BMW Alpina B10 a D10 Biturbo

BMW Alpina B10 a D10 Biturbo

 
 

V druhé části našeho seriálu o německé společnosti Alpina se zaměříme na model B10, což přeloženo do běžné mluvy znamená, že základem pro úpravy je BMW 5 řady.

Již téměř třicet let nabízí Alpina automobily zcela odlišné od většiny jiných "tuningů". Je to dáno tím, že její zákazníci nehledají jen velký výkon, ale také kvalitní vybavení a špičkové dílenské zpracování a komfort.

Zákazník, který se rozhodne pro model B10 může volit ze tří různých pohonných jednotek. Nabídka začíná na zážehovém šestiválci o objemu 3,3 litru (jedná se o tentýž motor jako u nedávno představované řady B3). Maximální výkon 280 k (206 kW) je dosahován při 6200 ot/min a maximální točivý moment činí 335 Nm při 4500 ot/min. Z 0 na 100 km/h zrychlí B10 za 6,3 vteřiny a 1000 metrů s pevným startem zvládne za 26,5 vteřiny. Hodnota maximální rychlosti se zastaví na 262 km/h. Tyto hodnoty platí pro provedení s manuální převodovkou, za příplatek je samozřejmě k dispozici i automatická převodovka Switch-tronic.

Druhým zážehovým motorem je osmiválec o objemu 4,6 l s nejvyšším výkonem 347 k (255 kW) při 5700 ot/min. Točivý moment vrcholí při 3700 ot/min. a dosahuje "přijatelné" hodnoty 480 Nm. B10 s osmiválcem zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,5 vteřiny, maximální rychlost je 279 km/h a kilometr s pevným startem zvládne za 25 vteřin. "Osmiválec" se dodává pouze s automatickou převodovkou, která může být vybavena systémem Switch-tronic.

Asi nejzajímavěji působí v nabídce pohonných jednotek pro B10 (přesněji řečeno "pro D10 Biturbo") vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru. Motor vybavený čtyřventilovou technikou dosahuje maximálního výkonu 245 koní (180 kW) v rozmezí od 3500 ot/min do 4200 ot/min a točivý moment 500 Nm je řidiči k dispozici od 1800 ot/min do 3500 ot/min. Na velkém výkonu má svou podíl i dvojice turbodmychadel. Výkon může být na zadní poháněná kola přenášen prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky nebo pomocí automatické převodovky. Alpina D10 Biturbo je při současném zvyšování cen pohonných hmot, zejména benzínu, asi optimální volbou. Svými výkony je totiž srovnatelná se svými benzínovými bratry. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,2 vteřiny (6,8 vteřiny je-li vybavena systém Alpina Switch-tronic). Kilometr s pevným startem zvládne za 27,3 vteřiny a dokáže uhánět maximální rychlostí 254 km/h. Uvedené hodnoty platí pro provedení sedan.

Přednosti dieselu se projeví při pohledu na údaje o spotřebě. D10 s manuální převodovkou spotřebuje v kombinovaném režimu spotřeby 7,5 litru nafty na 100 km, v městském 9,9 l a v mimoměstském provozu 6,1 l.

Na karoserii neupoutají žádné výrazné spoilery či prahy. Pro Alpinu je typický přední nárazník a litá kola. U B10 a D10 Biturbo jsou to osmnáctipalcové disky obuté do pneumatik Michelin Pilot Sport o rozměru 235/40 ZR18 vpředu a 265/35 ZR 18 vzadu.

O bezpečnost posádky se starají elektronické systémy jako ABS, protiprokluzový systém, systém DSC III (systém automatické kontroly stability, známý též pod zkratkou ESP). V případě kolize nastupují do služby přední, boční a dokonce i hlavové airbagy. Na komfort cestujících mají největší vliv kvalitní sedadla, obložení interiéru dřevěnými nebo "kovovými" prvky, elektrické ovládání oken, centrální zamykání a automatická klimatizace. Máme-li shrnout vybavení B10 (D10) do jedné věty, dá se říci, že má vše, co lze očekávat a co nemá, to je možné do ní "dokoupit" jako příplatkovou výbavu.

BMW Alpina B10 3.3 stojí v základním provedení na německé trhu 92.800,- DM a provedení B10 V8 Switch-tronic stojí 123.900,- DM. Dieselová verze D10 stojí v základním provedení 111.000,- DM.

