008, koupeno jako nové) a bylo to podobné zklamání včetně přístupu těch jejich "prémiových" servisů. Už je pryč z baráku... Nechal jsem si pouze "neprémiového" japonce (koupen o rok dříve taky jako novej a jako druhej větší a vyšší auťák), sice téměř o půlku levnějšího, ale zatím při přímém srovnání těch dvou ve stejných najetých km, kdy ani jeden nebyl havarován a při naprosto stejném zacházení a osobní péči (i s malými výhradami vůči některým věcem co se týče výbavy u japonce apod.) zdá se, že subjektivně je japonec v lepším stavu, než byl skopčák... ;-)
Avatar - MarTin1
8. 7. 2013 15:02
Re: PRÉMIE V KRIZI
Kolego naprosto s tebou souhlasím :yes: :yes:
Jak říkáš není to jenom parketa BMW, ale dá se říci všech z D3. Vrže A6, vrže E, vrže i moje CLS, vrže dokonce klienta Panamera (úplně nejvíc)....jasně velká kola ale i tak.

Je to přesně jak říkáš, vytvořil se kult BMW a ano já uznávám, že auta cca 10-15 let zpět si to zasloužila, stejně jako MB před 20 lety. Dneska je to všechno konzumní a v x ohledech je mainstream plně srovnatelný jenže jak si psal..... neni to značka.

Bohužel to co si napsal ti většina zde diskutujícíh nepochopí, protože pro ně je to etalon a velká část hlavně BMW nevlastní a ono si po letech užívání přiznat a smířit se s tím co jsi se zde popsal chce opravdu své. Já mám delší zkušenost pouze s 1er a X5 a mohu v zásadě potvrdit, 1er má oproti mainstreamu jen ten zadní náhon jinak je to auto, který se může +- měřit s mainstreamem a to dost blbě.

V zásadě abych tu nebyl kritizován, tak jsem si prošel prakticky podobnou věcí u MB a to u ML, který mě teda nikde nikdy nenechalo a nemusel jsem jezdit neplánovaně do servisu, ale taky si pak člověk řekne, za co ty 2 miliony utratil....a vím, že mě podobné myšlenky čekají za pár let u CLS...
Avatar - Emel
8. 7. 2013 15:31
Re: PRÉMIE V KRIZI
A jaký máš v tom CLS motor, s čím z mainstreamu bys to srovnal?
Avatar - MarTin1
8. 7. 2013 20:13
Re: PRÉMIE V KRIZI
500.... kdo říká, že chci srovnávat moje auto s nějakým autem. Chci srovnávat specifické vlastnosti aut za který bych si měl teda "prémiově připlatit" koupí prémiového výrobku.

Ale pár bodů, aerodynamickej hluk na dálnici umí třeba Ford Mondeo potlačit líp než MB E a BMW 5. Podvozek zmiňovaného mondea je daleko lepší než srovnatelná verze Audi A4. Komfort zvládají někteří výrobci v podstatě srovnatelně s prémií bez nutnosti kdejakých aktivních podvozků atd. Dále pak x praktickejch věcí zvládá mainstream v podstatě srovnatelně za třetinové ceny....mohl bych pokračovat, ale pointa je v tom, že prémiové je v prémii v podstatě následující: Můžeš nakombinovat a naspecifikovat prakticky co ti umožní značně obsáhlá nabídka = individualizace, nabídka motorizací a převodovek je značná tzn. znovu v podstatě si vybere každej..... tudíž nejsi omezenej na 2-3 stupně výbav jako bývá u mainstreamu.... a ve finále ta značka.
Avatar - Emel
9. 7. 2013 08:52
Re: PRÉMIE V KRIZI
No ano, jednotlivý mainstreamoví výrobci se přibližují "prémiovým" kvalitám v jednotlivých kritériích... ale nikdy v komplexu a maximálně základu v prémiové střední - řekněme, že A4 2.0TDI je tak maximum, co lze s mainstreamem srovnávat.

Pokud se bavíme o prémii ve vyšší střední, pak standardem je šestiválcová 3.0 nafta a zadokolka nebo čtyřkolka v (nejméně) sedmistupňovém automatu. Kdo z mainstreamu ti to nabídne? Nikdo. C5 V6 HDI je posledním mohykánem, ale pouze v předokolce s měničovým šestikvaltem. A nezkoušej mě přesvědčit, že nějaké 2.2TDCI zastane stejnou práci...
Avatar - Sysoj Psojič
8. 7. 2013 18:26
Re: PRÉMIE V KRIZI
Stealth to přesně vystihl, mám X6 5 let a je to spíš bída. Popraskané světla - klasika BMW. Couvací kamera si nabíhá jak chce (a stejně to CGA je tak nekvalitní, že to skoro nevadí). Výměna zadního DPC diferenciálu, jednotek, různých ventilů v motoru (35i), skoro všech ramen přední nápravy, pískající ventilátor klimy, pazvuky, prodřené příplatkové čalounění u řidiče na nástupní straně...
5ti letá záruka mi zachránila cca 300tisíc v ND.
Mám najeto 68tisíc km :-)
Sice teď nemám období pokukování po novém, protože kupodivu se poslední rok auto drží, ale vím, že až to příjde, beru Lexus GS450h F-Sport. Měl jsem ho půjčený pár dní a vracel jsem ho skoro se slzou v oku. Jízda, kvalita, spotřeba, propracovanost - 100%. A překousnu i absenci 4x4, stojí to za to.
PS: Kolega s taktéž 5ti letým Range Roverem Sport trpí nekvalitou ještě mnohem víc. Sere se mu komplet podvozek, motor a navíc mu hrkají zcela volné sedadla v kolejničkách. Prémie je super, než si ji koupíš :no:
Avatar - Johny.Rico
9. 7. 2013 00:39
Re: PRÉMIE V KRIZI
No, to je na pováženou. Já bych bral LSh, hned.
Avatar - Sysoj Psojič
9. 7. 2013 09:46
Re: PRÉMIE V KRIZI
LS je moc velké a drahé. GS je akorát :yes:
Avatar - Ham.
7. 7. 2013 20:40
Re: PRÉMIE V KRIZI
A čím bys chtěl aby tě prémie překvapila? Vždyť produkuje špičkové produkty, kterým nikdo nestačí. A předmětná pětka je v současné podobě vymazlená k dokonalosti. Jestli tohle je krize tak co je potom zoufalství ostatních výrobců, kteří ve vyšší střední nedokáží konkurovat a vyklízejí tuto třídu pro vlastní neschopnost.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 7. 2013 13:54
Re: PRÉMIE V KRIZI
"A čím bys chtěl aby tě prémie překvapila? Vždyť produkuje špičkové produkty, kterým nikdo nestačí."

Prekvapila? Dnes aspon priemernou kvalitou a spolahlivostou.

A cim im nestaci?

Kvalitou a spolahlivostou? Tam hra premia druhe husle.
Technicky naskok? Mozeme o tom diskutovat. Nepremiova Toyota ma plne zvladnutu full-hybrid a plugin hybrid technologiu (+ premiovy Lexus) - ostatna premiova konkurencia stale tape pri jednoduchych spalovacich motoroch. Moze ich vylepsovat, ale priemysel tym neposuva vpred ani o krok.
Avatar - Emel
8. 7. 2013 14:37
Re: PRÉMIE V KRIZI
A co jsi usoudil o spolehlivosti z tohoto článku? Audi i BMW jsou kvalitně vyrobená auta, co něco vydrží.

