Nová generace řady 7 je na trhu necelý rok a BMW už chystá první inovace. Limuzína z Mnichova dostane na podzim poprvé pohon všech kol v modelu 750i xDrive, M paket a chystá se nový třílitrový turbodiesel do 740d.
Bangel je jen designér, schálit do série to ovšem muselo vedení. Na Bangela to neházej. Stávající BMW 5 (podle mě nej BMW z tužky Bangela) má stále skvělý nadčasový design a nezměnil to ani příchod nové M-B E.
Mna viac ako údaje o spotrebe dieselu fascinuje, ako moze mat benzínové biturbo s 326 konmi priemernú spotrebu 9,9 litra... Ja nevidím dovod v sedmicke kupovat iný motor ako základný benzín: radový sestvalec, dve turbá, 326 koní, na stovku za 5,9 s a to vsetko pod 10 l na sto... fascinujúce. :yes:
O tom niet pochýb, ale i iní výrobcovia udávajú normovanú, "papierovú" spotrebu a i tak sa nedostanú na takúto hodnotu. To by sme sa rovnako mohli bavit o tom, ci v hlavnom clávnku spomínaný 305 k naftiak je schopný jazdit za 6,9 l...
To je jasný, ale myslim že je rozdíl jestli u obsahu 1.4 budu jezdit za 6,5 i když v papírech je 5,9 nebo u třílitrového šetiválce kde deklarují 9,9 a budu rád, když to dostanu pod 15 na sto ;-)
Papierovo a s náležitou sebakontrolou áno ale s ťažkou nohou to bude minimalne 16 l s benzinov sa mi páči 760 ale kôli spotrebe berem 740d zo sedmi tazko aj tak bude sportovec este ako tak keby drazila m7.. teraz na to su ine autá ide o technologie materiály priestor hlavne o komfort pri cestovani
Benzínové "biturbo" je SKVĚLÉ, ale (tedy dle MÉHO názoru) NE až tak do LUXUSní 7 řady (v 3kové cupce - fantazie!). Do tohoto vozu PATŘí i přes trochu "horší" spotřebu BENZíNový motor V8 a nebo SAMOZŘEJMĚ V12 - NEjde vlastně VŮBEC o výkon (i ten nejSLABŠí motor je vlastně pro běžný provoz "dostatečný", ale když je pod kapotou "víceválec" tak to prostě "cítíte/slyšíte" a kupec vozu TÉTO kategorie - dle mne - chce .. V8 či je-li možno V12) ;-)
PS: Kdybych JÁ volila/potřebovala kupovala bmw 7 - asi JEDNOZNAČNĚ bych vybrala verzi 760i :yes::-)
Pěkný den (s BMW 760i by asi opravdu BYL! ;-)
... ono to zas TAK "překvapivé" přeci není...
Do vozů "luxusní" třídy (dle mne) prostě PATŘÍ spíše ony "víceválce" (prostě motory co mají na začátku ozačení "Vééé") a spíše BENZíNové, neb přes tam VÝKON jako takový NENí tím jediným a hlavním kritériem (popravdě i ten nejNIŽŠí motor bude v praxi VÝKONově asi "zcela dostatečný") - tím dokonce DŮLEŽITĚJŠíM je "chod" motoru (a samozřejmě trochu "hra" na image ;-) ) a i když dám např. naftovému biturbu od bmw 1 s 3mi "*", tak NIKDY NE"nasimuluje" chod BENZíNového V8 či 12.
