BMW 5 Touring: podrobné informace

BMW 5 Touring: podrobné informace

 
 

Automobilka BMW zveřejnila podrobné informace o novém kombi pětkové řady a proto se k tomuto vozu ještě jednou vracíme.


Automobilka BMW zveřejnila podrobné informace o novém kombi pětkové řady a proto se k tomuto vozu ještě jednou vracíme.

Již třetí generace stylových pětkových kombíků, opět upřednostňující image a sličné tvary před ohromujícím ložným objemem, zaujala pozici jediné světové produkční novinky na ženevském stánku BMW. Ještě než se v polovině května dostane k prvním majitelům, je tu čas pro zveřejnění podrobných informací o novém voze.

Stejně jako předkové, nové BMW 5 touring se opět profiluje jako sportovnější alternativa k etalonu třídy – praktičtěji zaměřenému Mercedesu E kombi. Bokorys se až po B-sloupek shoduje se sedanem, od půlky vozu vzad je vše jinak, zejména linie střechy, spolu s decentním spoilerem záměrně evokují tvary kupé. Koncová světla již nemají tak pravidelný tvar jako u předchozích generací. Automobil i přes objemnou záď vyhlíží sportovně.

Nová kombi řady 5 jsou podle verze až o 50 kg lehčí než předchozí kombi BMW 5 a to i přes větší vnější rozměry. Automobil narostl do délky o 38 mm, do šířky o 46 mm a také výška je nyní o 23 mm větší. Zřejmě více ocení posádka zvětšení prostoru v oblasti ramen (+3 cm) a v oblasti kolen na zadních sedadlech (+4,5 cm).

Zavazadlový prostor
Otevírání a zavírání výklopné zádě mají na starost elektromotory, takže stačí stisk tlačítka a víko se automaticky otevře. Samočinně se odsune také kryt zavazadlového prostoru, a to i v případě, že ukládáte pouze drobnosti samostatně výklopným zadním sklem. Na něm ale nehledejte další kliku nebo spínač, protože klika k otevření okna je elegantně integrována do ramene stěrače. Na výklopném víku je umístěno světlo, které v noci prakticky osvětluje nakládací prostor

Zavazadlový prostor se sice zvětšil na 500 litrů základního objemu (o 90 litrů více než dříve), ale to je jen průměrná hodnota vozů kombi této třídy. Sklopením dělených opěradel lze získat až 1615 litrů přepravního prostoru. Šířka kufru činí 1110 mm, výška 787 mm a vézt lze až 1880 mm dlouhé předměty. Pokud se rozhodnete vzdát rezervního kola (volitelné „runflat“ pneu, schopné jízdy omezenou rychlostí i po defektu), jsou rozměry zavazadelníku 535/1650 litrů. Kombi BMW 5 uvezou podle verze 560 až 600 kilogramů.

Uzamykatelná dvojitá podlaha zavazadlového prostoru se zvedá za pomoci plynových vzpěr, podobně jako kapota motoru. Pod podlahou se nachází menší úložný prostor a teprve pod ním je rezerva s nářadím. Pokud jste se vzdali náhradního kola, je místo něj k dispozici 35 litrová “pašerácká” schránka, pod druhým dnem zavazadelníku.

Podvozek
Nové kombi převzalo hnací ústrojí od příbuzného sedanu s výjimkou zadní nápravy. Ta je podobně jako ta přední vyrobena ze slitin hliníku, ale na rozdíl od zadní nápravy sedanu je přizpůsobena specifickým požadavkům kladeným na tuto skupinu ve voze kombi. Nové uspořádání pružin a tlumičů šetří místo, což se pozitivně projevuje v šířce zavazadlového prostoru, který má pravidelný tvar. Čtyři ramena vedou každé ze zadních kol. Zavěšení není uchyceno přímo na samonosnou karoserii, ale na hliníkový pomocný rám, prostřednictvím elastických prvků. Teprve samotný rám (je v něm uchycen také diferenciál) je přes další pryžová pouzdra uchycen ke karoserii. Toto řešení má zabránit přenosu vibrací a hluku od zadní hnací nápravy do interiéru.

