reklama


BMW 7: Facelift a inovované motory

BMW 7: Facelift a inovované motory

 
 

Další z přílivu novinek z Mnichova se představí v Ženevě - inovované top class BMW s pěti ze šesti motorů důkladně inovovanými.

Po 36 měsících výroby přichází BMW 7 s výraznými optickými retušemi, o kterých se mluví již více než rok. Z očekávaného urychleného přepracování příliš kontroverzního designu se však stala běžná modernizace v polovině modelového života. Novinka přichází s výrazně uhlazenou přídí, trochu více, přesto ale ne docela podobnou ostatním novým Bavorům. Také opačný konec vozu se změnil, opticky těžké víko zavazadelníku nyní vylehčuje výrazná vodorovná lišta a především rozšířená koncová světla, nyní s dvoustupňovými brzdovkami. Zbytek vozu se až na několik maličkostí prakticky nezměnil, nové jsou čtyři odstíny laku, tři vnitřního čalounění a dva vzory litých kol, 18" a 19". Interiér podstoupil kromě několika nevelkých změn i určitý úklid; větší integrace palubních systémů se postarala o úbytek ovladačů, kterými je stávající Sedmička přímo zaplavena.

Přepracování směrem k větší uživatelské vstřícnosti se dočkal systém iDrive spolu s některými dalšími ovládacími prvky, volitelný CD přehrávač si nyní poradí i s mp3 a TV tuner s digitálním signálem. Xenonové světlomety s ostřikovači a bílými kryty předních ukazatelů směru se u všech modelů přesunuly do sériové výroby, za příplatek je k dispozici jejich aktivní provedení. Telematický systém BMW Assist a internetový portál BMW Online budou od nynějška automatickou součástí navigačního systému s autotelefonem.

Nejzajímavější je ale pohled do útrob; pět z šesti pohonných pohonných jednotek prošlo zásadními změnami, z nichž část slaví premiéru právě zde. Jeden vznětový motor (V8 4,4 L) je zcela nový a druhý obdržel nejnovější konstrukční prvky. Oba dostaly hliníkový karter, šetřící 30/25 kg hmotnosti, piezoelektrické vstřikovače, částicové filtry a nyní plní Euro IV. Zážehové motory se sešly v několika vývojových stupních; vrcholný přímovstřikový dvanáctiválec zůstává beze změny, oba osmiválce byly převrtány (nyní 4,0 a 4,8 L) a vrátily na záď tradiční označení 740i a 750i a roli low-endu zahraje nový hořčíkový šestiválcový třílitr Valvetronic, známý již z nové Trojky a Pětky. Všem modelům zůstává jako jediná volitelná převodovka šestistupňový Steptronic.

Přestavovalo se i na podvozku; hliníkové nápravy podstoupily řadu optimalizačních změn, z nichž nejvýraznější je zvětšení rozchodu zadních kol o 14 mm a průměru brzdových kotoučů. Podvozek bude k dispozici ve třech variantách - standardní, aktivní "Adaptive Drive", doplněný dělenými stabilizátory Dynamic Drive a tlumiči s plynule elektronicky nastavitelnou tuhostí "EDC-K" a tuhý sportovní.

750i/Li namísto 745i/Li - V8 Valvetronic a biVANOS, 4799 cm³ (dříve 4398 cm³), 270 kW při 6300 ot. (245 kW), 490 Nm/3400 ot. (450 Nm), 0-100 km/h 5,9 s (6,3 s), nejvyšší rychlost 250 km/h, spotřeba 11,4 l/100 km (+/- 0), EU 4 a ULEV II (EU 4/LEV).

740i/Li místo 735i/Li - V8 Valvetronic a biVANOS, 4000 cm³ (3600 cm³), 225 kW při 6300 min (200 kW), 390 Nm při 3500 ot. (360 Nm), 0-100 km/h 6,8 s (7,5 s), nejvyšší rychlost 250 km/h, spotřeba 11,2 l/100 km (11,1 l/100 km), EU 4.

745d nahrazuje 740d - V8 celohliníkový common rail III, piezo-elektrické vstřikovače, částicový filtr, 4423 cm³ (3 901 cm³), 220 kW při 4000 ot. (190 kW), 700 Nm při 1750 - 2500 ot. (600 Nm), 0-100 km/h 6,8 s (7,4 s), max 250 km/h, spotřeba 9,5 l/100 km (9,7 l/100 km), EU 4 (EU 3).