Co se týče "Ž(l)aloka" (pracovní název pro příštího Brumlu - vyslovujte s VELMi "ztraceným eRrrr asi jako "Sha(r)k" - děkuji :-) ) příjde mi (před)výběr 3.0 HDi celkem "logický". Prostě je to v tuto chvíli NEJ- motor pro vůz Citroën C5 (který se mi z VÍCe důvodů na české území/silnice jeví jako "ideál"). Kdyby byl v nabídce BENZíNový V6 3.0 s turbem (který snad testovali, ale NEvím co "krize", jestli tyto "nadějné" plány NEovlivnila..) pravděpodobně bych volila TEN (nyní vybírám ... prostě ten NEJ- motor - i když je naftový). Navíc Citroën C5 je sice svým způsobem a "stylem/charakterem" trošičku něco jako "levný" Mercedes S-Klasse, ale jinak je to "normální" vůz střední třídy, kde naftový 6tiválec myslím NENí problém (a bude-li nový 3litr tak "pohodový" a "kultivovaný" jako V6 2.7 HDi, tak se to dá "vydužet" :-)
Prostě do každého vozu je (může být) "optimem" něco trochu JINÉHO (když jsme u bmw, tak do 3kové cupky bych volila motor 35i, ale do 1čkové asi spíše 23d - samozřejmě NE že byl snad "lepší", ale do TOHOTO vozu mi prostě "pasuje" jako IDEÁL(ní) ;-)
Pěkný den (je, když je v každém voze ten "správný" IDEÁLně tam "pasující" motor :-)
Stotoznujm sa s Vasím názorom (ohladne vhodnosti motorov do jednotlivých tried). A 3,0 HDI musí byt príjemná motorizácia (i ked ja by som ju principiálne nevolil).
Jsem potěšena "shodou", ale přiznám že NEvím jak/co myslíte tím ".. bych ju principiálne nevolil"?
Mohu se zeptat CO byste (do C5) "volil"?
Pěkný den :-)
no myslim, ze s tym levnym S klasse ste to uz hodne prehnali.Jednak S klasse je uz luxus klasse, ktora lacna uz z principu nemoze byt a aj ta najlacnejsia verzia je uplne v inom svete oproti C5.
Este, keby ste napisali charakterovo a stylom ako levna E klasse, to by som este nejako preglgol, ale toto nie. ;-)
moj prispevok, ci kylien prispevok?
Pocuvaj Ta slovencina Ti ide cim dalej tym lepsie, nemas Ty nahodou zenu od nas?
Lebo kylie si asi mysli, ze C5 patri do vyzsej triedy, teda minimalne dieselom a komfortnym podvozkom. ;-)
NE-NE - TAKhle to NEmyslím, myslela jsem "styl" vozu (NIKOLIV "kategorii" či "třídu" vozu - tam je C5 možná lehoučce "přerostlá" nebo mírně NADprůměrná, ale "normální" STŘEDNí třída - konstrukcí i motory).
PS: Já tedy slovensky (moc) NEumím, ale KTO je "somár" - to VÍM (i já) ;-)
Pěkný den :-)
Kylie to bol, len smec pre labela. ;-)
Somarov je vela, ale label napisal pekne celu vetu v mojom rodnom jazyku, to svedci bud o jeho silnom vztahu k Slovakom, alebo jeho blizkom posobisku k Slovensku. ;-)
ale prave bryndzove halusky tam nedostanes, iba napodobneninu, ale nie original.
Chod do Azijskej restiky a odchyt si nejakeho Azijskeho zamestnanca aj so strieskou na hlave. >:D
Neb v "AUTOOJETINY" vyjde "zlomečíček" mého "rozpracovaného" a dosud NEúplného TEXTu (o Brumlovi) rozhodla jsem se (částečnou a zatím NEdokončenou "pohádku" o našem "soužití" nabídnouti k přečtení ... a případné KRITICE). Text je na servru mého "hackera" (který mou adresu NEprozradí ani pod hrozbou "mučením" - jak slíbil ;-) ), takže MÁTE-li (někdo) zájem
[odkaz]
Pěkný den (dnes/zítra i pozítří a možná i PŘÍŠTí týden, neb NEtuším jak ČASU bude :-)
CapsLock tam sice nie je , lebo to by redakcia neuniesla, ale je to zarucene rukopis kylie, ale ja viem, ze Ty to vies velmi dobre. ;-)
A vsimol si si, bol som osloveny ako prvy a mily a Ty az po mne. >:D