BMW má hybrid taky... jenže o něj nikdo nestojí, protože je v nabídce dobrý naftový šestiválec. Prodeje Lexusu dobře ilustrují, co si o tom myslí zákazníci.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 7. 2013 14:56
Re: PRÉMIE V KRIZI
Predaje Lexusu v Europe vlani rastli - dokonca rekordnym tempom. Hlavne vdaka CT200h.
Avatar - Emel
8. 7. 2013 15:29
Re: PRÉMIE V KRIZI
Srovnej celkové prodeje a uvidíš, čemu dávají zákazníci přednost. Že někdo prodá dvě auta místo jednoho a má nárůst 100% je vedlejší.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 7. 2013 19:29
Re: PRÉMIE V KRIZI
Oh boy, zase dalsi, co nerozumie ani statistike...

Tak hele, mladej. Podla tvojej logiky je Ferrari loser, lebo podla celkovych predajov je na chvoste. Alebo VW je v USA loser. A Audi, boze moj, v USA predavaju menej ako Mazda!

Narast v percentach je dolezity pre kazdeho inak. Ak na trhu predavas 100 aut a predas 200, je to uspech.
9. 7. 2013 07:55
Re: PRÉMIE V KRIZI
To jsi tak hloupí a nebo tak naivní ? Zkus ta čísla postavit do světla prodejů ostatních výrobců v té které třídě.
Avatar - Emel
9. 7. 2013 08:59
Re: PRÉMIE V KRIZI
Pokud prodáš ve stejné třídě a za +- stejné ceny zlomek toho, co konkurence, tak jsi loser. Lexus není žádné Ferrari, jejich "exkluzivita" vyplývá pouze z toho, že o ně zákazníci nemají takový zájem.

Když na trhu prodáváš 100 aut ročně a najednou prodáš 200, je to tvůj úspěch, ale pokud konkurence prodá těch 200 za týden...
Avatar - Ham.
8. 7. 2013 16:05
Re: PRÉMIE V KRIZI
Lexus jede v Evropě šupem dolů.
[odkaz]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 7. 2013 19:31
Re: PRÉMIE V KRIZI
Udaje za jeden mesiac su dost slabe na podchytenie trendu :-) Rok 2012 bol oproti 2011 rekordny.
Avatar - Ham.
8. 7. 2013 19:37
Re: PRÉMIE V KRIZI
Jaký jeden měsíc, v pravém sloupci máš pokles za 5 měsíců. Minus 35%.

A kde jsi vzal rekordní růst v roce 2012 nevím. Já vidím, že proti roku 2011 měl Lexus pokles 2%.
[odkaz]
Takže trend je jasný. Vloni byl ještě Lexus před Jagem, letos už značně zaostává a to Jag neprodává mrňousky typu CT200, ale jen dospělé káry.
Avatar - MarTin1
8. 7. 2013 15:04
Re: PRÉMIE V KRIZI
Sorry ale tohle je naivní jak............
Avatar - Ham.
8. 7. 2013 16:55
Re: PRÉMIE V KRIZI
V čem? Dej konkurenci k 5er mimo D3 která nabízí ekvivalentní motorizací k M5 až po 518d, s možností podobné výbavy, typů karosérií, pohonů a ve stejné nebo lepší kvalitě.
Avatar - MarTin1
8. 7. 2013 20:24
Re: PRÉMIE V KRIZI
Jistě o tom já se nebavím, že máš paletu od 100kw po 400kw, výbavu, pohony...

Bavím se o tom, že to zdaleka není špičkovej produkt.... mělo by to tak být jelikož za tu prémii platíš prémii, ale to jak zde píše x majitelů tak tu prostě nedostáváš. Na co je mi auto za 2mega a víc, když s tím jezdím furt do servisu??? Namátkou mám 3 klienty co nemaj půl roku klid bez servisu (mluvím o tom, že jako okurka sedíš v nepojízdném autě a čekáš na odvoz), jeden s Cayenem v ropě, druhej s Panamerou (kde musel měnit po 32tiskm komplet motor) a třetí minulej Range.

Prostě ta dominance nad mainstreamem v určitejch parametrech už dávno není. Dříve BMW a MB byly naprosto jinde. Dneska už je v x věcech konkurence o patro níž trumfne a stojí to desítky % méně. Zachvilkku to bude tak, že budeš opravdo platit jen tu značku. Já chápu, že platíš vlastně i to, že ta značka může navzdory legislativním překážkám stáe nabízet to co nabízí tzn ty motory, výbavy.. ale prostě ten tlak na to snižování nákladů tam je a bohužel pokud se to projevu tím, že se šetří na elektroinstalacích, na tlumičích (Monroe místo Sachs, Bilstein...),poddimenzovaný stabilizátory.... Nebo také tím, že interiér těch vozů vypadá jak z plastového modelu tak je to taky špatně.
Avatar - Ham.
8. 7. 2013 21:11
Re: PRÉMIE V KRIZI
Záleží na tom, jak si definuješ špičkový produkt. Pokud špičkovost omezuješ jen na spolehlivost, tak ano, prémie rozhodně není 100% spolehlivá. Ale to nebyla nikdy. Stačí otevřít staré statistiky závad ojetin nebo různé TUV, ADAC a další reporty a takové ikony BMW jako E36/E46 okamžitě blednou a dostávají se pod průměr mainstreamu ve střední třídě té doby. Nadprůměrný výskyt nadměrného opotřebení brzd (zřejmě dáno i stylem jízdy mnoha majitelů BMW), ale statisticky bylo v těchto závadách prostě podprůměrné, viklající se sedadla, mizerná svítivost standardních předních světlometů a špatná životnost xenonu (vypálené po 4-5 letech) nebo časté závady na dieselovém vstřikovacím čerpadle, vstřikovačů u benzínových motorů a další závady. Třeba žebříček TÜV 2004 ukazuje překvapivě špatné hodnocení už tříletých BMW řady 3 e46 (hůře dopadlo jen 5 hodnocených vozů) a tato situace se opakuje také ve starších kategoriích až po řadu e36. Trojková BMW patří dle statistik technických nedostatků k podprůměrným vozům. Klíčem k tak špatnému hodnocení jsou paradoxně (vzhledem k provozním kvalitám podvozku) závady na obou nápravách, které provázely již řadu E36 a u nástupce E46 pokračovaly. Viz třeba nadprůměrně časté praskání kolem úchytů zadní nápravy do karosérie. Takže ikona e46 je ve světle statistik spolehlivosti podprůměrné auto. Já ovšem tvrdím, že způsob používání 3er a běžného mainstreamu střední třídy byl, je a bude značně rozdílný, takže tyto statistiky nemají příliš vypovídací hodnotu (složitější konstrukce, daleko větší zátěž, často i větší nájezd km etc.). Řeči o tom, jak BMW dělalo superspolehlivá auta a dnes je kvalita mizerná jsou kecy v kleci. BMW dělalo vždy především technicky vyspělá auta na špičce svých tříd a segmentů a spolehlivost byla někde v průměru. A u pětky to nevidím jinak, opět stačí probrat staré statistiky a řeči o vysoké spolehlivosti vezmou za své (takové M5 bylo ve všech vydáních jedno z nejhůře hodnocených aut BMW z hlediska spolehlivosti/výskytu závad, také bodejď by ne při způsobu používání a složitosti techniky). Místní pláč jak jde kvalita BMW dolů, považuji za ničím nepodložený a v některých případech dokonce za ztrátu historické paměti o tom jaká byla kvalita BMW v minulosti. BMW si rozhodně neudělalo jméno 100% spolehlivostí, ale především vrcholnými technickými řešeními, pravda občas se .s.e.r.o.u.c.í.m.i, ale to jaksi u špičkových produktů nelze vyloučit.
Avatar - MarTin1
8. 7. 2013 22:07
Re: PRÉMIE V KRIZI
No já to chápu co máš na mysli, ALE moje zkušenost je taková, že těm co se to s.....re s tím většinou "BMW stylem nejezdí". Tady máš jasnej uživatelskej report od stealth01 a mě to jako kecy v kleci nepřijde. To samé to co jsem psal o cayene (jezdí s tím manželka klienta s dítětem) a panamera (ok jezdí nadlimitem na dálnici ale to je tak vše).

