Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW: Chronologie M5

BMW představuje novou generaci M5, již pátou v pořadí. Pojďme se krátce ohlédnout do historie za těmi předešlými. Včetně přímých předchůdců.
Zpět na článek
25. 6. 2011 12:57
neregistrovaný "Aventador"
25. 6. 2011 12:51
25. 6. 2011 13:00
neregistrovaný "Aventador"
25. 6. 2011 15:48
25. 6. 2011 13:35
25. 6. 2011 15:49
25. 6. 2011 15:49
Avatar - zdravy rozum
24. 6. 2011 19:25
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 6. 2011 20:44
Re: Ty vole, křáp co mrska vejcovod a semenik je tady
Nech si ty plky od cesty. Nikoho, ale opravdu nikoho nezajímají.
Avatar - zdravy rozum
24. 6. 2011 20:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 6. 2011 22:50
Re: Ty vole, křáp co mrska vejcovod a semenik je tady
Já jsem já. Asi máš velké problémy chápat psaný text. Veškeré tvé výplody jsou směsicí slov bez myšlenky a smyslu a jakožto takové jsou zcela bezpředmětné. Ostatně na zdejších diskuzích by tě mohl brát vážně jen ten největší prosťáček. Zde jsi dobrý leda tak k plození takových nesmyslů, jaké předvádíš zde. Diskuze s tebou je ztráta času (právě teď mi to ale nevadí), ale zase dobrá příležitost poznat dalšího místního plkaře a moulu. Coswortha už asi z jeho holé nevědomosti nevyvedu, ale ty jsi ještě tvrdší oříšek. Každopádně se tvými komentáři dobře bavím při pátečním propršeném večeru ;-)
Avatar - zdravy rozum
25. 6. 2011 08:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 6. 2011 12:29
Re: Prehnany obdive nie je u BMW namieste
Nemám s tím problém, každý má právo na svůj názor. Ale je třeba ho vyjadřovat slušně. A tvůj první příspěvek mi jako názor nepřijde, spíš bych to nazval snůžkou plků a nesmyslů, ostatně jako ve všech dalších tvých příspěvcích.

,,Naopak ty ine nazory zakazujes, a uchylujes sa k osobnym utokom."

Myslím, že každý normální člověk, který umí číst, zde dobře vidí, kdo zde útočí a uráží. To jen potvrzuje má slova o tvé demenci, jelikož opravdu nejsi schopný chápat psaný text. Ostatně další potvrzení mých slov o tvé demenci je to, co předvádíš v diskuzi níže svým urážkami na Whita a GTIho. Jsi prostý chudák, jež moc inteligence nepobral. A tohle není urážka, ale konstatování faktu. Každému jsi zde pouze pro smích.
Avatar - white label
25. 6. 2011 13:09
Re: Prehnany obdive nie je u BMW namieste
Ty se starej hlavně o to co si tu o tobě myslí úplně všichni a ty osobní útoky jsi vem k srdci a hlavně ty a odpusť si ty tvoje primitivní vulgarismy, tady nejsi v ústavu, mezi svými spolupacienty...
Avatar - zdravy rozum
24. 6. 2011 20:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 6. 2011 20:46
Legenda
Děkuji redakci za hezké stručné shrnutí jedné z největších automobilových legend. Myslím, že není třeba nic dodávat. Fotogalerie a technická data mluví za mě. Jedna krásnější než druhá. Nejlépe mít je tak všechny ;-)
Rozbalit vlákno
18
Avatar - zdravy rozum
24. 6. 2011 20:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 6. 2011 22:52
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
Tímto tě odkazuji na svůj příspěvek výše. Napsal jsi hodně textu, ale nenapsal jsi vlastně nic. Očividně jsi buďto opilý, zdrogovaný, nebo dementní. Jinak si to nedovedu jinak vysvětlit.
Avatar - boost.
24. 6. 2011 21:21
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
Legenda to je určitě. Mně se nejvíce zamlouvá E34 a E60, která s Eisenmann výfukem umí dělat pěkný kravál. Co se designu týče, tak M5 F10 je jedním z nejhezčích modelů dnešní bavorácké produkce společně s E90 LCI (jedině s M-package) a Z4kou
Kdybych si měl vybírat mezi E63 AMG a novou M5, tak bych zvolil mercedes. Nejen pro to, že jsem vééélký fanda MB, ale i pro nižší hmotnost, menší rozměry, design (u BMW Fxx mi přijde vše roztažené, nafouknuté a navíc MB v poslední době má vzhled hodně povedený) a v neposlední řadě také zvuk. AMG prostě sound umí a BMW s motorem S63 ( X5/X6/M5) se tomu nevyrovná.