No tak jestli myslíš nějakou "pohádku" Jiřího Adamce s Janem Čenským, Ivanou Andrlovou, Valdimírem Menšíkem, Jiřinou Bohdalovou atd... tak to sorry, tu teda fuckt neznám... 8-s
Děkuji :-)
On je to vlastně ještě NE(zcela)dodělaný text - neb já byla POŽÁDÁNA něco maličko o Brumlovi a sotva jsem si tak nějak "rozepsala" a "načrtla" koncept, DOZVĚDĚLA jsem se, že TEXTu je asi tak o 90% více než je třeba 8-s ;-\ , takže TOHLE je ten "rozpracovaný" (ne"vyladěný") "hrubý" TEXT o Brumlovi a mém životě s ním (co mi zabral jedno "pracovní" odpoledne) ;-)
Pěkný den :-)
... no protože je mezi VELKÝ rozdíl, ale CHARAKTERem "pojetím" jde o "to samé" - je to asi jako když srovná boty či oblečení Diesel (které jsem mívala a mám docela ráda a PRADA ;-)
Rozumíme si? :-)
Pěkný den (v Prada s Mercedes(em) S-Klasse, ale docela to JDE i v Diesel s Citroën C5 ;-)
NEmyslím to jako srovnání "kvality", ale srovnání CHARAKTERU - a tam to myslím VÍCe/LÉPE "sedí" k S-Klasse ;-)
Pěkný den (třeba v Mercedes S-Klasse a těm "chudším" v Citroën C5 V6 Exclusive :-)
Nu z MÉHO pohledu je rozdíl třeba mezi bmw 7 a mercedes S-Klasse zhruba právě TEN a TAKový jako mezi "něčím" ve střední třídě a Citroën(em) C5 V6 Exclusive (tu "vyšší" verzi ZDŮRAZŇUJi, neb rozdíl mezi "běžnou" verzí a těmi vyššími - s motory 2.2 HDi a V6kami je - Hydractive III Plus funguje maličko "jinak")
Pěkný den :-)
no s 2,7 HDi zkušenost nemám, ale když jsem sledoval nějaký jeho test, tak mi připadal jako dost solidní "traktůrek". Takže tu pohodovost a kultivovanost dost nechápu...
škoda že už nevím co to bylo za test, zkouknul bych to pro jistotu ještě jednou...
To jste si to (POPLETL) - je to právě NAOPAK! ;-)
Jedno zda testy německé či britské, jedno který KONKRÉTNĚ časopis - zrovna TENTO diesel si celé roky drží titul NEJkultivovanějšího dieslového motoru vůbec (BEZ legrace ;-)
Pěkný den (když s dieslem tak třeba s V6 2.7 HDi :-)
V Evropě asi ano - ve ZBYTKU planety jsou naštěstí stále trochu "konzervativnější" (prostě dle MNE do TOHOTO typu vozu patří spíše BENZíNOVÝ motor do "Véé" ;-)
Pěkný den (s BENZíNovým V8 nebo V12 :-)
Do velkého a těžkého, ale přesto moderního evropského auta (včetně prémie) dnes patří především moderní dieselový motor, nejlépe takový jaký je právě v nové 740d, který staví na hlavu i benzínové hybridy od Lexuse...
Např. na dálnici (včetně té Německé) bude nejpodstatnější rozdíl mezi 740d a jeho benzinovými alternativami především ve spotřebě a s ní spojeném dojezdu...
Súhlas, zrejme ten dojazd je este dolezitejsí argument ako tá spotreba samotná.
Inak pri porovnaní 40d s 99% konkurencných motorizácií je baworácky dízel jasný vítaz, jedine doma nie je az tak prorokom, teda 40i ho kvalitami ak nie predcí, tak mu zdatne konkuruje.
... je vidět, že NEjste "princezna na hrášku" ;-)
PS: Berete to JEN zcela "účelově/prakticky/rozumově" - a z TOHOTO pohledu samozřejmě MÁTE PRAVDU. "Smiřte se" však s tím, že existují i JiNÁ "kritérie" - když si vybíráte třeba ZESILOVAČ, volíte "automaticky" ten co má NEJvyšší výkon? Když si vybíráte třeba alkohol, volíte "automaticky" ten co má NEJvyšší procento alkoholu?
PPS: NEzpochybňuji důležitost spotřeby, ale toto kritérium v MÝCH očích je "uplatnitelné" např. ještě v řadě 5 a zčásti možná 6, u řady 7 mám již trochu JiNÁ kritéria/požadavky..