Styl ježdění na kapitulující elektroniku, problémy s těsností světlometů (nejčastější závady BMW) nemá prostě vliv. U těch aut prostě odchází všechno, v tomhle krvavě konkurenčním prosředí (mluvím hlavně o D3) se jede s inovacema na limit a pak to dle spolehlivosti vypadá.

To samé lze aplikovat na MB a AUDI aby bylo jasno, není to jen výsada BMW...
Avatar - Ham.
9. 7. 2013 00:00
Re: PRÉMIE V KRIZI
Nijak nezpochybňuji zkušenosti stealth01, jen říkám, že jsou to zkušenosti jednoho majitele a takové zkušenosti některých uživatelů se najdou v každé generaci 5er a že mezigeneračně nejde o žádné zhoršování kvality. Pokud něco ze současné produkce lehce vybočuje z kvalitativních standardů BMW, tak je to hlavně produkce velkých SUV vyráběných ve státech, tam je kvalita proti modelům vyráběným v Evropě skutečně nižší a je to statisticky doložitelné.
Avatar - HitmanPB
8. 7. 2013 02:03
Re: PRÉMIE V KRIZI
Dojem, že 5-er sa priblížila 7-er si nadobudol asi kvoli tomu, že dnes je pomerne ťažké vizuálne zistiť aký model BMW vidíš.
Môžem Ťa ubezpečiť, že rozdiel medzi 7-er/ 6-er / 6GC, ktoré sú "skoro" na rovnakej úrovni oproti 5-er je veľmi dramatický.
Mal som možnosť prejsť celú modelovú radu až smerom k 1-er a môžem Ťa ubezpečiť, že rozdiely medzi jednotlivými radami sú podstatné a veľmi ľahko rozpoznateľné. Nie na fotografiách ale v reále a v jazdných aúžitkových vlastnostiach :-)
Áno, o 5-er sa dá povedať, že spĺňa určité požiadavky (mínus je nedostatok miesta na zadných sedalách a chýbajúce features pre zadných pasažierov) na luxusnú limuzínu a je to jednoznačne vynikajúca voľba, 3-er je auto pre vodičov, a zvyšok - no - je to BMW... :-)
Podobne rozdiely medzi modelmi sú aj u značiek Audi a Mercedes. Treba to iba odskúšať.

Mimochodom cenové zrovnanie:
740i = 535i + 316i + výbava naviac
730d = 530d + 118d

Súhlasím s Ham. 5-er je krásne auto, klobúk dole. Pokiaľ ľudia stratia predsudky typu, auto ťa zožerie pri údržbe a zistia si, ako to je so zárukami a servisom, stratia strach z kúpy týchto aut.

Pre Petrumr:

Zdroj: BMW
Prvý krok k neobmedzenej radosti z jazdy: BMW Service Inclusive zahŕňa plánovaný servis a údržbu. A teraz to najlepšie: tento balík je štandardnou výbavou pri kúpe nového BMW do 100 000 najazdených kilometrov na obdobie prvých 5 rokov.

Balík BMW Service Inclusive obsahuje:

• Výmenu oleja a olejového filtra
• Servis/výmenu vzduchových filtrov, mikrofiltrov a palivových filtrov
• Servis/výmenu zapaľovacích sviečok
• Servis/výmenu brzdovej kvapaliny
• Kontrolu vozidla a štandardný servis, predpísaný BMW servisnou knižkou

Nie je to síce "sssedum", ale tiež to nie je na zahodenie :)
7. 7. 2013 15:51
Ajaj, GTI se opět rozplakal dojetím ...
A zakončil obvyklou "managersko-psychologicko-sociologickou… vsuvkou o tom, že když se chce, tak to jde ... >:D >:D >:D >:D jo, drahej život není zadarmo, je to jenom na vás ... >:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
7. 7. 2013 16:59
530i
S faceliftom teda definitívne odchádza na dôchodok aj posledná atmosféra v BMW - 530i. Nebolo to tak dávno, niekedy ešte koncom éry E46, keď sa BMW zaprisahávalo, že turbo(benzínové) motory niesu ich štýl?
Holt, dnes platí že čím viac turbín, tým viac adidas, teda BMW (tri-turbo diesel a pod).
EÚ a dnešné trendy v automobilovom priemysle idú čoraz striktnejšie turbocestou, a (nielen) BMW slepo nasleduje v celej palete motorov od 3- až po 12-valcové motory.
Za mňa škoda, hlavne keď porovnáme napr 530i a 535i je rozdiel 25kw v prospech 535i, je pre mňa nepochopiteľná zrovna silnejšia (+komplikovanejšia a drahšia) verzia. :no:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - escorpion
7. 7. 2013 18:14
Re: 530i
Škoda tej 530i, to je pravda. V E61 jazdí parádne :yes:
Avatar - bigsoul
7. 7. 2013 19:18
Re: 530i
Poďakuj EU a nie BMW... EU tlačí všetky automobilky k týmto riešeniam :-(
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 7. 2013 20:08
Re: 530i
Vsetky nie. Len niektore pri konstrukcii aut dokazu rozmyslat a posuvat hranice dalej.

Ostatni sa uspokoja s tym, ze na lubovolny motor hodia turbo.
Avatar - bigsoul
7. 7. 2013 20:28
Re: 530i
BMW je z tych čo tam, len turbo nedrbne, ale funguje jak má. Su to skvele motori o tom niet pochýb!!!
Avatar - escorpion
7. 7. 2013 20:16
Re: 530i
EU nech ide do *. Nič pozitívne, iba samé nezmyselné obmedzenia. 530i si ponechám ďalších 10 rokov a nemusím kupovať oturbený dvojliter. Ďakujem EU, ušetrila mi kopec peňazí na nové auto.
Avatar - boost.
7. 7. 2013 21:55
Re: 530i
Lidi to nechtějí, EU to nechce... tak proč by to mělo BMW vyrábět?

P.S.: Stále je v nabídce manuální 535i, to stačí, ne? >:-[]
8. 7. 2013 00:23
Re: 530i
Je třeba akorát kupovat spravne znacky a hned mas V8.

