BMW 7 - koncert techniky

BMW 7 - koncert techniky

 
 

Nová sedmičková řada, která je zástupcem své značky mezi luxusními automobily, spolu s automobilem BMW 3 Compact je údajně prvním modelem zcela nové designérské éry mnichovské značky. K té firma prý přistoupila pod tlakem zejména německého tisku, který jí údajně vyčítal přílišnou tvarovou strohost a strnulost.

Nejsme si zcela jisti, jestli nastoupená cesta je tou pravou, vzhled vozu je ale otázkou velmi subjektivní. Ten, komu tento styl příliš nesedí, tedy může jen doufat, že se nebude vyvíjet směrem k realizaci automobilů, jako třeba BMW X-Coupe, představeného letos v lednu na autosalonu v Detroitu. Ptáte se proč? Protože právě nové BMW 7 je tak nabito nejmodernější technikou, takže je velká škoda ji halit do tak rozporuplných tvarů karoserie.

Jak již bylo řečeno, karoserie "sedmičky" vyvolává dost rozporuplné reakce. Ať už ale patříte do tábora příznivců nebo odpůrců, musíte se shodnout na tom, že zejména ztvárnění předních světlometů je poněkud zvláštní. Blikače jsou totiž umístěny pod krycími skly zcela nahoře, a kruhové hlavní světlomety se nacházejí pod nimi. Na tom by nebylo nic divného, pokud by však horní rovina krycích skel nebyla v úrovni typických "ledvinek" masky chladiče. Jenže takhle jsou světlomety pod jejich úrovní a celek působí dost zvláštně.

Profil už na první pohled patří "bavoráku", a to zejména díky nezaměnitelnému tvaru bočních oken. Také zde však najdeme zvláštní prvek v podobě zadního křídla vskutku obludných rozměrů. To "sedmička" zdědila po studiích Z9 a Z9 Convertible, stejně jako tvar krycích skel předních světlometů.

Pokud se vám bude zdát, že jste koncové svítilny na zádi BMW 7 už někde viděli, tak nebudete daleko od pravdy. Ty jako by z oka vypadly těm u Hondy Legend, která také pošilhává po této kategorii automobilů, i když patří přesně na rozmezí vyšší střední třídy a luxusních vozů.

Ke karoserii se váží také první technické pozoruhodnosti. Pokud dveře úplně nezabouchnete, tak v této poloze nezůstanou, protože je za vás dovře elektromotor. Ten má také na starosti otevírání víka zavazadlového prostoru, a to nejen z interiéru, ale i přímo tlačítkem na chromované liště nad rámečkem pro SPZ. Stejné zařízení pak kufr i zavře, opět po pouhém stisku tlačítka na spodní hraně čalounění víka.

Interiér je sice určen pro pět osob, ovšem předpokládaný komfort poskytne pouze čtveřici cestujících poté, co je páté sedadlo sklopením změněno v loketní opěrku. Ne jejím boku lze najít tlačítka elektrického ovládání sedadel, a na stejném místě je najdeme i vpředu. Přední sedadla mají celkem třináct (!) možností nastavení - sklon sedáku i opěradla, tuhost a umístění bederní opěrky, a dokonce i činnost hlavové opěrky má na starosti elektromotor, kterých je jen v sedadlech rovná desítka, a to nepočítáme ventilátory, které umožňují dokonce rozdílné nastavení pro opěradlo a sedák. Dnes ne zrovna obvyklá je i možnost upravit si šířku opěradla pro potřeby sportovní jízdy. Pasažéři vzadu mají nepatrně méně možností nastavení, zato si ale mohou opět elektronicky zatáhnout dvě záclonky ve dveřích a ještě tu velkou na zadním okně.