Zrovna dnes kolem mne v tiché ulici jel vw - kruciš jak se jmenuje, prostě ten co je "společný" s Porsche Cayenne - s motorem V10 TDi - BOMBASTický záběr to má a do tohoto vozu snad ještě, ale i když VÝKONEM by NEurail v Audi A8 nebo dokonce v Bentley - já bych ho tam prostě NEchtěla (i když jinak označení V10 je mi very Bristol sympatické :yes::-)
A jinak myslím že ani u verze 760i NEbude s DOJEZDem nějaký "zásadní" problém, vy snad ano? ;-)
Pěkný den (třeba s BMW V12 760i :-)
Otázka pohledu - co už je problém a co ještě ne...
Každopádně právě na té (německé) dálnici bude rozdíl v dojezdu(spotřeby) 740d a 760i ten naprosto nejpodstatnější parametr a naopak rozdíly ostatních, zmiňovaných kritérií budou relativně úplně minimální...
Edit: motor V10TDI (např. v Touaregu) není dobrý ani typický příklad, protože se nejedná ani o kultivovaný, ani o úsporný dieselový motor, spíš právě naopak...
Ok - až se budou ROZDÁVAT bmw 7čkové řady - JÁ si nechám poslat 760i (a že budu muset po ... třeba 6ti stech kilometrech zastavit a natankovat - jak je to nutné s Brumlou - to mi zas tak NEvadí ;-)
PS: Já momentálně "preferuji/volím" do Ž(l)aloka NAFTU místo BENZíNu NIKOLIV z důvodů "většího DOJEZDu", ale protože momentálně je v C5 NAFTOVÝ V6 třílitr LEPŠí než ten BENZíNový - kdyby byly shodou okolností STEJNÉ, asi tak na 90 a více % by ZVÍTĚZIL opět BENZíN (ale že můj "vkus/názor" NEbývá "masový" - to mi NEmusíte připomínat ;-) - z nějakého mi NEpochopitelného důvodu si NAPROSTÁ většina lidí do C5 volí motor 2.0 HDi - což dle mne opravdu NENí to "nej" do tohoto vozu - já "ostatním" doporučuji 2.2 HDi, což je z mého pohledu OPTIMÁLNí kombinace mezi "masovými" požadavky /na nížší spotřebu/ a "charakterem/kulturou/výkonem" - jinak samozřejmě "optimem" které PLNĚ odpovídá "stylu/charakteru" vozu je motor V6 ;-)
Pěkný den (s VÍCEválci - když to JDE :-)
... o to ŽÁDNÁ (však jsem napsala, že dokonce i ten nejSLABŠí v praxi "stačí" - a BRZDOU provozu spíše NEbudete, že? ;-)
Ač biturba (ať benzín či nafta) jsou sice SKVĚLÁ, tak svým "charakterem" patří/"pasují" spíše do 3 nebo snad i do 6kové cupky, SEM patří něco JINÉHO - zde MÁ BÝT 8mi či 12ti-válec v BENZíNu :yes::-)
To je alespoň MŮJ "názor/pohled na věc" ;-)
Pěkný den (s BENZíNovým V8 či V12 :-)
Ja si zrovna myslím, ze R6 biturbo sa svojím charakterom do 7 krásne hodí; R6 je dokonale vyvázený, dostatocne kultivovaný a ak clovek i zacuje jeho dravý zvuk vo vysokých otáckach, je to len dobre a ten, kto si BMW kupuje to ocení. Ak chce byt dokonale izolovaný od akéhokolvek hluku, kúpi si Lexus LS alebo M-B S.
NEmohu zcela SOUHLASit! ;-)
Kdo chce slyšet "dravý" zvuk spíše NEvolí vůz typu bmw 7 (a KDO chce slyšet ZVUK i v této třídě - volí ZVUKkově výborné Maserati Quattroporte, bych řekla já .. a uvidíme JAKé bude v tomto směru Porsche Panamera - KONSTRUKČNĚ se mi LíBí.. ;-)
Pěkný den (ve třídě LUXUSních vozů raději s BENZÍNem :-)
Ano. Ta "top" třída, resp. top verze potřebuje "něco" navíc, i když to fakticky "není lepší".