A jinak, pokud je zakladni verze tak zoufala jako predmodernizaci, tak bude citit každý sebemensi kanal jak uder kladivem do hlavy. Z toho jsem byl uplne spatny....
8. 7. 2013 10:25
Re: 530i
A v pětce nemáš V8?
Avatar - petrumr
7. 7. 2013 20:29
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
7. 7. 2013 23:06
Re: superb
Prezident má Superba aby jezdil v českém autě. Dříve jezdil Tatrou nebo Karosou. Chceš naznačit, že je Superb lepší auto, než pětkové BMW... protože s ním jezdí pan prezident Zeman? To bys mě rozesmál :-).
Avatar - Hittman
7. 7. 2013 20:39
105kW?
Zajímavé, tak audi pochopilo, že 105kw na tak hmotné auto je hovadina a bmw ještě ne.. 8-s
Rozbalit vlákno
4
Avatar - positivemind
7. 7. 2013 20:43
Re: 105kW?
Protože váží jako třeba 407, do které se dávaly i 80kw diesely a stejně to jezdí dostatečně. Pro fleety a hotely je to naprosto dostatečné, na karlštejn nebo letiště nepotřebuješ 150kw ;)
Avatar - Hittman
7. 7. 2013 22:21
Re: 105kW?
Takže ty kdyby jsi měl třeba 5meba na účtě, tak si koupíš toto auto v základu a ještě s motorem, kdy tře předjede kdejaký peugeot o 2/3 nižší cenou? Ale to hlavní, bez jakéhokoliv požitku z jízdy? To musí být jízda jako se superbem s 1,6TDI.
Zrychlení 9,7s je katastrofa, na takový auto. Tato vezre pro mne nějak postrádá smysl. Buď udělám pořádný auto s pořádnou výbavou a motorem s odpovídající cenou, kdy samozřejmě je spousta potenciálních majitelů za tento luxus, značku, jízdu, atd, tu částku dát a nebo raději nic. K čemu tuto verzi přirovnat? Superb v základu? To ušetřím min polovinu peněz, tak pořád mi nedochází ten smysl. Stejně na dovybavení do slušné úrovně utratím další statisíce..
Avatar - Emel
7. 7. 2013 23:15
Re: 105kW?
No tak tě předjede Peugeot... pokud nejsi puberťák, tak to nějak uneseš. 200km/h dnes jede kde co, opravdu chceš v takových rychlostech závodit na běžných silnicích?

Přirovnat to můžeš třeba k Superbu s nejprodávanějším 2.0TDI. Co se mých preferencí týče, žádná hromada elektronických hejblátek by mě nepřiměla koupit si Škodu za stejné peníze jako BMW. Mainstreamové značky nejsou schopné v ceně kolem milionu prodat skoro nic...

Zákazník si vybere co chce, BMW umí 518d i 550d.
Avatar - Ham.
7. 7. 2013 20:45
Re: 105kW?
Úplná hovadina to není. Hromada hotelových služeb, taxislužeb a penzistů třeba E200 CDI kupuje celkem hojně. Takže jenom vykrývání každého místečka na trhu.
Avatar - Stefič
7. 7. 2013 22:47
I prémie má nedostatky
Něco málo jsem najezdil s poslední verzí 525d. Mělo to tuším cca 217 hp. Výkon papírově slušný ovšem v reálu nijak neoslnil. Jelo to pěkně, nicméně čekal jsem víc. A co mě fakt velice nemile překvapilo, byly 3 otáčky volantu od dorazu k dorazu. Pokud s tím někdo chce řezat okresky, aby měl ruce jako chobotnice... Každopádně jsem z toho vylezl a pocit "tohle a nic jiného" se prostě nedostavil... Ale auto je to krásné
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
7. 7. 2013 23:44
Re: I prémie má nedostatky
525d není určené na řezání okresek. :-)
7. 7. 2013 23:52
Re: I prémie má nedostatky
525d e60 prvni generace mel jen 177koni po faceliftu zvysili obsah na 3l a 197koni. To auto velice slusne taha (z rychleni na 100 za 7,6s a max skoro 250) ale bavilo mne jen z automatikou
Avatar - bigsoul
8. 7. 2013 08:29
Re: I prémie má nedostatky
To si kde čítal stým točením volanta? Tu si pozri video aku debilinu si tu zapotil!!!
[odkaz]

Vieš komu tlač do hlavy, že si v BMW niekedy sedel!!!
Avatar - Stefič
8. 7. 2013 09:14
Re: I prémie má nedostatky
hele plakáte, sedni si do toho, projeď se a vyzkoušej to. Pak si dej hlavu mezi futra a popros matku, aby zabouchla dveře...
Avatar - bigsoul
8. 7. 2013 13:56
Re: I prémie má nedostatky
Ja nikoho prosit nemusím, ale od rejdu k rejdu su dve otačky volantom čsom ti priložil vo videu!!! Kde riadenie sa ti prisposobuje podla rychlosti, takže čim rychlejsie ideš tym je tužšie. Bohužial ty si, len nahovaraš, že si niečo riadil. Choď sa hrať na chobotnicu na kupalisko, tam ti kamarati uveria >:D
Avatar - Sysoj Psojič
8. 7. 2013 18:46
Re: I prémie má nedostatky
Aktivní převod řízení je příplatkový, víš? ;-)
Mám ho v X6, je to pecka, to musím uznat. Na dálnici máš cit (5ot) a na parkovišti zase rejd (2ot). U 4x4 stejně ve volantu moc neuctíš, tam to může být pouze přínosem.
Jinak kolega Stefič to vystihl, se standardním řízením je to o uručkování se k smrti.
Avatar - Stefič
8. 7. 2013 20:17
Re: I prémie má nedostatky
ve svém autě mám 2,5 otáčky a docela mě během projíždění hodně ostrou zatáčkou překvapilo, jak moc musím otočit ruce. Nevěřil bych tomu, ale rozdíl 1/2 otáčky dělá fakt hodně. Očekával bych, že BMW nebude tlačit řidiče do příplatku 45k a řízení bude přiměřené už v základu...
Avatar - Sysoj Psojič
9. 7. 2013 10:53
Re: I prémie má nedostatky
Já měl před týdnem půjčenou Mpaketovou 335Xi Touring a měl jsem tentýž problém :-)
1. bez aktivního řízení pořád ručkuju
2. na sériovém podvozku a 19" kolech se auto houpe a naklání víc jak VW Tiguan :-)
Avatar - Emel
8. 7. 2013 13:49
Re: I prémie má nedostatky
3 otáčky není zase takový extrém... stará RX-7 ve verzi s manuálním řízením měla 3,5 a to bylo sportovní auto... 2,5 se považovalo za sportovní setup.
Avatar - Johny.Rico
8. 7. 2013 09:53
105kW a design předních světel.
Uvědomme si, že 105kW není málo. Má to totiž 360 krouťák a pokud si někdo myslí, že to s tím autem nepojede, tak nejel nikdy s 520d, která je už tak dostatečná na to auto i pro velmi rychlé přesuny.

dále - ty diody... vypadá to jako nový design halogenů. Tady musím dát plus bod Audi a MB. Nuže, čekám na laser...
Rozbalit vlákno
4
8. 7. 2013 12:23
Re: 105kW a design předních světel.
Já mám čip na 147 kW i před ním se dá říct, že 520D jede nádherně a má dostatečnou sílu pro 99,99% dopravních situací. Není to auto na okruh a není to auto na supersportovní nebo superzběsilou jízdu v běžném provozu.
Já to od 520D nečekám, ale málokdo samosebou věří tomu, že 520D stačí. Většinou si ti lidi myslí, že je to dost málo a že to auto je líné.

Můj kamarád vlastní několik let po sobě pouze benzinové šestiválcové trojky a když jsem mu 520D poprvé přijel ukázat překvapil ho tah motoru do cca 160 km/h.
Avatar - Johny.Rico
8. 7. 2013 12:56
Re: 105kW a design předních světel.
Hlavně, jak psal někdo výše, má to podobnou váhu jako Peugeot 407(508) - teď nevím, a tam se házely diesely s 80kW. Takže...

