Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW 530e iPerformance je plug-in hybrid se 185 kW a bezdrátovým nabíjením

Plug-in hybridní verze nové řady 5 kombinuje elektromotor se zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem. V roce 2018 nabídne i bezdrátové nabíjení.
Zpět na článek
27. 4. 2017 17:58
28. 4. 2017 12:20
28. 4. 2017 12:21
28. 4. 2017 13:16
Avatar - Jenik3
27. 4. 2017 17:58
elektrina ano
Pokud auto ujede 50km jen na elektrinu (v realu 30-40km), tak je to super wagen, ktery v mestskem poskakovani smrdet nebude. Na mimo-mesto je 2L benzin akorat.
Na rozjezdy je elektromotor skvely pomocnik a navic je v aute krasny ticho.
Jen skoda, ze tento wagen bude stat odhadem 2mega.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 18:08
Re: elektrina ano
Tak si kup Prius plug-in = jen na elektriku ujede stejně ne-li trochu víc, stojí půlku a tichej je neuvěřitelně

Nepatrně horší bude na německym Autobahnu >:-[]
Avatar - Jenik3
27. 4. 2017 18:37
Re: elektrina ano
Jenze me se prius nelibi.... Toyota se netrefila zadnym modelem do meho vkusu. Snad corola je z venku pekna, ale interier je nepovedeny.
Kupovat si auto, ktere se mi nelibi je chucpe.
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 18:46
Re: elektrina ano
Většina lidí se nerozhoduje mezi Corollou a 5er

2 mega ti přišly moc = pro běžný ježdění existuje ne špatná alternativa za půlku. Nebo naopak [odkaz]

Souhasim že auto i ženská i .. je mnohem lepší když se ti líbí :-)
28. 4. 2017 08:54
Re: elektrina ano
Od BMW muzes mit za mega 225XE a to je nejen plug-in hybrid, ale i ctyrkolka. Od VW pak Golfa i Passata jako plug-iny a jeste od BMW 330e - Stealth tu o nem napsal i neco na blog, Dinar taky - vsechno ceny kolem mega, pokud nebudes ulitavat na vybave, pokud se budes trochu snazit, tak se mozna dostanes i pod mega.
27. 4. 2017 18:46
Re: elektrina ano
Přesněji o 4,4 sec horší z 0-100, a o 55 km/h horší na maximálce.
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 18:56
Re: elektrina ano
Jj = a za půlku když ti cena BMW nebo Medvěda přijde moc ;-)

Nebo si můžeš naopak připlatit jak sem psal = mě se Fisker vždycky líbil :yes: :-)
28. 4. 2017 08:56
Re: elektrina ano
Karma je jedno z mala aut, ze kterych jsem vzhledove "hotovej" :yes:
27. 4. 2017 19:27
Re: elektrina ano
"Nepatrně" horší bude ve všem vyjma cenu. GS je konkurence.

Ale jestli je to o nižší ceně, tak klidně Pius ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 19:46
Re: elektrina ano
GS je konkurencí kategorií vozu, pohonem spíš ten plug-in Prius
27. 4. 2017 20:14
Re: elektrina ano
To je GS300h o tolik horsi? :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 20:16
Re: elektrina ano
GS450h je o tolik lepší ;-)

Ale hlavně to neni plug-in :-) ¨

Japonci tvrdí že v týhle kategorii nemá plug-in smysl, jdou jinou cestou [odkaz]
27. 4. 2017 20:19
Re: elektrina ano
Jasny, sestihrnek je jiny level. GS300h dokaze zabodovat cenou, ta bude nizsi nez u BMW. Prius je proti tomu siditko.
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 20:32
Re: elektrina ano
GS300h bych počkal na novej 2,5 litr = vyšší účinnost, vyšší výkon = ale ani ten nebude to plug-in je klasickej hybrid

Prius je nenápadná ale za ty prachy bomba = pokud nekřižuješ napříč kontinentem tak mnohem lepší volba než si většina lidí dovede představit. Pokud při tom křižování vynecháváš Německo i na to >:D
27. 4. 2017 20:37
Re: elektrina ano
Prius je pro me jako vzit si ukrutne osklivou zenu s tim, ze usetrim za obleceni a jidlo, vyzehli, ale ven ji nevyvedes.
S premii nema smysl to srovnavat. Never ever ;-)

