BMW Alpina B10 a D10 Biturbo

BMW Alpina B10 a D10 Biturbo

 
 

V druhé části našeho seriálu o německé společnosti Alpina se zaměříme na model B10, což přeloženo do běžné mluvy znamená, že základem pro úpravy je BMW 5 řady.

Již téměř třicet let nabízí Alpina automobily zcela odlišné od většiny jiných "tuningů". Je to dáno tím, že její zákazníci nehledají jen velký výkon, ale také kvalitní vybavení a špičkové dílenské zpracování a komfort.

Zákazník, který se rozhodne pro model B10 může volit ze tří různých pohonných jednotek. Nabídka začíná na zážehovém šestiválci o objemu 3,3 litru (jedná se o tentýž motor jako u nedávno představované řady B3). Maximální výkon 280 k (206 kW) je dosahován při 6200 ot/min a maximální točivý moment činí 335 Nm při 4500 ot/min. Z 0 na 100 km/h zrychlí B10 za 6,3 vteřiny a 1000 metrů s pevným startem zvládne za 26,5 vteřiny. Hodnota maximální rychlosti se zastaví na 262 km/h. Tyto hodnoty platí pro provedení s manuální převodovkou, za příplatek je samozřejmě k dispozici i automatická převodovka Switch-tronic.

Druhým zážehovým motorem je osmiválec o objemu 4,6 l s nejvyšším výkonem 347 k (255 kW) při 5700 ot/min. Točivý moment vrcholí při 3700 ot/min. a dosahuje "přijatelné" hodnoty 480 Nm. B10 s osmiválcem zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,5 vteřiny, maximální rychlost je 279 km/h a kilometr s pevným startem zvládne za 25 vteřin. "Osmiválec" se dodává pouze s automatickou převodovkou, která může být vybavena systémem Switch-tronic.

Asi nejzajímavěji působí v nabídce pohonných jednotek pro B10 (přesněji řečeno "pro D10 Biturbo") vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru. Motor vybavený čtyřventilovou technikou dosahuje maximálního výkonu 245 koní (180 kW) v rozmezí od 3500 ot/min do 4200 ot/min a točivý moment 500 Nm je řidiči k dispozici od 1800 ot/min do 3500 ot/min. Na velkém výkonu má svou podíl i dvojice turbodmychadel. Výkon může být na zadní poháněná kola přenášen prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky nebo pomocí automatické převodovky. Alpina D10 Biturbo je při současném zvyšování cen pohonných hmot, zejména benzínu, asi optimální volbou. Svými výkony je totiž srovnatelná se svými benzínovými bratry. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,2 vteřiny (6,8 vteřiny je-li vybavena systém Alpina Switch-tronic). Kilometr s pevným startem zvládne za 27,3 vteřiny a dokáže uhánět maximální rychlostí 254 km/h. Uvedené hodnoty platí pro provedení sedan.

Přednosti dieselu se projeví při pohledu na údaje o spotřebě. D10 s manuální převodovkou spotřebuje v kombinovaném režimu spotřeby 7,5 litru nafty na 100 km, v městském 9,9 l a v mimoměstském provozu 6,1 l.

Na karoserii neupoutají žádné výrazné spoilery či prahy. Pro Alpinu je typický přední nárazník a litá kola. U B10 a D10 Biturbo jsou to osmnáctipalcové disky obuté do pneumatik Michelin Pilot Sport o rozměru 235/40 ZR18 vpředu a 265/35 ZR 18 vzadu.

O bezpečnost posádky se starají elektronické systémy jako ABS, protiprokluzový systém, systém DSC III (systém automatické kontroly stability, známý též pod zkratkou ESP). V případě kolize nastupují do služby přední, boční a dokonce i hlavové airbagy. Na komfort cestujících mají největší vliv kvalitní sedadla, obložení interiéru dřevěnými nebo "kovovými" prvky, elektrické ovládání oken, centrální zamykání a automatická klimatizace. Máme-li shrnout vybavení B10 (D10) do jedné věty, dá se říci, že má vše, co lze očekávat a co nemá, to je možné do ní "dokoupit" jako příplatkovou výbavu.

