BMW čelí kritice odborů kvůli své personální politice
Podíl tzv. dočasných zaměstnanců, tedy lidí, kteří pracují v automobilce na dobu určitou, je prý příliš vysoký. Nejedná se navíc o zaměstnance BMW, nýbrž personálních agentur. Podle odborové organizace IG Metall, která se kvůli tomu do vedení mnichovského výrobce pustila, jich je v současnosti plných 11 tisíc. Jejich počet v celém Německu dosáhl 70 tisíc, což je 15 % ze všech.
Automobilka s modrou vrtulí ve znaku tato čísla nepopřela, jen se ohradila s tím, že se snaží pružně reagovat na vývoj na trhu. Myslí si odbory, že se v Mnichově chovají jako novodobí otrokáři, byť zcela legálně? Podle IG Metall by měl počet dočasných pracovníků dosahovat maximálně tří procent. Takto to funguje například u konkurence ve Stuttgartu, management Daimleru uzavřel právě podobnou smlouvu s odbory a zástupci zaměstnanců.
Služeb agentur ale využívá většina automobilek včetně mladoboleslavské Škody (a neplatí to zdaleka jen v tomto odvětví). Najímá přes ně zejména dělníky. V létě roku 2009 jich v podniku pracovalo 700, loni v srpnu již 2.400. To ale není nic proti letopočtu 2008, kdy toto číslo přesahovalo 4 tisíce. Pokud je s nimi firma spokojená, najme je po devíti měsících jako stálé zaměstnance.
BMW.AUTO.CZ: přehled všech článků o vozech značky BMW na auto.cz
V Mladé Boleslavi ovšem žádají i odborníky, které hledají nejen u nás, ale i v zahraničí. Pro ně bylo otevřeno nové náborové centrum, jenž funguje od 23 ledna 2012. V současnosti pracuje v naší největší automobilce 25.800 lidí 37 národností.