Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW a PSA Peugeot Citroën rozšiřují motorovou spolupráci o malý čtyřválec 1,4 l (70 kW, 140 Nm)

Ondřej Láník
Diskuze (20)
K dosavadnímu motoru 1,6 l se přidá menší agregát 1,4 l, který bude sdílet všechny technické prvky většího příbuzného.

Spolupráce BMW a PSA Peugeot Citroën započatá v roce 2004 se rozšíří. K motoru 1,6, který se v různých modifikacích objevuje v Mini Cooper, Mini Cooper S a Peugeotu 207 se přidá menší atmosférický motor 1,4 l. Novinka bude mít stejné vrtání a zmenšený zdvih, bude vybavena variabilním časováním a zdvihem ventilů. Nejvyšší výkon 70 kW bude k dispozici při 6000 ot./min, nejvyšší točivý moment se bude lišit dle verze, ale lze počítat s maximem od 136 do 140 Nm. Tiskové prohlášení slibuje mimořádnou spotřebu paliva a dynamický projev nejmenšího čtyřválce z dílen BMW Group.

Vývojové náklady jsou sdíleny, ale vývoj probíhá v prostorách BMW v Mnichově za účasti inženýrů obou automobilových skupin.

Po náběhu výroby obou objemových variant (1,4 a 1,6 l) dosáhne produkce 1 milionu motorů ročně. Výroba bude probíhat jak ve francouzském Douvrinu (Nord Pas de Calais) tak v britském Hams Hall. Atmosférické varianty budou mít podíl 80 % (polovina z toho 1,4 l a polovina 1,6 l), zbývající část bude tvořit výroba přeplňovaného motoru 1,6 l.

Ondřej Láník
Diskuze (20)
Avatar - Enzo
23. 1. 2007 21:07
Re: Dobrá volba
A ty myslis, ze ten, kdo honi M6, nebo F430 resi spotrebu? Nenech se vysmat, to za chvilku podle spotreby budou vsude diesly.
Avatar - Ghostyx
22. 1. 2007 17:56
Re: !
Tak co se tyce designu se da s tebou v necem souhlasit..., protoze novy vnejsi design Bavoraku snad krome 3 a 6 Coupe a jeste i 5 sedanu, se mi opravdu jen tezko zamlouva. Myslim, ze ten pred Banglesovskej design byl lepsi, ale to je muj nazor... Ale budiz, je to rekneme vyvoj... Co se mi ale u novych Bavoraku naprosto nezamlouva a nad cim mi place moje srdce je design jejich novych palubovek a stredoveho panelu. To je dle meho nazoru vrchol nevkusu a kyce, ktery snad nema v soucasnosti ani obdoby... Jediny model, kde to jakz, takz muzu stravit je 6 coupe a 1, jinak udes... Tady by opravdu slusela bavorakum naprava ke starym dobrym casum a mozna i trosku te nonsalantnosti a gracie stare dobre francouzske skoly... S cim ale s tebou nemuzu souhlasit jsou motory. Nerikam, ze francouzi nemaji dobre motory (viz novy diesel 2.0 s piezoel. vstrikovaci od Rendla nebo novy atmosfericky 2.0 v Cliu Sport, ktere jsou opravdu spickove), ale francouzi rozhodne nemaji tolik spickovych motoru v cele sve nabidce jako BMW. Co vic, jejich horcikove 6 a vice valcove motory povazuji za vrchol soucasne produkce, kde by si ve vyvoji francouzi meli vzit inspiraci... A asi i berou protoze prave ten novy diesel od Renaultu horcikove slitiny vyuziva... V motorech BMW opravdu temer nema konkurenci! :yes: :yes: :yes:
22. 1. 2007 11:13
spotreba
"...slibuje mimořádnou spotřebu paliva" >:D tak to se povedlo ;-)