* údaje za lomítkem jsou platné pro provedení Touring

() údaje v závorkách platí vozy vybavené systémem SWITCH - TRONIC

BMW Alpina D10D10 BITURBO
Typ3.0/180 kW
Druhpřeplňovaný vznětový
Zdvihový objem (cm3)2926
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)180/3500-4200
Max. točivý moment (Nm/ot)500/1800-3500
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)254/251* (254/251*)
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,2/7,5* (6,8/7,1*)
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)9,9/10,1* (12,6/12,9*)
Mimo město (l/100 km)6,1/6,3* (6,6/6,9*)
Kombinovaná (l/100 km)7,5/7,7* (8,8/9,1*)
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4775/4805*
Šířka (mm)1800/1800*
Výška (mm)1415/1420*
Rozvor (mm)2830
Rozchod vpředu (mm)1512
Rozchod vzadu (mm)1518/1514*
Objem zav. prostoru (l)460/410-1525*
Pohotovostní hmotnost (kg)1625/1735* (1655/1765*)
Nosnost (kg)545/575*
Rozměr pneu vpředu235/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu265/35 ZR18
Spolupracujeme s TipCars.com
České firmy podepsaly v Rusku kontrakty za devatenáct miliard korun České firmy podepsaly v Rusku kontrakty za devatenáct miliard korun

České firmy dnes podepsaly v Moskvě smlouvy a dohody za…

Ve stavebnictví zuří cenová válka, říká majitel Geosan Group Kostka Ve stavebnictví zuří cenová válka, říká majitel Geosan Group Kostka

Byznysmen Luděk Kostka z Velimi na Kolínsku vyrostl…

Největší podporu mezi kandidáty na prezidenta má Zeman Největší podporu mezi kandidáty na prezidenta má Zeman

Z kandidátů na prezidenta má mezi oprávněnými voliči…

Medveděv se distancoval od článku o invazi ruských vojsk do Československa Medveděv se distancoval od článku o invazi ruských vojsk do Československa

Ruský premiér Dmitrij Medveděv se dnes distancoval od…

 

Štítky BMW Pneu

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 





 
Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

TEST: Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

Dnes 12:51

Polo existuje téměř stejně dlouho jako golf, avšak renomé většího sourozence nikdy nedosáhlo. V každé další generaci se však golfu přibližuje stále více a to nejen vzhledem, ale i jízdní projevem.




Blesk.cz

Fanoušci blues-rockové kapely řičeli blahem: Kaleo vyprodali celou Lucernu

Fanoušci blues-rockové kapely řičeli blahem: Kaleo…

Islandská kapela Kaleo, která zažila celosvětový úspěch se svým debutovým albem v roce 2016, dorazila konečně i…

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za unesenými dětmi a jednorožci

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za…

Peter Grant z pera britského spisovatele Bena Aaronovitche se vrací již popáté. Mladý čarodějův učeň, který je…

 

iSport.cz

Hollweg hitoval, Preisinger díky tomu prolomil smůlu: Klepaly se mi ruce

Hollweg hitoval, Preisinger díky tomu prolomil…

V divokou přestřelku vedoucí Plzně s Brnem přispěl dlouho dřímající střelec Miroslav Indrák k vítězství Indiánů…

Tenisová bomba! Štěpánek bude trénovat kamaráda Djokoviče

Tenisová bomba! Štěpánek bude trénovat kamaráda Djokoviče

Logickou a nesmírně atraktivní cestou vedou další kroky brzy devětatřicetiletého Radka Štěpánka. Podle zdrojů…

 

Reflex.cz

Kauza Hlavatý: Senátor, poslanec, senátor. Kurňa, tak už se, chlapisko, rozhodni, kým chceš být!

Kauza Hlavatý: Senátor, poslanec, senátor. Kurňa,…

Na Trutnovsku budou zase senátní volby. Přesněji napsáno – v doplňujících senátních volbách na Trutnovsku se 5.…

Fotka imitovaného orálního sexu zmařila svatbu mnoha párů na řeckém ostrově Rhodos

Fotka imitovaného orálního sexu zmařila svatbu mnoha…

Britové Carly a Matthew Lunnovi si 25. září splnili sen. Na řeckém ostrově Rhodos se za účasti desítek rodinných…