Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW chystá svolávací akci na systém časování Vanos

Mnichovská automobilka plánuje v Číně svolávací akci, týkající se plynule proměnného časování ventilů Vanos. Rozšíří se i na další trhy?
Zpět na článek
20. 3. 2014 09:16
20. 3. 2014 10:21
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 3. 2014 13:30
20. 3. 2014 15:42
20. 3. 2014 17:33
Avatar - S8
20. 3. 2014 09:16
Made for China
Čína se diví, že si všichni myslí, že tam můžu dovážet druhou jakost, když Čína vozí ven 25. jakost a pak ze sebe dělají světové dozorce kvality......žlutá zimnice zachvátí svět, kde jsem to jen četl.... :no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Choochoo
20. 3. 2014 09:43
Re: Made for China
Cina vyvazi ven to co lidi chtej. Lidi chtej levny vyrobky a tak je dostanou. Kdyby chteli lidi kvalitni tak nebudou skoro zadara, jako vetsina jejich vyrobku. Je to jen o tom jake dostanou zadani
Avatar - KANKUNEN
20. 3. 2014 10:41
Re: Made for China
Přesně, Čína dokáže vyrábět i tak kvalitně, že v Evropě to tak neumíme.
Avatar - Dinar
20. 3. 2014 13:54
Re: Made for China
To je moc obecné prohlášení, pokud bychom se drželi alespoň u strojírenství, pak moje zkušenost říká, že není nemožné dostat z Číny velmi kvalitní výrobek (jiná věc je schopnost vývoje takového výrobku), ale dá to práci a výsledná cena je naprosto srovnatelná s evropskou, jinými slovy, v high end kvalitě nepřináší čínský výrobek žádnou výhodu.
20. 3. 2014 16:02
Re: Made for China
Přesně, stačí jen vědět, a ne plkat o čínskym braku...
20. 3. 2014 09:51
Re: Made for China
BMW vyrábí druhou jakost? :-)
Avatar - Ada je zase tady
20. 3. 2014 10:15
Re: Made for China
Pokud BMW vyrábí pro čínský trh druhou jakost, potom někteří evropští výrobci ve svých továrnách v Turecku, Rumunsku, Maroku a Francii vyrábí jen 4 a 5 jakost... ;-\
20. 3. 2014 12:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
20. 3. 2014 15:33
Re: Made for China
Jistě Gilgítku... Tvůj fundovaný názor vžy pobaví.

BTW: Už jste s paní učitelkou probírali psaní háčků? >:-[]
20. 3. 2014 16:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
20. 3. 2014 19:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 3. 2014 10:21
Re: Made for China
Vo svojom segmente ano :-) Ale uznavam, je to lepsie ako Mercedes :-!
20. 3. 2014 10:22
Re: Made for China
Mě Vanos odešel taky... špatně detekoval polohu, nevypínal řetěz, muselo se měnit uložení a vypínák (12.ooo neznačkový servis) a nakonec i řídící jednotka Vanosu, která je zvlášť - 17.ooo plus 4.ooo práce. Auto staré 6 let, odešlo to po 3.

Teďka se zase pokazila řídící jednotka v předním větráku (je tam nějaký plošný spoj za 7.ooo Kč, který je přímo v čumáku), to se naštěstí dalo vyměnit za obyčejný termostatický spínač. Připadá mi, že BMW dělá zbytečně "sofistikované motory" místo klasického 6válce tam dá 4 válec a tunu elektroniky a pak to tak dopadá...
20. 3. 2014 10:24
Vanos mi odešel po 3 letech...
Celkem 29.ooo Kč- chyba řídící jednotky - špatně se vypínal řetěz, teďka odešla řidící jednotka větráku chladiče (6 let) nová stojí 10.ooo, naštěstí tam jde dát místo ní obyčejný termostat.

