Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2010: Pětkové BMW uniká ve vyšší střední třídě všem ostatním

Aleš Dragoun
Diskuze (62)
Nová generace BMW řady 5 dosáhla v červenci takřka stovky prodaných vozů. Ostatní nestačili a kromě Mercedesu E a Audi A6 stále paběrkují.

Trh v této třídě oproti sedmému měsíci roku 2009 na rozdíl od jiných segmentů překvapivě stoupl. Zatímco loni našlo nové majitele pouze 169 aut, letos 204, tedy o 20,7 % více.

V červnu bavorská pětka stovku nových registrací těsně překročila, tentokrát se jí to sice nepodařilo, ale i tak utekla ostatním doslova o parník: dosáhla 99 přírůstků, zatímco stříbrný Mercedes-Benz E jich měl na kontě 44! Audi A6 to s 25 exempláři dotáhlo znovu na bronz. O čtvrtou a pátou příčku bojovali tradičně úhlavní konkurenti do lehčího terénu Audi Allroad a Volvo XC70. Tentokrát se ovšem rozešli smírně, oba mají po devíti kusech.

BMW 5 v meziročním srovnání získalo značných 350 %, před rokem si zákazníci koupili 22 vozů předcházející generace E60/E61, letos o 77 více současné F10 (do celkových počtů je zařazena i 5 GT F07, ač vychází z větší sedmičky). To mu bez problémů zajistilo titul Skokana roku. Mercedes třídy E zaznamenal oproti loňsku nárůst o 5 aut, tedy 12,8 %. Audi A6 ztratilo poměrně značných -46,8 %, v jeho případě to znamená -22 kusů ze 47. Jeho verze do lehkého terénu Allroad je na tom úplně stejně jako loni. Zbývá přímý konkurent Allroadu Volvo XC70, který si pohoršil o -60,9 % (z 24 aut, což značí o 14 méně). Švéd je naopak meziročním propadákem.

Kromě již zmiňovaných skokanů a loserů zmiňme ještě některé další, byť se vždy jedná o modely, které mají stabilně nízké počty nových vozů. Trojciferné nárůsty mají ještě Chrysler 300C (z 1 na 3, tedy +200 %), respektive Volvo S80 (z 2 na 5, +150 %). Kromě XC70 se nejvíce propadly registrace Peugeotu 607 (-50 %, z 2 na jedinou) a dále následují již zmíněné Audi A6 a také Volvo V70 (-37,5 %, z 8 na 5).

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v červenci 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období7/20101-7/20107/20101-7/2010
1.BMW 59944448,5%32,5%
2.Mercedes-Benz E4434821,6%25,4%
3.Audi A62521912,3%16,0%
4.Audi ALLROAD QUATTRO91004,4%7,3%
4.Volvo XC709944,4%6,9%
6.Volvo S805462,5%3,4%
6.Volvo V705502,5%3,7%
8.Chrysler 300C3131,5%1,0%
9.Honda LEGEND2111,0%0,8%
9.Jaguar XF2111,0%0,8%
11.Peugeot 607150,5%0,4%
-Ostatní modely0270,0%2,0%
-CELKEM2041368100,0%100,0%

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě se oproti prvním sedmi měsícům loňského roku zvýšil o 29,4 %, z 1.057 na 1.368 kusů.

Celkové pořadí od ledna je stejné jako měsíční. Pětkové BMW svým nejbližším pronásledovatelům ze Stuttgartu a Ingolstadtu již notně uteklo (444 aut, podíl 32,5 %). Éčko je druhé (348 registrací, 25,4 %), třetí příčku okupuje Audi A6 (219, 16 %), čtvrtou Audi Allroad (rovných 100, 7,3 %) a pátou Volvo XC70 (94, 6,9 %). Karty jsou tedy letos rozdány více než jasně.

V porovnání s rokem 2009 se u nás prodalo BMW řady 5 o 320 více (+258,1 %). Třída E si polepšila o 195 vozů (také velice slušných +127,5 %), A6 naopak ztratila už 145 kusů (-39,8 %). Allroad je v kladných číslech (+3,1 %, loni 97, letos +3), Volvo XC70 má stejnou procentní hodnotu, ale s opačným znaménkem minus, jeho registrace naopak o tři ze stejných 97 klesly.

V červenci si noví majitelé odvezli 88 bavorských pětek s malým písmenem d na zádi (podíl 88,9 %), Mercedesů E s motory CDI bylo 36 (81,8 %), A6 dosáhla na 24 aut s agregáty TDI, benzinové bylo tedy jediné (96 %). Allroad pak vykazuje 9 turbodieselů, což značí plný počet 100 %. Volvo XC70 jich má na kontě 7, což tentokrát znamená 77,8 %.

Stoprocentního výsledku dosáhl ještě Chrysler 300C spolu s Jaguarem XF, tradiční kusové záležitosti v závěrečné statistice našeho přehledu tentokrát reprezentoval pouze Peugeot 607.

Aleš Dragoun
Diskuze (62)
4. 9. 2010 06:12
Re: OT:servis
Co k tomu dodat...šetřil... ;-\
4. 9. 2010 06:09
Re: Vládce
Pěkný vyznání ;-) :yes:
Avatar - Dinar
3. 9. 2010 20:01
Re: Vládce
Já vím, všechny ty dvanulabiturbo co přijdou postupně do passatů, mondeí a pak oktávek a focusů ty si tuhle těžkou váhu dají k obědu, jenže to pořád narážíme na to samé, třista koní ve vyšší střední nebo dvěstě plus v nižší střední, které jedou podobně, jsou pořád výrazně nad rámec toho, co se bude dát v nějakých příštích třech až pěti letech na silnicích potkat. Dvěstěšedesát atmosferických koníků tedy sice není žádný zázrak, ale z mého už mírně vyzávoděného pohledu to stačí, navíc, s tím osmikvaltem je radost "klikat", a hlavně bylo by to opravdu naposledy. Další auto bude nejspíš nějaký třistakoňový superturbodýzl s tichým chodem a spotřebou pět na sto a pak už jen bzzz, bzzz. Takže tak nějak z piety, aniž bych se extrémně omezoval, na atmosféru jsem zvyklý, a ani ti závodníci ve služebních žihadlech za zadkem nebudou nic nového, vždyť už s původní E39 528i mě tehdy na D1 zkoušel kdejaký majitel prvního českého supersportu octavia 1,8T. :-) ;-)
3. 9. 2010 17:44
Re: Vládce
Nebude Tě štvát fakt, že tam přece jen nějaký ten kůň a ještě spíš Nm chybí? ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 9. 2010 16:12
Re: 9-5
Přesně jak říkáš, design je udělaný moc hezky. V interiéru jde vidět, že se chtěli co nejvíc přiblížit tradicím SAABů a naopak co nejvíc oddálit Insignii. A to se myslím si podařilo.