Jinak s tebou ve všem souhlasím. Nejistota z pružnosti pramení jen z neznalosti. Už minulá 520dA jela opravdu dobře dle mě, takže tady nevidím nejmenší problém, kor s tím úžasným automatem!
Avatar - Emel
8. 7. 2013 13:47
Re: 105kW a design předních světel.
Nutno ovšem říct, že 508 nebo C5 a 1.6HDI a pětikvaltem je opravdu dost zoufalá motorizace... jak jsem přítelem základních verzí a pro rodinné ježdění jsem schopen lecos překousnout a třeba si užívat jízdu na spotřebu, tak tohle bych asi nepřežil.
Avatar - HitmanPB
8. 7. 2013 23:30
Re: 105kW a design předních světel.
Prepáč, to si chipoval auto v záruke kvoli 12 kW (pôvodne máš v profile 135 kW) ??? ;-)
8. 7. 2013 11:32
žádná láce...
Mým dalším budoucím autem by měl být kombík, v naftě, 4x4 a v manuálu... Nehodlám kupovat nový vůz,protože na něj jednak nemám a jednak mi to přijdou vyhozené peníze,když si mohu koupit 1-2 roky starý vůz téměř za polovinu..
Ale i kdybych o novem uvažoval a měl +/- milion korun a chtěl to co jsem výše vypsal, tak bych začínal na 520xd za 1 247 500,- v ZÁKLADU!! Jasně teď mi sem napište,že i v tom základu je jakási výbava.. Nejsem žádný pozér,který by se musel ukazovat a pokládat v restauracích klíčky na stůl,aby bylo jasně vidět kdo je tady king. Ale opravdu Vám,kteří tady BMW tak obhajujete takový vůz stojí za útratu takové sumy? Jen pro příklad.. za necelých 1 200 000,- by byl Superb v LaK a ve všem co tam jde objednat (panoramatická střecha, nezavislé topení,navi,... prostě vše) Já prostě z rozumového hlediska nevidím důvod si kupovat BMW v základu,když např. ten Sup mi udělá stejnou službu,ale v plné náloži. Nehledě na to,že až bych ho prodával za cca 4 roky dejme tomu, tak věřím,že ten Sup v plné bude mít větší hodnotu než BMW v základu... Toť můj názor... A neřešme jestli jsem Škodovkář nebo ne... Byl to jen příklad relativně stejně velkého vozu a s požadavky,které má určitě více rodin.. :-!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Johny.Rico
8. 7. 2013 11:46
Re: žádná láce...
Ono máš pravdu, a z rozumového hlediska s tou i souhlasím, Superb vykoná úplně to samé, jenže... tak samo by ses mohl přestěhovat do jeskyně a zapálit si tam oheň... "střechu" nad hlavou mít budeš, teplo ti tam taky bude. Už chápeš? :-)
8. 7. 2013 11:50
Re: žádná láce...
No z tvého příkladu nechápu vůbec, protože v supu budu mít přece uvnitř úplně vše a nic mi nebude chybět :-) Takže v čem je ten Sup podle tebe ta jeskyně oproti BMW krom té vrtule na kapotě? A co mi u BMW nahrádi tu výbavu,jestli se jedná a poklidné kombi pro rodinu na dovolené? Nevybírám sportovní vůz :-)
8. 7. 2013 13:02
Re: žádná láce...
No, on má bohužel Johny.Rico pravdu. Berme to třeba z tohoto úhlu pohledu. O Audi A3 se říká v testech, že je velmi tichá. Dokonce je tišší při jizdě (valivý hluk od kol, aerodynamický hluk) než její konkurenti Golf, Leon a Octavia. Jenže pokud sejdeš po roce ježdění v pětce o dvě patra dolů do nižší střední, připadá Ti všechen ten hluk od kol a větru tak nesnesitelný, že pak doma v zuřivosti trháš všechny ty novinářské testy a vzpíláš jim za jejich neobjektivnost. To samé potkalo mě, protože manželka má pětku a já si potřebuji koupit ještě jedno auto pro sebe (město, nějaké víkendové vyjížďky na festivaly apod). Takže jsem si objednal A3, ale vůbec se mi nebude chtít přesedat do nižší střední.
Superb je prostorné auto podélně, ale tím jeho příbuznost s pětkou v podstatě končí. Nemá technologie, ani výbavu na to aby konkuroval vyšší střední. Bude za všech okolností prkenější a hlučnější a ani prostorný v příčném směru jako je pětka. Nemá ani profily na klíče, ani head up display, ani nastavitelný podvozek. Když mluvíme o kvalitě interiéru, nejde do něj objednat pravé dřevo, keramické ovládací prvky, multifunkční ukazatele, ani pořádné audio B&O. Je to prostě výborné rodinné auto. Nic víc od Superba čekat nelze...
8. 7. 2013 13:25
Re: žádná láce...
Jasně,že toho pětka nabídne daleko víc a lepší technologie,ale to už jsme pak na úplně jiné sumě.. Navíc,když shrnu A6,5er a E-class.. tak jsem v každém najezdil cca 1-2tkm. Všechno naftové šestiválce v automatech. Pravda nebyly to nejnovější. Vše kolem roku výroby 2008, ale i po usednouti do Supu mi ten rozdíl nepřipadal až tak markantní,abych za ně dal o cca 300 000,- více s nějakou tou výbavou. Vzhledem k tomu,že už mají všichni nové modely,tak bych to třeba přehodnotil, kdybych něco najezdil s těmi nejnovějšími. Nebo možná nejsem až tak náročný. Nejvíc co se mi hodně zalíbilo na A6 Allroad byl ten vzduchový podvozek.. To byla zas na D1 fakt paráda,ale pak je tu zas ten servis staršího vozu. Kdo pak ty měchy bude měnit za ty prachy? >:D Vše má své pro a proti. Kdo na to má ať si koupí. Ale 1,2milionu korun zas tak málo peněz není,abych v autě nenašel ani navigaci ;-\
8. 7. 2013 13:48
Re: žádná láce...
Jde to dopředu. Já jsem jako spolujezdec jezdil v A6 předchozí generace a nebyla to žádná výhra. Bylo to hodně podobný pocit, jako při řízení Superbu.
Dnes je to o jiném pocitu, dokud se tedy nedostaví první nevolnost z faktu, jak jsou některé části auta odfláknuté.
Ale prémiovou třídu je třeba měřit vícero metry. Jde mimo jiné o servisní zázemí, ale taky o materiály, které můžeš objednat. Prémiové auta Ti dávají více volnosti při výběru. Příkladem budiž zmíněná A3. Můžu si dát do golfu fialovou a sytě červenou kůži, volant v modré barvě, to vše prošito zelenou nití? Ne. V Audi si jen zaškrtnu položku Audi Exclusive a oni mi jen potvrdí, že to tak vyrobí. Samosebou strávíš hodiny a možná dny tím "nejlepším" výběrem, ale jde to. Chceš oranžový, růžový nebo žlutý lak? Opět můžeš. Dáš zato 63000, ale máš jako jediný růžové Audi :-)
Já taky nejsem pozér, ale možnost výběru mi dává taky svobodu. A svobodu mi dává prémiová značka.
8. 7. 2013 13:57
Re: žádná láce...
Kromě toho, některé materiály nebo celé výrobní postupy jsou řešeny jinak. Pamatuji se, že mým zákazníkem byla firma ze segmentu automotive někde u Aše. Pan ředitel mě po jednání provedl firmou. Pro světové značky tam vyrábí vyhřívání sedadel. Volkswagen a Škoda tam ale měly úplně jinou výrobní linku. On sám mi říkal, že jinde se vyrábí vyhřívání pro Audi a BMW a to je řešeno jinak i z jiného materiálu na bázi wolframu.
Avatar - Emel
8. 7. 2013 13:44
Re: žádná láce...
1) Při prodeji ojetiny nehraje výbava moc velkou roli. Důležitý je model, motorizace, nájezd. L&K ti nikdo nezaplatí, takže BMW si bude cenu držet lépe.
2) V tabulce to vypadá hezky, všemožná výbava u Škody a nic moc u BMW... jenže tabulka ti nepostihne to, že obě auta sice mají podvozek nebo motor, ale ten v BMW je lepší. Opravdu tu výbavu navíc využiješ?
3) U BMW bude vyšší kvalita výroby i všech komponent, interiér bude po 200.000km vypadat jako u Škody po polovině například.
4) Ty se na to díváš z toho pohledu, že 1.2M je strašně moc peněz, jenže pro kupce prémie to tak není, pro ně je to částka, kterou si mohou dovolit bez nějaké křeče.

