reklama


BMW 7: Facelift a inovované motory

BMW 7: Facelift a inovované motory

 
 

Další z přílivu novinek z Mnichova se představí v Ženevě - inovované top class BMW s pěti ze šesti motorů důkladně inovovanými.

Po 36 měsících výroby přichází BMW 7 s výraznými optickými retušemi, o kterých se mluví již více než rok. Z očekávaného urychleného přepracování příliš kontroverzního designu se však stala běžná modernizace v polovině modelového života. Novinka přichází s výrazně uhlazenou přídí, trochu více, přesto ale ne docela podobnou ostatním novým Bavorům. Také opačný konec vozu se změnil, opticky těžké víko zavazadelníku nyní vylehčuje výrazná vodorovná lišta a především rozšířená koncová světla, nyní s dvoustupňovými brzdovkami. Zbytek vozu se až na několik maličkostí prakticky nezměnil, nové jsou čtyři odstíny laku, tři vnitřního čalounění a dva vzory litých kol, 18" a 19". Interiér podstoupil kromě několika nevelkých změn i určitý úklid; větší integrace palubních systémů se postarala o úbytek ovladačů, kterými je stávající Sedmička přímo zaplavena.

Přepracování směrem k větší uživatelské vstřícnosti se dočkal systém iDrive spolu s některými dalšími ovládacími prvky, volitelný CD přehrávač si nyní poradí i s mp3 a TV tuner s digitálním signálem. Xenonové světlomety s ostřikovači a bílými kryty předních ukazatelů směru se u všech modelů přesunuly do sériové výroby, za příplatek je k dispozici jejich aktivní provedení. Telematický systém BMW Assist a internetový portál BMW Online budou od nynějška automatickou součástí navigačního systému s autotelefonem.

Nejzajímavější je ale pohled do útrob; pět z šesti pohonných pohonných jednotek prošlo zásadními změnami, z nichž část slaví premiéru právě zde. Jeden vznětový motor (V8 4,4 L) je zcela nový a druhý obdržel nejnovější konstrukční prvky. Oba dostaly hliníkový karter, šetřící 30/25 kg hmotnosti, piezoelektrické vstřikovače, částicové filtry a nyní plní Euro IV. Zážehové motory se sešly v několika vývojových stupních; vrcholný přímovstřikový dvanáctiválec zůstává beze změny, oba osmiválce byly převrtány (nyní 4,0 a 4,8 L) a vrátily na záď tradiční označení 740i a 750i a roli low-endu zahraje nový hořčíkový šestiválcový třílitr Valvetronic, známý již z nové Trojky a Pětky. Všem modelům zůstává jako jediná volitelná převodovka šestistupňový Steptronic.

Přestavovalo se i na podvozku; hliníkové nápravy podstoupily řadu optimalizačních změn, z nichž nejvýraznější je zvětšení rozchodu zadních kol o 14 mm a průměru brzdových kotoučů. Podvozek bude k dispozici ve třech variantách - standardní, aktivní "Adaptive Drive", doplněný dělenými stabilizátory Dynamic Drive a tlumiči s plynule elektronicky nastavitelnou tuhostí "EDC-K" a tuhý sportovní.

750i/Li namísto 745i/Li - V8 Valvetronic a biVANOS, 4799 cm³ (dříve 4398 cm³), 270 kW při 6300 ot. (245 kW), 490 Nm/3400 ot. (450 Nm), 0-100 km/h 5,9 s (6,3 s), nejvyšší rychlost 250 km/h, spotřeba 11,4 l/100 km (+/- 0), EU 4 a ULEV II (EU 4/LEV).

740i/Li místo 735i/Li - V8 Valvetronic a biVANOS, 4000 cm³ (3600 cm³), 225 kW při 6300 min (200 kW), 390 Nm při 3500 ot. (360 Nm), 0-100 km/h 6,8 s (7,5 s), nejvyšší rychlost 250 km/h, spotřeba 11,2 l/100 km (11,1 l/100 km), EU 4.

745d nahrazuje 740d - V8 celohliníkový common rail III, piezo-elektrické vstřikovače, částicový filtr, 4423 cm³ (3 901 cm³), 220 kW při 4000 ot. (190 kW), 700 Nm při 1750 - 2500 ot. (600 Nm), 0-100 km/h 6,8 s (7,4 s), max 250 km/h, spotřeba 9,5 l/100 km (9,7 l/100 km), EU 4 (EU 3).

730d - R6 celohliníkový common rail III, piezo-elektrické vstřikovače, částicový filtr, 2 993 cm³ (+/- 0), 170 kW při 4000 ot. (160 kW), 520 Nm při 2000 - 2750 ot. (500 Nm), 0-100 km/h 7,8 s (8,0 s), max 238 km/h, spotřeba 8,2 l/100 km (8,5 l/100 km), EU 4 (EU 3).

730i/Li - nový řadový šestiválec s hořčíkovým blokem motoru, Valvetronic, 2996 cm³ (+/- 0), 190 kW při 6600 ot. (170 kW), 300 Nm při 2500 - 4000 ot. (300 Nm při 3500 ot.). 0-100 km/h 7,8 s (8,0 s), max 244 km/h, spotřeba 10,1 l/100 km (10,6 l/100 km), EU 4.

760i/Li - V12 Valvetronic, biVANOS, přímé vstřikování benzínu, 5972 cm³, 327 kW při 6000 ot., 600 Nm při 3950 ot., 0-100 km/h 5,5 s, max 250 km/h, spotřeba 13,4 l/100 km, EU 4.

Odkazy na naše testy stávajícího modelu 760Li, 730d a 730d.





reklamní sdělení:
… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz. Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v rouše Adamově

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v…

Zatímco nejen v tuzemsku boduje HBO s Pustinou, kde se dá, na obrazovkách této televize se skví další zajímavý…

 

iSport.cz

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i vysilující únava

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i…

Dva týdny závodění v extrémně nehostinných podmínkách jsou pryč. Dakar 2017 v neděli našel své letošní vítěze a…

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás hodně, hlásí sparťané

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás…

Už jsou velmi blízko. Hokejisté Sparty jsou posledním českým zástupcem v hokejové Lize mistrů a jediný krok je…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama