Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW chystá nový 500koňový motor pro své emkové modely. Které jej dostanou?

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
Nové generace modelů M3 a M4 se dočkají výrazně přepracovaného řadového šestiválce, jenž v nejvyšší specifikaci poskytne výkon přes 500 koní.

Vlajkovým modelem nové pohonné jednotky BMW se stane nové M4 Gran Coupé, přičemž toto čtyřdveřové kupé dostane čistokrevnou „emkovou“ variantu vůbec poprvé. Bavíme se o třílitrovém řadovém šestiválci s interním označením S58, jehož základ tvoří motor B58 známý z aktuálních produktů mnichovské značky, například 440i.

Britský Autocar vyzpovídal lídry divize M a zjistil, že jde o značně přepracovaný agregát, jenž může točit sedm tisíc otáček a poskytnout pořádnou porci výkonu.

Vyjma M4 Coupé a M4 Gran Coupé se s novým dvakrát přeplňovaným šestiválcem počítá také pro chystanou šestou generaci M3. Slabší verze pohonné jednotky má zase pohánět druhou generaci BMW M2 a dočkáme se jej také v X3M a X4M.

S dostupným výkonem se chce BMW vyrovnat konkurenci v podobě Audi RS5 či Mercedesu-Benz C 63S. Kromě výkonu naroste také točivý moment, hovoří se o 600 newtonmetrech v pásmu od 2600 do 5600 otáček.

Navzdory nárůstu výkonu byl motor navržen tak, aby splňoval zpřísňující se emisní normy. Další podrobnosti BMW zatím neprozradilo, ale hovoří se o tom, že jednotka se bude párovat s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol xDrive, jenž bude hodně podobný tomu z aktuální M5.

Maličká naděje existuje také pro fanoušky manuálního řazení. Spekuluje se o tom, že by mohlo existovat základní provedení nejen s manuálem, ale dokonce i pohonem zadních kol. Na potvrzení si ale musíme ještě nějaký čas počkat.

Stanislav Kolman
Diskuze (6)

Doporučujeme

21. 3. 2019 07:17
Re: Tak šup šup
Ano, viděl jsem ji, vypadá hezky, ale to vypadala i ta předchozí, od E90 to byl velký posun dopředu, nižší, širší, delší. Zvuk bude pořád stejný, je to turbo motor, můžeš tam dát jiné laufy, mám M-performance, je to trochu lepší, ale já zase tak zvuku neproživám, pokud tedy není osmiválcový. Nicméně - co se týče emocí, bude to stejné jako předchozí M3/4 - brutálně rychlé, přemotorované, a to je vše. Řešením je AWD a ten já bych v tohle autě nechtěl.
Avatar - Machýrek
20. 3. 2019 17:13
Re: Tak šup šup
Zrovna v pondělí jsem se stavil omrknout novou 320dx, zatím jen staticky, je to zase hezká trojka, uvnitř i venku vše lahodí mému oku, co mi na F80 vadilo, tady neni, a ty dvě roury vod kamen vzadu nemaj chybu. Jinak ta M3 snad bude znít lépe, zvuk F80 byl hodně kritizovaný, proto předpokládalm, že s tim v BMW něco udělali, takže zatim si můžu leda něco myslet, proto se těším a doufám, že to směřuje dobře.
20. 3. 2019 16:42
Re: Tak šup šup
Tak proč se těšíš na novou M3/4? Bude to stejný turbomotor, který ti rozhodně nemůže poskytnout totéž, co atmosférická V8. Interiér předchozí verze ale myslím nebyl o nic lepší, než té současné, aspoň jak si to pamatuju.
Avatar - Dinar
20. 3. 2019 10:16
Tak hlavně
jestli existuje naděje pro fanoušky zvuku R6, protože je trochu trapné, když obyčejná verze 340i zní lépe než M3. Jinými slovy, bmw, dosť bolo napodobování amg soundu, bmw má mechanicky ryčet, zvuk má jít od sání, ne bublat z výfuku nebo repráků.
Jinak, jestli má auto velikosti M3 450 nebo 500 koní, je úplně jedno... ;-)
Avatar - Machýrek
19. 3. 2019 22:00
Re: Tak šup šup
V době, kdy jsem se prvně svezl v M3 F80, jsem měl 550d a M3 V8.
No a byl to pro mě šok, čekal jsem něco na steroidech, co mě vezme dech a stal se opak. Měl jsem z toho pocit, že jedu v menší 550d, asi to bylo zvukem z repráků. Ve srovnání s mou V8 jsem z toho neměl žádný pozitivní emoce. Prostě to jen jelo rychle. Levnota a šetření z toho trčely. Interiér škaredý. Nechytlo me to vůbec. Mám to hodně subjektivní.