Sečteno a podtrženo - Superb dává smysl, pokud je třeba o půl mega levnější, tam pak není žádná diskuse. Nebo 3.6FSI za cenu 520i a užívat si ten výkon navíc, budiž. Vybavit si Superb 2.0TDI na cenu BMW 520d mi smysl nedává. To se ostatně ukázalo už několikrát, viz například testy Octavie za mega... každý model má nějaké své těžiště a v jeho okolí by se měl držet.
8. 7. 2013 15:00
Re: žádná láce...
1.) O tomhle si nech zdat,jestli chces jasne u modelu urcity motor,pohon,prevodovku a rok, tak uvidis ten cenovy rozdil,jestli je to v plne nebo holacka v latce apod.

2.) Nevyuziju. Nejake panaromaticke okno urcite ne, asi ani nez. Topeni (parkuju v garazi) a urcite by se jeste toho naslo dost. Takze u supa by to bylo lehce nad mega.. a to uz mas rozdil 200kkc

3.) Vyssi kvalita nejspis ano o tom se prit nebudu,ale zapomen ze po 200kkm bude nejaky rozdil. V aute budu jezdit pouze ja a nejsem hovado. O auto se staram. Pac jak ty k nemu,tak ono k tobe.

4.) Strasne moc penez to neni, ale coby zakaznik je potreba zvazit vsechny moznosti.

K tomu cenovemu rozdilu.. az budu doma,tak si navolim BMW do co nejblizsi vybavy k supu a uvidis ten cenovy rozdil. Pouze 100 000,- to urcite nebude :-)
Avatar - Emel
8. 7. 2013 15:26
Re: žádná láce...
1) U ojetin se těžko dělá statistika... ale já si stojím za svým. Pokud si vezmeš třeba tři roky staré Mondeo, oboje 2.0TDCI, jedno Ghia a jedno nějaká obyč výbava, rozdíl v ceně nebude nijak dramatický.

2+4) No a o tom to je. Superb není schopen konkurovat prémii kvalitou za stejnou cenu, je pouze schopen nabídnout uspokojivou kvalitu za nižší cenu a dilema stojí jinak - mám lepší auto a horší auto, rozdíl je 200k, stojí mi to za to? Odpověď je individuální, pokud je pro tebe 200.000 jedna měsíční mzda, pak asi stojí.

3) Po 200kkm vypadá bavorák obvykle jako zánovní auto... ten rozdíl tam je, i pokud o auto pečuješ jak máš.
8. 7. 2013 16:16
Re: žádná láce...
Tak nevim,jestli ford je zrovna dobry priklad. Tem pada cena velmi rychle vseobecne.
Ted mam stareho passata. Jsem druhy majitel s nahrkanyma 240tkm a nepoznas to v interieru ani kdyby jsi chtel. Naopak kamarad co ma 330xd e90 ma mezi sedakama tak vysoupany ten plast u rucky a vsude,ze jsem se fakt divil uplne do bileho plastu vysoupane . A to ji ma v plne vybave a najeto nejakych 220tkm. Takze by to nemela byt zadna ocesavka. Ale asi se chybicka vloudi i jinde. No a ruku na srdce u petky e60 ten plast u ovladani oken je des. I u bmw se setri a ne ze ne..

Osobne bych si asi koupil neco kolem mice rodinneho na lyze,kola atd. Protoze precijen pri takovych outdoorovych hratkach a vozeni hodne veci se obcas neco skrabne. At uz v interieru nebo na strese napr. A za usetrene penize nejakou vikendovou hracku jetou. :-)
8. 7. 2013 18:58
Re: žádná láce...
Musím dať za pravdu Emel-ovi. Prémiu si nekupujú ľudia čo majú hlboko do vrecka a čo zvažujú, či si priplatiť napr. za vyhrievanie sedadiel (veď zima je len pol roka hehe). Takí ľudia, pokiaľ sú racionálne uvažujúci si kúpia to auto po 2 rokoch od prvého majiteľa za o 30-50% nižšiu cenu, väčšinou ešte v záruke. Pokiaľ nie, tak si miesto 5-er kúpia superba (alebo passata, avensisa atď...).
Prémia sa proste kupuje štýlom: "Mám voľných 1000€ mesačne (26t Kč), 10 000€ v hotovosti, tak idem do BMW po 520d, zaškrtnem pár vecí a po 3 rokoch keď splatím leasing, toto opakujem (samozrejme toto bol príklad nákupu jednotlivca, fleetové vozidlá sa nakupujú odlišne).

Ad. vyšúchaný plast. S tým som sa ešte u E90 nestretol, a to chodil tu v meste taxi s nabehanými cez 340tis KM. Vždy som bol v tom, že toto sa stávalo hlavne vo VW koncerne napr. zapínania svetiel a na nastavovaní klímy ;-)
Avatar - Machýrek
9. 7. 2013 13:20
Re: žádná láce...
Typicka uvaha dle schema "chtel bych, ale nemuzu" a tak hledam vychodisko..
Premie se v zakladu nekupuje (ani nepremie, viz tvuj LK), duvody netreba vysvetlovat, to snad musi byt jasne kazdemu.
Avatar - Machýrek
9. 7. 2013 13:31
Re: žádná láce...
A ke tve otazce: Ano stoji to za to! To mas stejny jak s holkama... premiovou by chtel kazdej, he he znas to jak vejde krasna holka do baru a chlapik povida druhymu: no uz jsem videl lepsi... a suk*l horsi.
Tak to jsi ty ;)
8. 7. 2013 12:16
NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
Vždycky se bavím tím, že i když bude AUTO.CZ existovat snad sto let, najdou se na diskusích jednodušší diskutéři, jimž "nevoní" prémie, jedinci, kteří ve svém boji ponesou prapor prosťáčků snad až do konce svých sil. Měl bys ovšem vědět, že bojuješ jen sám se sebou, a tvůj boj je než bojem jedince soustavně kořeného vlastním horizontem, s objektivitou garáže tvé postoje samozřejmě nemají společného vůbec nic.

Nic lepšího svět nenabízí, ve velkosérii je prémiový segment, ausgerechnet v dané třídě (vyšší střední) absolutním vrcholem pro spokojený život člověka, který umí řídit, řídí rád a jeho soužití s vozem je zcela přirozené asi tak, jako soužití se vzduchem...

