BMW Alpina B10 a D10 Biturbo

BMW Alpina B10 a D10 Biturbo

 
 

V druhé části našeho seriálu o německé společnosti Alpina se zaměříme na model B10, což přeloženo do běžné mluvy znamená, že základem pro úpravy je BMW 5 řady.

Již téměř třicet let nabízí Alpina automobily zcela odlišné od většiny jiných "tuningů". Je to dáno tím, že její zákazníci nehledají jen velký výkon, ale také kvalitní vybavení a špičkové dílenské zpracování a komfort.

Zákazník, který se rozhodne pro model B10 může volit ze tří různých pohonných jednotek. Nabídka začíná na zážehovém šestiválci o objemu 3,3 litru (jedná se o tentýž motor jako u nedávno představované řady B3). Maximální výkon 280 k (206 kW) je dosahován při 6200 ot/min a maximální točivý moment činí 335 Nm při 4500 ot/min. Z 0 na 100 km/h zrychlí B10 za 6,3 vteřiny a 1000 metrů s pevným startem zvládne za 26,5 vteřiny. Hodnota maximální rychlosti se zastaví na 262 km/h. Tyto hodnoty platí pro provedení s manuální převodovkou, za příplatek je samozřejmě k dispozici i automatická převodovka Switch-tronic.

Druhým zážehovým motorem je osmiválec o objemu 4,6 l s nejvyšším výkonem 347 k (255 kW) při 5700 ot/min. Točivý moment vrcholí při 3700 ot/min. a dosahuje "přijatelné" hodnoty 480 Nm. B10 s osmiválcem zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,5 vteřiny, maximální rychlost je 279 km/h a kilometr s pevným startem zvládne za 25 vteřin. "Osmiválec" se dodává pouze s automatickou převodovkou, která může být vybavena systémem Switch-tronic.

Asi nejzajímavěji působí v nabídce pohonných jednotek pro B10 (přesněji řečeno "pro D10 Biturbo") vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru. Motor vybavený čtyřventilovou technikou dosahuje maximálního výkonu 245 koní (180 kW) v rozmezí od 3500 ot/min do 4200 ot/min a točivý moment 500 Nm je řidiči k dispozici od 1800 ot/min do 3500 ot/min. Na velkém výkonu má svou podíl i dvojice turbodmychadel. Výkon může být na zadní poháněná kola přenášen prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky nebo pomocí automatické převodovky. Alpina D10 Biturbo je při současném zvyšování cen pohonných hmot, zejména benzínu, asi optimální volbou. Svými výkony je totiž srovnatelná se svými benzínovými bratry. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,2 vteřiny (6,8 vteřiny je-li vybavena systém Alpina Switch-tronic). Kilometr s pevným startem zvládne za 27,3 vteřiny a dokáže uhánět maximální rychlostí 254 km/h. Uvedené hodnoty platí pro provedení sedan.

Přednosti dieselu se projeví při pohledu na údaje o spotřebě. D10 s manuální převodovkou spotřebuje v kombinovaném režimu spotřeby 7,5 litru nafty na 100 km, v městském 9,9 l a v mimoměstském provozu 6,1 l.

Na karoserii neupoutají žádné výrazné spoilery či prahy. Pro Alpinu je typický přední nárazník a litá kola. U B10 a D10 Biturbo jsou to osmnáctipalcové disky obuté do pneumatik Michelin Pilot Sport o rozměru 235/40 ZR18 vpředu a 265/35 ZR 18 vzadu.

O bezpečnost posádky se starají elektronické systémy jako ABS, protiprokluzový systém, systém DSC III (systém automatické kontroly stability, známý též pod zkratkou ESP). V případě kolize nastupují do služby přední, boční a dokonce i hlavové airbagy. Na komfort cestujících mají největší vliv kvalitní sedadla, obložení interiéru dřevěnými nebo "kovovými" prvky, elektrické ovládání oken, centrální zamykání a automatická klimatizace. Máme-li shrnout vybavení B10 (D10) do jedné věty, dá se říci, že má vše, co lze očekávat a co nemá, to je možné do ní "dokoupit" jako příplatkovou výbavu.

BMW Alpina B10 3.3 stojí v základním provedení na německé trhu 92.800,- DM a provedení B10 V8 Switch-tronic stojí 123.900,- DM. Dieselová verze D10 stojí v základním provedení 111.000,- DM.

