reklama


BMW 7: Facelift a inovované motory

BMW 7: Facelift a inovované motory

 
 

Další z přílivu novinek z Mnichova se představí v Ženevě - inovované top class BMW s pěti ze šesti motorů důkladně inovovanými.

Po 36 měsících výroby přichází BMW 7 s výraznými optickými retušemi, o kterých se mluví již více než rok. Z očekávaného urychleného přepracování příliš kontroverzního designu se však stala běžná modernizace v polovině modelového života. Novinka přichází s výrazně uhlazenou přídí, trochu více, přesto ale ne docela podobnou ostatním novým Bavorům. Také opačný konec vozu se změnil, opticky těžké víko zavazadelníku nyní vylehčuje výrazná vodorovná lišta a především rozšířená koncová světla, nyní s dvoustupňovými brzdovkami. Zbytek vozu se až na několik maličkostí prakticky nezměnil, nové jsou čtyři odstíny laku, tři vnitřního čalounění a dva vzory litých kol, 18" a 19". Interiér podstoupil kromě několika nevelkých změn i určitý úklid; větší integrace palubních systémů se postarala o úbytek ovladačů, kterými je stávající Sedmička přímo zaplavena.

Přepracování směrem k větší uživatelské vstřícnosti se dočkal systém iDrive spolu s některými dalšími ovládacími prvky, volitelný CD přehrávač si nyní poradí i s mp3 a TV tuner s digitálním signálem. Xenonové světlomety s ostřikovači a bílými kryty předních ukazatelů směru se u všech modelů přesunuly do sériové výroby, za příplatek je k dispozici jejich aktivní provedení. Telematický systém BMW Assist a internetový portál BMW Online budou od nynějška automatickou součástí navigačního systému s autotelefonem.

Nejzajímavější je ale pohled do útrob; pět z šesti pohonných pohonných jednotek prošlo zásadními změnami, z nichž část slaví premiéru právě zde. Jeden vznětový motor (V8 4,4 L) je zcela nový a druhý obdržel nejnovější konstrukční prvky. Oba dostaly hliníkový karter, šetřící 30/25 kg hmotnosti, piezoelektrické vstřikovače, částicové filtry a nyní plní Euro IV. Zážehové motory se sešly v několika vývojových stupních; vrcholný přímovstřikový dvanáctiválec zůstává beze změny, oba osmiválce byly převrtány (nyní 4,0 a 4,8 L) a vrátily na záď tradiční označení 740i a 750i a roli low-endu zahraje nový hořčíkový šestiválcový třílitr Valvetronic, známý již z nové Trojky a Pětky. Všem modelům zůstává jako jediná volitelná převodovka šestistupňový Steptronic.

Přestavovalo se i na podvozku; hliníkové nápravy podstoupily řadu optimalizačních změn, z nichž nejvýraznější je zvětšení rozchodu zadních kol o 14 mm a průměru brzdových kotoučů. Podvozek bude k dispozici ve třech variantách - standardní, aktivní "Adaptive Drive", doplněný dělenými stabilizátory Dynamic Drive a tlumiči s plynule elektronicky nastavitelnou tuhostí "EDC-K" a tuhý sportovní.

750i/Li namísto 745i/Li - V8 Valvetronic a biVANOS, 4799 cm³ (dříve 4398 cm³), 270 kW při 6300 ot. (245 kW), 490 Nm/3400 ot. (450 Nm), 0-100 km/h 5,9 s (6,3 s), nejvyšší rychlost 250 km/h, spotřeba 11,4 l/100 km (+/- 0), EU 4 a ULEV II (EU 4/LEV).

740i/Li místo 735i/Li - V8 Valvetronic a biVANOS, 4000 cm³ (3600 cm³), 225 kW při 6300 min (200 kW), 390 Nm při 3500 ot. (360 Nm), 0-100 km/h 6,8 s (7,5 s), nejvyšší rychlost 250 km/h, spotřeba 11,2 l/100 km (11,1 l/100 km), EU 4.

745d nahrazuje 740d - V8 celohliníkový common rail III, piezo-elektrické vstřikovače, částicový filtr, 4423 cm³ (3 901 cm³), 220 kW při 4000 ot. (190 kW), 700 Nm při 1750 - 2500 ot. (600 Nm), 0-100 km/h 6,8 s (7,4 s), max 250 km/h, spotřeba 9,5 l/100 km (9,7 l/100 km), EU 4 (EU 3).

