BMW 530d - Diesel by měl radost

BMW 530d - Diesel by měl radost

 
 

V oblasti dieselových motorů dlouhou dobu neměl VW se svými TDI motory konkurenci. Dnes je však již souboj výrobců automobilů mnohem tvrdší a ani BMW nespí. Dokazuje to novými turbodiesely s přímým vstřikováním paliva. Jde o čtyřválec 2,0 s úctyhodným výkonem 100 kW, šestiválec 3,0/135 kW a obrovský osmiválec 4,0/170 kW. Všechny nové turbodiesely označují u BMW jednoduchým d .

V oblasti dieselových motorů dlouhou dobu neměl VW se svými TDI motory konkurenci. Dnes je však již souboj výrobců automobilů mnohem tvrdší a ani BMW nespí. Dokazuje to novými turbodiesely s přímým vstřikováním paliva. Jde o čtyřválec 2,0 s úctyhodným výkonem 100 kW, šestiválec 3,0/135 kW a obrovský osmiválec 4,0/170 kW. Všechny nové turbodiesely označují u BMW jednoduchým d .

Testovanou "pětku" poháněl vznětový šestiválec 3,0 s přímým vstřikováním paliva (common rail). Výkonem 135 kW i mohutným točivým momentem 390 Nm se lehce vyrovná zážehovému šestiválci 2,8/142 kW. Navíc je 530d o více než 60.000 korun levnější (základní cena 530d = 1.432.500 Kč, 528i = 1.496.800 Kč).

Po nastartování přichází první překvapení. Zvuk dieselu prakticky není slyšet! Žádné vibrace, žádné nýtování, jen hodně vzdálený zvuk připomínající diesel. Po rozjezdu přichází druhé překvapení, zvuk který byl slyšet při volnoběhu, zcela zmizel a nyní již prakticky nelze rozeznat, zda je pod kapotou zážehový nebo vznětový motor!

Výkon a točivý moment motoru už tolik nepřekvapil, protože se to dalo, vzhledem k "papírovým" předpokladům, očekávat. Přesto, vyzkoušet si akceleraci z klidu na 100 km/h během 8,5 sekundy s dieselem není špatné. Fantastické je také pružné zrychlení na čtvrtý a pátý převodový stupeň.

A co spotřeba? Vzhledem k relativně vysoké pohotovostní hmotnosti 1650 kg je testovaná spotřeba 8,7 na velmi dobré úrovni. Při častějším využívání maximálního výkonu motoru se spotřeba mírně přehoupla přes devět litrů.

Jednu nevýhodu přeci jen tento "vznětový zázrak" má. Reakce na prudké sešlápnutí plynu je pomalejší. Teprve po cca sekundě dojde k náběhu výkonu a tahu. Na tuto vlastnost je třeba si zvyknout a počítat s ní při předjíždění, apod.

Výsledný dojem z nového dieselu je však i přes popisované chvilkové váhání při akceleraci vynikající.

Po uzavření dost těžkých dveří se ocitnete v uzavřeném kokpitu pravého BMW s vysokou úrovní dílenského zpracování, ergonomie a bezpečnosti. O bezpečnost cestujících se stará celkem 8(!) airbagů. Dva přední, čtyři boční a dva tzv. hlavové airbagy pro řidiče a spolujezdce. Ty jsou zabudovány v A sloupcích. Interiér budí pocit téměř absolutního bezpečí, který však může u méně zkušených majitelů nové pětky způsobit nebezpečný pocit vlastní nesmrtelnosti...

Masivní, příplatková, přední kožená sedadla se třemi pamětmi pro individuální nastavení posezu cestujících jsou velmi vzdáleny běžné produkci ve střední třídě. Spíše by se daly přirovnat k oblíbenému domácímu křeslu. Nalezení dobré pozice pro řízení pomáhá jak všestranně el. seřiditelné sedadlo, tak el. seřiditelný volant ve dvou osách. V zadních sedadlech jsou zabudovány dětské sedačky. Bohužel jejich tvrdý materiál po "složení" znepříjemňuje sezení na zadních sedadlech. Místa pro nohy je tak akorát, spíše méně.

Z dalších "drobností" zpříjemňující řízení vybírám alespoň dešťový senzor řídící stěrače, vyhřívání volantu a navigační systém s TV. Navigační systém bohužel stále funguje jen u našich západních sousedů...

Jízdní vlastnosti vozu jsou velmi dobré, bez jakýchkoli náznaků nejistoty. O případný nežádoucí prokluz zadních poháněných kol, za zhoršených povětrnostních podmínek, se stará vyspělý protiprokluzový systém ASC+T.