* údaje za lomítkem jsou platné pro provedení Touring

() údaje v závorkách platí vozy vybavené systémem SWITCH - TRONIC

BMW Alpina D10D10 BITURBO
Typ3.0/180 kW
Druhpřeplňovaný vznětový
Zdvihový objem (cm3)2926
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)180/3500-4200
Max. točivý moment (Nm/ot)500/1800-3500
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)254/251* (254/251*)
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,2/7,5* (6,8/7,1*)
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)9,9/10,1* (12,6/12,9*)
Mimo město (l/100 km)6,1/6,3* (6,6/6,9*)
Kombinovaná (l/100 km)7,5/7,7* (8,8/9,1*)
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4775/4805*
Šířka (mm)1800/1800*
Výška (mm)1415/1420*
Rozvor (mm)2830
Rozchod vpředu (mm)1512
Rozchod vzadu (mm)1518/1514*
Objem zav. prostoru (l)460/410-1525*
Pohotovostní hmotnost (kg)1625/1735* (1655/1765*)
Nosnost (kg)545/575*
Rozměr pneu vpředu235/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu265/35 ZR18
Spolupracujeme s TipCars.com
Podpora žlutých vest klesá. Hnutí je před patnáctou demonstrací rozdělené Podpora žlutých vest klesá. Hnutí je před patnáctou demonstrací rozdělené

Francouzské „žluté vesty“ postupně ztrácejí podporu…

Online sledování autobusů spouští i Jihlava, Pražané na takovou možnost stále čekají Online sledování autobusů spouští i Jihlava, Pražané na takovou možnost stále čekají

Jihlava se přidala k jihomoravské metropoli Brnu a nově…

Spotřeba cigaret loni vzrostla. Navzdory zákazu kouření v restauracích Spotřeba cigaret loni vzrostla. Navzdory zákazu kouření v restauracích

I přes zákaz kouření v hospodách se spotřeba cigaret…

Komentář Michala Čupy: Skutečnou příčinu drahých dat nikdo neřeší Komentář Michala Čupy: Skutečnou příčinu drahých dat nikdo neřeší

Celý svůj profesní život jsem zasvětil telekomunikačnímu…

 

Štítky BMW Pneu

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z…

Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně

Svou ostrou verzi mělo dostat SUV Tuscon a malý hatchback…

 





 
Renault Kadjar TCe 160 vs. Škoda Karoq 1.5 TSI – Každý podle svého gusta!

TEST: Renault Kadjar TCe 160 vs. Škoda Karoq 1.5 TSI – Každý podle svého gusta!

Včera

Oba aktéři začínají písmenem „K“ a oba míří do ostře nabitého segmentu kompaktních SUV.




Blesk.cz

Apple u iPhonů zboří bariéry mezi lékaři a pacienty. Začne u amerických veteránů

Apple u iPhonů zboří bariéry mezi lékaři a pacienty.…

Apple dnes oznámil první krok, kterým chce zbořit bariéry mezi lékaři a pacienty.     

Babiš bude v Bílém domě bohatším pánem, čím ho Trump naopak předčí?

Babiš bude v Bílém domě bohatším pánem, čím ho Trump…

Mezi americkým prezidentem Donaldem Trumpem (72) a českým premiérem Andrejem Babišem (64, ANO), kterého pozval…

 

iSport.cz

Furch udržel čtvrtou nulu v sezoně, ale play off si nezachytá

Furch udržel čtvrtou nulu v sezoně, ale play off si…

Český brankář Dominik Furch zakončil základní část Kontinentální hokejové ligy čistým kontem. Bez inkasovaného…

Rosandič parádně kličkoval na modré. Klidně si lehnu i do branky, vtipkoval

Rosandič parádně kličkoval na modré. Klidně si lehnu…

Z pohledu Mountfieldu čistá práce. Sfoukl Litvínov z ledu 4:1, k výhře našlápl už v první třetině třemi góly a…

 

Reflex.cz

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která nepřátelům naháněla obrovský strach

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která…

Ekranoplán je stroj, který připomíná křížence mezi lodí a letadlem. Pohybuje se těsně nad vodní hladinou díky…

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi. Česká památková ochrana selhává

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi.…

Navzdory snahám města (pozdě ale přece) i navzdory několika malým protestům pravděpodobně nic nezastaví…