BMW Alpina B10 3.3 stojí v základním provedení na německé trhu 92.800,- DM a provedení B10 V8 Switch-tronic stojí 123.900,- DM. Dieselová verze D10 stojí v základním provedení 111.000,- DM.

* údaje za lomítkem jsou platné pro provedení Touring

() údaje v závorkách platí vozy vybavené systémem SWITCH - TRONIC

BMW Alpina D10D10 BITURBO
Typ3.0/180 kW
Druhpřeplňovaný vznětový
Zdvihový objem (cm3)2926
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)180/3500-4200
Max. točivý moment (Nm/ot)500/1800-3500
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)254/251* (254/251*)
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,2/7,5* (6,8/7,1*)
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)9,9/10,1* (12,6/12,9*)
Mimo město (l/100 km)6,1/6,3* (6,6/6,9*)
Kombinovaná (l/100 km)7,5/7,7* (8,8/9,1*)
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4775/4805*
Šířka (mm)1800/1800*
Výška (mm)1415/1420*
Rozvor (mm)2830
Rozchod vpředu (mm)1512
Rozchod vzadu (mm)1518/1514*
Objem zav. prostoru (l)460/410-1525*
Pohotovostní hmotnost (kg)1625/1735* (1655/1765*)
Nosnost (kg)545/575*
Rozměr pneu vpředu235/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu265/35 ZR18
Spolupracujeme s TipCars.com
Zachrání Air Berlin jiné aerolinky? Podívejte se na fotogalerii flotily problematické firmy Zachrání Air Berlin jiné aerolinky? Podívejte se na fotogalerii flotily problematické firmy

Druhé největší německé aerolinky, které nedávno skončily…

Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali

Téměř všichni členové dalšího poradního výboru amerického…

Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby

Hlavní stratég Bílého domu Steve Bannon ještě dnes opustí…

 

Štítky BMW Pneu

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc? Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou…

 





 
Rok a půl s povinnými reflexními prvky: Skutečně zachraňují chodce?

Rok a půl s povinnými reflexními prvky: Skutečně zachraňují chodce?

Dnes 08:00

Už osmnáct měsíců musí chodci mimo obec nosit reflexní prvky. Dělají to? A jak se to projevilo ve statistikách?




Blesk.cz

Jaké to je svléknout se před tisícovkou lidí? Katka (24) v roli nahé modelky

Jaké to je svléknout se před tisícovkou lidí? Katka…

„V poslední době řeším nedostatečnou sebedůvěru a komplexy," prozradila Katka (24), která přijela na…

Dáša, které žhář upálil manžela i syna, promluvila: Druhého syna mi zabila rakovina

Dáša, které žhář upálil manžela i syna, promluvila:…

Takřka před očima jí v únoru shořel byt a v něm zemřel manžel (†57) a syn Dan (†24). Zapálil ho žhář! Měsíc nato…

 

iSport.cz

VIDEO: Valencia těsně porazila Las Palmas, slaví i Leganés

VIDEO: Valencia těsně porazila Las Palmas, slaví i Leganés

Fotbalisté Valencie vstoupili do nového ročníku španělské La Ligy výhrou. Na domácím hřišti porazili Las Palmas…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl, další gól mu vzali

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Slovácko 1:0. Lafata rozhodl,…

Fotbalisté Sparty porazili v úvodním zápase 4. kola Het ligy Slovácko 1:0. Jediný gól vstřelil po hodně hry…

 

Reflex.cz

Nazlobení senioři: Co je nutné vydržet při péči o starého člověka

Nazlobení senioři: Co je nutné vydržet při péči o…

Jen ten, kdo se staral o starého člověka na konci jeho cesty, ví, co je nutné někdy vydržet.

Poklad v pangejtu: Černý bez jako lékárna na spoustu neduhů

Poklad v pangejtu: Černý bez jako lékárna na spoustu neduhů

Bezové keře jsme si zvykli vnímat takřka jako plevel. Odolný bez roste na kdejaké skládce a lemuje pangejty, což…