730d - R6 celohliníkový common rail III, piezo-elektrické vstřikovače, částicový filtr, 2 993 cm³ (+/- 0), 170 kW při 4000 ot. (160 kW), 520 Nm při 2000 - 2750 ot. (500 Nm), 0-100 km/h 7,8 s (8,0 s), max 238 km/h, spotřeba 8,2 l/100 km (8,5 l/100 km), EU 4 (EU 3).

730i/Li - nový řadový šestiválec s hořčíkovým blokem motoru, Valvetronic, 2996 cm³ (+/- 0), 190 kW při 6600 ot. (170 kW), 300 Nm při 2500 - 4000 ot. (300 Nm při 3500 ot.). 0-100 km/h 7,8 s (8,0 s), max 244 km/h, spotřeba 10,1 l/100 km (10,6 l/100 km), EU 4.

760i/Li - V12 Valvetronic, biVANOS, přímé vstřikování benzínu, 5972 cm³, 327 kW při 6000 ot., 600 Nm při 3950 ot., 0-100 km/h 5,5 s, max 250 km/h, spotřeba 13,4 l/100 km, EU 4.

Odkazy na naše testy stávajícího modelu 760Li, 730d a 730d.





reklamní sdělení:
… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz. Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.
Spolupracujeme s TipCars.com
Německá praxe minulého roku: deset násilných útoků proti migrantům denně Německá praxe minulého roku: deset násilných útoků proti migrantům denně

Německé úřady během loňského roku registrovaly téměř…

Letecký psycholog: Piloti z nás mají respekt. Bojí se, co by se o sobě mohli dozvědět Letecký psycholog: Piloti z nás mají respekt. Bojí se, co by se o sobě mohli dozvědět

Nedávné varování Harvardovy Univerzity, že mnoho pilotů…

Banky chystají revoluci v bezhotovostním styku. Bleskové zúčtování plateb Banky chystají revoluci v bezhotovostním styku. Bleskové zúčtování plateb

Finanční domy připravují své systémy na zásadní změnu.…

Nokia 3310 půjde znovu na trh. S Hadem a 22hodinovou výdrží při telefonování Nokia 3310 půjde znovu na trh. S Hadem a 22hodinovou výdrží při telefonování

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony…

 
 

Tapety



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají

Vybrali jsme šest aut a modelových řad, které předčasně…

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Seat Leon Cupra je možné i nadále kupovat ve třech…

 






 
Pět aut do 100.000 Kč, která mají do budoucna potenciál: Vzpomínka na devadesátky

Pět aut do 100.000 Kč, která mají potenciál: Devadesátky jedou

Včera

Strop máme sice sto tisíc, ovšem většinu těchto vozů seženete laciněji. Otázkou je, v jakém budou stavu.




Blesk.cz

Le Penová se pustila do médií. Hystericky prý podporují jejího soka Macrona

Le Penová se pustila do médií. Hystericky prý…

Kandidátka krajní pravice pro francouzské prezidentské volby Marine Le Penová v neděli kritizovala média, že…

Uprchlíci v Německu zakusili loni každý den deset útoků, spočítalo vnitro

Uprchlíci v Německu zakusili loni každý den deset…

K téměř deseti útokům na uprchlíky denně v průměru docházelo během loňského roku v Německu. Oznámila to britská…

 

iSport.cz

VIDEO: Kometa zaskočila Liberec, Sparta skončí nejhůře třetí

VIDEO: Kometa zaskočila Liberec, Sparta skončí nejhůře třetí

Hokejisté Liberce měli na domácím ledě další příležitost obhájit Prezidentský pohár pro vítěze základní části…

Erbanová si rekord zajet nezvládla a na MS ve sprintu zůstala za medailí

Erbanová si rekord zajet nezvládla a na MS ve…

Rychlobruslařka Karolína Erbanová skončila na mistrovství světa ve sprintu v Calgary těsně pod stupni vítězů na…

 

Reflex.cz

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS uvádí třetinovou účast

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS…

K pochodu uspořádanému při příležitosti druhého výročí vraždy ruského opozičního politika Borise Němcova se…

Hrachové karbanátky a čaj ze sena. Vegetariánství v carském Rusku

Hrachové karbanátky a čaj ze sena. Vegetariánství v…

Dobrovolné odmítání živočišných produktů není fenoménem posledních desetiletí. Mezi slavné vegetariány patřili v…

 
 
reklama