BMW Alpina B10 a D10 Biturbo

BMW Alpina B10 a D10 Biturbo

 
 

V druhé části našeho seriálu o německé společnosti Alpina se zaměříme na model B10, což přeloženo do běžné mluvy znamená, že základem pro úpravy je BMW 5 řady.

Již téměř třicet let nabízí Alpina automobily zcela odlišné od většiny jiných "tuningů". Je to dáno tím, že její zákazníci nehledají jen velký výkon, ale také kvalitní vybavení a špičkové dílenské zpracování a komfort.

Zákazník, který se rozhodne pro model B10 může volit ze tří různých pohonných jednotek. Nabídka začíná na zážehovém šestiválci o objemu 3,3 litru (jedná se o tentýž motor jako u nedávno představované řady B3). Maximální výkon 280 k (206 kW) je dosahován při 6200 ot/min a maximální točivý moment činí 335 Nm při 4500 ot/min. Z 0 na 100 km/h zrychlí B10 za 6,3 vteřiny a 1000 metrů s pevným startem zvládne za 26,5 vteřiny. Hodnota maximální rychlosti se zastaví na 262 km/h. Tyto hodnoty platí pro provedení s manuální převodovkou, za příplatek je samozřejmě k dispozici i automatická převodovka Switch-tronic.

Druhým zážehovým motorem je osmiválec o objemu 4,6 l s nejvyšším výkonem 347 k (255 kW) při 5700 ot/min. Točivý moment vrcholí při 3700 ot/min. a dosahuje "přijatelné" hodnoty 480 Nm. B10 s osmiválcem zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,5 vteřiny, maximální rychlost je 279 km/h a kilometr s pevným startem zvládne za 25 vteřin. "Osmiválec" se dodává pouze s automatickou převodovkou, která může být vybavena systémem Switch-tronic.

Asi nejzajímavěji působí v nabídce pohonných jednotek pro B10 (přesněji řečeno "pro D10 Biturbo") vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru. Motor vybavený čtyřventilovou technikou dosahuje maximálního výkonu 245 koní (180 kW) v rozmezí od 3500 ot/min do 4200 ot/min a točivý moment 500 Nm je řidiči k dispozici od 1800 ot/min do 3500 ot/min. Na velkém výkonu má svou podíl i dvojice turbodmychadel. Výkon může být na zadní poháněná kola přenášen prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky nebo pomocí automatické převodovky. Alpina D10 Biturbo je při současném zvyšování cen pohonných hmot, zejména benzínu, asi optimální volbou. Svými výkony je totiž srovnatelná se svými benzínovými bratry. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,2 vteřiny (6,8 vteřiny je-li vybavena systém Alpina Switch-tronic). Kilometr s pevným startem zvládne za 27,3 vteřiny a dokáže uhánět maximální rychlostí 254 km/h. Uvedené hodnoty platí pro provedení sedan.

Přednosti dieselu se projeví při pohledu na údaje o spotřebě. D10 s manuální převodovkou spotřebuje v kombinovaném režimu spotřeby 7,5 litru nafty na 100 km, v městském 9,9 l a v mimoměstském provozu 6,1 l.

Na karoserii neupoutají žádné výrazné spoilery či prahy. Pro Alpinu je typický přední nárazník a litá kola. U B10 a D10 Biturbo jsou to osmnáctipalcové disky obuté do pneumatik Michelin Pilot Sport o rozměru 235/40 ZR18 vpředu a 265/35 ZR 18 vzadu.

O bezpečnost posádky se starají elektronické systémy jako ABS, protiprokluzový systém, systém DSC III (systém automatické kontroly stability, známý též pod zkratkou ESP). V případě kolize nastupují do služby přední, boční a dokonce i hlavové airbagy. Na komfort cestujících mají největší vliv kvalitní sedadla, obložení interiéru dřevěnými nebo "kovovými" prvky, elektrické ovládání oken, centrální zamykání a automatická klimatizace. Máme-li shrnout vybavení B10 (D10) do jedné věty, dá se říci, že má vše, co lze očekávat a co nemá, to je možné do ní "dokoupit" jako příplatkovou výbavu.

BMW Alpina B10 3.3 stojí v základním provedení na německé trhu 92.800,- DM a provedení B10 V8 Switch-tronic stojí 123.900,- DM. Dieselová verze D10 stojí v základním provedení 111.000,- DM.

* údaje za lomítkem jsou platné pro provedení Touring

() údaje v závorkách platí vozy vybavené systémem SWITCH - TRONIC

BMW Alpina D10D10 BITURBO
Typ3.0/180 kW
Druhpřeplňovaný vznětový
Zdvihový objem (cm3)2926
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)180/3500-4200
Max. točivý moment (Nm/ot)500/1800-3500
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)254/251* (254/251*)
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,2/7,5* (6,8/7,1*)
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)9,9/10,1* (12,6/12,9*)
Mimo město (l/100 km)6,1/6,3* (6,6/6,9*)
Kombinovaná (l/100 km)7,5/7,7* (8,8/9,1*)
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4775/4805*
Šířka (mm)1800/1800*
Výška (mm)1415/1420*
Rozvor (mm)2830
Rozchod vpředu (mm)1512
Rozchod vzadu (mm)1518/1514*
Objem zav. prostoru (l)460/410-1525*
Pohotovostní hmotnost (kg)1625/1735* (1655/1765*)
Nosnost (kg)545/575*
Rozměr pneu vpředu235/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu265/35 ZR18
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 

Štítky BMW Pneu

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 





 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…