BMW 7: Facelift a inovované motory

BMW 7: Facelift a inovované motory

 
 

Další z přílivu novinek z Mnichova se představí v Ženevě - inovované top class BMW s pěti ze šesti motorů důkladně inovovanými.

Po 36 měsících výroby přichází BMW 7 s výraznými optickými retušemi, o kterých se mluví již více než rok. Z očekávaného urychleného přepracování příliš kontroverzního designu se však stala běžná modernizace v polovině modelového života. Novinka přichází s výrazně uhlazenou přídí, trochu více, přesto ale ne docela podobnou ostatním novým Bavorům. Také opačný konec vozu se změnil, opticky těžké víko zavazadelníku nyní vylehčuje výrazná vodorovná lišta a především rozšířená koncová světla, nyní s dvoustupňovými brzdovkami. Zbytek vozu se až na několik maličkostí prakticky nezměnil, nové jsou čtyři odstíny laku, tři vnitřního čalounění a dva vzory litých kol, 18" a 19". Interiér podstoupil kromě několika nevelkých změn i určitý úklid; větší integrace palubních systémů se postarala o úbytek ovladačů, kterými je stávající Sedmička přímo zaplavena.

Přepracování směrem k větší uživatelské vstřícnosti se dočkal systém iDrive spolu s některými dalšími ovládacími prvky, volitelný CD přehrávač si nyní poradí i s mp3 a TV tuner s digitálním signálem. Xenonové světlomety s ostřikovači a bílými kryty předních ukazatelů směru se u všech modelů přesunuly do sériové výroby, za příplatek je k dispozici jejich aktivní provedení. Telematický systém BMW Assist a internetový portál BMW Online budou od nynějška automatickou součástí navigačního systému s autotelefonem.

Nejzajímavější je ale pohled do útrob; pět z šesti pohonných pohonných jednotek prošlo zásadními změnami, z nichž část slaví premiéru právě zde. Jeden vznětový motor (V8 4,4 L) je zcela nový a druhý obdržel nejnovější konstrukční prvky. Oba dostaly hliníkový karter, šetřící 30/25 kg hmotnosti, piezoelektrické vstřikovače, částicové filtry a nyní plní Euro IV. Zážehové motory se sešly v několika vývojových stupních; vrcholný přímovstřikový dvanáctiválec zůstává beze změny, oba osmiválce byly převrtány (nyní 4,0 a 4,8 L) a vrátily na záď tradiční označení 740i a 750i a roli low-endu zahraje nový hořčíkový šestiválcový třílitr Valvetronic, známý již z nové Trojky a Pětky. Všem modelům zůstává jako jediná volitelná převodovka šestistupňový Steptronic.

Přestavovalo se i na podvozku; hliníkové nápravy podstoupily řadu optimalizačních změn, z nichž nejvýraznější je zvětšení rozchodu zadních kol o 14 mm a průměru brzdových kotoučů. Podvozek bude k dispozici ve třech variantách - standardní, aktivní "Adaptive Drive", doplněný dělenými stabilizátory Dynamic Drive a tlumiči s plynule elektronicky nastavitelnou tuhostí "EDC-K" a tuhý sportovní.

750i/Li namísto 745i/Li - V8 Valvetronic a biVANOS, 4799 cm³ (dříve 4398 cm³), 270 kW při 6300 ot. (245 kW), 490 Nm/3400 ot. (450 Nm), 0-100 km/h 5,9 s (6,3 s), nejvyšší rychlost 250 km/h, spotřeba 11,4 l/100 km (+/- 0), EU 4 a ULEV II (EU 4/LEV).

740i/Li místo 735i/Li - V8 Valvetronic a biVANOS, 4000 cm³ (3600 cm³), 225 kW při 6300 min (200 kW), 390 Nm při 3500 ot. (360 Nm), 0-100 km/h 6,8 s (7,5 s), nejvyšší rychlost 250 km/h, spotřeba 11,2 l/100 km (11,1 l/100 km), EU 4.

745d nahrazuje 740d - V8 celohliníkový common rail III, piezo-elektrické vstřikovače, částicový filtr, 4423 cm³ (3 901 cm³), 220 kW při 4000 ot. (190 kW), 700 Nm při 1750 - 2500 ot. (600 Nm), 0-100 km/h 6,8 s (7,4 s), max 250 km/h, spotřeba 9,5 l/100 km (9,7 l/100 km), EU 4 (EU 3).

730d - R6 celohliníkový common rail III, piezo-elektrické vstřikovače, částicový filtr, 2 993 cm³ (+/- 0), 170 kW při 4000 ot. (160 kW), 520 Nm při 2000 - 2750 ot. (500 Nm), 0-100 km/h 7,8 s (8,0 s), max 238 km/h, spotřeba 8,2 l/100 km (8,5 l/100 km), EU 4 (EU 3).

730i/Li - nový řadový šestiválec s hořčíkovým blokem motoru, Valvetronic, 2996 cm³ (+/- 0), 190 kW při 6600 ot. (170 kW), 300 Nm při 2500 - 4000 ot. (300 Nm při 3500 ot.). 0-100 km/h 7,8 s (8,0 s), max 244 km/h, spotřeba 10,1 l/100 km (10,6 l/100 km), EU 4.

760i/Li - V12 Valvetronic, biVANOS, přímé vstřikování benzínu, 5972 cm³, 327 kW při 6000 ot., 600 Nm při 3950 ot., 0-100 km/h 5,5 s, max 250 km/h, spotřeba 13,4 l/100 km, EU 4.

Odkazy na naše testy stávajícího modelu 760Li, 730d a 730d.





reklamní sdělení:
… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz. Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 

Štítky Testy BMW

 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…