Zvedám palce pro Mercedes, i proto, že u nás v ulici je bavoráků, včetně našeho, docela dost >:D :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 6. 2011 22:43
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
Já bych si mezi nimi asi neuměl vybrat. Každopádně Uječená V10 v E60 je opravdu mazec. Ale i klasický 3.8 R6 v E34 je nádhera... A takhle bych mohl pokračovat u každé generace ;-)
AMG Mercedesy nikdy nebyly zvukově nevýrazní. Vzpomínám na SL 55 AMG, které mě jednou na světlech až tou symfonií vystrašilo :-) A co teprve SL 63 AMG nebo SLS... Tady už si člověk vybírá svého favorita opravdu jen podle designu a svých preferencí jako ty, protože tady nejde vybrat špatně.
Já zvedám palce pro BMW M5, jelikož diskutujeme pod článkem věnované tomuto klenotu. :yes:
24. 6. 2011 23:03
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
Bohuzial tato legenda bola na vrcholu ako E34 ako tak sa drzala ako E39 (aj ked tie motory sa rozpadavali ako hracky z lega) a od vtedy to uz ide iba dole vodou. Ci uz desingnom alebo technikou (narazam tym na prevodovku E60 ktora mi pri radeni pripada jak keby do toho niekto narval srubovak)
M= Marketing a BMW = Bayrischer Mistwagen (since 2006)
Avatar - Ham.
25. 6. 2011 09:06
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
A panáček je odborník, bohužel jen na veterány.
Avatar - white label
25. 6. 2011 09:24
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
>:-[] :yes:
25. 6. 2011 10:21
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
Hej suncicko, ty si bol niekedy ham-and-eggs a potom si stratil eggs a uz si len ham? to priblizne pasuje na chronologiu m5.
M5 boli stale sportove, dobre vyladene stroje. Dnes je to uz len nejaka zmes kompromisov medzi sportovym sedanom a ekologickymi normami (vid. downsizing, turbo etc.)
Pozri sa na 1m co uz je len ospojlerovana 130i ktorej niekto pomocou chip-tuningu pridal par konikov na viac a ktoru sunda na nordschleife kundicka na kapote. Porovnaj motor s 1m napr s 3.2 v E46.
Pozri sa na SUV x5m a x6m to nema s MOTORSPORT nic spolocne. Je to len velky krab ktory nema ziadny zmysel. Zaocenske SUV su aspon pohodlne a dokonale na tahanie privesov, toto je "pseudosportak" ktoremu to nanda 10 rocny trosku stuneny ram cummins.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 6. 2011 12:48
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
Pořád dáváš za vinu BMW něco, co nemůže ovlivnit. Je třeba si to nejprve ujasnit.
Myslím, že na 1M by ses měl první podívat ty. Nazvat ji čiplou 130i může opravdu jen ignorant. Chtělo by to více nastudovat úpravy 1M oproti běžné 1er ;-) .
A opět M3 E46. Myslíš si, že BMW upustilo od atmosférických R6 jen tak, samo od sebe? Doba to tak chce, tak se BMW musí přizpůsobit. A dělá to velice dobře. Jak 3,0 s twinscroll turbem použitý v mnoha modelech, včetně 1M, tak i 4,4 V8 turbo v 550i nebo X6M jsou velice podařenými motory, u kterých nejde ani přeplňování poznat a stále si zachovávají typické vlastnosti původních eMkových motorů. To ale chce víc prozřít a přestat se stále ohánět stejnými slovy a nehledět do minulosti.
