Alpina na českém trhu: Ceny a technická data všech modelů

Alpina na českém trhu: Ceny a technická data všech modelů

 
 

Na český trh se vrací prestižní německá značka Alpina.

Alpinu začal na konci roku 2007 na českém trhu nabízet prodejce BMW AuTec, od kterého si vůz koupilo 15 zájemců. Firma se ale dostala do finančních potíží a loni ji převzal plzeňský Invelt. Ten pak musel s vedením Alpiny znovu jednat o obnovení zastoupení pro český trh. Invelt je zároveň jediným prodejcem Alpiny ve středoevropském regionu. Bavorský výrobce nemá zastoupení v Polsku, Rakousku ani na Slovensku. Invelt je největším prodejcem vozů BMW v ČR. Loni měl na celkovém prodeji mnichovské značky v Česku podíl 22 procent. Firma v provozovnách v Plzni a v Praze zaměstnává 140 lidí. Český dovozce hodlá ročně prodat asi 10 vozů.

Alpina se sídlem v bavorském Buchloe ročně dodá na trh okolo 1000 vozů. Ty vycházejí ze sériových BMW a některé komponenty Alpiny se do vozů montují přímo na výrobní lince BMW. Alpina do vozů dodává vlastní motory, díly podvozku i elektroniku. Ve své továrně také kompletně přestavuje interiér podle přání zákazníka.

Zákazník na auto čeká okolo čtyř až pěti měsíců. Cena je o 15 až 25 procent vyšší než u sériového BMW, ale nižší než u sportovní řady BMW pod označením M. Podle ředitele společnosti Invelt Praha Pavla Baštáře je Alpina sportovní, luxusně vybavené BMW pro každodenní ježdění. "Majitelé Alpiny najedou v průměru 45.000 kilometrů ročně," uvedl.

V současnosti nabídka Alpiny zahrnuje modely D3, B3S Bi-Turbo a luxusní B7 Bi-Turbo. Na konci roku přibude nové B5 Bi-Turbo.

Alpina B3 S Bi-Turbo

Ke sportovním kořenům značek Alpina a BMW má nejblíže řada B3. Vychází z trojkových BMW a je dodávána jako sedan, kombi, kupé i kabriolet. Pohon zajišťuje přeplňovaný řadový šestiválec se zdvihovým objemem 3,0 l.

Specifikem Alpiny jsou charakteristické aerodynamické doplňky omezující vztlak na nápravách, ale v moderní době i absence u BMW standardních pneumatik Run-Flat. Alpina jejich nepoužívání vysvětluje nižším jízdním pohodlím a vyšší hmotností proti konvenčním pneumatikám. Originální tvar mnohopaprskových kol je podpořen nízkou hmotností. Aby nebyl celkový dojem narušen ventilkem na okraji disku, je ukryt uprostřed kola pod krytem.

Alpina B3 S Bi-Turbo
Zážehové motorySedanTouringCoupéCabrio
Převodovka6A6A6A6A
Zdvihový objem [cm3]2979297929792979
Válce/ventily6/46/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]294/6000294/6000294/6000294/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]540/4500540/4500540/4500540/4500
Max. rychlost [km/h]300296300298
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,74,84,74,9
Komb. spotřeba [l/100 km]9,79,79,79,7
Cena [Kč]1.550.000,-1.592.500,-1.602.500,-1.785.000,-

Dynamické parametry Alpiny B3 S Bi-Turbo jsou srovnatelné s osmiválcovým BMW M3, charakter však není tak nekompromisně sportovní. Nekompromisní je na druhou stranu absence omezovače nejvyšší rychlosti. Alpina je tak zřejmě nejdostupnější značkou, se kterou se můžete vydat k magické hranici 300 km/h.

Sedan, kupé a kombi je možno objednávat taky s pohonem všech kol xDrive, příplatek činí 75.000,-Kč.

Alpina D3 Bi-Turbo

Dvojitě přeplňovaný čtyřválec spalující naftu se stal prostředkem k oslovení většího okruhu zákazníků. Vždyť první cena začíná pod milionem korun. Jízdní dynamika odpovídá ještě pozemským parametrům dvoulitrového motoru (157 kW, 450 Nm).

V nabídce jsou verze sedan, kombi a kupé.