PS: posledni generace je tak seredna, ze ani nelaka ke svezeni. Ta predchozi byla natolik kompromisni, ze bych ji neprekousl na vic nez do mesta.
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 20:40
Re: elektrina ano
Nesrovnávám = je tam sakra motivační cenovej rozdíl. Srovnat můžeš leda to odhlučnění. Lexus ale plug-in neni a nebude
Nový 5er i E se mi líběj ale minimálně BMW bych určitě zvolil v jíný verzi

Mě to vychází že zajímavej je Prius = jestli plug-in to je na důkladný zvážení a pak GS450h. Uvidíme co nová verze 300h
28. 4. 2017 04:45
Re: elektrina ano
Prius není jen o vynechání Německa, jakýkoliv extravilán s náročnějším reliéfem a špatnou vozovkou. Město a příměsto ok.
Avatar - Dinar
28. 4. 2017 07:49
Re: elektrina ano
Trochu soudnosti, k 5er,sedanu vyšší střední cpeš prius, když ti dá webpaja jako konkurenci logicky sedan vyšší střední GS, tak to podle tebe není konkurence, protože GS300h není plug in? No, ano, není konkurencí, ve smyslu, že GS300h na ty plug in hybridy MBE a 530e prostě kvalitativně nestačí, ale je jejich konkurentem z portfolia lexus/toyota nejbližším. To, že není plug in, je chyba, nedostatečnost/zaostávání lexusu.
28. 4. 2017 11:36
Re: elektrina ano
Proč nebo v čem je absence plug in chyba, nedostatečnost?
28. 4. 2017 12:20
Re: elektrina ano
Plug-in má tu výhodu, že na poskakování autem na nákup nebo do práce ten motor ani nemusíte startovat. Takže se zbytečně na krátkých trasách motor nespouští a neničí.
28. 4. 2017 14:55
Re: elektrina ano
Pokud jde o hybrid s turbomotorem, tak ano. Ale Lexus používá atmosféry, tam opakované startování nijak nevadí.
28. 4. 2017 06:13
Re: elektrina ano
Dalo by se dlouze diskutovat zdali na mimomesto je 2litr benzin akorat
28. 4. 2017 07:02
Re: elektrina ano
185kw by mělo na meziměsto stačit ne?
28. 4. 2017 08:58
Re: elektrina ano
135, jakmile dojde baterka. Ale stacit by to melo.
28. 4. 2017 12:21
Re: elektrina ano
Nedojde nikdy. Zaprvé se ta baterka dovede i nabíjet motorem a zadruhé si auto nechává pro případy zrychlení vždy rezervu, která se následně doplňuje brzděním a při nevyužívání výkonu motoru.
28. 4. 2017 13:12
Re: elektrina ano
Takže při dlouhé jízdě pod plynem pojede na 135 kW, ze kterých bude ještě místy užírat výkon dobíjení baterií. (Zjednodušeně.)
28. 4. 2017 13:16
Re: elektrina ano
Tak ano, pokud byste dlouhodobě využíval 135 kW, tak ano. V praxi je to nemožné, leda na německé dálnici pod plným plynem.
28. 4. 2017 08:58
Re: elektrina ano
Jenže na to mimoměsto má prakticky jenom 135 kW.

