Alpina na českém trhu: Ceny a technická data všech modelů

Alpina na českém trhu: Ceny a technická data všech modelů

 
 

Na český trh se vrací prestižní německá značka Alpina.

Alpinu začal na konci roku 2007 na českém trhu nabízet prodejce BMW AuTec, od kterého si vůz koupilo 15 zájemců. Firma se ale dostala do finančních potíží a loni ji převzal plzeňský Invelt. Ten pak musel s vedením Alpiny znovu jednat o obnovení zastoupení pro český trh. Invelt je zároveň jediným prodejcem Alpiny ve středoevropském regionu. Bavorský výrobce nemá zastoupení v Polsku, Rakousku ani na Slovensku. Invelt je největším prodejcem vozů BMW v ČR. Loni měl na celkovém prodeji mnichovské značky v Česku podíl 22 procent. Firma v provozovnách v Plzni a v Praze zaměstnává 140 lidí. Český dovozce hodlá ročně prodat asi 10 vozů.

Alpina se sídlem v bavorském Buchloe ročně dodá na trh okolo 1000 vozů. Ty vycházejí ze sériových BMW a některé komponenty Alpiny se do vozů montují přímo na výrobní lince BMW. Alpina do vozů dodává vlastní motory, díly podvozku i elektroniku. Ve své továrně také kompletně přestavuje interiér podle přání zákazníka.

Zákazník na auto čeká okolo čtyř až pěti měsíců. Cena je o 15 až 25 procent vyšší než u sériového BMW, ale nižší než u sportovní řady BMW pod označením M. Podle ředitele společnosti Invelt Praha Pavla Baštáře je Alpina sportovní, luxusně vybavené BMW pro každodenní ježdění. "Majitelé Alpiny najedou v průměru 45.000 kilometrů ročně," uvedl.

V současnosti nabídka Alpiny zahrnuje modely D3, B3S Bi-Turbo a luxusní B7 Bi-Turbo. Na konci roku přibude nové B5 Bi-Turbo.

Alpina B3 S Bi-Turbo

Ke sportovním kořenům značek Alpina a BMW má nejblíže řada B3. Vychází z trojkových BMW a je dodávána jako sedan, kombi, kupé i kabriolet. Pohon zajišťuje přeplňovaný řadový šestiválec se zdvihovým objemem 3,0 l.

Specifikem Alpiny jsou charakteristické aerodynamické doplňky omezující vztlak na nápravách, ale v moderní době i absence u BMW standardních pneumatik Run-Flat. Alpina jejich nepoužívání vysvětluje nižším jízdním pohodlím a vyšší hmotností proti konvenčním pneumatikám. Originální tvar mnohopaprskových kol je podpořen nízkou hmotností. Aby nebyl celkový dojem narušen ventilkem na okraji disku, je ukryt uprostřed kola pod krytem.

Alpina B3 S Bi-Turbo
Zážehové motorySedanTouringCoupéCabrio
Převodovka6A6A6A6A
Zdvihový objem [cm3]2979297929792979
Válce/ventily6/46/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]294/6000294/6000294/6000294/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]540/4500540/4500540/4500540/4500
Max. rychlost [km/h]300296300298
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,74,84,74,9
Komb. spotřeba [l/100 km]9,79,79,79,7
Cena [Kč]1.550.000,-1.592.500,-1.602.500,-1.785.000,-

Dynamické parametry Alpiny B3 S Bi-Turbo jsou srovnatelné s osmiválcovým BMW M3, charakter však není tak nekompromisně sportovní. Nekompromisní je na druhou stranu absence omezovače nejvyšší rychlosti. Alpina je tak zřejmě nejdostupnější značkou, se kterou se můžete vydat k magické hranici 300 km/h.

Sedan, kupé a kombi je možno objednávat taky s pohonem všech kol xDrive, příplatek činí 75.000,-Kč.

Alpina D3 Bi-Turbo

Dvojitě přeplňovaný čtyřválec spalující naftu se stal prostředkem k oslovení většího okruhu zákazníků. Vždyť první cena začíná pod milionem korun. Jízdní dynamika odpovídá ještě pozemským parametrům dvoulitrového motoru (157 kW, 450 Nm).

V nabídce jsou verze sedan, kombi a kupé.