Místo poctivýho 6hrnku jsou 4 a tuna elektroniky, která se kazí...
Rozbalit vlákno
19
20. 3. 2014 11:56
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
nema i 6ti hrnek vanos?
20. 3. 2014 12:13
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
Má. Možná ale poctivým myslel nějaký historický kousek. ;-)
Avatar - Hittman
20. 3. 2014 12:00
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
Proč to dělat složitě, když to jde udělat složitěji..heslo dnešních motorů a celých aut...
Avatar - Hittman
20. 3. 2014 12:02
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
Proč to dělat složitě, když to jde udělat složitěji...heslo dnešních motorů a celých aut....sice se ušetří deci paliva, opravy jsou pak ale daleko dražší..
20. 3. 2014 12:15
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
Tohle zrovna zvedá i výkon.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2014 12:25
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
výkon jde nahnat i jinak a to při zcela shodné spotřebě.

Naopak lze spotřebu snížit třeba takovým vypínáním válců, ale to bohužel BMW nestačilo okopírovat od Cadillacu dřív než Mercedes>:D
Avatar - Dinar
20. 3. 2014 13:49
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
>:D No, Cadillac je typickým etalonem spotřeby. Poslední srovnání s BMW, které si pamatuju, je ATS s dvoulitrem vs. 328i, a to byla dost bída pro Cadillac. Papírový silák měl v reálu horší dynamické parametry, ale spotřebu v testu o dva litry vyšší. [odkaz]
Avatar - Barrichello
20. 3. 2014 13:59
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
Ne, Cadillac vůbec není etalon ve spotřebě.

Cadillac měl vypínání válců jako první na světě v 70. letech, MB vtipně počkal, až budou dostupnější technologie, s kterými by to mohlo fugovat tak, jak bylo zamýšleno a zbytek obšlohnul.
A ono to pak skutečně fungovalo a nejen v Mercedesu, vid.

OHV 1,9 tuny 13,5
DOHC 1,7 tuny 13,7

stejná trasa, stejný jízdní styl, stejné podmínky

>:D >:D >:D
Avatar - Dinar
20. 3. 2014 14:20
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
A před třemi sty lety vymyslel náčelník Cadillac vypínání dvou kopyt... Koho to zajímá?! >:D

Stejně jako ty tvoje vykopávky, že žiješ v modelovém roce 2005 je tvoje věc, dal jsem odkaz na test aktuálních modelů, sám si přečti, jak "kladivo na 3er" dopadlo, dynamika ve vztahu ke spotřebě (tj. motor/převodovka) je největší průser ATS, a to stojí proti modelu, jehož motor rozhodně není z hlediska spotřeby a projevu tím nejlepším, co v Mnichově produkují, spíš naopak.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2014 14:41
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
Z uberwagen fans samozřejmě nikoho, nebot se vám to nehodí do krámu stejně jako další prvenství amerických zanček, je zajímavé, že nějakou novinku měly jako první vždy americké zančky, ostatní jen pár let vtipně počkali, okopčili to a vylepšili a pak ještě drze troubili to světa, že to měli jako první.

Tohle dělali rusové, které tady všichni nenávidí. Naprosto stejný postup - nakoupili dva packardy, buick a forda, zavřeli na na 3/4 roku v Moskvě do továrny a hle, za rok z toho byl nový ZIS. Tu něco vylešpili, tu něco přizpůsobili ruským podmínkám, základ okopčili a hotovo >:D >:D
Avatar - Barrichello
20. 3. 2014 14:47
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
Jo v modelovém roce 2005 ještě pár výrobců dělalo motory, v modelovém roce 2012-2014 už těch motorů je třetina, zbytek sou trapné ekoatrapy doplněné o turbíčka, start stop systémy, praskají tomu řetězy, nebo to váží pomalu jak obamova limuzína, protože to veze tunu baterek a ještě si tomu dovolí říkat sportovní limuzína >:D >:D

Takový modelový rok mě už u valné většiny automobilek skutečně nezajímá.
20. 3. 2014 15:40
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
Chceš tím tedy říct, že Cadillac schválně pustil ven řešení, které nefungovalo, jen aby byl první, místo toho, aby si počkal, až bude možné vyrábět funkční verzi? To je vskutku hodné obdivu. >:-[]
Avatar - Barrichello
20. 3. 2014 15:55
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
Tehdá na to nebyly tenchologie, ono to fungovalo, jen se to občas zaseklo. Takže to jelo budto furt na osm, nebo furt na 6 nebo furt na 4 (což byl pak problém) >:D
20. 3. 2014 15:39
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
Ty bys snad vypínání válců dělal bez nějaké kontroly nad ventily? Nemluvě o tom, že takové systémy můžou umožnit implementovat variaci na Millerův cyklus.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2014 15:57
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
To vypínání válců fungovalo tak, že pro 4 válce se vypnul přívod paliva....takže štáva šla jen do 4 válců pokud nebylo potřeba akcelerovat.
20. 3. 2014 16:47
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
Tohle řešení má ale citelně větší ztráty než to, které se používá dnes.
20. 3. 2014 16:06
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
Vidíš, kdybys připlatil 6 - 10 tisíc za prodlouženou záruku, měl bys po starostech.
20. 3. 2014 17:35
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
a pak vyplázl desítku za každou pravidelnou prohlídku, protože v BMW dolívají i vodu do ostřikovačů za 90 Kč (8 minut práce) plus 145 kapalina...(a to jsem jim výslovně říkal, že vše kromě oleje si měním sám) olejíček s výměnou za pětku, atd... Poctivej soukromník vyjde i s olejem a filtrama do 3000 Kč.
21. 3. 2014 11:32
Re: Vanos mi odešel po 3 letech...
Nevím kdy a kde jsi koupil BMW, ale už pěkných pár let dává BMW minimálně v ČR ke všem novým autům a autům z programu premium selection servisní balík "Inclusive", který zahrnuje servisní prohlídky zdarma a to na 5 let. Samozřejmě si můžeš dokoupit i jiné servisní balíky nad rámec "inclusive", záleží na tom jak a jak moc plánuješ auto používat.
Mimochodem - byť neplatím, tak fakturu v ruce mám a servisní prohlídka na X1 byla za 6800,- tedy ne za desítku a byla o rovných 900,- nižší, než cena za to samé u kolegova Hyundai i20 - mimochodem právě u Hyundai je prodloužená záruka podmíněna servisováním v autorizovaných servisech Hyundai (tak si teď nějak nejsem jistý, o jakém autě jsi to vlastně psal >:D ).
Avatar - dal
20. 3. 2014 13:30
Teď už vím
proč se Rapid nebude prodávat v Číně s TSi motory ale jen s 1,4 a 1,6. Nemohli by totiž dělat, že je vše v pořádku jako tady. ;-)
Rozbalit vlákno
1
20. 3. 2014 15:42
Re: Teď už vím
Ne jen v Číně, ale i v Rusku, nebo Brazílii a pravděpodobně dalších zemích. Jsou levnější.
20. 3. 2014 16:42
Už to pomalinku začíná.
Ještě chvíli než čínští soudruzi něco dokopírují a potom v rámci "ochrany domácích spotřebitelů" všechno zlé z ciziny vyženou a ti tam vše nechají tak jak to stojí a leží.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - EauRouge
20. 3. 2014 17:33
Počkejme si.
Z článku jsem se dozvěděl, že nevíme co je za problém, nevíme u jakých modelů, nevíme u kolika modelů a nevíme jestli to má spojitost s evropskou produkcí. Trochu mi to připomíná článek o hořících GT3, kde vlastně nebylo nic než spekulace. Proč si nepočkat na kompletní zprávu, tohle nemá žádnou hodnotu.
Rozbalit vlákno
0