Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v červenci 2011: BMW 5 zpět v čele vyšší střední třídy

První čtyři modely pořadí pocházejí od německých výrobců. Turbodiesely kupují téměř všichni zákazníci.
Zpět na článek
24. 8. 2011 21:29
neregistrovaný "SR20"
24. 8. 2011 21:52
25. 8. 2011 00:15
25. 8. 2011 12:28
24. 8. 2011 23:40
25. 8. 2011 05:15
25. 8. 2011 07:41
25. 8. 2011 09:46
25. 8. 2011 10:27
25. 8. 2011 15:58
25. 8. 2011 08:48
25. 8. 2011 10:12
25. 8. 2011 10:29
25. 8. 2011 14:37
25. 8. 2011 16:14
26. 8. 2011 11:00
27. 8. 2011 11:02
28. 8. 2011 13:05
28. 8. 2011 13:22
28. 8. 2011 22:28
28. 8. 2011 22:27
25. 8. 2011 10:39
25. 8. 2011 12:42
25. 8. 2011 12:48
25. 8. 2011 15:35
25. 8. 2011 15:46
25. 8. 2011 15:54
25. 8. 2011 16:14
28. 8. 2011 21:27
25. 8. 2011 16:23
25. 8. 2011 16:36
28. 8. 2011 21:38
29. 8. 2011 15:14
29. 8. 2011 23:22
30. 8. 2011 13:26
29. 8. 2011 00:47
26. 8. 2011 12:46
26. 8. 2011 12:57
25. 8. 2011 12:39
24. 8. 2011 21:06
Nemoc zvaná diesel
Já nemám nic proti dieselu, ale že si takřka všichni zákazníci BMW i MB koupí výlučně diesely, to je trochu úchylka...
Rozbalit vlákno
30
Avatar - positivemind
24. 8. 2011 21:25
Re: Nemoc zvaná diesel
Spíš rozumný krok. Kolik takových asi zajímá, že je BMW považováno za řidičské auto? ;)
24. 8. 2011 21:37
Re: Nemoc zvaná diesel
Kdyby skutečně uvažovali rozumně, tak si koupí o polovinu lacinějšího Volkswagena, který by jim splnil jejich požadavky na přepravu stejně. A ušetří ještě daleko víc.
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2011 22:11
Re: Nemoc zvaná diesel
Vy jste to NEmyslel jako vtip, že? :-)
PS: Považuji C5 V6 Exclusive za asi "neluxusnější" vůz střední třídy, ale že by "splnil požadavky stejně" jako povedený vůz VYŠŠí třídy? ;-)
25. 8. 2011 07:33
Re: Nemoc zvaná diesel
Citroen je hnůj a už mi dej pokoj nebo tě zažaluju za stalking
25. 8. 2011 08:28
Re: Nemoc zvaná diesel
Právě že uvažují rozumě a to VW si třeba nemohou dovolit.
25. 8. 2011 11:14
Re: Nemoc zvaná diesel
:yes: >:D
25. 8. 2011 01:37
Re: Nemoc zvaná diesel
V rámci zvrhlé módy v Evropě to není vždy rozumný krok, protože existují řidiči, kteří nenajedou dost kilometrů, aby se jim diesel vůbec vyplatil, když pominu všechny špatné vlastnosti dieslu.
neregistrovaný "SR20"
24. 8. 2011 21:29
Re: Nemoc zvaná diesel
Nesuhlasim.
V EU je to otazka efektivity.
Trojlitrovy diesel ma slusne zrychlenie, pod 7s, dobru spotrebu a navyse dizlove sestvalce nemaju taky hnusny zvuk, jak stvorvalce o triedu nizsie. Taktiez tych cca 150 tisic km preziju relativne v pohode a budu mat nizsi prepad hodnoty, nez porovnatelne jazdiaci benzinovy V8. Servisne nastrahy budu trapit az dalsich majitelov, takze velmi rozumna volba.
24. 8. 2011 21:35
Re: Nemoc zvaná diesel
A trojlitrový benzín nemá zrychlení pod sedm? A jezdí za 9-10 litrů, tzn. o litr víc než nafta. Servis bude stát míň, a nebude muset poslouchat otravné klapání. Chápu, že kdo najezdí 50 tisíc za rok, výrazně ušetří. Ale kdo najezdí 20-30 tak ten už bude prakticky na nule...
Nedávno jsem vezl motorku na nějaké úpravy a stopnul jsem staršího pána, který mi vykládal, že on kupoval naftu za padesátník na topení do kamen. Lidi že prej byli moc nóbl, než aby na to někdo jezdil...
Avatar - white label
24. 8. 2011 21:47
Re: Nemoc zvaná diesel
Jde především o pružné zrychlení, ne o to "semaforové" 0-100 km/h a v tom se třílitrová atmosféra! dnešním třílitrovým turbodieselům zpravidla nevyrovná a pokud je to benzínové turbo obdobněho objemu, rozhodně není rozdíl ve spotřebě jen ten litr (to ani u té atmosféry) a náklady na servis (i pořizovací cena!) jsou pak prakticky shodné, na rozdíl od tržní hodnoty při dalším prodeji, která pravidelně vyznívá lépe pro turbodiesel.
25. 8. 2011 01:47
Re: Nemoc zvaná diesel
Však také obvykle benzínové turbo má při stejném objemu větší výkon. A co dělá tu pružnost, jen a jen turbo.
Avatar - Ham.
24. 8. 2011 21:51
Re: Nemoc zvaná diesel
Máš dost divné počty, jezdím jak benzín tak naftu a rozdíl litr při stejné dynamice je nesmysl. U dvoulitrových motorů ve střední třídě je rozdíl benal nafta 2,5 ale spíše 3 litry, u třílitrů ve vyšší střední je ten rozdíl 3 litry a více a je celkem jedno jestli porovnáváš motory bmw, audi nebo mb. A pokud jezdíš pilu tak ten rozdíl roste dost dramaticky třeba až na 5-6 litrů (to už mluvím o rychlostech trvale nad 200 a okamžitém zrychlování na plný kotel zpět). Osobně mám benzíny raději než dehet (když jedu služební auto), když mám platit ze svého končím jako většina v dehtu.
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2011 22:15
Re: Nemoc zvaná diesel
Mohu přidat: V6 3litry benzín/nafta od Citroën a rozdíl při "normální svižné jízdě" je dlouhodobě cca 2, možná 2 a půl litru (a při oněch "naddvěstěkilometrových rychlostech" a zrychlování - když se uvolní levý pruh - "nadoraz/naplno", tak také cca 5, možná i 6 litrů.. ;-)
25. 8. 2011 01:41
Re: Nemoc zvaná diesel
Všichni nejsou "ovce". Není lepší být na tom tak, že auto je koníček a každý koníček něco stojí, tudíž do něj rád investuji. A užívat si kultivovanost a charakter benzínového pohonu. ;-)
25. 8. 2011 08:31
Re: Nemoc zvaná diesel
Pokud se díváš na auto jako na koníček, tak nechápu tvé auto snů....
25. 8. 2011 16:29
Re: Nemoc zvaná diesel
Užívat ježdění si člověk může třeba i v úplně malém autě, o tom to není.
25. 8. 2011 07:31
Re: Nemoc zvaná diesel
No tak o dva litry... když si nekoupíš do BMW nebo Audi originální GPS, která je ve skutečnosti daleko horší, než jakákoliv externí GPS, která stojí desetinu, když si nekoupíš kožené potahy, když si nekoupíš příplatkový audiosystém... cokoliv - prostě je na každém, za co bude chtít ušetřit. Nafta je taky kompromis...
25. 8. 2011 08:32
Re: Nemoc zvaná diesel
Ano, je to na každém a v článku najdeš, za co zákazníci ty peníze utrácejí.
25. 8. 2011 12:32
Re: Nemoc zvaná diesel
Problém je v tom, že zrovna tihle zákazníci tomu autu upírají to co ho dělá zajímavým... přesně ti samí zákazníci potom přelezou do elektromobilů, když se jim to začne vyplácet...
25. 8. 2011 12:38
Re: Nemoc zvaná diesel
Buď ta zajímavost není důležitá a nebo už není tak výrazně zajímavá.
25. 8. 2011 01:30
Re: Nemoc zvaná diesel
V EU to není otázka efektivity, v EU je to otázka socialismu, kdyby byly emisní normy jednotné, tak se diesel jako z nouze cnost neujme. :no:
25. 8. 2011 01:58
Re: Nemoc zvaná diesel
To už není nemoc, to je mor. :'-(
25. 8. 2011 08:42
Re: Nemoc zvaná diesel
Můj názor je, že do téhle skupiny aut prostě diesel patří .... Jsou to větší auta pro pohodlnou přepravu na delší tratě nebo slouží jako image svého majitele.
Místní dovozce BMW má akci na 520d za 30 tis Euro bez daně, což pravděpodobně na normální ježdění stačí a image je také OK ... benzín stojí od 44 tis (523i).
U nás spíše jedou 3-litrové šestiválce - z vlastní zkušenosti můžu říct, že něco jako Mercedes E500 je totální hovadina .... 320CDI nebo 350CDI je pro vyšší střední super motor ...
25. 8. 2011 16:07
Re: Nemoc zvaná diesel
Však také srovnáváte cenu čtyřválce (dieslu) a šestiválce (benzínu). Když porovnáte stejné výkony a stejný počet válců, 525d a 523i, tak už to vyzní jinak. Pohodlně a navýsost kutivovaně Vás převeze i benzín. Navíc diesel neznačí (jako z nouze cnost) zrovna image. Přál bych Vám svézt se v Mercedesu E300 nebo E350 a pochopíte, co k Mercedesu patří.
25. 8. 2011 19:21
Re: Nemoc zvaná diesel
Přešel jsem s V6 diesel na V8 benzín. Co se změnilo? Předtím bylo auto pracovním nástrojem,
teď je to radost ho řídit. Zábava. To jsem s dieselovou V6 nikdy nezažil...
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 22:18
Re: Nemoc zvaná diesel
Já tedy z V6 diesel na V8 benzín (a zpět) přecházím docela ČASTO a "bavím" se/případně jako "pracovní nástroj" používám - v OBA motory ;-)
PS: Ne vážně - s OBĚMA může být zábava, OBA lze používat i "pracovně" - opravdu a "vážně"! :-)
25. 8. 2011 20:36
Re: Nemoc zvaná diesel
Je to můj osobní názor a zkušenost :-) .... benzínová 350 je výborný motor - znám ho z CLS, jenom mi do E připadá trochu nepatřičný (možná zbytečná a drahá frajeřina) ... přiznám se, že jsem se po 40 dost uklidnil a pro mě osobně je i 4-válcový diesel naprosto dostatečná motorizace do čeholkoliv většího ... pokud chce člověk něco "na blbnutí" je větší benzín fajn, ale asi ne do auta typu MB E ...
26. 8. 2011 09:27
Re: Nemoc zvaná diesel
Názor beru. K takovému Mercedesu C se 350 hodí ještě více. Pro klidné pohodové ježdění pro mě dostačuje u větších aut čtyřválcový turbobenzín nebo čtyřválcový atmosférický benzín s větším objemem. :-)
26. 8. 2011 16:05
Re: Nemoc zvaná diesel
To jsem přesně myslel .... k céčku určitě ... 3,2 fungovala super i v pasátu ... Ono je to asi fuk, pokud člověku nejde o peníze :-)
Avatar - white label
24. 8. 2011 21:52
nová A6
Je neskutečné jak se nová A6 i přes zatím jedinou novou karosářskou variantu dotahuje na první 5er s kompletní nabídkou (včetně 4x4 a M-paketu) , které má vlastně štěstí, že A7 (která má z A6 společný základ) se počítá zvlášť.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2011 22:16
Re: nová A6
SOUHLASím jak je to "neskutečné" (i když to asi každý myslíme trochu JINAK :-)
Avatar - white label
24. 8. 2011 23:11
Re: nová A6