Další novinkou je absence voliče režimů samočinné šestistupňové (!) převodovky na středové konzole. Ten je totiž velmi malý a je umístěn pod volantem. BMW 7 umožňuje řidiči provádět i ruční volbu jednotlivých stupňů, a to tlačítky na věnci volantu se skutečně obrovským průměrem. A co že je na místě, které je obvykle vyhrazeno řadicí páce nebo voliči? Zde najdeme kruhový ovladač komunikačního systému. Ten je možné vychylovat do osmi směrů, čímž se vybírá jeden ze stejného počtu okruhů obsáhlého menu palubního počítače, od ovládání klimatizace a ventilace přes audiosoupravu až po satelitní navigaci či televizi. Specialitou je systém, napojený na databázi BMW, umožňující nejen získávat řadu informací, ale také předávat data o automobilu servisním centrům. V těchto nabídkách se pohybuje otáčením ovladače po i proti směru hodinových ručiček a potvrzení volby se provádí jeho stlačením. Vůz zobrazuje průběh této komunikace na displeji uprostřed přístrojové desky a jeho kaplička je stejně velká, jako ta s přístroji před řidičem.

Elektronikou je prošpikován i podvozek nové "sedmy". Systém EDC-K minimalizuje náklony vozu v zatáčkách, což zlepšuje aktivní bezpečnost, zadní tlumiče mají zase funkci samočinné kontroly světlé výšky bez ohledu na zatížení. Mimochodem - pérování BMW 7 je pneumatické. Pozornost zaslouží ještě parkovací brzda. Ta je ovládána pouze tlačítkem na přístrojové desce, je spojena se všemi koly a elektronickými systémy vozu. Deaktivuje se taktéž tlačítkem a umožňuje i funkci "Automatic Hold", která umožňuje plynulý rozjezd bez couvnutí, což je obvyklý jev zejména při rozjezdu na křižovatce v kopci.

V této skutečně vyspělé společnosti se nemusí stydět ani pohonné jednotky. Jsou dvě a v obou případech jde o vidlicové osmiválce se systémem plynulého časování a zdvihu ventilů Valvetronic a variabilní délkou sacího potrubí. Ten menší má objem 3,6 l a výkon 200 kW při 6200/min. Točivý moment vrcholí hodnotou 360 N. m při 3700/min. Zatím nejvýkonnější pohonná jednotka o objemu 4,4 l má výkon 245 kW při 6100/min a točivý moment 450 N. m při 3600 ot za minutu (zanedlouho bude následovat ještě dvanáctiválec). Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládnou tyto motory v BMW 7 za 7,5 a 6,3 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Velmi příznivých hodnot dosahují tyto osmiválce v kombinovaném cyklu spotřeby - 10,7 a 10,9 l/100 km.

U BMW nezapomněli ani na bezpečnost. Přední, boční a hlavové airbagy jsou dnes v této třídě obvyklé, německý výrobce je však doplnil o elektronický systém ISIS (Intelligent Safety and Information Systém). Tem má čidla příčného i podélného zrychlení a tlakové senzory, na jejichž základě centrální jednotka vyhodnotí sílu a směr nárazu. Poté řídí stupeň nahuštění všech airbagů tak, aby bylo tělo co nejlépe chráněno.

Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso

Předvolební mítink, který do budovy českého sněmu svolali…

Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií

Výrobce fitness náramků FitBit v současnosti rozšiřuje…

Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit

Podle předsedy Evropského parlamentu Antonia Tajaniho je…

Trump je pro Trump je pro "odpovědné" ulehčení řeckého dluhu

Americký prezident Donald Trump dnes vyzval řeckou vládu,…

 

Štítky BMW Představujeme

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat za opilství: Hrozí mu „pouze“ 10 let vězení

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat…

Pražská policie navrhla obžalovat šestadvacetiletého muže v souvislosti s březnovým pobodáním tří lidí v Horních…

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji nechal unést exmanžel, řekla policie v obvinění

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji…

Už deset měsíců je nezvěstná a její rodina neví, co se jí stalo. Andrea Vlčeková (35) byla unesena u školky, kam…

 

iSport.cz

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají také s Islandem

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají…

Čeští fotbalisté se v listopadových přípravných zápasech utkají s Islandem a Katarem. Oba duely sehrají v Dauhá,…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami. Spisovatel Padevět v Krvavých létech ukazuje zrůdnost obou totalit

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami.…

Nejtemnější doba naší historie. Nacistická okupace, vyhnání Němců, nástup komunistů. Seriál Krvavá léta…

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat za sebe rozhodovat souseda

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat…

Přátelé, pojďme volit. První nepravda je, že to nemá cenu. Má to cenu. Pokud nepůjdete, bude o vás rozhodovat…