Edit: zase druhej, ale vo vteřinku.
Avatar - Dzakobo
27. 4. 2017 19:02
Technicky špatné
je řešení, kde elektromotor posílá výkon přes převodovku, protože je limitován točivý moment v nízkých otáčkách, takže brutální tah od nuly typický pro výkonné elektromobily se nekoná ;-\ Nojo, BMW a jejich unifikace - místo měniče tam hodíme el. motor, plácneme 2 mouchy 1 ranou a zákazníci nám to budou žrát (kupovat)...
Rozbalit vlákno
5
28. 4. 2017 07:46
Re: Technicky špatné
Taky mi řešení, kdy každou nápravu pohání jedno ústrojí přijde lepší. Jenže má to Volvo, Lexus, Toyota a podobní a těm to v terénu nejde bych řekl skoro vůbec. Co jsem koukal, tak to Volvo se v testech (nejezdil jsem to) chová dost mizerně. Nějaký místní člen to testoval a připojování toho zadku je prý nepředvídatelný.
Nicméně naladit to jde, má to tak 918 Spyder a tam to funguje evidentně tak, že to problém není.
Chce to ještě čekat no...
28. 4. 2017 10:03
Re: Technicky špatné
Jako pohon všech kol je to špatný vtip. 918 a spol. v takovém režimu vůbec nejezdí, tam je to použití blíž KERS a navíc připojují přední nápravu, ne zadní (a při courání na těchto věcech nesejde). Vzpomínám si, jak u Porsche říkali, kolik času jim zabralo odladění 918 v porovnání s autem s konvenčním pohonem. Ta sranda něco stojí.
28. 4. 2017 10:47
Re: Technicky špatné
Jaké nízké otáčky máš na mysli? Myslíš nízkou rychlost? Právě to, že je před převodovkou, ti v odpichu pomůže, protože se jeho točivý moment znásobí.

Ten elektromotor není výkonný. A i kdyby byl, u hybridu s relativně malou baterií bys měl problém mu dodat dostatek energie. Takže je naivní čekat zátah Tesly.

Tohle uspořádání je pak výhodné. Umožňuje ti to zvolit elektromotor vhodný pro rozsah rychlostí klikové hřídele. Hlavně na nižší převody bude mít spalovací motor (vstup převodovky) nejvyšší rychlost (u 330e je až šestka 1:1 a pořád máš stálý převod cca. 2,8:1). Při daném výkonu ten elektromotor bude menší, lehčí. A díky zpřevodování bude schopen ten výkon podat v širším rozsahu rychlostí. Viděl jsi někdy graf výkon/ moment vs. rychlost (u spalovacích motorů běžně označovaný jako pilový) elektromobilu?

Vynechání měniče je pak zajímavé. Předpokládám, že je to standardní řešení od ZF. Starší verze myslím měnič měla a asi to pořád bude možnost. Takže bych za tím neviděl unifikaci, spíš snahu ušetřit nějaké kilo a trochu zvýšit účinnost. V podstatě je to teď jednospojkový automat. Auto se vždy bude rozjíždět na elektromotor a elektromotor zřejmě může i zaskakovat během řazení. Nevšiml jsem si, že by někdo přesně popsal, jak přeřazení probíhá, ale viděl jsem myslím někde v materiálech BMW zmínku o tom, že motor může při řazení dodat moment, nebo nějaký takový obrat, což by mohlo naznačovat, že se motor odpojuje, jako u klasických robotizovaných převodovek. Budu se na to muset podívat.
28. 4. 2017 17:28
Re: Technicky špatné
To řešení převodovky respektive měniče by mě taky zajímalo..
29. 4. 2017 10:03
Re: Technicky špatné
Trochu jsem se porozhlédl, ale bohužel jsem detaily nenašel. Normálně to jen přechází mimochodem, jako by to byla naprostá samozřejmost. Dostalo se mi však jistého potvrzení, že se má skutečně rozjíždět výhradně na elektřinu. Spojka by tedy neměla sloužit k rozjezdům. Ještě by mě zajímalo, jestli ten motor má startér, nebo jestli ho startují přes spojku.
27. 4. 2017 19:22
Drat v. elmag. pole
Nijak jsem to nesledoval - ale opravdu se da elmag. polem nabit elektroauto rychleji nez dratem ?