Jak to kdo myslí není podstatné, zásadnější je ta (ne)skutečnost... ;-)
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2011 23:32
Re: nová A6
Ani NEee - jen to zase a opět potvrzuje má slova, že kvalita (a zde i šíře nabídky) s prodeji NEmají (vpodstatě ŽÁDNOU) souvislost.. :-)
PS: Jde to už až TAK daleko, že i když se někomu povede "silně NADprůměrný" a nebo naopak "nepovedenější než je běžné" výrobek, tak to na koncové prodeje NEmá vpodstatě vliv.. ;-)
PPS: Rozhodují JEN "představy" o výrobcích (co u velkých firemních prodejů raději nechci vědět :-)
PPPS: Znám (např.) automobilku, která než aby investovala € do opravy "nedostatku" na voze, raději najme pár dalších marketingových specialistů ;-)
25. 8. 2011 00:15
Re: nová A6
Kylie to viacmenej trafila - akykolvek dopyt v dnesnom svete tvoria v drvivej väčšine vymyté mozgy. A ak sa tu bude ešte niekedy niekto zamýšlať nad predajmi tej-ktorej značky a modelu, tak nech si toto povie hneď na začiatku. Doby, keď dopyt tvorili normálni spotrebitelia, sú preč už pár desaťročí, nech sa každý obzrie okolo seba a potvrdenie tohto faktu nájde všade. A preto je najpredávanejší model strednej triedy VW Passat a bude ním stále, nech by konkurencia vyrobila sebelepšie auto (akože už aj vyrobila a nebolo ich málo...) atď atď. Inak k tým naftovým motorom vo vyššej strednej triede - to je tiež jeden z dôsledkov vyššieuvedenej vety. Mňa celkom pobavila informácia, ktorá bola zverejnená nie tak dávno na tomto serveri - bol to predaj AUDI A8 za isté časové obdobie v Čechách, pričom z 29 predaných kusov bolo 28(!!!) nafťákov - bohužiaľ toto sa už inak ako ľudská degenerovanosť nazvať ani nedá. A to nie som žiadnym zástancom "amerického štýlu života", korý by nacpali HEMI snáď aj do Fiatu 500... Teraz sa začala masírka mozgov so zavádzaním 4 valcov do luxusnej triedy. Ešte včera by každý povedal, že to je najväčšia kravina, akú v živote počul. A viete aká bude realita za nie veľmi dlhý čas? Áno, presne tak, postupne začnú ozajstné motory miznúť aj z tejto triedy. Tu by som chcel "vyzdvihnúť" nenahraditeľnú úlohu motoristických médií, ktoré svojimi "nezávislými" testami a "dobre mienenými radami" motoristom už doteraz pochovali viacero dobrých vecí a naopak "vytvorili dopyt" po veciach, ktoré človek pri jazdení de facto ani nepotrebuje, ale už ich tam proste má, či sa mu to páči, alebo nie... Ešte raz "vďaka"...
Avatar - white label
25. 8. 2011 00:50
Re: nová A6
Tyhle řeči o dobách, kdy lidi byli ještě "normální" se vedly, vedou a vézt budou v každé době... už jak jsi napsal ten úvod, čekal jsem víceméně podobně černobílý příspěvek..., samozřejmě, že v něčem máš pravdu, ale jako celek to poněkud pokulhává...
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 02:40
Re: nová A6
To s tím "úvod a černobílž příspěvek" - to je fakt KRÁÁÁÁSNĚ "černobílý" pohled na věc(i) >:-[]
Avatar - jazva
25. 8. 2011 12:28
Re: nová A6
Najväčším paradoxom je, že túto sku.rvenú dobu budeme za pár rokov volať staré, zlaté časy... >:D
Avatar - ryman
24. 8. 2011 23:40
Re: nová A6
víš že po "ohledání" na živo se tomu ani nedivím :-) řekl bych, že až dorazí avant (a allroad) tak bude u bavoráků pěkně horko >:D
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2011 23:52
Re: nová A6
To jistojistě BUDE (on totiž i Ingolstadt je v Bavorsku ;-)
PS: Vaše (společné) "nadšení" je ale zajímavé, prodeje BMW 5 jsou víc jak o polovinu vyšší než A6 :-)
(a srovnávací testy o "drtivých" vítězstvích audi také NEhovoří.. ;-)
PPS: Myslím že současné pořadí celkem ODPOVÍDÁ reálné kvalitě - což se moc často NEstává :yes:
(a jak jsem již psala, VÝŠE by "měl" být Jaguar XF.. :-)
Avatar - white label
25. 8. 2011 00:43
Re: nová A6
Článek je především o měsíčních (7/11) číslech a v těch 5er rozhodně nemá víc jak o polovinu, než A6, navíc pokud bych přičetl A7 k A6 (a CLS k Ečku), tak jako je 5GT započtená u 5er, má Audi nejvíc, ale to není tak podstatné, přece jen jde jen o jeden měsíc na českém trhu, co je ale podstanější je tendence jasně hovořící ve prospěch A6, kterou čeká další oživení v podobě příchodu nových verzí Avant/Allroad.
Čekat jakékoli doslova drtivé vítězství v souboji Audi vs. BMW, může dnes snad jen "blázen"... ;-)
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2011 22:20
Připomínky (k tabulce)
Renault Latitude? MÁ množina představ o vyšší střední třídě a má množina představ o tomto model nezaznamenaly ŽÁDNÝ průnik ;-)
PS: Jinak tabulka snad alespoň "víceméně" SEDí - více by si (dle mne) zasloužil povedený Jaguar XF a ... nebylo by na čase už UKONČIT to "nekonečné" UTRPENí jménem Saab?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
24. 8. 2011 23:04
Ľudia milujú klasické tvary
Na BMW je vidieť, že ľudia (a hlavne tí, čo majú peniaze) milujú klasické tvary a nemajú moc radi avantgardu. Na aktuálnych bavorákoch priam zbožňujem klasické budíky bez otrasných tubusov a nádhernú symetriu tvarov. Vykopnutie Chrisa Bangla bol skvelý ťah.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2011 23:36
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Já myslím že Chris Bangle je GENIUS.. :yes: :-)
.. ale je fakt že (asi) většina lidí preferuje spíš "inovativnost" designu audi (nebo teď nových modelů/faceliftů vw ;-)
(i když z mého pohledu spíš :-| - ale tak to prostě JE :-)
Avatar - Ham.
24. 8. 2011 23:48
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Souhlas. Ty správné tvary byly dávno vymyšleny a je potřeba je jen dál cizelovat a dotahovat k dokonalosti. Magoři co s každou generací předělají celé auto jsou u mě totál mimo mísu. Automobil je klasický užitkový předmět který je tady přes sto let a jako takový musí především ctit funkci. Inovativnost je zapotřebí napřít do rozvoje technologií a ne dokola ohýbat stejný kus plechu který už dávno někdo ohnul. Lidé milují různé tvary ale auto musí především sloužit a tomu vyhovují nejlépe právě ty klasické tvary. Přijde mi, že některé automobilky jsou nepoučitelné a vymýšlí elipsu tam kde má být kolo a pak se diví, že i amater řekne kterého vo.. tohle mohlo napadnout. Často pak některé řeší situaci tak, že Bangla nahradí ještě "větším" Banglem, hochům z BMW budiž ke cti, že jej vykopli a pokorně se vrátili na strom.
Avatar - Hammunasakra
24. 8. 2011 23:54
Re: Ľudia milujú klasické tvary
"Udržíte" (tuto) názorovou linii, i když audi či vw "zásadně" změní svůj designový směr? :-)
Avatar - Ham.
25. 8. 2011 00:10
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Určitě i když si nemyslím, že jsou tak hloupí aby to udělali. Je to třeba jako s hodinkami, jo byly Casio digitálky a všichni říkali jak jsou šik a jak to Švýcaři můžou zabalit, no a vidíš co z nich zbylo, levný brak, naopak Longines, Breitling, Tag Heuer, Omega, Rolex pořád dělají klasický design, pilují technologie a kam to dotáhli. No a v autech je to totéž, z palubky udělá někdo jedny velký digitálky, pro jistotu je posadí místo před řidiče doprostřed palubky a vydává to za vrchol estetična a hejno trotlů mu to dokonce žere a říká no podívejte toť design nového tisíciletí, to je pokrok. No kde dnes jsou, pokorně se vrací (jak ostatně připomíná kolega u BMW) ke klasice a digitální palubka je dávno v tom braku na smetišti automobilových dějin. Kdypak se tam asi odebere pevný střed volantu v citroušovi? Myslím, že je čas začít vybírat na věnec. >:D
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 00:42
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Vaše přirovnání hodinek Breitling a Rolex (audi) a Casio (ti ostatní) je "věru vwýmluvné" :-)
Též si NEmyslím že "by to udělali" (s případnou kontinuitou vašeho názoru na desig ale už tak ne.. ;-)
Ten volant v C5 je SPRÁVNÝ příklad - umožňuje to umístit daleko lépe/lepší airbag (a to je pochopitelně trošičku dražší) a když si vůz koupíte za chvíli o tom že je volant trochu "jiný" ani nevíte (no když občas měníte auta, tak to ano, to si "uvědomíte") - ale lidé se často chovají k "novým/jiným" věcem (a zcela jedno zda jsou či nejsou objektivně LEPŠí) jako VY = v příští generaci asi nejspíš opravdu NEbude (což je škoda, tak to ale "chodí".. :-)
Avatar - Ham.
25. 8. 2011 00:52
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Jsi typická ukázka obhajovatelky nesmyslného designu, pokud to myslíš vážně a "udržíš" tuto názorovou linii tak u svého nového auta které jistě nebude mít pevný střed z výroby protože skončí si jej nech vyrobit na zakázku a dej fotku do profilu. Rád se zasměji.
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 02:23
Re: Ľudia milujú klasické tvary
A v čem vidíte ten "nesmyslný design"?? V tom volantu? :-)
(to jste stále ještě NEpochopil, že tam přece VŮBEC NEjde o design? ;-) )
Takto koncipovaný volant umožňuje uložení NEkulatého airbagu (který je jinak "z logických důvodů" ve VŠECH ostatních volantech), ale díky pevnému "neotáčejícímu se středu" je tam airbag trochu podobný tomu u spolujezdce, lépe pokrývající celé tělo (nemusí být jen KULATÝ jako v jiných vozech).
Pokud o volantu s pevným středem píše redaktor který s vozem jezdí tři dny (vozy se půjčují většinou na týden, často si vůz chce vyzkoušet více redaktorů), tak je JASNÉ že může napsat že je jeho používání "trochu nezvyk", pokud s tím autem/volantem jezdíte déle než týden ... :-)