Tvou poslední větu a ramu cummins si snad ani nemohl myslet vážně?!
Avatar - Ham.
25. 6. 2011 19:24
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
Hele mudrlante, tak nám popiš kdo vlastně dělá ty správné stroje když bmw to podle Tebe není, mám pocit, že máš pouze mindrák z bmw a kde můžeš tam si do něj kopneš, nu což bmw to jistě přežije i bez Tvé přízně. Jo a až budeš mít pocit, že s produkčním renckem, teda meganem rs to natřeš 1M tak až budou dávat na výběr a zadarmo rs nebo 1M tak si prosím Tě vem toho rendla, já si vezmu dobrovolně to horší tedy 1M.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 6. 2011 21:13
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
;-) :yes:
Kdoví jak to s tou rychlostí rencek vs 1M vůbec je. ALE! I kdyby to pravda byla a rendl byl třeba o minutu rychlejší, mohl by mít ten čtyřhrnek vyhnaný na 400 koní, tak 1M bude vždycky lepší. Pro mě teda určitě. Klasická koncepce, R6, interiér... Prostě není nad to si zatáčku projet s rozhozeným zadkem, což s přetíženým poháněným předkem prostě nedáš a i právě proto budou tyhle auta typu rendl rs dobrá tak pro mouly.
Avatar - Ham.
26. 6. 2011 00:51
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
Ono asi tak, bez ohledu na značky platí, že na suchém asfaltu bude zadokolka vždy nejrychlejší v porovnání s předohrabem i 4X4, za zhoršených podmínek (vlhko, mžení, déšť, sníh, bláto) nebo nečistém asfaltu (prach, písek, kamínky) nebo na nějaké šotolinové cestě nebo dokonce cestě necestě bude vždy nejrychlejší 4x4 (proto třeba stroje ala impreza kralují v rally). Porovnávám vždy stejné výkony motoru a hmotnost vozu. Takže předohrab vždy poslední (to není proto, že bych mu to přál ale prostá fyzika kterou jsem si odzkoušel v praxi protože jezdím s kde čím už 35 let ale především proto, že jezdím také RC modely 1:8, 1:10 a u nich fyzikální principy platí úplně stejně jako u velkých strojů a navrch oproti silnici nebo i okruhu se tady člověk nemusí bát jít opravdu na hranu protože maximálně rozfláká model za 50 papírů ale samotnému se nestane vůbec nic). Jediné co muže být k diskuzi (ale není to o kecech ale zase o fyzice) je duel zadokolka vs. 4X4 na suchém asfaltu. Do určitého výkonu 4x4 jen ubírá schopnosti jak v podélném směru (vyšší váha) tak na druhou stranu nepřináší žádný efekt v přenosu příčných i podélných sil, od určitého výkonu ovšem jedna náprava nestačí takže 4x4 začíná být lepší v podélném směru (příklad 1M a TT RS, stejný výkon ale TTRS i přes větší váhu dá např. 0-100 o cca 0,5 sec. rychleji) ale zase naopak v zatáčkách být lepší nemusí (viz opět 1M a TTRS kde 1M je v zatáčce rychlejší protože TTRS je těžké na rypák) no a celkovou hru pak „ukvrdlá“ daná trať kde jednou je TTRS rychlejší než 1M (tam kde je málo