Český trh v srpnu 2011: Vyšší střední třída dvojnásobně vyrostla, díky Audi a BMW
Celý trh meziročně získal, a to skoro dvojnásobek! Konkrétně 93,2 %, loni bylo nově zaregistrováno 146 vozů vyšší střední třídy, letos 282, tedy o 136 více.
Při pohledu do žebříčku není divu. Lídrem segmentu zůstává BMW řady 5. Tentokrát dokonce překročilo stovku, triumfovalo se 103 kusy. Jeho konkurent se čtyřmi kruhy ve znaku ve znaku má na kontě 75 registrací. Stuttgartské sedany a kombi si koupilo jen 38 zákazníků, přesto jim patří bronz. Čtvrtou příčku obsadil další model z Ingolstadtu: A7 (31 aut). Top 5 pak uzavírá Volvo řad S80, V70 a XC70 s 19 přírůstky do statistik. V nejnovějším pořadí najdeme pouhou osmičku modelů.
V meziročním srovnání se srpnem 2010 jeden vůz v Top 5 ztratil, dva získaly. Vedoucí pětková řada si polepšila o 128,9 %. Její počty stouply o 58 registrací, před rokem jich tedy bylo jen 45. Nová generace A6 a starší Allroady mají dokonce o 167,9 % více (+47 kusů). Je to také největší postup ze všech. Mírný (a také jediný vůbec!) propad hlásí E-Klasse, a to o 9,5 % (loni 42 aut, aktuálně -4). Audi A7 ještě není porovnatelné, velká Volva mají úplně stejně jako před rokem.
Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v srpnu 2011 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 8/2011 | 1-8/2011 | 8/2011 | 1-8/2011 |
1. | BMW 5 | 103 | 578 | 36,5% | 32,2% |
2. | Audi A6/Allroad | 75 | 376 | 26,6% | 20,9% |
3. | Mercedes-Benz E | 38 | 288 | 13,5% | 16,0% |
4. | Audi A7 | 31 | 202 | 11,0% | 11,3% |
5. | Volvo S80/Volvo V70/Volvo XC70 | 19 | 196 | 6,7% | 10,9% |
6. | Renault Latitude | 12 | 56 | 4,3% | 3,1% |
7. | Jaguar XF | 2 | 21 | 0,7% | 1,2% |
7. | Mercedes-Benz CLS | 2 | 50 | 0,7% | 2,8% |
- | Ostatní modely | 0 | 28 | 0,0% | 1,6% |
- | CELKEM | 282 | 1795 | 100,0% | 100,0% |
Český trh vyšší střední třídy oproti prvním osmi měsícům loňského roku vyrostl, a to o 404 vozů, tedy z 1.391 na 1.795. V procentech tento údaj představuje nárůst o rovných 29 %.
V žebříčku od ledna pokračuje ve své letošní suverenitě pětkové BMW, které si vybudovalo před svými pronásledovateli značný náskok. Vévodí mu s 578 kusy a podílem 32,2 %. Audi A6 je sice druhé, ale ztrácí již propastných 202 aut (376, 20,9 %). Máme za sebou teprve pouhé dvě třetiny roku, ale celkové vítězství modrobílé vrtule je více než jisté. Třetí místo okupuje E-Klasse (288, 16 %). Mezi A7 a Volvy 70/80 panuje boj o každý kus. Audi je čtvrté (202, 11,3 %), Švéd pátý (196, 10,9 %).
V meziročním srovnání si vedoucí série 5 polepšila o 212 vozů (+57,9 %). Audi A6 je také v kladných číslech, i když menších: má o 29 registrací více (+8,4 %). Za nimi následuje dvojice ztrát: Mercedes E -102 kusů (-26,2 %) a Volvo 70 -13 aut (-6,2 %). Audi A7 opět musíme vynechat. Nejvíce ze všech dobře prodávaných modelů si polepšil Mercedes CLS - díky nové generaci jeho skok přesáhl 500 %. Opačné nelichotivé prvenství patří také Mercedesu, ovšem pro změnu třídě E, kusové záležitosti pochopitelně pomíjíme.
Podíly turbodieselů jsou ve vyšší střední třídě u většiny modelů tradičně velmi vysoké. Vznětových BMW pětkové řady si zákazníci v srpnu odvezli celkem 92 (89,3 % z celkového počtu), Audi A6 a Allroadů TDI si postavilo do garáže 69 nových majitelů (rovných 92 %), Mercedes-Benz E má na kontě 36 turbodieselů (94,7 %), Audi A7 pak 24 (77,4 %), což je z Top 5 nejméně. Naftových Volv 70/80 zvolilo 17 klientů, tedy 89,5 %.