[odkaz]

[odkaz]

Jak jsem již napsala, to že tento "typ" volantu (nejspíš) skončí je krááásnou ukázkou že "kvalita" nemá s prodejností (nebo popularitou) moc společného (ostatně JÁ ráda srovnávám prodeje/kvalitu hudby/CD s auty - tu a tam to "vyjde" - a kvalita a prodeje/popularita jdou ruku v ruce; většinou ale... ;-)
25. 8. 2011 08:40
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Ten volant má být příkladem nesmyslné snahy něco osvědčeného měnit "za každou cenu".
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 13:50
Re: Ľudia milujú klasické tvary
A proč (si to myslíte)? NEpřináší žádné mínus, přináší VÝRAZNÉ (jednoznačné) plus. V praxi - při řízení, žádný zásadní rozdíl NEní (nejvýraznější rozdíl je v reálu ten DESIGNový - tak PROČ to vám nebo HAMovi (kteří jste ho pravděpodobně ani nevyzkoušeli "tak" vadí..? ;-)
25. 8. 2011 08:45
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Když srovnáváš tu hudbu s auty... Když vezmeme třeba A6, E a 5er jako klasické a obecně nejprodávanější zástupce prémie, co by jsi nabídla jako alternativu, onu vyjímečnou super kvalitu (a nezapomeň, že CDčko stojí +- stejně, ať je na něm Britney a nebo Luciano).
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 14:34
Re: Ľudia milujú klasické tvary
NEbere mne Britney ani Luciano a v kategorii vyšší střední moc na výběr NEní ;-)
JÁ bych "dle situace požadavků preferencí" volila buď Alpina B5 4.4 Bi-turbo benzín (pro ten motor v kombinaci s 8mi st. ZF a Alpina je ... prostě ALPINA :yes: :-) Jako "spořivou" variantu bych zvolila Jaguar V6 3.0D (pro ten kultivovaný motor opět s "ZF s 8mi" v kombinaci s fantastickým - ŽENOU! laděným ;-) - podvozkem :-)
PS: Zrovna poslouchám NORAH JONES - Featuring (to by mohl být tak ten Jaguar ;-)
Avatar - miromen
25. 8. 2011 20:30
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Norah Jones tak to pasuje přesně na ten Citroen=nuda.
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 22:14
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Tipuji že album "Featuring" jste NEslyšel (nuda to věru NEní ;-) ), ale "budiž" - tahle nenápadná kvalita (bez diskuzí NADprůměr ve světové "nabídce"), to přirovnání k Citroën C5 "beru" :-)
Avatar - miromen
25. 8. 2011 22:26
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Tohle že je nadpruměr ve světove nabidce ? Ještě že jsem ten rokovej podpruměr protože tohle by mi nejen do auta nesmělo a jak jsem psal tedy spiš hrozna a nelibiva nuda.
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 22:41
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Já NEmám NIC proti rocku (byť ho sama moc NEposlouchám - já klasiku, popř. jazz), ale ta HROMADA Grammy co má za "podpůrměr či průměr" NEbývá.. ;-)
PS: Jestli NEpovažujete Norah Jones za nadprůměr v rámci světové nabídky - máte o ní zřejmě SUPER "optimistické" představy :-)
PPS: Zkuste jí "přebít" - co VY vidíte jako lepší resp. "kvalitnější" ;-)
PPPS: Ale i já dám před Norah přednost jiným nahrávkám, třeba

[odkaz]

nebo možná i

[odkaz]
Avatar - miromen
25. 8. 2011 22:59
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Hele ja bych tu musel nahazet takovych odkazu že tolik aut ani Citroen za svou historii nevyrobil. Ja si poslechnu vše od rocku až po metal a samozřejmě i popik hlavně 80let. Takže namatkou Kings of Leon,Manowar,Doro Pesch,Uriah heep,Queen,Alphaville,Ozzy Osbourne včetně Black Sabbath,Deep Purple,After Forever,Coronatus.......................…
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 23:16
Re: Ľudia milujú klasické tvary
1) no on Citroën za svou historii vyrobil už docela DOST aut.. :-)
2) nu, čtu váš seznam a dalo by se říci: taková (pop-rocková) "klasika" ;-)
3) Norah se samozřejmě zrovna VÁM NEmusí "líbit", ale v té světové nabídce (z které VĚTŠINA je ... slušně řečeno "nic moc" :-) ) opravdu JE "nadprůměr"
4) ze 70/80tých a "poprock(u)" mám já docela ráda Alan Parsons Project nebo Roxy Music - třeba (a samozřemě "tisíc" dalších.. ;-)
Avatar - white label
25. 8. 2011 00:53
Re: Ľudia milujú klasické tvary
A pak jsou taky lidi (jako TY), co si myslí, že oni (na rozdíl od většiny) poznají, co je "objektivně LEPŠí" a ví jak to "chodí"... :*) ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 02:38
Re: Ľudia milujú klasické tvary
(Opravdu) PĚKNĚ napsáno.. :yes: :-)
PS: FAKTa: 85% lidí NEumí správně/plně zpracovat informace (a je to JEŠTĚ horší: ani ne polovina z těch co to zvládnou, s nimi NEumí dál "plnohodnotně" pracovat.. ;-)
25. 8. 2011 10:36
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Někdy by sis měla připustit, že informacemi, kterými šermuješ zde na webu, jsi zrovna dobře nezpracovala. ;-)

Jestli mi je někdo fakt směšný, tak jsou to lidi, kteří si myslí, jak nejsou chytří, ale ve svém důsledku to je jen obyčejný průměr...
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 14:42
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Já cca VÍM jak "jsem chytrá" ;-)
PS: A vy? :-)
PPS: Existuje šance, že MŮŽETE posuzovat "jak jsem chytrá" a existuje šance že NE (a jedna z těch šancí je MNOHEM větší a ta druhá VÝRAZNĚ menší ;-)
(a JASNĚ že občas "zapracuji" BUBĚ :-)
25. 8. 2011 14:46
Re: Ľudia milujú klasické tvary
O tomhle jsme se tady tuším před rokem spolu bavili, u mne se nic nezměnilo. Stařeckou seinlitou zatím netrpím.
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 15:32
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Ok - už "mlčím"
Pěkný den :-)
Avatar - miromen
25. 8. 2011 00:57
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Těžko to vysvětlovat někomu kdo jezdi v autě značky ktera se pohybuje na spodku prodeju a to ne snad proto že by byly tak dobre pravě naopak a ještě davat najevo jak je jemně řečeno nespokojen tim že podivně diskutuje o těch uspěšnych.
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 02:44
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Já tedy jezdím vozem který se (u nás doma) pohybuje v první třetině prodejů (ne že by to něco říkalo o reálné kvalitě ;-) )

[odkaz]

a navíc je docela DOST chválený :-)

[odkaz]

a tady máte velký německý srovnávací test 4 vozů střední třídy (C5 je nejlepší ;-)

[odkaz]

VÍM že spousta lidí v česku považuje Citroën C5 2.2 HDi (a V6 HDi - což jsou "ty pravé"/pro vůz NEjvhodnější motorizace), který je jak německých (i srovnávacích) testech (ale i v tom českém - "zde" na auto.cz), docela CHVÁLEN (přesně OPAČNĚ) za až "neskutečný šunt" - TĚŽKO říci proč až TAK NEgativní pohled/názor (přitom je to jak konstrukcí tak použitými materiály, sedadly, vrstvenými skly/odhlučněním.. asi "nejluxusnější" vůz střední třídy..
.. což neříkám já, podotýkám .. jen "cituji"
No JÁ to vím (číst umím - s tím co se v odkazech můžeto dočíst SOUHLASím) ... a PROTO s ním také jezdím :yes: :-)
25. 8. 2011 08:47
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Co máš pořád s tou vyjímečnou konstrukcí.
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 14:44
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Podvozek/platforma zavěšení převzaté z VYŠŠí střední třídy (které už ani tam není takhle kvalitní "normou" - nový Mercedes E má za to "černý puntík" ;-) ) - ve střední docela OJEDINĚLÉ (a při neustálem "šetření" a "omezování" možná NAPOSLED ve střední třídě "viděné"..? ;-)
PS: Což "dělá" ten "luxusnější pocit" (ale je to výrobně dražšší = do budoucna NEvím NEvím..
25. 8. 2011 07:34
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Banglova sedmička byla nejprodávanější sedmička vůbec.... současná pětka se na předchozí vůbec nechytá...
Avatar - Dinar
25. 8. 2011 10:32
Re: Ľudia milujú klasické tvary
Bangle byl přesně to, co bmw v daný moment potřebovalo, a co bmw postrčilo o notný kus dopředu. Stejně tak byl výborně načasován jeho odchod a následná cizelace svěřena Hooydonkovi. :yes:
Avatar - Machýrek
25. 8. 2011 05:15
F10 a XF
..z uvedeneho vyplyva jen to, co uz vsichni vedi: F10 je aktualne nejlepsi volba v toto segmentu, jedina srovnatelna alternativa (nutno opet doplnit "aktualne") je XF, ktera vsak doplaci na problematicke (v Cesku) image (kratka tradice navic pokazena byvalym distributorem).. souhlasim, ze s nastupem prodeju nove A6 muze byt v techto tabulkach brzy vse jinak, ale je to jen u uhlu pohledu a vlastnim nazoru, protoze kdyz se srovnavaji hrusky s jablky, musi si ctenar ty spatne radky odfiltrovat sam.. a jeste k tomu moru dehtovemu: pan Ham ma pravdu, kdyz to neplatim z vlastni kapsy, taky radeji benzin ;-)
Rozbalit vlákno
59
25. 8. 2011 07:41
Re: F10 a XF
Z uvedeného vyplývá, že nejkratší dobu ja na trhu je F10, před ní to byl Mercedes E a po ní to bude A6, lidi kupují tu poslední novinku aby byli in...
25. 8. 2011 09:46
Re: F10 a XF
Pardon, ale nějak nevím co je F10...asi budu za blbce ??
Avatar - Dinar
25. 8. 2011 10:27
Re: F10 a XF
Interní označení BMW pro aktuální pětkovou řadu. ;-)
25. 8. 2011 15:58
Re: F10 a XF
Díky tušil jsem ;-) :yes:
25. 8. 2011 08:48
Re: F10 a XF
Co myslíš srovnáváním jablek a hrušek ?
Avatar - Machýrek
25. 8. 2011 10:12
Re: F10 a XF
..srovnavat Audiwagen s BMW a MB. ..chapu formalni duvody, proc v te statistice figuruji spolecne, ale realne nevidim duvod, proc bych to mel respektovat, kdyz na to mam jiny nazor. Hodnota informace, ze se prodalo hodne A6, je pro me totez, jako ze Daewoo taky prodalo hodne aut.
Avatar - Dinar
25. 8. 2011 10:29
Re: F10 a XF
Stačí sundat klapky z očí, ať nejsi zbytečně za blbce. :-!
Avatar - Machýrek
25. 8. 2011 14:37
Re: F10 a XF
Audi se s BMW a MB může srovnávat leda papírově. A myslím si to zejména na základě vlastních zkušeností. Některé modely Audi se mi fakt líbí, např. zcela vážně jsem uvažoval o koupi A5 - pak jsem se s ní ale svezl - a výsledek: nechápu, za co chce Audi ty peníze, to auto vůbec takovou hodnotu nemá, prostě zoufalství. Abych se ujistil, že jsem neměl nějaký špatný kus, zkusil jsem ještě jednou s týmž výsledkem. A podobnou zkušenost mám, když jsem řídil A6 (právě končící generace). A3? Totéž.Pánové, kteří tu stále obhajujete Audiwageny - projeďte se pořádně v BMW/MB a pochopíte o čem je řeč. Audi je skvělý na fotkách, v reklamách, v prospektech, ale realita je tristní - do BMW/MB má hodně, hodně daleko. A to nejsou pane Dinare klapky na očích, to je osobní zkušenost někoho, kdo se málem nechal napálit a na chvíli uvěřil, že by už ta jejich auta mohla být srovnatelným ekvivalentem k zavedeným premiím. Fandím BMW, ale klidně si koupim i něco jinýho, ale musím mít pocit, že to za ty peníze stojí, což se Audi fakt zatím nedaří.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 8. 2011 15:04
Re: F10 a XF
:yes: Já tak praktické zkušenosti s novými vozy nemám, ale jsem rád, že to má oporu i v praxi. Navíc mě baví zadní náhod, takže už z toho důvodu je Audi prostě naprosté pasé.
A tak mi vadí ta image Audi v ČR. Nemůže za to ani tak značka, nebo auta samotná, ale vadí mi, že je Audi mnoha lidmi a veřejností považována za něco extra. Jaký nesmysl, stačí se podívat na Audi začátkem 90. let, čím si to probůh ty průměrné auta zasloužily? Odpovím si sám. VW a jeho skvělý marketing. Nemám nic proti tomu, ale rovnat Audi k BMW a MB je prostě nesmysl.
25. 8. 2011 16:14
Re: F10 a XF
Nesmysl to není, pracoval jsem jako prodejce u Audi, a zúčastnil jsem se školení v Mnichově na novou A6, měli jsme jak statické tak dynamické porovnání (dálnice, běžný provoz, kužely apod..) mezi BMW 5 současné generace ve všech motorizacích a Mb E classe taky ve všech motorizacích.
Interiér Audi 1, MB 2, BMW 3, BMW 5 ho měla jako oproti Mb a Audi jakoby o generaci zpět, ale budiž tohle je o vkusu, ale hlavně jízdní vlastnosti. Musím říci, že BMW má výborný motory, ale to je dáno konstrukcí (válce v řadě)... ale nejvíc mne zklamal podvozek, při jízdě mezi kužely, kde jste si mohli vyzkoušet jak vozy drží v krajních situacích, tak BMW 5 mělo absolutně nejhorší jízdní vlastnosti z těchto 3 vozů, což mne překvapilo, já to čekal přesně opačně, nakonec bylo s testování mezi kužely staženo a porovnávalo se pouze E classe a Audi A6. A musím říci, že pokud vezmu v úvahu tradici značky MB a nebudu chtít vyloženě tvrdý vůz tak sáhnu po MB E classe. Krásné auto, které při průjezdu kužely drželo stopu, byť s trochu větším náklonem než A6, ale z toho auta na mne dýchala majestátnost, symbolika a tradice této značky. Technicky byla o maličko lepší Audi, ale až tam jsem pochopil, proč si lidé kupují Mercedes...prostě to auto je jiné, není lepší než Audi nebo BMW, ale je prostě jiné. Na tom jsem se shodl i s kolegou, že pokud pomine, jiné rozmístění ovladačů (rádio, stěrače, řadící páka u automatu), tak by asi taky volil MB, Audi perfektní technicky i jízdní vlastnosti výborné, ale strašně sterilní až nic neříkající, řekl bych že bez duše....Jinak nechci tvrdit že BMW 5 je špatná, to v žádném případě, ale na můj vkus je to moc mastodontní design a bohužel mne moc nepřesvědčil podvozek, což mne opravdu hodně udivilo.... tak a teď to mne :-) :-)
25. 8. 2011 20:29
Re: F10 a XF
Prodejce Audi na interni porovnavacce A6 vs. konkurence, BMW podvozkove propadne... kluci z marketingu uz neznaji meze >:-[] >:D
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 8. 2011 21:52
Re: F10 a XF
U F10/F11 hodně záleží na nakonfigurované verzi podvozku. Ono to není jako dříve. To byla běžná verze nebo M-Paket, popř. xDrive. Dnes volíš mezi běžnou holou verzí, s M-Paketem, s xDrivem, s aktivním řízením, s aktivními stabilizátory... To vše můžeš kombinovat, takže ti pak můžu vyjít pětice, jež je vlastně nakonfigurovaná jako Audi, viz test F10 535i xDrive zde na auto.cz, moc hezky to osvětlil Dinar... Navíc předváděčka Audi a tam BMW? To ani jinak dopadnout nemohlo...Tohle k těm jízdním vlastnostem.
Pořadí dojmu z interiéru je čistě subjektivní jak správně říkáš, pořadí každého by vypadalo určitě jinak, navíc i zde záleží na konfiguraci. Co bych volil já je nasnadě. Interiér nové 5er je bezchybný. U MB je zase velice komfortně laděn a má zase jiné kouzlo. Nová A6 je jak vždy kočkopes, ani A ani B, prostě se snaží být něco mezi BMW a MB. Jak se ji to daří, ať každý posoudí, podle mě jsou interiéry Audi bez nápadu, každý je chválí, ale mi nikdy nepřišly jako něco extra. To bych už raději ocenil exteriér.
Nevím proč bych měl do tebe chodit, F10/F11 tě nezaujala, co na tom? Tvoje chyba >:-[] ;-)
PS: To z tebe mají asi u Audi radost, když ses jim jako prodejce zaučil a pak si pláchnul, co? Nebo jsi tam byl dýl? Co tě vedlo k odchodu?
Avatar - Dinar
26. 8. 2011 11:00
Re: F10 a XF
Vzhledem k tomu, že první trojku jsem si pořídil v roce 91 a pak od roku 97 jsem měl třikrát za sebou pětku, řekl bych, že o nějaké vlastní zkušenosti mluvit můžu. Co se mých názorů na F10 týká, můžeš si je přečíst třeba tady. [odkaz]