Alpina D3 Bi-Turbo
Vznětové motorySedanTouringCoupé
Převodovka6M/6A6M/6A6M/6A
Zdvihový objem [cm3]199519951995
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]157/4100157/4100157/4100
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]450/2000-2500450/2000-2500450/2000-2500
Max. rychlost [km/h]244241244
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,97,26,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,4/6,05,5/6,15,4/6,0
Cena 6M [Kč]962.500,-1.007.500,-1.035.000,-
Cena 6A [Kč]1.021.250,-1.066.250,-1.093.750,-

Ve standardní výbavě jsou odlehčená kola Alpina Classic s pneumatikami 245/40 ZR18 (vpředu) a 265/40 ZR18 (vzadu).

Alpina B5 Bi-Turbo

Kdo nechce čekat na nové BMW M5, má v B5 Bi-Turbo jednoznačnou alternativu. Přeplňovaný osmiválec dává více než 500 koní a 700 Nm. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou umí osmiválec 1920 kg těžkému sedanu dodat dynamiku srovnatelnou se šestiválcovými modely B3 S.

Ke standardu patří 20poalcová kola Alpina Classic, kůží čalouněný interiér, elektricky nastavitelná sedadla, navigační systém, xenonové světlomety nebo elektricky nastavitelný sloupek volantu.

Alpina B5 Bi-Turbo
Zážehové motorySedan
Převodovka8A
Zdvihový objem [cm3]4395
Válce/ventily8/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]373/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]700/3000-4750
Max. rychlost [km/h]307
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,7
Komb. spotřeba [l/100 km]10,8
Cena [Kč]2.405.000,-

Alpina B7 Bi-Turbo

Roli vlajkové lodi Alpiny má model B7 Bi-Turbo. Sedmičku pohání stejný osmiválec jako má B5. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá i zde jen 4,7 s, nejvíce dokáže největší Alpina jet rychlostí 280 km/h. V nabídce je verze se standardním i prodlouženým rozvorem. Za příplatek 115 tisíc korun dostanete verzi s pohonem všech kol.

Alpina B7 Bi-Turbo
Zážehové motorySedanSedan Lang
Převodovka6A6A
Zdvihový objem [cm3]43954395
Válce/ventily8/48/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]373/5500373/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]700/3000-4750700/3000-4750
Max. rychlost [km/h]280280
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,74,7
Komb. spotřeba [l/100 km]12,112,1
Cena [Kč]3.145.000,-3.270.000,-

Za volantem Alpina B3 S Bi-Turbo

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí

Drtivá většina aut, která jsou v současnosti k dostání na…

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního? Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Japonský výrobce automobilů Mazda si nechal patentovat…

 





 
Supra dostane manuál a více než 400 koní, říká zdroj z Toyoty

Supra dostane manuál a více než 400 koní, říká zdroj z Toyoty

Dnes 09:59

Insider japonské automobilky prozradil několik zajímavých detailů o chystaném sporťáku Supra. Nadšenci staré školy mohou jásat, počítá se i s manuálem!




Blesk.cz

Tomáš Klus bude brzy potřetí otcem: Holčička se narodí beze jména!

Tomáš Klus bude brzy potřetí otcem: Holčička se…

Už je jen otázkou dní, kdy se Tomáš Klus (31) bude radovat z narození třetího potomka. Ke čtyřleté Josefíně a…

Nakoupili jsme se školačkou Nikou. Na kolik vás letos pomůcky pro děti vyjdou?

Nakoupili jsme se školačkou Nikou. Na kolik vás…

Začátek školního roku se blíží a s ním i nezbytné výdaje na výbavu pro děti. Pokud jde váš potomek do první…

 

iSport.cz

Bratr v NHL, Kaše míří do švédské

Bratr v NHL, Kaše míří do švédské "Kadaně": Krize?…

Hokejový útočník David Kaše načal možná zlomový rok své kariéry. Dvacetiletý talent se rozhodl odejít z…

Slávisty štvalo polehávání APOELu. Bořil chytal nervy, Tvrdík psal o frašce

Slávisty štvalo polehávání APOELu. Bořil chytal…

Zklamání z roztrhání snu o Lize mistrů. Frustrace ze simulování a natahování času v podání hráčů APOELu Nikósie.…

 

Reflex.cz

Teror v Barceloně: Kolik druhů semknutí znáte?

Teror v Barceloně: Kolik druhů semknutí znáte?

Reakce na teroristické útoky bývají různého druhu. Naštvané. Trapné. Dojemné. Profesionální. Věrolomné. Tiché.…

Islámský stát přichází jako na zavolanou

Islámský stát přichází jako na zavolanou

Ne, neděste se, prosím, nečekám jako na mesiáše příchod tohoto obludného zplozence, právě naopak. Pražské…