složitých zatáček a rozhodne právě lepší trakce a akcelerace) a jinde dostane TTRS od 1M naprášíno (zrovna myslím na severní smyčce) protože slabší zrychlení dokáže vyrovnat lepší zatáčivostí a daná trať je zatáčkami posetá takže v součtu vyhraje. A aby to nebylo jednoduché tak se zhoršujícím se povrchem nabyde 4x4 převahu i na zatáčkovité tratí (viz extrém buggy v bahně, na šotolině etc.) No a jalové diskuze zde na serveru na téma zajeté časy tu a onde, je to zbytečná ztráta času protože nikdo nikde nezkontroluje v jaké specifikaci to které auto jelo (skutečná váha, skutečný výkon, jaký benal kdo nalil, jaké obul pneu, zda náhodou nevypodložkoval kola o 15 čísel, jaký tlak turba nastavil, co filtry, co difuzory, co tlumiče a stabilizátory a tisíce jiných „drobností“ které dokáží zázraky nebo abych si půjčil příklad za svých RC modelů jestli náhodou nepoužívá doping nejtvrdšího zrna (já třeba dokáži s pomocí nitra dostat z motorku 3,5 cm3 při 40 000 otáček 4HP, pravda motor vydrží tak 2-3 hodiny a to je součet řekněme 12 až 15ti desetiminutových jízd mezi kterými je pauza ale dovedeš si přestavit co takový motor dělá s modelem který natankovaný váží 3,5 kg tedy lepší výkonová hmotnost než veyron a dovedu si tedy představit, že dnes není žádný technický problém dostat z 2 litru řekněme 1000 HP notabene když stačí aby objel jedno kolo a vydržel pohromadě nějakých 10 minut). Nikdo nic u těchto jízd nekontroluje (a že lze očůrat i složité kontroly komisařů FIA na nejprestižnějších závodech víme všichni) a za další jednou jede strejda z časopisu, jednou amatér, jednou profi závodník takže bramboračka která vzniká je tak akorát dobrá pro marketing té či oné značky a pak také pro tabulkové hňupy co nemají možná ani na auto a místo toho si čtou v těchto tabulkách a vynáší své přihlouplé soudy, kdyby to byly ofiko tabulky ze závodů podle nějakých pravidel a kontrol tak tomu rozumím ale jinak je to ptákovina na n-tou .
Avatar - Parda71 (BMWfans)
26. 6. 2011 12:06
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
Souhlasím se vším. Jen bych dodal, že u 4x4 hodně záleží na typu pohonu. Spojka- diferenciál a taky rozložení výkonu mezi nápravy. I díky aplikaci nesmyslného rozložení 50:50 u sportovních audi ty auta nemám rád. Naprosto anti sportovní auto leda pro pozéry nebo dálniční letce, sportovní auto u mě rozhodně Audi S nebo RS nikdy nebylo. Krásně je to vidět v novém Auto Tipu, kde je srovnávací test nová RS3, 1M a FF RS. RS3 na okruhu sice možná rychlá, ale nedotáčivá, dík přetíženému předku, naprosto destruktivní vlastnosti k předním gumám. Co bych z takové jízdy po okruhu měl, to nevím. Zato 1M nádhera, možnost si projet zatáčku řízeným smykem, prostě zábava. A o to jde. Nikdo z nás tady nemá řidičský potenciál, aby se honil o sekundy na okruzích, navíc to v hobby prostředí jaksi postrádá smysl že. Na druhou stranu dobře udělaný 4x4 systém jako je třeba v tebou jmenovaných rally legendách Evo a Impreza, tak to je druhá strana mince.