730d - R6 celohliníkový common rail III, piezo-elektrické vstřikovače, částicový filtr, 2 993 cm³ (+/- 0), 170 kW při 4000 ot. (160 kW), 520 Nm při 2000 - 2750 ot. (500 Nm), 0-100 km/h 7,8 s (8,0 s), max 238 km/h, spotřeba 8,2 l/100 km (8,5 l/100 km), EU 4 (EU 3).

730i/Li - nový řadový šestiválec s hořčíkovým blokem motoru, Valvetronic, 2996 cm³ (+/- 0), 190 kW při 6600 ot. (170 kW), 300 Nm při 2500 - 4000 ot. (300 Nm při 3500 ot.). 0-100 km/h 7,8 s (8,0 s), max 244 km/h, spotřeba 10,1 l/100 km (10,6 l/100 km), EU 4.

760i/Li - V12 Valvetronic, biVANOS, přímé vstřikování benzínu, 5972 cm³, 327 kW při 6000 ot., 600 Nm při 3950 ot., 0-100 km/h 5,5 s, max 250 km/h, spotřeba 13,4 l/100 km, EU 4.

Odkazy na naše testy stávajícího modelu 760Li, 730d a 730d.





reklamní sdělení:
… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz. Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.
Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Část pošťáků hrozí stávkou, chtějí vyšší platy Část pošťáků hrozí stávkou, chtějí vyšší platy

Menší odborové organizace na České poště by příští týden…

Česko nechce větší šetření s energií, návrh Bruselu  se mu nelíbí Česko nechce větší šetření s energií, návrh Bruselu se mu nelíbí

Česká republika patří mezi několik států Evropské unie,…

Výrobci obřích rypadel Unex spadly loni tržby i zisk Výrobci obřích rypadel Unex spadly loni tržby i zisk

Strojírensko-metalurgické společnosti Unex z Uničova na…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 






 
Dacia trhá rekordy a přesto by mohla prodávat více. Jakých novinek se dočkáme v roce 2017?

Dacia trhá rekordy a přesto by mohla prodávat více. Jakých novinek se dočkáme v roce 2017?

Dnes 15:50

Prodeje Dacie čile rostou, české zastoupení přesto neprodává tolik aut, kolik by si přálo. Nedostává totiž dostatečný počet vozů.




Blesk.cz

45 let od smrti Jiřího Grossmanna: Nemoc tajil, jeho kostra děsila Urbánkovou

45 let od smrti Jiřího Grossmanna: Nemoc tajil, jeho…

Od jeho smrti dnes uplynulo pětačtyřicet let, přesto jeho texty i humor patří dodnes k nejvyhledávanějším. Jiří…

Bloomberg: bude pouze jeden iPhone 8 s OLED displejem. Samsung nestíhá vyrábět

Bloomberg: bude pouze jeden iPhone 8 s OLED…

O tom, že Apple představí iPhone 8 s OLED displejem se mluví již dost dlouho, naposledy tato informace zavířila…

 

iSport.cz

Agüero dostal stop na čtyři zápasy. Přijde o šlágr s Arsenalem

Agüero dostal stop na čtyři zápasy. Přijde o šlágr s…

Fotbalisté Manchesteru City budou v příštích čtyřech zápasech anglické ligy postrádat svého nejlepšího střelce…

Kýhos: Řve tady celá hala, jako když je to HC Polanský a ne HC Oceláři

Kýhos: Řve tady celá hala, jako když je to HC…

Velmi nelibě nesou fanoušci Ocelářů absenci dlouholetého lídra Jiřího Polanského. Brzy pětatřicetiletý útočník…

 

Reflex.cz

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte unikátní časosběrné video od Googlu

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte…

V rámci oslav svých 10 narozenin se internetový vyhledávač Google rozhodl podělit o velmi unikátní video. Ve…

Muž vyvolal staré svatební snímky z koupeného foťáku. Svatebčané je viděli po 50 letech

Muž vyvolal staré svatební snímky z koupeného…

Rumunský fotograf Alex Galmeanu, který si koupil na internetu starý foťák, nemohl uvěřit svým očím. Když…

 
 
reklama