Ovládání relativně velkého vozu je bezproblémové, řazení jde velmi přesně. Sešlápnutí spojky, přestože musí přenášet 390 Nm točivého momentu motoru, nejde nijak ztuha. Volant padne dobře do ruky, ale mohl by mít menší průměr.

Vývojové oddělení BMW předvedlo, že kromě výborných zážehových motorů umí vyvinout i výborné vznětové motory. BMW 530d je toho důkazem.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 432 500 Kč Cena v testované výbavě: 2 028 900 Kč

Základní výbava:6x airbag, protiprokluzový systém ASC+T, ABS, imobilizér, automatická klimatizace, palubní počítač, centrální zámek, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání všech oken, rádio BMW, otáčkoměr, ekonoměr, tónovaná skla, nárazníky v barvě vozu

Výbava testovaného vozu:vyhřívání volantu (+6.100,-), metalíza (+26.200,-), kožená sedadla (+77.900,-), boční airbagy vzadu (+14.700,-), zelený pruh proti slunci (+3.300,-), determální čelní sklo (+9.900,-), skleněné el. střešní okno (+43.900,-), velurové koberce (+5.000,-), dřevěné obložení (+17.100,-), komfortní sedačky (+97.700,-), dělené zadní sedačky (+18.900,-), integrované dětské sedačky (+11.200,-), loketní opěrka vpředu (+6.800,-), ostřikovače světlometů (+14.200,-), multifunkční volant (+16.500,-), navigační systém s TV (+160.900,-), CD changer (+18.900,-), HI-FI systém (+21.700,-), tmavá skla vzadu (+11.000,-)

Koalice vedena Spojenými státy bombardovala syrský Majádín, zemřely desítky lidí Koalice vedena Spojenými státy bombardovala syrský Majádín, zemřely desítky lidí

Nejméně 80 členů rodin islamistických bojovníků, včetně…

Bloomberg: Euro míří k tomu stát se nejvýkonnější měnou velkých ekonomik Bloomberg: Euro míří k tomu stát se nejvýkonnější měnou velkých ekonomik

Jakkoli se zdálo, že letošek bude pro euro katastrofou,…

Sobotka odeslal Zemanovi demisi Valachové, náhradou má být její náměstek Sobotka odeslal Zemanovi demisi Valachové, náhradou má být její náměstek

Premiér Bohuslav Sobotka přijal rezignaci ministryně…

Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 26 mrtvých Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 26 mrtvých

Útok na koptské křesťany v Egyptě si vyžádal nejméně 26…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2926
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 390 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 5.7 / 7.2
Emise CO2:192
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1650 / 540
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4775
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2830
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely

Světovým rekordmanem v dojezdu pouze na zásobu stlačeného…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




BMW 5 E39 (1995 - 2003): Malá revoluce v Mnichově BMW 5 E39 (1995 - 2003): Malá revoluce v Mnichově

Podvozek z lehkého kovu, nové motory a převodovky,…

 



 
Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem

Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem

Dnes 13:57

V rámci příchodu nového modelového roku se Škoda Superb dočkala širší výbavy a vylepšené bezpečnosti.




Blesk.cz

Trapas zpěvačky Elis: Ukázala díru v rozkroku

Trapas zpěvačky Elis: Ukázala díru v rozkroku

Ups, tak tohle se moc nepovedlo. Zpěvačka Elis (22) neboli Eliška Mrázová si už nějakou dobu dává do těla, a…

Náplavka bude patřit dětem. Ratolest Fest nabídne přes 100 zážitků

Náplavka bude patřit dětem. Ratolest Fest nabídne…

Už počtvrté se pražské Rašínovo a Hořejší nábřeží promění v místo přívětivé dětem. V sobotu se tu totiž…

 

iSport.cz

Fousek: Nepustili mě před delegáty. Není naším kandidátem, tvrdí Berbr

Fousek: Nepustili mě před delegáty. Není naším…

Napětí před volbou nového šéfa českého fotbalu vzrůstá. Kandidát na předsedu FAČR Petr Fousek si stěžuje na…

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát bude stamiliony

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát…

Přestupová bomba tiká. Patrik Schick odsouhlasil přestup do Juventusu, který se finalizuje. „Transfer může být…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Dotknout se nebe. Kominické řemeslo na poetických fotografiích

Dotknout se nebe. Kominické řemeslo na poetických…

V roce 2011 se estonská fotografka Tatjana Lindová spřátelila s partou estonských kominíků a od té doby se…