Pověstné jízdní vlastnosti mnichovských vozů jsou v novém pětkovém dostavníku podporovány několika technickými prvky, které zatím ve vozech kombi nejsou vůbec běžné. Aktivní řízení oslavilo premiéru v sedanu, teď je k dispozici také pro “užitkovou” verzi pětky, podobně jako aktivní podvozek Dynamic Drive. Ten dovede zcela eliminovat náklony karosérie do bočního zrychlení 0,3g a ve velmi ostře projížděných zatáčkách, kdy na vůz působí boční zrychlení do 0,6g je náklon eliminován na 0,5°. V rozmezí 0,6 až 0,8g náklon vzroste na 1,3°.

S jízdní dynamikou kombi souvisí také sériová montáž vzduchového odpružení na zadní nápravě, které udržuje konstantní světlou výšku i vlastnosti odpružení nezávislé na zatížení. K dispozici bude také sportovní podvozek s tužšími tlumiči a o 15 mm nižší světlou výškou.

Samozřejmostí je sériová montáž DSC (Dynamic Stability Control), DTC (Dynamic Traction Control), které v sobě integrují další systémy jízdní dynamiky (ABS, ASC, CBC…).

Ve srovnání s předchozí generací pětkového kombi je nový model o cenné milimetry větší. Rozvor narostl o 59 mm na 2886 mm, rozchod kol vpředu má nyní 1558 mm (+46 mm) a vzadu 1581 mm (+59 mm). Také toto BMW respektuje firemní úsilí o ideální rozdělení hmotnosti mezi nápravy, když na zadní nápravu BMW 5 touring připadá o málo více než polovina hmotnosti vozu.

Motory
Nejdříve se dočkáme modelů 525i, 545i, 525d a 530d, na podzim 2004 bude nabídka rozšířena o turbodiesel v modelu 535d (více o něm zde) a za rok bude k dispozici také zážehová dvojice s označením 520i a 530i.

Počínaje uvedením kombi se dostává do autosalonů nový turbodiesel Common Rail II o objemu 2497 cm3 (pro modely BMW 525d), vzniklý zmenšením známého třílitru. Také se jedná o čtyřventilový řadový šestiválec s variabilním turbodmychadlem VNT, vynikající zejména plochou křivkou kroutícího momentu. V kombi 525d vyvíjí 130 kW při 4.000 ot./min, 400 Nm v rozmezí 2.000 – 2.750 ot./min, což stačí k akceleraci na stovku za 8,3/8,5 s a maximální rychlosti 225/222 km/h. To je zatím nejslabší agregát v BMW 5 touring! Kombinovaná spotřeba činí 7,0/8,0 l/100 km. V limuzíně řady 5 jsou hodnoty o málo lepší. Údaje za lomítky platí pro automatickou převodovku.

Další vznětovou volbou je 530d (160 kW, 500 Nm, 7,2/7,4 s, 242/240 km/h, 7,2/8,0 l/100 km). Oba turbodiesely dostaly částicové filtry a plní Euro IV.

Odpůrci nafty mají na výběr dva zážehové motory, šestiválec 525i (142 kW, 245 Nm, 8,2/8,8 s, 232/229 km/h, 9,9/10,3 l/100 km a osmiválec 545i (245 kW, 450 Nm, 5,9/6,0 s, 250/250 km/h, 11,3/11,2 l/100km), zkombinovatelný se sekvenční převodovkou SMG.

Základní cena začíná na 40.400 Euro (německý trh) za model 525i touring, jen o málo dražší bude žádaný diesel 525d, prodávaný za 40950 Euro.

Další související články najdete v magazínu Auto.cz:
Test sedanu BMW 530iA.

Podrobný popis nové generace pětkového BMW – první díl.
Podrobný popis nové generace pětkového BMW – druhý díl.
Nový motor pro BMW 535d – dvoustupňové přeplňování

Zde si můžete stáhnout plakáty BMW 5 Touring.





reklamní sdělení:
… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz. Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž

Česko dluží po prvním kvartálu o pět procent více peněz…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Dnes 16:50

Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.




Blesk.cz

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší ostravští chirurgové Babišovi po odvolání ředitele Němečka

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší…

Lékaři Chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava se kvůli situaci na klinice obrátili na premiéra v demisi…