Co však musíš - musíš si projet BMW, MB, AUDI, JAGUAR, VOLVO, musíš se seznámit s rozsahem výbavy, s motorizacemi, s karosářskými variacemi a s druhy pohonů. Jen tak se může stát, že si koupíš auto, které ti sedne a sedět bude dalších pět sedm let.

Auta totiž nejsou stejná, a rozhodně tedy není možné přijmout tezi, že je jedno, co pořídíš, že si stejně zvykneš. Ano, zvykneš si, ovšem právě tohle nemáš zapotřebí. Neboť už jen prvních deset kilometrů v předmětných vozech ti silně napoví, jaký jsi volantový typ. Nenuť se plakátově do toho, že jsi nebo už zítra natuty budeš Loebem okresu, daleko dříve, než začneš vybírat auto, vyber si sám... sebe. Sobě odpověz na otázku jaký jsi šofér, zda jsi "závodník" či jezdec klidný, zda budeš jezdit sám, či vozit čtyřčlennou rodinu, zda jsi týpek na kombíka či na sedan, zda jsi nafťák, či benzíňák. Tohle všechno o sobě musíš vědět, aby sis dokázal vybrat auto. Pouhý řidičák a solidní konto totiž nestačí...

Velmi důležitá je pozice za volantem, možná se ti to nezdá, ale není pozice jako pozice, není také výhled jako výhled a není ovládání jako ovládání. Přitom nejde ani tak o to hledat objektivně lepší auto, nýbrž právě o to, hledat nejlepší auto PRO TEBE.

Neboť do svého auta se musíš především těšit, musíš se třást na to, až se usadíš a mrkneš do zpětného, musíš se těšit na pohled na přístrojovku, na budíky, musíš mít radost, když pohladíš volant, řadičku, ručku ruční brzdy, o tom to je, o tom to být má.

V širším pohledu oceníš praktičnost užívání, úhly otevírání dveří a víka kufru, jinej zase ocení sametový zátah turba či agilitu podvozku. No, sám vidíš, že problém s výběrem auta není ani tak ve značkách či jejich modelech, problém je vždy výhradně v tobě. A tím nemyslím jen to, že bys chtěl vždycky trochu více, než na co máš, to je ostatně lidská přirozenost, přirozenost, která nás žene dál. Myslím tím to, že ty nevíš, ty nejen, že neznáš auta, ty především neznáš sám sebe. Možná však, že se toho sebepoznání tak trochu i bojíš...

BRAVO BMW :yes:
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Emel
8. 7. 2013 12:26
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
Ty rozdíly mezi prémií jsou ale menší a menší a projet všechny varianty není v lidských silách... přitom stačí pár zásahů do konfigurátoru a z pětky je úplně jiné auto.
8. 7. 2013 12:37
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
No, ty rozdíly se stírají, avšak existují, a jsou stále podstatné, a automobilky na nich lpí, například velikost kufru u MB-E. Osobně nejásám nad tím, že jízdně MB "tvrdne" a BMW komfortní, tudy to jít nemá. Když se člověk zase projede třeba v Jaguaru musí prostě uznat, že umí specificky ladit podvozky, či že VOLVO holt umí sedadla. Jsou i rozdíly v ergonomii, a to velmi silně akcentuji.

Jo, problém je projet motorové varianty třeba i u jedné značky, a to si myslím je v užším výběru jedna z podstatných věcí. Občas si říkám, že by to chtělo udělat "supertest", prostě by testéři projeli všechny motorizace daného modelu a vydali o nich ucelené svědectví. Jakousi porovnávačku jediného modelu. Podle mého by to byl test, jak se říká, k nezaplacení :-)
Avatar - Emel
8. 7. 2013 13:31
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
Pokud čteš Dinarův blog (jistě že čteš, co jiného už bys tu měl číst), pak ti jistě neušel test pětky v kombíku, naftě a čtyřkolce jakožto názorná ilustrace toho co píšu.

Vezmi si, že my jsme tady fajnšmekři, kteří alespoň tu a tam to auto někde přitlačí, těší se ze zvuku motoru ve vysokých otáčkách, zkoumají dekor palubky. Já si nedělám iluze o tom, že běžný uživatel dokáže dnešní drobné rozdíly mezi prémiovými značkami ocenit. Ještě tak zadokolka vs. čtyřkolka, automat vs. manuál a benzín vs. nafta.

Automobilky lpí na jediném - udržet si své zákazníky a/nebo přetáhnout nějaké od konkurence...
8. 7. 2013 17:24
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
Samozřejmě, že Dinara čtu. No a právě ten jeho testík a zejména ty předchozí, kde popsal soužití s různými motorizacemi, to je to důležité.

Emele, věř, že kupci prémií, či zdejší diskusní fajnšmekři se zřetelně orientují. Já vím, sráží to zde až nehorázná slepota a formulační drzost zdejších gallárdů a plakátů, to tě ovšem nesmí mýlit. Kvalitní příspěvky a testíky musíš vyzobávat přesně tak, jako vyzobáváš auta... V tom si ale určitě rozumíme.
Avatar - Emel
9. 7. 2013 09:03
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
Fajnšmekři se orientují, ale běžní kupci prémie... to jsou zaměstnaní lékaři, právníci, ekonomové, manažeři... a ti mají na čtení o autech daleko méně času než bězný Franta z fabriky.

Obávám se, že koupi Ceeda v kombíku předchází v průměru mnohem pečlivější výběr, než koupi bavorské pětky.
9. 7. 2013 09:27
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
No tak to s tebou nemohu souhlasit, mám z kontaktů s těmi lidmi zcela opačné zkušenosti.
Avatar - Emel
9. 7. 2013 10:07
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
Kolik jich znáš takových, kteří si před koupí nové Audiny jdou projet alespoň BMW a MB? Pokud si to mohou dovolit, tak podle mých zkušeností prostě koupí další generaci od své oblíbené značky, občas vymění sedan za SUV nebo naopak za kupátko, dle rodinné situace... ale prostě se jim líbí nová A5 tak jdou a koupí si novou A5.

Koupě Ceeda jde mnohem více na dřeň... ušetřených 25.000 jsou velké peníze a je potřeba ověřit, že u Hyundaie nelze získat lepší nabídku.
9. 7. 2013 10:29
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
No, řekl bych, že jich znám poměrně dost. Jak píšeš o té obměně, no o tom to přece je, ti lidí znají, ví co jim sedí a ví také proč.

U toho ilustrativního cee´da, tam jde o něco jiného, tam se na krev zvažuje každá výbavová parádička, to však je něco jiného, než se orientovat v autech.
Avatar - Emel
9. 7. 2013 11:15
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
Opět tu vytáhnu průzkum, podle kterého si 80% majitelů BMW 1 myslí, že mají předokolku - jasně, to je extrém. Možná je to o tom, s jakými lidmi se stýkáš, o čem se s nimi bavíš a jak je ty jako fanoušek aut ovlivňuješ. Ale ohledně "laické" populace nemám velké iluze a nemyslím si, že je to v prémii jakkoli lepší než jinde.

