BMW 7: Facelift a inovované motory

BMW 7: Facelift a inovované motory

 
 

Další z přílivu novinek z Mnichova se představí v Ženevě - inovované top class BMW s pěti ze šesti motorů důkladně inovovanými.

Po 36 měsících výroby přichází BMW 7 s výraznými optickými retušemi, o kterých se mluví již více než rok. Z očekávaného urychleného přepracování příliš kontroverzního designu se však stala běžná modernizace v polovině modelového života. Novinka přichází s výrazně uhlazenou přídí, trochu více, přesto ale ne docela podobnou ostatním novým Bavorům. Také opačný konec vozu se změnil, opticky těžké víko zavazadelníku nyní vylehčuje výrazná vodorovná lišta a především rozšířená koncová světla, nyní s dvoustupňovými brzdovkami. Zbytek vozu se až na několik maličkostí prakticky nezměnil, nové jsou čtyři odstíny laku, tři vnitřního čalounění a dva vzory litých kol, 18" a 19". Interiér podstoupil kromě několika nevelkých změn i určitý úklid; větší integrace palubních systémů se postarala o úbytek ovladačů, kterými je stávající Sedmička přímo zaplavena.

Přepracování směrem k větší uživatelské vstřícnosti se dočkal systém iDrive spolu s některými dalšími ovládacími prvky, volitelný CD přehrávač si nyní poradí i s mp3 a TV tuner s digitálním signálem. Xenonové světlomety s ostřikovači a bílými kryty předních ukazatelů směru se u všech modelů přesunuly do sériové výroby, za příplatek je k dispozici jejich aktivní provedení. Telematický systém BMW Assist a internetový portál BMW Online budou od nynějška automatickou součástí navigačního systému s autotelefonem.

Nejzajímavější je ale pohled do útrob; pět z šesti pohonných pohonných jednotek prošlo zásadními změnami, z nichž část slaví premiéru právě zde. Jeden vznětový motor (V8 4,4 L) je zcela nový a druhý obdržel nejnovější konstrukční prvky. Oba dostaly hliníkový karter, šetřící 30/25 kg hmotnosti, piezoelektrické vstřikovače, částicové filtry a nyní plní Euro IV. Zážehové motory se sešly v několika vývojových stupních; vrcholný přímovstřikový dvanáctiválec zůstává beze změny, oba osmiválce byly převrtány (nyní 4,0 a 4,8 L) a vrátily na záď tradiční označení 740i a 750i a roli low-endu zahraje nový hořčíkový šestiválcový třílitr Valvetronic, známý již z nové Trojky a Pětky. Všem modelům zůstává jako jediná volitelná převodovka šestistupňový Steptronic.

Přestavovalo se i na podvozku; hliníkové nápravy podstoupily řadu optimalizačních změn, z nichž nejvýraznější je zvětšení rozchodu zadních kol o 14 mm a průměru brzdových kotoučů. Podvozek bude k dispozici ve třech variantách - standardní, aktivní "Adaptive Drive", doplněný dělenými stabilizátory Dynamic Drive a tlumiči s plynule elektronicky nastavitelnou tuhostí "EDC-K" a tuhý sportovní.

750i/Li namísto 745i/Li - V8 Valvetronic a biVANOS, 4799 cm³ (dříve 4398 cm³), 270 kW při 6300 ot. (245 kW), 490 Nm/3400 ot. (450 Nm), 0-100 km/h 5,9 s (6,3 s), nejvyšší rychlost 250 km/h, spotřeba 11,4 l/100 km (+/- 0), EU 4 a ULEV II (EU 4/LEV).

740i/Li místo 735i/Li - V8 Valvetronic a biVANOS, 4000 cm³ (3600 cm³), 225 kW při 6300 min (200 kW), 390 Nm při 3500 ot. (360 Nm), 0-100 km/h 6,8 s (7,5 s), nejvyšší rychlost 250 km/h, spotřeba 11,2 l/100 km (11,1 l/100 km), EU 4.

745d nahrazuje 740d - V8 celohliníkový common rail III, piezo-elektrické vstřikovače, částicový filtr, 4423 cm³ (3 901 cm³), 220 kW při 4000 ot. (190 kW), 700 Nm při 1750 - 2500 ot. (600 Nm), 0-100 km/h 6,8 s (7,4 s), max 250 km/h, spotřeba 9,5 l/100 km (9,7 l/100 km), EU 4 (EU 3).

