BMW Alpina B10 a D10 Biturbo

BMW Alpina B10 a D10 Biturbo

 
 

V druhé části našeho seriálu o německé společnosti Alpina se zaměříme na model B10, což přeloženo do běžné mluvy znamená, že základem pro úpravy je BMW 5 řady.

Již téměř třicet let nabízí Alpina automobily zcela odlišné od většiny jiných "tuningů". Je to dáno tím, že její zákazníci nehledají jen velký výkon, ale také kvalitní vybavení a špičkové dílenské zpracování a komfort.

Zákazník, který se rozhodne pro model B10 může volit ze tří různých pohonných jednotek. Nabídka začíná na zážehovém šestiválci o objemu 3,3 litru (jedná se o tentýž motor jako u nedávno představované řady B3). Maximální výkon 280 k (206 kW) je dosahován při 6200 ot/min a maximální točivý moment činí 335 Nm při 4500 ot/min. Z 0 na 100 km/h zrychlí B10 za 6,3 vteřiny a 1000 metrů s pevným startem zvládne za 26,5 vteřiny. Hodnota maximální rychlosti se zastaví na 262 km/h. Tyto hodnoty platí pro provedení s manuální převodovkou, za příplatek je samozřejmě k dispozici i automatická převodovka Switch-tronic.

Druhým zážehovým motorem je osmiválec o objemu 4,6 l s nejvyšším výkonem 347 k (255 kW) při 5700 ot/min. Točivý moment vrcholí při 3700 ot/min. a dosahuje "přijatelné" hodnoty 480 Nm. B10 s osmiválcem zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,5 vteřiny, maximální rychlost je 279 km/h a kilometr s pevným startem zvládne za 25 vteřin. "Osmiválec" se dodává pouze s automatickou převodovkou, která může být vybavena systémem Switch-tronic.

Asi nejzajímavěji působí v nabídce pohonných jednotek pro B10 (přesněji řečeno "pro D10 Biturbo") vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru. Motor vybavený čtyřventilovou technikou dosahuje maximálního výkonu 245 koní (180 kW) v rozmezí od 3500 ot/min do 4200 ot/min a točivý moment 500 Nm je řidiči k dispozici od 1800 ot/min do 3500 ot/min. Na velkém výkonu má svou podíl i dvojice turbodmychadel. Výkon může být na zadní poháněná kola přenášen prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky nebo pomocí automatické převodovky. Alpina D10 Biturbo je při současném zvyšování cen pohonných hmot, zejména benzínu, asi optimální volbou. Svými výkony je totiž srovnatelná se svými benzínovými bratry. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,2 vteřiny (6,8 vteřiny je-li vybavena systém Alpina Switch-tronic). Kilometr s pevným startem zvládne za 27,3 vteřiny a dokáže uhánět maximální rychlostí 254 km/h. Uvedené hodnoty platí pro provedení sedan.

Přednosti dieselu se projeví při pohledu na údaje o spotřebě. D10 s manuální převodovkou spotřebuje v kombinovaném režimu spotřeby 7,5 litru nafty na 100 km, v městském 9,9 l a v mimoměstském provozu 6,1 l.

Na karoserii neupoutají žádné výrazné spoilery či prahy. Pro Alpinu je typický přední nárazník a litá kola. U B10 a D10 Biturbo jsou to osmnáctipalcové disky obuté do pneumatik Michelin Pilot Sport o rozměru 235/40 ZR18 vpředu a 265/35 ZR 18 vzadu.

O bezpečnost posádky se starají elektronické systémy jako ABS, protiprokluzový systém, systém DSC III (systém automatické kontroly stability, známý též pod zkratkou ESP). V případě kolize nastupují do služby přední, boční a dokonce i hlavové airbagy. Na komfort cestujících mají největší vliv kvalitní sedadla, obložení interiéru dřevěnými nebo "kovovými" prvky, elektrické ovládání oken, centrální zamykání a automatická klimatizace. Máme-li shrnout vybavení B10 (D10) do jedné věty, dá se říci, že má vše, co lze očekávat a co nemá, to je možné do ní "dokoupit" jako příplatkovou výbavu.

BMW Alpina B10 3.3 stojí v základním provedení na německé trhu 92.800,- DM a provedení B10 V8 Switch-tronic stojí 123.900,- DM. Dieselová verze D10 stojí v základním provedení 111.000,- DM.

* údaje za lomítkem jsou platné pro provedení Touring

() údaje v závorkách platí vozy vybavené systémem SWITCH - TRONIC

BMW Alpina D10D10 BITURBO
Typ3.0/180 kW
Druhpřeplňovaný vznětový
Zdvihový objem (cm3)2926
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)180/3500-4200
Max. točivý moment (Nm/ot)500/1800-3500
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)254/251* (254/251*)
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,2/7,5* (6,8/7,1*)
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)9,9/10,1* (12,6/12,9*)
Mimo město (l/100 km)6,1/6,3* (6,6/6,9*)
Kombinovaná (l/100 km)7,5/7,7* (8,8/9,1*)
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4775/4805*
Šířka (mm)1800/1800*
Výška (mm)1415/1420*
Rozvor (mm)2830
Rozchod vpředu (mm)1512
Rozchod vzadu (mm)1518/1514*
Objem zav. prostoru (l)460/410-1525*
Pohotovostní hmotnost (kg)1625/1735* (1655/1765*)
Nosnost (kg)545/575*
Rozměr pneu vpředu235/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu265/35 ZR18
Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky BMW Pneu

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je mohou vidět návštěvníci

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je…

Ve zlínské zoologické zahradě se narodila dvojčata pandy červené. Mláďata jsou tři měsíce stará a pomalu…

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

 

iSport.cz

Otrávený Ronaldo! Neradoval se po gólu Benzemy, naštvalo ho střídání

Otrávený Ronaldo! Neradoval se po gólu Benzemy,…

Tohle není ten Cristiano Ronaldo, na kterého jsou fanoušci Realu Madrid zvyklí. V posledním zápase na půdě Las…

Ščasný ve Spartě končí! Trénink po prohraném derby vedli asistenti

Ščasný ve Spartě končí! Trénink po prohraném derby…

Bídné derby se Slavií (0:2) leccos naznačilo, v pondělí se přistoupilo ke konkrétním krokům. Zdeněk Ščasný končí…

 

Reflex.cz

Fikce, nebo realita? Bookmakeři tipují, kdo vyhraje volby do Senátu. Nejvíce má získat ČSSD

Fikce, nebo realita? Bookmakeři tipují, kdo vyhraje…

Nejúspěšnější stranou ve volbách do třetiny Senátu bude letos ČSSD. Alespoň si to myslí kancelář, která na…

Týden volné lásky a sexu aneb Oslava konce období hojnosti v severním Nigeru

Týden volné lásky a sexu aneb Oslava konce období…

Zapadající slunce ozařuje obličeje vysokých, až anorekticky štíhlých mužů. Jejich výšku ještě zdůrazňují pštrosí…