Jak může jezdec BMW 5 vědět, že by se mu v nové generaci nejezdilo lépe v Audi A6, když si do ní ani nesedne? To jsou jen klišé, představy, předsudky, fandovství a pocit líbí / nelíbí. Já to nekritizuju, beru to jak to je... taky netestuju čtyři ledničky než si nějakou koupím.
Avatar - Sysoj Psojič
8. 7. 2013 18:52
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
GTI, já prémii miluju, jiné než prémiové auto bych nechtěl, ale jsem zklamaný z mnoha věcí. Kdybys prémií leta jezdil, nebudeš tady psát teoretické bláboly z letáčků. Každodenní soužití s prémií po dobu 5ti let by Ti nalilo čistého vína ;-\
8. 7. 2013 21:16
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
Klidně se tu intimně rozprostři, popiš to každodenní prémiové utrpení, ať už je v tom konečně jasno :-)
Avatar - Sysoj Psojič
9. 7. 2013 09:32
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
Pleteš si každonenní soužití a každodenní utrpení ;-)
Asi sis to spletl s něčím doma >:D
Vkládáš mi do klávesnice věty, které jsen nenapsal.
Jde o to, že auto za 2,3milionu je občas zklamáním a není to tak ojedinělé, abych to nevnímal. Pro mně ta prémiovost BMW bohužel nepřeváží jinak průměrnou kvalitu a s tím vnímanou relativní předraženost :no:
9. 7. 2013 09:38
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
A co sis tím chtěl jako vysvětlit? Jakou průměrnou kvalitu? Buď konkrétní. Možná očekáváš, že prémiové BMW bude auto, které nevykazuje žádné poruchy či opotřebení, ale ono je to tak, že to BMW je (spolu s několika dalšími) nikoliv auto bezporuchové, nýbrž "jen" tím nejlepším, co ti tento svět může ve velkosérii nabídnout. Tvá očekávání, to je úplně jiná píseň.
Avatar - Sysoj Psojič
9. 7. 2013 09:50
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
O pár vláken výše pod Stealthovými problémy nalezneš mé.
A ještě myšlenka dne, přílišná onanie nad německou prémií může zatemnit úsudek ;-)
9. 7. 2013 10:30
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
Kroutíš se tu jak ten povestný diskusní hádik.
Avatar - Sysoj Psojič
9. 7. 2013 10:50
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
Mysli si co chceš, ono ti bez praxe stejně nic jiného nezbývá ;-\
Já vím, že to pro idealistu může být tryzna a neakceptovatelná ztráta ideálů, ale prémiová auta prostě nejsou (kvalitou, ne technologicky) co bývala a to je pro člověka, který by si ojetinu nekoupil, celkem špatná zpráva.
Vím, že chci auto, které se nevyrábí a tak jsem v klidu a neřeším to. Nakonec to stejně vyhraje Lexus, i když budu muset slevit ze 4x4. Pak Ti něco napíšu o opravdové prémii a doufám, že tentokrát ne s příchutí hořkosti a vyhozených peněz :-)
PS: Mé GT-R po 3 letech je stále na piedestalu konstruktérském i výrobním. Všichni ale víme, že taková pecka se podaří jednou za 10 let nehledě na to, že i oni museli pár věcí změnit (převodovka do roku 09 mělá tendenci při nesprávném zacházení odcházet).

Motto: Drahé nebo prémiové auto by mělo splňovat to, co od něj chceš a to je kromě jízdy (sport, comfort, kompromis dle výběru) a pocitu luxusu také dlouhodobě přesvědčovat majitele o vhodnosti takové útraty. Dej tu hlasovat mezi majiteli nových aut nad 1,5milionu, koho prémie nezklamala a naopak utvrdila v její smysluplnosti :-!
9. 7. 2013 11:10
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
Vypadá to, že jediný diskusní idealista jsi tu dnes ty. Opakovaně ti píši, že chyba není v autech, chyba je v tobě, v tvých očekáváních. O plochosti argumentace kterou koncentruješ do ničím nepodložené adorace Lexusu o tobě vypovídá vše.

Jinak to hlasování by bylo jistě přínosné, a to nejen v cenové relaci nad jedna pět...

Je samozřejmě pech koupit auto za předmětnou cenu a být s něčím natolik nespokojen, že to přebíjí veškerá pozitiva, která auto má. Stane se, a tomu se nevyhne ani produkce z prémie. Nesmíš tu ovšem šířit jemně nadmyšlený obraz rozčarovaného bonvivána z toho, že ti v bávu zavrzala sedadačka. Svědčí to totiž především o tom, že nevíš, co je auto obecně a co je žití s autem.
Avatar - Sysoj Psojič
9. 7. 2013 12:31
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
Co je nepodloženého na adoraci Lexusu? Leda spolehlivost, ale tam dám v klidu na "povídačky", protože jsou z mého blízkého a neprolhaného okolí. Mám přes kamaráda dobrý feedback na servis Lexus Brno a jejich zkušenosti. A pak internet, na kterém Ty tak vynikáš. Na Lexus nenajdeš žádnou diskusi o nespokojenosti :yes:
Nevím ale, jestli má smysl řešit praxi s virtuálním masturbátorem >:D
Na řeči o autech z pohledu řidiče jsou jiné weby :-!
Avatar - Emel
9. 7. 2013 09:05
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
V poslední době slyším velmi dobré ohlasy třeba na Audi od hodně blízkých lidí... nejčastěji 3.0TDI Quattro v A4/A5/A6... funguje, jede, nežere, slušně zní...
Avatar - Sysoj Psojič
9. 7. 2013 10:51
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
já taky, i když jedině BiTDI 313PS :yes:
Luxus auto nesmí mít u výkonu v koních na prvním místě jedničku nebo dvojku >:D
9. 7. 2013 11:11
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
>:D
Avatar - Emel
9. 7. 2013 11:20
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
BiTDI se v mém okolí nevyskytuje, nejlepší ohlasy ohledně spolehlivosti jsou právě na tu běžnou verzi... 176kW, 500Nm, žádné extrémy, ale jak kdysi psal R&R... výkon: dostatečný.

U BiTDI bych měl o spolehlivost větší obavy.
Avatar - Sysoj Psojič
9. 7. 2013 12:28
Re: NĚKOLIK (PRÉMIOVÝCH) VĚT
To je možné, ale ten zvuk! V8 hadra :)))
Audi mám v současné době, pokud nebudu mít koule na exotiku, na prvním místě. Allroad A6 s tímto motorem :yes:
To i kvůli tomu, že ve Zlíně je super servis - Eurocar, kde znám všechny až po majitele a pracují špičkově.
8. 7. 2013 13:52
105kW je opravdu malo
v oct mam 118kW a na poklidny jezdeni OK, ale to je asi tak vse

na druhou stranu je videt ten propastny rozdil mezi nejlinejsim bmw5 a nejvykonejsim i40 v dehtu, kdy bawo podobne vykonny i40 deklasuje ve všech smerech - zrychleni, maximalka, spotřeba a to je bavo o vic jak metrak tezsi ..

a další věc je, ze auto s motorem obvyklym v nižší stredni by nemelo byt razeno o 2 kategorie vys, protože tam vykonove nepatri
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
8. 7. 2013 14:39
Re: 105kW je opravdu malo
Kategorizace do segmentů s motorizací nesouvisí. Octavia... nebo dobře, ať se vyhneme kontroverzi... Focus je nižší střední s 1.0 i 2.0. Mimochodem, 2.0 diesel na 100kW není v nižší střední obvyklá motorizace, ČR s Octavií je v tomto výjimka.
8. 7. 2013 14:43
Re: 105kW je opravdu malo
:yes:
Avatar - Ozzman
8. 7. 2013 16:04
Re: 105kW je opravdu malo
Takže chceš říct, že základní 5er je vlastně nižší střední?:D Rozdělení na třídy není jen motrově, ale i jistými prvky komfortu atd...