Ve vztahu k BMW v těchto "nižších" motorizacích ale nevidím žádný problém. Přeci jen ve velkých sedanech je sice BMW "na špici", ale pořád to není uplně to nejvyšší patro, ať už zastoupené třeba Bentley a nebo sportovně střiženým Quattroporte, kde bych nabídku 6ti válce viděl jako nemýstnou.
To, ze ludia bez vacsieho racionálneho zdovodnenia zastávajú rovnaký názor, t.j. ze do auta typu 7-er sa hodí minimálne V8, este lepsie V12, je dané konzervativizmom v zmýslaní a tým, ze sa s danými motorizáciami ani neskúsali zviezt. Som bytostne presvedcený o tom, ze nikto reálne nepocíti akýkolvek výkonový deficit v "základnom" sestvalci, ktorý má 326 koní a na sto zrýchli za 5,9 s(len pre ilustráciu volakedajsie 740i malo 4,4 V8 s výkonom 286 k, na sto za 6,5 s a skutocne nik na výkonový deficit nesomral). A o kultivovanosti radového sestvalca ulozeného pozdĺzne snád vela ludí nepochybuje.
Vy se "soustředíte" JEN na "číslíčka" - o ta VŮBEC NEjde (jak jsem napsala, co se reálného VÝKONu týče, NAPROSTO stačí i nejlevnější R6 - a že to je výborný a kultivovaný motor o tom NEtřeba mluvit).
Dám vám PŘÍKLAD - když jedete po dálnici - třeba víceméně předpisových 130-140 km/h (v jakémkoliv autě) s motorem např. 1.6 HDi, 2.0 T(F)Si, s 35d a 35i, nebo třeba s V12 6,75 - i když jedete se všemi STEJNOU rychlostí (pravda asi za RŮZNÉ spotřeby) vy máte z motoru stále STEJNÝ pocit (zkuste si "čistě TEORETICKY" představit že jsou namontovány do STEJNÉHO vozu ;-) )?
Pěkný den (bych si JÁ představovala s těmito motory - dle mne všemi docela POVEDENÝMi - nejraději "odzadu" = 6,75 "počínaje"; 1,6 "konče" - i když na tu "pokojnou" dálniční 130-140ku "stačí" všichni a naprosto "hravě" :-)
...to je také "dlouhý nos" a další odpověď BMW na složité a těžké luxusní hybridy (Lexus) a jimi dosahované "nedostižné" provozní náklady...přičemž toto "hybridní" řešení stejně neřeší (to nejpodstatnější) úplnou nezávislost pohonu na "ropě" jako takové... :-!
Já bych hybridy nezatracoval, ale jejich využití bych viděl nejlépe ve městě a místo těžkých akumulátorů bych upřednostnil nějaký revoluční kondenzátor.. Mám pocit že nějaký takový už češi vymysleli. Ale jeho charakteristiky neznám...
Jinak pro toho, kdo na to má a chce nej z nej, bych také doporučil V8 nebo V12. Pro toho koho nebaví pauzy na čerpací stanici (...na dálnici, nebo zajíždění na pumpu ve městě) je zde 740d.
S Oktávkou 1,8 TSi a rychlostí kolem 180km/h znamená každá cesta Praha-Třinec jednu zastávku na čerpací stanici - otravné.. K čemu pak rychlé auto, když ten čas stejně strávím u pumpy, že? Tedy na argument dojezdnosti bych také kladl důraz. Zvlášť u 740d.
Podle testů nové 730d, kde se udávaná spotřeba lišila velmi málo (v některých testech byla dokonce i nižší) bych to až tak černě neviděl...to spíš u "benzínu" "lítá" spotřeba mnohem výrazněji podle stylu jízdy...
Zdravim vsetkych diskutujucich, posielam vam link na video, kde dosiahli s BMW 730d spotrebu 6,6 l/100km, dojazd cinil 1150 km na jednu nadrz. Samozrejme, ze isli na spotrebu, ale ako je z toho videa vidiet, ked sa clovek trochu snazi, tak sa to da dosiahnut a to sa snazili udrzovat priemernu rychlost 100km/h.
[odkaz]
P.S.: Na video sa preklikajte sipkov doprava, myslim, ze je piate v poradi.