Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v srpnu 2011: Vyšší střední třída dvojnásobně vyrostla, díky Audi a BMW

Aleš Dragoun
Diskuze (25)
Německému triu dokáže konkurovat pouze Volvo.

Celý trh meziročně získal, a to skoro dvojnásobek! Konkrétně 93,2 %, loni bylo nově zaregistrováno 146 vozů vyšší střední třídy, letos 282, tedy o 136 více.

Při pohledu do žebříčku není divu. Lídrem segmentu zůstává BMW řady 5. Tentokrát dokonce překročilo stovku, triumfovalo se 103 kusy. Jeho konkurent se čtyřmi kruhy ve znaku ve znaku má na kontě 75 registrací. Stuttgartské sedany a kombi si koupilo jen 38 zákazníků, přesto jim patří bronz. Čtvrtou příčku obsadil další model z Ingolstadtu: A7 (31 aut). Top 5 pak uzavírá Volvo řad S80, V70 a XC70 s 19 přírůstky do statistik. V nejnovějším pořadí najdeme pouhou osmičku modelů.

V meziročním srovnání se srpnem 2010 jeden vůz v Top 5 ztratil, dva získaly. Vedoucí pětková řada si polepšila o 128,9 %. Její počty stouply o 58 registrací, před rokem jich tedy bylo jen 45. Nová generace A6 a starší Allroady mají dokonce o 167,9 % více (+47 kusů). Je to také největší postup ze všech. Mírný (a také jediný vůbec!) propad hlásí E-Klasse, a to o 9,5 % (loni 42 aut, aktuálně -4). Audi A7 ještě není porovnatelné, velká Volva mají úplně stejně jako před rokem.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v srpnu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období8/20111-8/20118/20111-8/2011
1.BMW 510357836,5%32,2%
2.Audi A6/Allroad7537626,6%20,9%
3.Mercedes-Benz E3828813,5%16,0%
4.Audi A73120211,0%11,3%
5.Volvo S80/Volvo V70/Volvo XC70191966,7%10,9%
6.Renault Latitude12564,3%3,1%
7.Jaguar XF2210,7%1,2%
7.Mercedes-Benz CLS2500,7%2,8%
-Ostatní modely0280,0%1,6%
-CELKEM2821795100,0%100,0%

Český trh vyšší střední třídy oproti prvním osmi měsícům loňského roku vyrostl, a to o 404 vozů, tedy z 1.391 na 1.795. V procentech tento údaj představuje nárůst o rovných 29 %.

V žebříčku od ledna pokračuje ve své letošní suverenitě pětkové BMW, které si vybudovalo před svými pronásledovateli značný náskok. Vévodí mu s 578 kusy a podílem 32,2 %. Audi A6 je sice druhé, ale ztrácí již propastných 202 aut (376, 20,9 %). Máme za sebou teprve pouhé dvě třetiny roku, ale celkové vítězství modrobílé vrtule je více než jisté. Třetí místo okupuje E-Klasse (288, 16 %). Mezi A7 a Volvy 70/80 panuje boj o každý kus. Audi je čtvrté (202, 11,3 %), Švéd pátý (196, 10,9 %).

V meziročním srovnání si vedoucí série 5 polepšila o 212 vozů (+57,9 %). Audi A6 je také v kladných číslech, i když menších: má o 29 registrací více (+8,4 %). Za nimi následuje dvojice ztrát: Mercedes E -102 kusů (-26,2 %) a Volvo 70 -13 aut (-6,2 %). Audi A7 opět musíme vynechat. Nejvíce ze všech dobře prodávaných modelů si polepšil Mercedes CLS - díky nové generaci jeho skok přesáhl 500 %. Opačné nelichotivé prvenství patří také Mercedesu, ovšem pro změnu třídě E, kusové záležitosti pochopitelně pomíjíme.

Podíly turbodieselů jsou ve vyšší střední třídě u většiny modelů tradičně velmi vysoké. Vznětových BMW pětkové řady si zákazníci v srpnu odvezli celkem 92 (89,3 % z celkového počtu), Audi A6 a Allroadů TDI si postavilo do garáže 69 nových majitelů (rovných 92 %), Mercedes-Benz E má na kontě 36 turbodieselů (94,7 %), Audi A7 pak 24 (77,4 %), což je z Top 5 nejméně. Naftových Volv 70/80 zvolilo 17 klientů, tedy 89,5 %.

Aleš Dragoun
Diskuze (25)
27. 9. 2011 20:18
Re: v tejto triede nie su korejci
Chlape, nebudu ti vymlouvat sterilitu Audi A6, jelikož je to tvůj názor. Ale tvrdit, že naftové motory jsou pro vylízané mozky, to už je blábol týdne. Prosím, zkus se zamyslet a spočítat, rozdíl mezi REÁLNOU spotřebou stejně výkonného benzínového a naftového motoru. Rozdíl bude i 50% ve prospěch nafty. Pokud najedu 30 a víc tisíc km ročně, určitě sáhnu pro naftu, i když benzín je tišší, kultivovanější atd.... Dám 2 příklady (není to sice vyšší střední, protože tam mé finance nesahají...): Mercedes Benz Sprinter 216 CDI (115 kW) - spotřeba 8 - 10 l, 216 (1.8 turbo benzín, 115 kW) - 13 - 16 l. To samé bude platit i u velkých a těžkých limuzín... :-!
Avatar - Toxik
27. 9. 2011 16:03
Re: v tejto triede nie su korejci
Ale jsou, jen o tom málo kdo ví. A hlavně se jedná o individuální dovoz z USA, jako v případě tohohle Genesise 4,6 V8 (v dubnu byl po po dvou letech bez jakéhokoliv provozního problému prodán do Prahy, často k vidění na pumpě v Argentinské)

Pro názornost:
[odkaz]
27. 9. 2011 14:32
Re: v tejto triede nie su korejci
V této třídě, řekl bych, jde o skokana roku. Jízdními vlastnostmi to pořád není BMW, ale jsou blíž než kdy předtím.
Avatar - white label
27. 9. 2011 11:19
Re: v tejto triede nie su korejci
:yes: >:-[]
Avatar - white label
27. 9. 2011 11:18
Re: v tejto triede nie su korejci
Fráze typu sterilní, nuda apod. dovede napsat/opsat každý, i automobilový analfabet (nemluvě o žbryndě co tu vypotil vursum), ale pokud chceš napsat něco, co má nějakou výpovědní hodnotu, rozepiš o svých osobních zkušenostech s novou A6, jaké motorizace už si vyzkoušel, co konkrétně tě zklamalo, nebo naopak přijemně překvapilo apod.