730d - R6 celohliníkový common rail III, piezo-elektrické vstřikovače, částicový filtr, 2 993 cm³ (+/- 0), 170 kW při 4000 ot. (160 kW), 520 Nm při 2000 - 2750 ot. (500 Nm), 0-100 km/h 7,8 s (8,0 s), max 238 km/h, spotřeba 8,2 l/100 km (8,5 l/100 km), EU 4 (EU 3).

730i/Li - nový řadový šestiválec s hořčíkovým blokem motoru, Valvetronic, 2996 cm³ (+/- 0), 190 kW při 6600 ot. (170 kW), 300 Nm při 2500 - 4000 ot. (300 Nm při 3500 ot.). 0-100 km/h 7,8 s (8,0 s), max 244 km/h, spotřeba 10,1 l/100 km (10,6 l/100 km), EU 4.

760i/Li - V12 Valvetronic, biVANOS, přímé vstřikování benzínu, 5972 cm³, 327 kW při 6000 ot., 600 Nm při 3950 ot., 0-100 km/h 5,5 s, max 250 km/h, spotřeba 13,4 l/100 km, EU 4.

Odkazy na naše testy stávajícího modelu 760Li, 730d a 730d.





reklamní sdělení:
… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz. Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.
Spolupracujeme s TipCars.com
Izrael přijal zákon definující zemi jako výlučně židovský stát Izrael přijal zákon definující zemi jako výlučně židovský stát

Izraelský parlament přijal kontroverzní zákon, který zemi…

Britská policie prý identifikovala pachatele útoku na Skripala Britská policie prý identifikovala pachatele útoku na Skripala

Britská policie identifikovala osoby odpovědné za útok na…

Trump: Za zasahování Ruska do voleb nese zodpovědnost Putin Trump: Za zasahování Ruska do voleb nese zodpovědnost Putin

Za ovlivňování amerických prezidentských voleb v roce…

 

Štítky Testy BMW

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: BMW 7: Facelift a inovované motory







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Po internetu se šíří první fotografie Škody Kodiaq GT.…

 





 
Tohle jsou nejméně žádaná auta na českém trhu. Jsou mezi nimi prémiové sedany i slavný hybrid

Nejméně žádaná auta na českém trhu: Prémiové sedany i slavný hybrid

Dnes 08:00

Nejméně úspěšná auta na českém trhu mají jen pár registrovaných kousků za první pololetí. Jsou mezi nimi Maserati, Jaguary i DS.




Blesk.cz

U Plzeňské v parku našli mrtvolu muže. Policie zjišťuje okolnosti úmrtí

U Plzeňské v parku našli mrtvolu muže. Policie…

Pražští kriminalisté se v současnosti věnují případu nálezu mrtvého těla v parku poblíž Plzeňské ulice v Praze…

Tiket za stovku vydělal muži z Ostravska v Eurojackpotu 38 milionů

Tiket za stovku vydělal muži z Ostravska v…

Výherce královského bohatství o svém štěstí zatím nikomu neřekl. Už teď ale plánuje, že se přestěhuje do lepšího…

 

iSport.cz

Sportovní výkony bez bolesti a umazaných rukou – Voltaren Emulgel s inovativním aplikátorem

Sportovní výkony bez bolesti a umazaných rukou –…

Bezbolestná rekonvalescence zní skoro jako utopie. Zraněné místo vysílá do mozku signály, že není něco…

Mladíček ze Sky ve stínu hvězd. Bernal je supertalent, smekají kolegové

Mladíček ze Sky ve stínu hvězd. Bernal je…

Má být budoucností světové cyklistiky. Kolumbijský mladík Egan Arley Bernal zatím v jednadvaceti letech sbírá…

 

Reflex.cz

Odstavený kandidát na primátora za ANO Nacher: Neměním ani slovíčko, jsem proti lichvě. Podnikání Stuchlíka si nastuduju

Odstavený kandidát na primátora za ANO Nacher:…

Ten, kdo rozhodl, přebírá odpovědnost. Teď už bývalý kandidát na pražského primátora Patrik Nacher přijal své…

Osada na pahorku: Jedinečná zpráva o stavu izraelské společnosti

Osada na pahorku: Jedinečná zpráva o stavu izraelské…

Na obálce pátého, doma i v zahraničí velmi oceňovaného románu Asafa Gavrona Osada na pahorku, který vydalo v…