Abychom zbytečně neplkali o ápětkách atd., článek je o pětce, k ní je konkurentem A6, což je v aktuální generaci naprosto srovnatelné auto, v něčem o fous lepší, v jiném o fous horší, ale ať se ti to líbí nebo ne, jízdní převaha pětky je pryč. Jsi-li člověk schopný posoudit vlastnosti auta, pak se A6kou svez a přijď se tu vypsat z toho, jakýs byl moula. Já také stále, tedy i v souč. generaci upřednostním pětku před ášestkou, ale nemůžu tvrdit, že ášest na pětku nemá, to je blábol, v akt. generaci je to čistě otázka osobních preferencí značky, možná preference rwd, ale lepší technikou nebou jízdou bmw se to zdůvodnit nedá.
Avatar - Machýrek
27. 8. 2011 11:02
Re: F10 a XF
..no skvele, nakonec jsi dosel k temuz: radeji F10 nez A6 ;-)
Avatar - white label
28. 8. 2011 12:52
Re: F10 a XF
Podstatou toho co napsal Dinar, byl něco poněkud jiného, jestli to pochopit nemůžeš, nebo jen nechceš, je celkem jedno...
Avatar - Machýrek
28. 8. 2011 13:05
Re: F10 a XF
..hm, no hlavne zes neco napsal vid? :-)
Avatar - white label
28. 8. 2011 13:10
Re: F10 a XF
Jako komentář k tvé reakci z 11:02 to sedí naprosto výstižně, takže za sebereflexi máš u mě - :yes: ;-)
Avatar - Machýrek
28. 8. 2011 13:22
Re: F10 a XF
..nojo a zase totez, hlavne napsat neco, nezalezi co, vid?
Avatar - white label
28. 8. 2011 17:41
Re: F10 a XF
Podívej se raději na svoje poslední dva příspěvky (a nejen na ty)... ;-)

Machýrek s klapkama s logem na očích, bez kterého se neobejde ani u svého nicku..., ale ono hlavně podle toho, co tu zatím píšeš, se dalo předpokládat, že i ta Dinarova snaha bude (ve tvém případě) marná, viď..., ale neboj, chápu, že ne každý "značkový" příznivec si dokáže udržet nadhled Dinarova formátu.
Avatar - Machýrek
28. 8. 2011 22:28
Re: F10 a XF
Viz má reakce na Parda71 ve 22:27
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 8. 2011 19:17
Re: F10 a XF
Akorát se ztrapňuješ a děláš tady BMW fandům ostudu. Rozumím ti, že pro tebe BMW znamená hodně, ale věř, že nejen BMW dělá dobré auta a trocha té tolerance neuškodí. S úhlem pohledu na Audi jsme na tom v některých ohledech podobně, ale to je asi vše.
White, Dinarovi obdiv za nadhled určitě patří, ale za to, že to říkáš zrovna ty, bys mohl v jiných diskuzích s místními fans korejců a rencků dost blbě pochodit >:D ;-)
Avatar - Machýrek
28. 8. 2011 22:27
Re: F10 a XF
..no tak dobře.
Když shrnu stručně podstatu sdělení mých příspěvků k tomuto článku, tak:
a) dle mého názoru je F10 současně nejlepší volba ve svém segmentu;
b) na základě vlastní zkušenosti mě Audi nepřesvědčilo, že produkuje auta, za která bych byl ochoten utratit peníze (jinými slovy, za ty samé peníze si u BMW, MB (ale i jinde) koupím více);
c) Audi má dobrý marketing;
d) fandím BMW, ale není to pro mne žádné dogma, koukám i po jiných.