Naprosto souhlasím a podepisuji se pod tvá slova o nesmyslnosti těch časů na smyčce :yes:
Takový dodatek k zábavě za volantem. Já mám starší dieselové BMW, poměrně slabé. Včera jsem měl cestu po svých oblíbených okreskách a zatáčkách. Výsledek? Rohlík na tváři celou cestu. Zato když po podobných cestách jedu s otcovou audi, tak mi to nic neříká. Zkušenost s 4x4 nemám, ale najít jeho limity na okresce je už dost o hubu.
1. 7. 2011 09:49
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
Jen k tomu 4x4. Mne trochu zaráží, že Audi jako 4x4 značka (marketingově) daleko více neaplikuje aktivní 4x4, který má největší podíl na charakteru Eva a který výrazně pomohl změnit charakter STi. Audi nabízí aktivní diferenciál, ale zdaleka ne ve všech top modelech a tam, kde je, tak maže "tupost" Audi.
1. 7. 2011 09:43
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
Ale třeba v Mostě M6 X6M neujede. Sportovost uplně ne, rychlost ano. Stejně tak M5. Nazývat paušálně čtyřdveřový sedan jako sportovní stroj není uplně šťastné.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 6. 2011 12:38
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
Nevím o tom, že by se V8 v E39 rozpadávaly. Naopak je všude E39 velice ceněna a jsou na ní pěny ódy, jakožto na nejlepší sedan světa do příchodu M5 E60.
Převodovky v E60 možná mají někdy problém se spolehlivostí, ale je i dáno jízdním stylem majitelů M5. Je to vcelku logické, že sekvence v M5 toho vydrží méně, než automat v 530d.
BMW jakožto i jeho divize M se musí chtě nechtě přizpůsobovat kruté době, ostatně jako všichni výrobci automobilů. Časy motorů jako byl ten v M3 E46 jsou dávno pryč, ale vina BMW to není. Prostě takové motory již nelze vyrábět. Ultimativní okruhový speciál jako byla E30 M3 taky již vyrábět nelze, jelikož by si ji koupilo pár nadšenců. Proč? Protože moderní zákazník chce víceúčelové auto. Nemysli si, BMW a ani jiný výrobce nedělá auta jak se mu zlíbí. Každému modelu předchází průzkumy a sbírání dojmů od zákazníků. Auta se dělají právě pro ně a ne pro diskutéra, který o nich velice rád píše, ale nejspíše si žádné nikdy nekoupí. Do toho vysoké nároky na bezpečnost, komfort a výbavu. Z tohoto koktejlu nikdy nenamixuješ nic tak ortodoxního jako byla eMka dříve. Musíš se s tím smířit. A jestli se s tím smíříš tak, že budeš BMW nadávat je na tobě.
neregistrovaný "Aventador"
25. 6. 2011 12:57
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
já bych chtěl tu dvojkovou E28 M5 ta je úžasná :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 6. 2011 13:44
Re: BMW fans to je spolek eunuchu?
:yes:
Avatar - zdravy rozum
25. 6. 2011 11:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
25. 6. 2011 12:51
M5ERMINÁTOR
Velmi upřímně chválím sleepera za připomínku, za podrobný ponor a vůbec za to, že napsal výbornej a potřebnej (prémiovej, sleepere) článek o ikoně aut.