Alpina D3 Bi-Turbo
Vznětové motorySedanTouringCoupé
Převodovka6M/6A6M/6A6M/6A
Zdvihový objem [cm3]199519951995
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]157/4100157/4100157/4100
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]450/2000-2500450/2000-2500450/2000-2500
Max. rychlost [km/h]244241244
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,97,26,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,4/6,05,5/6,15,4/6,0
Cena 6M [Kč]962.500,-1.007.500,-1.035.000,-
Cena 6A [Kč]1.021.250,-1.066.250,-1.093.750,-

Ve standardní výbavě jsou odlehčená kola Alpina Classic s pneumatikami 245/40 ZR18 (vpředu) a 265/40 ZR18 (vzadu).

Alpina B5 Bi-Turbo

Kdo nechce čekat na nové BMW M5, má v B5 Bi-Turbo jednoznačnou alternativu. Přeplňovaný osmiválec dává více než 500 koní a 700 Nm. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou umí osmiválec 1920 kg těžkému sedanu dodat dynamiku srovnatelnou se šestiválcovými modely B3 S.

Ke standardu patří 20poalcová kola Alpina Classic, kůží čalouněný interiér, elektricky nastavitelná sedadla, navigační systém, xenonové světlomety nebo elektricky nastavitelný sloupek volantu.

Alpina B5 Bi-Turbo
Zážehové motorySedan
Převodovka8A
Zdvihový objem [cm3]4395
Válce/ventily8/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]373/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]700/3000-4750
Max. rychlost [km/h]307
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,7
Komb. spotřeba [l/100 km]10,8
Cena [Kč]2.405.000,-

Alpina B7 Bi-Turbo

Roli vlajkové lodi Alpiny má model B7 Bi-Turbo. Sedmičku pohání stejný osmiválec jako má B5. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá i zde jen 4,7 s, nejvíce dokáže největší Alpina jet rychlostí 280 km/h. V nabídce je verze se standardním i prodlouženým rozvorem. Za příplatek 115 tisíc korun dostanete verzi s pohonem všech kol.

Alpina B7 Bi-Turbo
Zážehové motorySedanSedan Lang
Převodovka6A6A
Zdvihový objem [cm3]43954395
Válce/ventily8/48/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]373/5500373/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]700/3000-4750700/3000-4750
Max. rychlost [km/h]280280
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,74,7
Komb. spotřeba [l/100 km]12,112,1
Cena [Kč]3.145.000,-3.270.000,-

Za volantem Alpina B3 S Bi-Turbo

Spolupracujeme s TipCars.com
EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem

Evropská unie (EU) se blíží podpisu dohody o volném…

Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu

Desítky milionů korun bude potřebovat český internetový…

Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch

Aktivistická platforma Rekonstrukce státu udělala…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta

Už sto osmdesát milionů kusů ložisek vyrobil olomoucký…

 






 
Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Včera

Na jaře letošního roku uplynulo šest let od havárie elektrárny ve Fukušimě. Od té doby tu v ulicích chátrají nejen domy, ale i mnoho krásných automobilů.




Blesk.cz

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat jinak, aby neumírali nevinní?

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat…

Slovenští politici a policisté diskutují o tom, jak při policejních akcích bezpečně zastavovat auta. Debatu…

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl naposled Paroubek

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl…

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) zamířil do Japonska. Jako první premiér od Jiřího Paroubka, který tam byl v roce…

 

iSport.cz

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku. Chtějí trest pro Hapala

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku.…

Trenér italské fotbalové reprezentace do jednadvaceti let Luigi Di Biagio požaduje pro kouče slovenského týmu…

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s kapitánem Zenitu Petrohrad

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s…

V Praze je v posledních desítkách hodin veselo. Sparta má před oficiálním oznámením příchodů Tala Ben Haima a…

 

Reflex.cz

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z toho sociální bouře? A co na to prezident-prognostik?

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z…

Je smutným faktem, že politici (lhostejno, zda z pravice, či z levice) se většinou věnují pěně dní a svým…

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl Zelený Raoul, když byl stejně starý jako jeho kreslíř?

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl…

Ten den vidíme pořád tak jasně, jako by se odehrál včera. Dvaadvacetiletý mladík vešel do papíry zaneřáděné…