Z toho vyplývá závěr (BINGO!), a to, že bych dal přednost BMW před Audi. Nic víc.
Totéž tu pak napsal i Dinar. A protože má formát, tak mi to v reakci napsal jeho formátovým způsobem, ok, beru to. Jiná cesta, stejný výsledek.

to Parda71: Copak je na tom ostuda pro BMW fanoušky?
to White: Tys v reakcích v tomto vláknu nenapsal nic kontruktivního. Jen děláš Dinarovi taťku, řešíš fotku u mého nicku a snažíš se mě mentorovat... čili opačně já nevidím důvod, proč bych na tebe měl reagovat kontruktivně.
Avatar - white label
28. 8. 2011 22:50
Re: F10 a XF
Já dělám Dinarovi "taťku"? >:D Jak se to projevuje? Snad ne tím, že k jeho reakci dodám, že není co dodat? >:-[]
Co kdyby ses místo těchto rozborů a sebeobhajoby zkusil zamyslet nad tím, proč ti to Dinar napsal a jak ti to napsal.
Tohle tvé shrnutí toho, cos tu údajně napsal, je úplně v pohodě, ale pokud bys to takovouto racionální formou skutečně napsal už púvodně, nebyl by vůbec důvod, aby na tebe Dinar podobně reragoval.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 8. 2011 23:35
Re: F10 a XF
Ostuda byla jakým stylem jsi diskutoval s Whitem v tomhle vláknu, přirovnal bych to ke stylu pětiletého dítěte. Ale povím ti to co WL, kdybys takhle normálně psal celou dobu, tak jsme tyhle diskuze nemuseli vůbec vést.
Avatar - white label
28. 8. 2011 23:14
Re: F10 a XF
Osobně nejsem ten, kdo by měl potřebu vypisovat tu o tom, jak jsou třeba současná korejská auta špatná (design sice stále není můj šálek kávy, ale vyloženě špatná už opravdu nejsou), ovšem pravidelně reaguju na tzv. "antifandovwstvwí", kdy si příznivci korejské (italské, francouzské...) produkce, nedokáží vystačit se svým pozitivním obdivem ke svým oblíbeným značkám a uchylují se k nekonstruktivní/nevěcné konfrontační kritice koncernu VW, tzv. za každou cenu a za "každého počasí"..., však zrovna ty dobře víš o čem píšu... ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 8. 2011 23:27
Re: F10 a XF
Však jasně, rozumíme si. Víš přece, že zrovna my dva si v drtivé většině diskuzí notujeme na stejné vlně a těm, o kterým píšeš, se jen mezi řádky smějeme. To bylo jen takové mírné rýpnutí, smajly to vysvětlují ;-)
PS: Pěkně napsané, pobavilo- ,,kdy si příznivci korejské (italské, francouzské...) produkce, nedokáží vystačit se svým pozitivním obdivem ke svým oblíbeným značkám a uchylují se k nekonstruktivní/nevěcné konfrontační kritice koncernu VW"
Avatar - white label
25. 8. 2011 23:24
Re: F10 a XF
To rozhodně..., "miluju" tyhle nicky s logem (jakékoli) automobilky, co v tom mají tak nekonečně "jasno"... ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 23:28
Re: F10 a XF
.. aneb HURÁ do šiku proti "oooobezvěrcům" ;-)
Avatar - white label
25. 8. 2011 23:31
Re: F10 a XF
Hlásíš se (jako první) správně, už jen to logo Citroenu u nicku chybí... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 23:45
Re: F10 a XF
To NEee (když UŽ logo, tak možná..

[odkaz]

jsou hrozně plaší, ale mám fotku z dovolené jak mi vlezl na ruku.. :-)
PS: A automobilka s ním v logu je mi MOC "sympatická".. :yes: ;-)
25. 8. 2011 10:39
Re: F10 a XF
Formální důvody ? jaké ? A ty (ne)reálné ?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 8. 2011 12:37
Re: F10 a XF
Chce asi svým způsobem říci, že Audi neuznává jako rovnocenného partnera k zavedené dvojici MB a BMW. Já jsem téhož názoru. Pro mě je to nepřípustné též. Ano, vozy Audi se každou generací dotahují, ale značka, která je proti MB a BMW konkurenceschopná v podstatě deset let, její historie je v podstatě taky nulová (dobře v rally válela) a image? Pro někoho je Audi něco, pro mě to je jen ten ocásek, který se jen dotahuje a díky VW se dostal tam kde je. Navíc bych ve svém "prémiovém voze" určitě nechtěl díly ze Škodovek a motory z VW. Takhle to vidím já.
BMW a MB budou vždy něco víc než ostatní značky. A Audi prozatím vidím jen jako toho třetího vzadu.
25. 8. 2011 12:42
Re: F10 a XF
Tento pohled chápu. Není to ale důvod proto, aby Audi bylo vyčleňeno z předmětné tabulky prodejů. Asi se shodneme v tom, že třídně jsou to rovnocení partneři.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 8. 2011 12:48
Re: F10 a XF
Tak jasně, v prodejích může F10 konkurovat i Latitude, nic proti, třídně je to správně ;-)
Avatar - jazva
25. 8. 2011 12:48
Re: F10 a XF
Tak o echt prémiovosti MB si skús pokecať so šoférom kukavozu alebo chlapcami od smetiarov... >:D
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 8. 2011 15:05
Re: F10 a XF
Rád, určitě jsou se svým pracantem z divize MB trucks spokojeni. Nebo mi snad tím stupidním laděním tvého příspěvku chceš naznačit, že se MB vysmíváš, protože dělá i užitkové vozy? To bys mě tedy zklamal a musel bych si o tobě začít myslet něco hodně nepěkného...
Avatar - jazva
25. 8. 2011 15:35
Re: F10 a XF
V prvom rade mi je úprimne jedno čo si o mne myslíš. V druhom rade sa tu ohňaš nejakou nepredstaviteľnou aurou výnimočnosti keď máš na kapote hviezdu, ktorá ale podľa mňa hneď zhasne pri pohľade na smetiarske auto, ktoré má presne takú istú hviezdu na kapote. >:D

95% ľudí sa o autá zaujíma okrajovo. Z tých 5% čo sa o ne zaujímajú detailnejšie, možno 2% chodia na stránky typu auto.cz. To čo si napísal o Audi viem ja, ty a asi 50% tých čo sem chodia. Ale keď si to prerátaš, tak je to zanedbateľné množstvo. Ja čo sa vnímania značky Audi s tebou aj súhlasím, ale je to úplne na nič, lebo realita je taká, že drvivá väčšina ľudí ju vníma ako rovnocenného súpera MB a BMW. Zvlášť to platí tu, kde koncern má nejaké výsostné postavenie. V iných častiach sveta je to vnímanie trochu iné a Audi má určitý handicap čo sa týka image. V technike musím chtiac nechtiac priznať, že Audi je rovnocenné. Ale aj tak si myslím, že tých cca 100 rokov skúseností z výroby prémiových áut sa musí niekde prejaviť. ;-)
25. 8. 2011 15:46
Re: F10 a XF
Kolik lidí, kteří před 100 lety pro nějakou automobilku pracovali, v ní stále pracuje? A kolik z tehdejších výrobních technologií se stále používá? Audi má historii celkem složitou a dlouhou. Jejich největší problém byl, že po druhé světové válce měli továrny na špatné straně hranic. Pro tvou informaci, Audi založil roku 1909 August Horch.
Avatar - jazva
25. 8. 2011 15:54
Re: F10 a XF
A? Napr. Renault tiež vyrába vyše 100rokov, ale nikdy sa ako prémiová automobilka neprofiloval. A to čo založil A. Horch, tiež nie je to, čo teraz Audi. ;-)
25. 8. 2011 16:14
Re: F10 a XF
Mluvil jsi o 100 letech zkušeností. Závodní vozy Auto Union (který vznikl mimo jiné ze značek Audi a Horch) ve 30. letech dosahovaly stejné slávy jako Mercedes-Benz. Slávu značky uťala druhá světová válka. Co se týče historie, tradice a image, tak Audi na tom není o moc hůře než Mercedes-Benz. Daimleru se značku nepovedlo obnovit do bývalé slávy a ze strachu Auto Union prodal VW.

Takže Audi není Audi, ale BMW je BMW a Mercedes-Benz je Mercedes-Benz? Zakladatelé jsou mrtví, jsou to akciové společnosti, opravdu si myslíš, že jsou tak rozdílné?