Proč akcentuju ten pojem "ikona"? No, je potřeba si napsat, že svět je samozřejmě tvořen sportovními speciály jaksi od narození. Jenomže ty sportovní speciály mají zpravdla pro běžný život nepraktickou karoserii, jsou povětšinou dvoumístné, v lepším případě dvaplusdva, a tak jsou zážitky v nich vykoupené současnou menší uživatelskou praktičností.

Druhou vývojovou (cennou, neboť především nadšeneckou) vývojovou větví rychlých aut jsou upravené cestovní modely aut běžných i "neběžných." Právě zde se do věci zapojují nadšenci jak z řady výrobců či jejich speciálních kanceláří, tak především my, šoféři. Touha to někomu nandat v dlouhém táhlém je stará jako kopce samy. My šoféři jsme k tomu přidali jen tu techniku.

Proč tohle všechno píši? Protože jsem se setka i s opovržlivými "názory" o vozech horního charakteru. Vím, kritický pohled může prezentovat výhradně poslední prosťáček garážového lidu, přesto je potřeba proti těmto intelektuálním a vědomostním anorektikům stavět zásadní hráze. Neboť život většiny není o těch klasických sportovních autech, nýbrž o sportovních derivátech z předznačené běžné produkce.

EM deriváty, tak jako konkurenční počiny Mercedesu či AUDI jsou jakýmsi velkosériovým vrcholem tužby všch normálních civilních jezdců s horkým srdcem. Je to zenit všech těk geteiček, eresek... Je to zenit, který zaslouží hlubokou pokoru, hluboký obdiv a také ovšem hlubokou touhu.

M5... ideální vůz. Ideální rozměrově, výkonově, ideální v jízdních vlastnostěch, ideální v image, ideální v prestiži. M5 ukazuje sama na sobě však nejen to, jak je dobrá, ona ukazuje i to, jak dobrý je základ na nejslabší naftě. A právě zde se celý ten kruh dokonale spojuje. Není totiž a tudíž nic ostudného řídit M5 přesně tak, jako řidít tu pětku v základu. Jak v technice vozů tak v sociologii garáží je úkol automobilky dokonale naplněn - hraje vždy a ve všem prim. Prémiový prim.

A konečně zbývá otázka kdy. Myslím jako kdy si M5 pořídit. Viděl bych to tak někde kolem čtyřicítky. Už jsi vyskákanej ze všech těch braků, cos sedlal kolem pětadvaceti, máš za sebou poměrně slušný kilometrový náběh a máš současně už i potřebnej silniční rozhled. Nejsi prostě už silniční jelito, současně máš v sobě ještě dostatek testosteronu, abys dokázal empětce důstojně se***vat.

Mám osobní volantovou zkušenost s menším bráškou, s M3. Když se ohlédnu za sebou dozadu a zašmátrám v paměti, kam bych tu M3 zařadil, pak těsně pod vrchol, neboť na něm mám Jaguar XKR - [odkaz] Ovšem i ta M3 se do mně nesmazatelně vryla. A když si představím, jak by se mnou zacloumala jistě M5... musím napsat:

Jsou vozy a bozi. Z nich pak má dvojjediný status především BMW M5.

BRAVO BRAVO BRAVO :yes:
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "Aventador"
25. 6. 2011 13:00
Re: M5ERMINÁTOR
moc hezky napsáno...snad bych dodal že podobnou ikonou jsou i vozy AMG, případně firem Alpina a Brabus...ti posouvaji umění svých kolegů ještě o kousíček dál... :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 6. 2011 15:00
Re: M5ERMINÁTOR
Paráda, GTI ;-) :yes:
Avatar - boost.
25. 6. 2011 20:02
Re: M5ERMINÁTOR
Zupa :yes:
Článek o AMG na auto.cz by se taky šikl :-)
25. 6. 2011 22:42
Re: M5ERMINÁTOR
Historii AMG popisoval před časem kolega Haas, určitě je tu k nalezení.
25. 6. 2011 22:49
Re: M5ERMINÁTOR
GTI: Tohle je jen výcuc. To podstatné o emku (od E12 do E60) je v jednom z odkazů v článku. Nebo tady: [odkaz]
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 6. 2011 23:46
Re: M5ERMINÁTOR
Pane redaktore, nechcete něco udělat s tou duševně chorou osobou pod nickem zdravy rozum, která zde nepěkně narušila celou diskuzi? A o těch vulgarismech a nadávkách raději ani nemluvím.
28. 6. 2011 15:54
Re: M5ERMINÁTOR
Chybí mi tam snad jen podrobnější technické údaje, hlavně pohotovostní hmotnosti...

Ve všem ostatním musím poděkovat za super článek!!! :yes: ;-) :-!
Avatar - zdravy rozum
28. 6. 2011 17:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
25. 6. 2011 14:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zdravy rozum
25. 6. 2011 14:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0