Dalsi "uzitne" vlastnosti toho kramu pro bohate pomatence nekomentuji.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2017 20:06
Re: Drat v. elmag. pole
To nevím jestli rychleji.
Ale bude to lidskému zdraví jistě vhodné, to silné magentické pole.
A pokud by to mělo nabíjet rychleji, chtělo by to opravdu silné pole a budou nemalé ztráty.
28. 4. 2017 04:47
Re: Drat v. elmag. pole
Ty jsi nebohatý pomatenec nebo bohatý nepomatenec, či nebohatý nepomatenec? Jen aby to bylo jasnější ;-)
28. 4. 2017 08:59
Re: Drat v. elmag. pole
Je to nebohy pomatenec.
28. 4. 2017 10:52
Re: Drat v. elmag. pole
Nedělá se to pro rychlost, ale pro pohodlí.
28. 4. 2017 20:42
Re: Drat v. elmag. pole
OLEV busy se nabiji klidne az 80kW, a jezdi takto v Korei, UK nebo Svedsku jiz prez 2 roky, to se bavime o indukci kde se posila stava na 25cm, na 40cm jiz nedetekuji pristoje nic dle testu, a kuprikladu u vedeni vysokeho napeti je detekovatelne pole 12 metru daleko, .......a pak prijde do diskuze WinDiesel a zacne tu psat ty svoje moudra, takze je na tobe cemu budes verit a co si o tom vygooglis :-)
Avatar - Barry Lyndon
28. 4. 2017 14:39
mně se to líbí rozhodně více než diesel
na druhou stranu to bude tak drahé, že ve světě bez zdanění "konvenčních" aut a dotací těch "alternativních" to bude jen těžko konkurenceschopné. Toto je stavěné na trhy jako je Norsko a pod., ne pro ČR.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
28. 4. 2017 15:56
Malý, ale dôležitý po(krok) vo vývoji...
Najviac ma zaujíma to bezdrôtové nabíjanie. Viem si predstaviť, že majiteľ takéhoto auta bude toto BMW používať viac-menej ako elektromobil. Napr. podnikateľ, čo sa presúva zo svojej vily do svojej firmy a na oboch miestach má indukčnú nabíjačku. 20-30 kilometrov do práce či z práce auto zvládne bez problémov na elektrinu, rovnako ako krátke jazdy po meste...
Predpokladám, že ďalšia generácia BMW 5 (alebo možno už aj facelift) bude mať podstatne väčšie batérie a menší benzínový motor, ktorý bude v prípade potreby slúžiť len ako generátor elektriny.
Rozbalit vlákno
2
28. 4. 2017 20:45
Re: Malý, ale dôležitý po(krok) vo vývoji...
v pristich generacich se da ocekavat to co ma dnes pod zadni kapotou i8, tu si odladili k dokonalosti a nebrani nic nasazeni v pristich luxusnich kouscich jako BMW "i5" nebo "i7", a myslim ze tam nebude vadit ani ten 2 litr :-)
29. 4. 2017 10:28
Re: Malý, ale dôležitý po(krok) vo vývoji...
Za 900 € bych si to asi pořídil, ať nemusím blbnout s kabelem (záleželo by, jak snadno by se trefovalo; aby kabel nakonec nebyl rychlejší). Mně jde však spíš o tu velkou baterii - nezávislé elektrické topení, nezávislá klimatizace, nemusím se starat, kolik energie vycucá audio systém, mohu klidně z palubní zásuvky napájet notebook atd. (všechno víceméně souvisí se stáním na místě). Z hlediska jízdy je pro mne asi nejzajímavější, že stop/ start dává větší smysl. Když to bude dobře udělané a ve městě se mi motor nenastartuje, dobrá, ale má to pro mne mizivou hodnotu (může to mít přínos z hlediska životnosti, pravděpodobně spotřeby, ale to se nejlépe hodnotí zpětně; takhle dopředu, meh). Případné daňové zvýhodnění by bylo slušné plus. Menší motor? Osobně bych radši šestiválec, pro ty chvíle, kdy si budu chtít trochu užít, a při předjíždění se ty kilowatty neztratí. Větší baterie pak znamená jen větší hmotnost. O to vůbec nestojím.

Jsem zvědavý, co provedou s 6er Coupé. Nestojím o pětimetrovou krávu, chci trochu luxusnější 4er. Přejmenování na 8er mě moc neuklidňuje. Tam by ten šestiválec s elektromotorem mohl být.