Pokud se tu chceš bavit o prémiovosti, tak zkus nejprve definovat, co to ta prémie je. Co jí charakterizuje a jak se značka prémiovou stane.
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 22:29
Re: F10 a XF
100 let(é) know-how zní pěkně (a nic proti), ale na současná auta to popravdě nemá ŽÁDNÝ vliv ;-) Auta "dnešního stylu" (pojatá jako ta současná) se vyrábějí od roku 1955 (takový "komplexně moderní automobil" jakými vpodstatě jezdíme dodnes byl L.P. ´55 Citroën DS - konstrukčně, aerodynamikou, celkovým "pojetím" vozu - jsme se od té doby NIKAM NEposunuli! :-|
Tedy "evolučně" jistě ano, vozy zrychlují a zpomalují lépe atd., ale jinak "nic" ;-)
PS: Takže jestli firma začala roku 1900 nebo 1960 na DNEŠNí "kvalitu" asi už NEmá moc vliv :-)
28. 8. 2011 21:27
Re: F10 a XF
S tím naprosto souhlasím. Jak jsem v původním příspěvku psal (byť nepřímo), 100 let zkušeností se při výrobě moderního auta moc neprojeví (oproti, řekněme, 50 letům).
25. 8. 2011 16:23
Re: F10 a XF
August Horch (německy naslouchat, latinsky Audi) vyráběl luxusní vozy té doby, takže tradici Audi má viz odkaz [odkaz] Audi si nehraje na tradici jako MB, BMw se jí taky moc ohánět nemůže, neboť to byla hlavně motorárna pro letadla, ale budiž....
Audi je dnes plnohodnotně součástí prémiového segmentu a v mnoha ohledech je lepší, ale není nejlepší, pořád budou vznikat spory která značka je kvalitnější, která je sportovnější apod....já říkám, že soupeří hlavně Audi s BMW a MB se hezky vzadu veze, protože má svou klientelu jakoby jistou a nedávné doby kdy MB mělo problémy s kvalitou jsou už pryč
:-) :-) :yes:
Avatar - jazva
25. 8. 2011 16:36
Re: F10 a XF
ok páni tak mi teda skúste ozrejmiť dôvod minimálnych predajov Audi oproti MB a BMW mimo Európy. Ja by som to pripísal na vrub image, lebo v technike to nebude. Ak máte iný názor, tak sem s ním...
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2011 22:19
Re: F10 a XF
Pozor - on tam trochu "rozdíl v technice" JE ;-)
28. 8. 2011 21:38
Re: F10 a XF
Co je to mimo Evropu? Něco konkrétního? V Evropě vede, celkové prodeje mají podobné, zas tak velké rozdíly to být nemohou. V USA má horší prodeje kvůli problémům v 80. letech. Audi mělo pedál brzy a plynu pro Američany moc blízko u sebe a očividně někteří místo na brzdu šlapali na plyn. Podobný problém, jako nedávno s Toyotou. Média veřejnost namasírovala, že jde o nebezpečná auta. Od té doby se tolik neprodává. A po pravdě, Audi se tolik ani nesnaží. BMW v USA kolikrát dře ceny na kost, jen aby udrželo objemy prodejů. To platilo před krizí, aktuální stav nevím.

Jinak i já vnímám Audi jinak než BMW a MB. Pro mě Audi s pohonem přední nápravy neexistují (s výjimkou A1 a A3). Audi je pro mě striktně čtyřkolková záležitost. A z toho plyne rozdíl ve vnímání.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 8. 2011 22:20
Re: F10 a XF
Mluvíš o čtyřkolkách a tady je další věc, pro kterou si Audi méně vážím. Systém Quattro- dokonalý systém s obrovskou tradicí a skvělým jménem, co ale nechápu? Proč dnes Audi značí značkou Quattro i vozy s obyčejným Haldexem. Jsou to A3, Q3 a tuším, že i TT. Možná to většina majitelů ani nepozná co vlastně mají, ale pro mě je to celkem rána pro tak silnou značku Quattro.
Avatar - white label
28. 8. 2011 23:24
Re: F10 a XF
Automobilky, které používají různé systémy pohonu 4x4 (např. i Subaru) to při komerčním označení nerozlišují. Audi prostě pro 4x4 používá název Quattro, BMW X-drive, MB 4Matic, VW 4Motion atd.
Mimochodem třeba první slavné Audi Quattro nemělo vůbec Torsen, což většina lidí ani netuší, a to "pravé tradiční" Quattro si spojují právě s ním... ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
29. 8. 2011 13:14
Re: F10 a XF
Jasně, to já vím, ale pro mě (a myslím si, že pro drtivou většinu laické veřejnosti) je název Quattro něco víc, než jen obyčejný 4x4 systém. Takže mě jen udivilo, že stejně nazývají i obyčejný haldex systém, nic víc.
Nabízí se taky asi i otázka, jestli vůbec běžný zákazník pozná rozdíl od haldexu a torsenu...
29. 8. 2011 15:14
Re: F10 a XF
Poznáš to a citelně. Hlavně pokud je korunový diferenciál doplněný zadním "sportovním" diferenciálem. Korunový preferuje zadní nápravu, sportovní zase vnější kolo v zatáčce. Vzniklý rozdíl v projevu pozná snad i laik.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
29. 8. 2011 15:29
Re: F10 a XF
Tak asi si to umí marketing Audi obhájit...
29. 8. 2011 23:22
Re: F10 a XF
U A3 původně nasazení Haldexu plynulo z použité platformy - platforma Golfu neumožňovala zástavbu tehdejšího quattra. Přicházející A3 by ho měla být schopna zvládnout, ale Audi do toho nepůjde. Haldex se zřejmě prodává uspokojivě. Takže, jak říkáš, marketing to zvládá.
Avatar - white label
29. 8. 2011 23:48
Re: F10 a XF
Aplikovat "podélné" quattro k napříč uloženým motorům by stejně nemělo (ani technicky) moc velkou logiku...
30. 8. 2011 13:26
Re: F10 a XF
Ano, vyžádalo by si to jiné uložení motoru, čímž by se A3 přiblížila větším modelům. A u mě by výrazně stoupla. Vzhledem k tomu, že i BMW plánuje do budoucna přechod na přední pohon v této třídě, se nedá očekávat, že by Audi něco měnilo.
29. 8. 2011 00:47
Re: F10 a XF
quattro není žádná konkrétní komponenta ani systém. Nikdy nebylo. Je to označení jednoho modelu vozu a obchodní označení pohonu všech kol od Audi (jedno je Quattro a druhé je quattro). A vlastně nejen pohonu, quattro GmbH je zodpovědné převážně za vývoj tzv. high performance součástek a vozů (připravují S line pakety, staví RS verze, jsou zodpovědní za R8). Je to obdoba BMW M GmbH. Kromě toho dělají například exkluzivní interiéry "Audi exclusive," což je obdoba BMW Individual, nebo celou řadu doplňků. To, že Audi dříve nemělo malá auta a Haldex neprodávalo, na tom nic nemění.

Osobně (v tomto kontextu) za čtyřkolku považuji pouze vůz se stálým pohonem všech kol. Tedy, v případě Audi, jde hlavně o vozy s korunovým diferenciálem, jelikož Torsen pomalu vypadává z nabídky. Musím však dodat, že moderní, dobře nastavený Haldex toho zvládne opravdu hodně.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 8. 2011 16:31
Re: F10 a XF
O čem to tu mluvíš? Já o žádné exkluzivitě MB nemluvil! MB nemůže být výjmečné, když ho na cestě potkáváš velice často, to samo BMW. Nebo si snad pleteš exkluzivitu se jménem a image značky, o kterých jsem já mluvil?
Stále nechápu co ti připadá směšné na faktu, že popeláři mohou mít stejný znak na masce jak ty v S klasse např.???
S druhým odstavcem souhlasím. Ale nejsem tady od toho, abych někoho přesvědčoval. Pokud někdo chce koupit Audi, tak ať to udělá, mě je to šumák. Vše co tady píšu, jsou moje názory. Já bych si Audi nikdy nekoupil a to je pro mě hlavní. Že je můj názor podobný s tvým nebo i s dalšími lidmi zde, fajn, ale to je tak všechno. Ten zbytek mě jaksi nezajímá. Lidé jsou všelijací, mají spousty názorů, někdy dobré, někdy blbé, někdy odporně hloupé, ale to je prostě svět.
Že je v ČR Audi vnímáno poměrně rozdílně, tak to se tady taky ví, resp. to neví jen ti, co to nechtějí vědět.
Léta bych sem moc netahal, ostatně BMW nemá historii až tak bohatou (co se týká výroby aut). Hlavní je výsledný produkt. A ten BMW dělá ve své kategorii jeden z nejlepších už takových 45 let (teď nevím, kdy přesně přišlo BMW 1500, které předalo všem pozdějším BMW směr vývoje). A s dobrým produktem jde ruku v ruce jeho jméno a image. Tady bych viděl hlavní rozdíl.
26. 8. 2011 12:46
Re: F10 a XF
S podobným názorem by člověk mohl říct, že např. BMW nebo Mercedes není prémiové auto, ale v tomto srovnání jde primárně o zařazení do třídy (zjednodušeně řečeno "dle rozvoru").
26. 8. 2011 12:57
Re: F10 a XF
Raději benzín, i když to jde z vlastního. Nechci se trápit právě tím dehtovým morem. ;-)
Avatar - jazva
25. 8. 2011 12:39
Sypanie popola
Pred časom som sa o A7 vyjadril ako o aute pre dôchodcu. Avšak po pár sto kilometroch odšoférovaných v tejto kráske, musím svoje vyjadrenie odvolať a povedať, že AUDI sa v tomto modeli predviedlo. Aj keď je pravdou, že je to jedno z áut u ktorých veľmi záleží na farbe. Mne sa "ušla" biela so šedým interiérom a hliníkom, no aj keď šedé interiéri nemusím, tento bol krásny. Jediná vec čo by som mohol vyčítať je to, že som čakal asi trochu viac komfortu na tých vašich schodoch do Prahy. Podľa info od predajcu tam bol dokonca vzduchový podvozok a aj keď som to "naladil" na Comfort, tak to neskutočne drncalo... Po kvalitnej ceste to však išlo kráľovsky. Ale to zase zvládne už hocikto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zdravy rozum
25. 8. 2011 15:51
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - zdravy rozum
25. 8. 2011 15:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Guttalax
25. 8. 2011 17:03
Pro chrochtomilce
;-) Někteří motoristé, kterým drahý díl přestal fungovat, uvažují o jeho demontáži. "Filtr pevných částic se vymontovat dá, ale pokud máte děti a vozíte je na zadních sedačkách, tak je otrávíte," varuje Petr Petřík. "Spaliny se vracejí zpátky a pronikají do interiéru, bývá to i vidět, na panelech obložení se usazují saze."

