reklama


Alpina na českém trhu: Ceny a technická data všech modelů

Alpina na českém trhu: Ceny a technická data všech modelů

 
 

Na český trh se vrací prestižní německá značka Alpina.

Alpinu začal na konci roku 2007 na českém trhu nabízet prodejce BMW AuTec, od kterého si vůz koupilo 15 zájemců. Firma se ale dostala do finančních potíží a loni ji převzal plzeňský Invelt. Ten pak musel s vedením Alpiny znovu jednat o obnovení zastoupení pro český trh. Invelt je zároveň jediným prodejcem Alpiny ve středoevropském regionu. Bavorský výrobce nemá zastoupení v Polsku, Rakousku ani na Slovensku. Invelt je největším prodejcem vozů BMW v ČR. Loni měl na celkovém prodeji mnichovské značky v Česku podíl 22 procent. Firma v provozovnách v Plzni a v Praze zaměstnává 140 lidí. Český dovozce hodlá ročně prodat asi 10 vozů.

Alpina se sídlem v bavorském Buchloe ročně dodá na trh okolo 1000 vozů. Ty vycházejí ze sériových BMW a některé komponenty Alpiny se do vozů montují přímo na výrobní lince BMW. Alpina do vozů dodává vlastní motory, díly podvozku i elektroniku. Ve své továrně také kompletně přestavuje interiér podle přání zákazníka.

Zákazník na auto čeká okolo čtyř až pěti měsíců. Cena je o 15 až 25 procent vyšší než u sériového BMW, ale nižší než u sportovní řady BMW pod označením M. Podle ředitele společnosti Invelt Praha Pavla Baštáře je Alpina sportovní, luxusně vybavené BMW pro každodenní ježdění. "Majitelé Alpiny najedou v průměru 45.000 kilometrů ročně," uvedl.

V současnosti nabídka Alpiny zahrnuje modely D3, B3S Bi-Turbo a luxusní B7 Bi-Turbo. Na konci roku přibude nové B5 Bi-Turbo.

Alpina B3 S Bi-Turbo

Ke sportovním kořenům značek Alpina a BMW má nejblíže řada B3. Vychází z trojkových BMW a je dodávána jako sedan, kombi, kupé i kabriolet. Pohon zajišťuje přeplňovaný řadový šestiválec se zdvihovým objemem 3,0 l.

Specifikem Alpiny jsou charakteristické aerodynamické doplňky omezující vztlak na nápravách, ale v moderní době i absence u BMW standardních pneumatik Run-Flat. Alpina jejich nepoužívání vysvětluje nižším jízdním pohodlím a vyšší hmotností proti konvenčním pneumatikám. Originální tvar mnohopaprskových kol je podpořen nízkou hmotností. Aby nebyl celkový dojem narušen ventilkem na okraji disku, je ukryt uprostřed kola pod krytem.

Alpina B3 S Bi-Turbo
Zážehové motorySedanTouringCoupéCabrio
Převodovka6A6A6A6A
Zdvihový objem [cm3]2979297929792979
Válce/ventily6/46/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]294/6000294/6000294/6000294/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]540/4500540/4500540/4500540/4500
Max. rychlost [km/h]300296300298
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,74,84,74,9
Komb. spotřeba [l/100 km]9,79,79,79,7
Cena [Kč]1.550.000,-1.592.500,-1.602.500,-1.785.000,-

Dynamické parametry Alpiny B3 S Bi-Turbo jsou srovnatelné s osmiválcovým BMW M3, charakter však není tak nekompromisně sportovní. Nekompromisní je na druhou stranu absence omezovače nejvyšší rychlosti. Alpina je tak zřejmě nejdostupnější značkou, se kterou se můžete vydat k magické hranici 300 km/h.

Sedan, kupé a kombi je možno objednávat taky s pohonem všech kol xDrive, příplatek činí 75.000,-Kč.

Alpina D3 Bi-Turbo

Dvojitě přeplňovaný čtyřválec spalující naftu se stal prostředkem k oslovení většího okruhu zákazníků. Vždyť první cena začíná pod milionem korun. Jízdní dynamika odpovídá ještě pozemským parametrům dvoulitrového motoru (157 kW, 450 Nm).

V nabídce jsou verze sedan, kombi a kupé.

Alpina D3 Bi-Turbo
Vznětové motorySedanTouringCoupé
Převodovka6M/6A6M/6A6M/6A
Zdvihový objem [cm3]199519951995
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]157/4100157/4100157/4100
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]450/2000-2500450/2000-2500450/2000-2500
Max. rychlost [km/h]244241244
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,97,26,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,4/6,05,5/6,15,4/6,0
Cena 6M [Kč]962.500,-1.007.500,-1.035.000,-
Cena 6A [Kč]1.021.250,-1.066.250,-1.093.750,-

Ve standardní výbavě jsou odlehčená kola Alpina Classic s pneumatikami 245/40 ZR18 (vpředu) a 265/40 ZR18 (vzadu).

Alpina B5 Bi-Turbo

Kdo nechce čekat na nové BMW M5, má v B5 Bi-Turbo jednoznačnou alternativu. Přeplňovaný osmiválec dává více než 500 koní a 700 Nm. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou umí osmiválec 1920 kg těžkému sedanu dodat dynamiku srovnatelnou se šestiválcovými modely B3 S.

Ke standardu patří 20poalcová kola Alpina Classic, kůží čalouněný interiér, elektricky nastavitelná sedadla, navigační systém, xenonové světlomety nebo elektricky nastavitelný sloupek volantu.

Alpina B5 Bi-Turbo
Zážehové motorySedan
Převodovka8A
Zdvihový objem [cm3]4395
Válce/ventily8/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]373/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]700/3000-4750
Max. rychlost [km/h]307
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,7
Komb. spotřeba [l/100 km]10,8
Cena [Kč]2.405.000,-

Alpina B7 Bi-Turbo

Roli vlajkové lodi Alpiny má model B7 Bi-Turbo. Sedmičku pohání stejný osmiválec jako má B5. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá i zde jen 4,7 s, nejvíce dokáže největší Alpina jet rychlostí 280 km/h. V nabídce je verze se standardním i prodlouženým rozvorem. Za příplatek 115 tisíc korun dostanete verzi s pohonem všech kol.

Alpina B7 Bi-Turbo
Zážehové motorySedanSedan Lang
Převodovka6A6A
Zdvihový objem [cm3]43954395
Válce/ventily8/48/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]373/5500373/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]700/3000-4750700/3000-4750
Max. rychlost [km/h]280280
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,74,7
Komb. spotřeba [l/100 km]12,112,1
Cena [Kč]3.145.000,-3.270.000,-

Za volantem Alpina B3 S Bi-Turbo

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 






 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě zahynulo nejméně 12 lidí

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě…

Nejméně 12 mrtvých, včetně devíti dětí, a dalších dvacet zraněných si v neděli na východě Ruska vyžádala nehoda…

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu poslala pomoc bez vojáků

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu…

Ve východní části iráckého Mosulu v neděli vypukl chaos, když se stovky lidí vrhly na nákladní automobily s…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud tu bude, šanci má

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud…

Když trenér Jaroslav Šilhavý přebíral po pěti kolech ligové sezony fotbalisty Slavie, patřilo týmu z Edenu až…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama