nehodnotim motor a jine veci, pouze vzhled, toto auto je proste hnus! Uz i samotna jednicka vypada blbe a jen diky vrtulce na kapote je obdivovana, ale tohle coupe nebo co to je je proste odporne. Silna auta se casto nekupuji kvuli vzhledu ale vykonu, nicmene toto bych neprekousl. Jeste ze nejsem ten pravy cilovy zakaznik, jinak by sli v mnichove vsichni na pudu :-)
Pro mě je v tom ztvárnění taky trochu zbytečně moc "svalů", ale protože jsem s tím už jel, vzhled vůbec neřeším. A jsem moc zvědav na testy na českých int. portálech, protože jestli za tohle auto nepoletí do Mnichova stohy omluvných dopisů, tak sním svůj klobouk. :-);-)
Kouzelný na tom je právě ten duch emka, když ho nedráždíš, chová se naprosto mírumilovně a velmi user friendly, dá se s tím v tichu a pohodlí projet půl Evropy, ale poškádli ho a máš nástroj na úrovni čistokrevných hardcore sportkupátek. ;-)
135i není špatná, v compet. paketu je výborná (samosvor jde pořídit externě), ale jsou tam pořád reakce turbomotoru. Emko má teroreticky motor stejný, ale je na něm vidět velké ladičské úsilí, v M modu jsou reakce takové, že jen ty nejvypiplanější atmosféry mají o fous lepší. Moje první pochybnost, když bylo jasné, jakou motorizaci bude emko mít, byla ohledně motoru. Po zkušenostech s oběma verzemi 35i jsem byl docela skeptický, jestli je to motor pro malé emko, a byl bych raději, kdyby do něj strčili 30i, ale odpověď mého kontaktu u bmw byla, počkej a uvidíš, s dodatkem, že aby z 30i dostali výkon hrubě přes 200kW, nemají šanci dostat se do emisních limitů (jsou tam nějaké interní koeficienty pro každý model/motorizaci, které v součtu musejí dávat flotilový limit značky). On není nikdo u bmw kdo by neobrečel 3,2 z emtrojky e46, ale kvůli legislativě je prostě pasé, stejně jako cokoliv atmosferického. Navíc, není z konfekčních značek nikdo, kdo by tímto vývojem nebyl bit více než bmw, tak vypiplané atmosféry s takovým zákaznickým renomé neměl nikdo.
P.S. Ať je to jak chce, a 35i jako turbomotor je v 1er M dotažen k dokonalosti, 8 tis. otáček s tomu odpovídajícím zvukem z něj nedostaneš. To je dle mého jediný dílčí nedostatek 1er M. ;-)
K těm zabitým atmosférám. Zabily je výplody potrhlých ouřadů v Bruseli, kteří jsou, světe div se, vlastně našimi zaměstnanci. Nebylo by na čase, dát jim najevo, že nám jejich výpotky (např. emisní limity, na které celý zbytek světa kašle, nebo bionafta, která jenom zdražuje potraviny ) poněkud vadí? Omdlívat nadšením třeba nad Alfou Romeo s motorem 1.4 může opravdu jenom duševně postižený blb!
Hele, ono to není tak jednoduché. Posaď běžného člověka do BMW s atmo dvoulitrem, atmo třílitrem a poté do VW s 2.0TSI. A spousta z nich ti řekne, jak se jim s tím TSI krásně jezdilo. Včetně mě.
On to není jen tlak z Bruselu, turbomotory jsou lehké, úsporné, výkonné a uživatelsky přívětivé. Po atmosferické naftě už taky neštěkne ani vlk... a bez přispění EU. To samé se teď děje u benzínů...
Možná jsem duševně postižený blb, ale pokud se svezu třeba v Polu GTI a jede to tak jak to jede, nějak zásadně mě netrápí, že je to jen 1,4.
U 135i ano, jenže mě by jako hračka úplně stačilo 130i a tam myslím samosvor v nabídce není. Trošku nechápu přístup BMW, kdy kupé má jen 125i a 135i, zatímco 130i je vyhrazeno pro hatch... má to nějaký hlubší smysl?
byť bych ocenil aspoň o 100-150kg nižší hmotnost. Ale design 1erM postrádá přesně to, co činilo klasická BMW krásnými: vyvážený poměr plechových a zasklených partií. Viz BMW 2002, 635, 3,0CSL, M3E30, M3E46. U 1erM je přesně o ten horní prolis poměr sklo/plech zmrven ve prospěch plechu. Proto vypadá výsledek jako další SUV kupé, proporčně ještě nepovedenější, nežli příšerná X6.