I starý filtr pevných částic se dá podle Petříka zachránit. "Lze ho vyčistit. Existují firmy, které ho dají do pece, vypálí v asi 600 stupních a filtr funguje dál," popisuje. Petr Petřík se s filtrem, který u moderních nafťáků čistí to, co jde z výfuku, zase vrací ke kvalitě české nafty: "Všechna auta, která v cizině fungovala bez problémů, začnou po pár měsících provozu na českou naftu hlásit závadu filtru pevných částic."
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 8. 2011 21:41
Re: Pro chrochtomilce
DPF je srandovní věcička, s tou si užije každý majitel srandy... Zvlášť v autě s TDI PD motorem ;-)
26. 8. 2011 06:13
Re: Pro chrochtomilce
Mám DPF v autě, které ujelo zatím 196tkm a bez jediného problému...takže jediným skutečným problémem jsou čerpací stanice á la STS Chvojkovice ;-)
26. 8. 2011 12:59
Re: Pro chrochtomilce
Je smutné, že nafta je takové svinstvo, že vůbec něco takového potřebuje.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
26. 8. 2011 20:39
Re: Pro chrochtomilce
To jsi šťastný člověk. Dnes už se ty problémy vychytaly, u CR motorů nebývá problém. Horší to je s TDI PD, pamatuju na průser, když Škoda stáhla 2.0TDI, protože tam DPF dělal neskutečné problémy a nasadila starý TDI PD 85kW...
Avatar - white label
26. 8. 2011 21:51
Re: Pro chrochtomilce
Tak jsem si dočetl diskusi a doporučuju (i tobě) přečíst Dinarův příspěvek z 11:00, k tomu totiž není co dodat...
Avatar - Hammunasakra
26. 8. 2011 22:39
Re: Pro chrochtomilce
White (label) je "seriozní" zdroj informací. Ten DINARův příspěvek si určitě přečtěte, ale "dodat" k němu něco málo spíše JE! :-)
A až si tu novou A6 (co se plnohodnotně vyrovná aktuálnímu BMW 5) půjdete půjčit, tak:
a) NEpůjčuje si verzi s předním pohonem
b) vyhněte se verzím s motorem 2.0 TDi (ten/takový se hodí do Octavie, i v A4, kde jsem ho zkoušela, není "nic moc/ŽÁDNÝ zázrak" )
c) ach a málem jsem ZAPOMNĚLA - bože jen NE verze s MULTITRONICem!! ;-)
(PO splnění těchto podmínek asi/snad DINARův příspěvek opravdu platí.. :yes: :-)
PS: No a 2.8 FSi s výkonem menším než můj minulý Citroën C5 vyráběný od roku 2001 (nad jehož motorem tu fffšichni fandovwé ohrnuli nos = asi taky NEbude "tou pravou motorizací" ;-)
PPS: Ale jinak to co říká white label (a Dinar) OPRAVDU platí (a TEĎ k tomu už vskutku není/nemám co dodat... :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 8. 2011 11:57
Re: Pro chrochtomilce
Souhlasím, ostatně já nikdy ne svých příspěvcích zde ani nikde jinde neřekl, že jsou Audi špatná auta. Nová A6 je dobrá, žádná propast tam už není, ale mi vadí na vozech Audi několik věcí. Jak interiéry, uspořádaní pohonu, umístění motoru a z toho plynoucí jízdní vlastnosti, image značky v ČR (za to ale auto nemohou) a hlavně absence "faktoru X", který nelze vyjádřit slovy. Je to ta aura značek BMW a MB, kterou Audi zatím nemá a tím je pro mě de facto značkou o třídu níže, byť to technicky takhle říci nejde.
Avatar - white label
28. 8. 2011 13:08
Re: Pro chrochtomilce
Osobně naštěstí nejsem ani zdaleka podobně svázaný předsudky a dokážu si bez nejmenších problémů představit ve své garáži jak něco s logem BMW, tak s logem Audi. Když budu vybírat mezi 5er a A6, vyberu to, co mi zrovna osobně nejlépe vyhovuje, a to bez ohledu na značku.
Ještě u generací A6/C5 vs 5er/E39 byla celková převaha zřetelně na straně 5er (stejně jako nad tehdejším Ečkem), což už dneska rozhodně podobně neplatí a třeba zrovna interiéry (které zmiňuješ) umí celkově lépe Audi. U 5er/E39 se mi ještě interiér líbil víc, než u C5, ale už tehdy byla celková kvalita zpracování interiéru spíš o něco lepší u A6/C5. V další generaci (A6/C6) už Audi interiérem 5er/E60 v podstatě převálcovalo a nová A6 je na tom v interiéru ještě pořád o něco lépe, než (zaplaťpánbůh) zásadně vylepšený (proti E60) interiér F10. Současné Ečko tahá aktuálně v interiéru za nejskratší konec pomyslného provazu celé D3...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 8. 2011 19:07
Re: Pro chrochtomilce
Nevím proč mluvíš o předsudcích, myslím si, že jsem jasně definoval své důvody, proč mi Audi nejsou blízké. Na toto téma by se dalo diskutovat hodiny. Ale samozřejmě jako fanda aut umím ocenit modely značky Audi, které se povedly, např. dle mě první Audi, jež se mohlo začít měřit s BMW/MB, a to byla A4 B5. Extrémně povedené auto. Přišla na konci 1994 a E36, která byla tehdy na trhu pouze čtyři roky, se měla co činit. A6 C5 na tom byla hůř, protože na božskou E39 tehdy nemělo nic.
Interiéry Audin se mi nelíbí z důvodu, že by byly špatně udělané, to bychom si nerozuměli. V dnešní době v prémii není špatných vnitřků, já hodnotím své pocity v autě a když si sednu do A5 a připadám si tam tak nějak divně, tak je něco špatně. Interiér se tváří sportovně, přitom je v něm vysoký posez a interiér je takový vyměklý, jako spíš pro holky. Zato ve většině BMW se vždy cítím jako doma po všech stránkách.
Avatar - white label
28. 8. 2011 22:41
Re: Pro chrochtomilce
Psal jsem o předsudcích v této diskusi vůbec, tedy nejen o těch tvých (případných). ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 8. 2011 23:31
Re: Pro chrochtomilce
Ne, o předsudcích v mém případě hovořit nelze. Např. nová A5 se mi líbí opravdu hodně a velice se těším na novou A3. Můj problém je prostě ten, že především ve vyšších třídách (A6,A8) má pro mě Audi slabé jméno pro konfrontaci ke klasikám od BMW a MB, nic víc. Ale on to bude spíš můj problém a láska ke klasickým RWD limuzínám, které právě tyhle zmíněné značky umí nejlépe na světě ;-)
Avatar - Hammunasakra
26. 8. 2011 23:04
Re: Pro chrochtomilce
Pozor, tohle bude BEZ ironie! ;-)
Filtr pevných částic jsem měla (již) v roce 2001 v jednom z prvních aut/motorů kde se vůbec objevil (2.2 HDi - tehdy 3tí motor v ABSOLUTNÍM pořadí Engine of the Year - pochopitelně vítěz "své" kategorie do 2,5 litru :yes: :-) ) a opravdu a VÁŽNĚ: NEbyly s ním problém! Kontroly byly tehdy myslím (mám dojem) po 20.000 km a po 80ti t. (či kolika) se doplňovala kapalina, která umožňovala "lepší" prohoření. Servisní náklady nějak zásadně NEvybočovaly (jezdím VÝHRADNĚ do autorizovaného servisu) z běžných "nízkých" cen značky a problémy prostě NEbyly (od koupě až po prodej v 156ti či kolika t. km
Pěkný den :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 8. 2011 19:10
Re: Pro chrochtomilce
Tak to jsi měla štěstí. Projdi si pár diskuzí na různých fórech, kde se zoufalí majitelé dieselových aut s tímto nesmyslem nemohou ve svých vozech smířit.