ADAC: První crash test se zapnutým přednárazovým systémem absolvovalo BMW 530d
Dosud byly nárazové testy prověřující tuhost struktury vozu i účinnost zádržných systémů prováděny bez použití brzdové soustavy. Avšak v moderních automobilech, jako je například BMW řady 5 a BMW řady 7, jsou přítomny aktivní systémy varující řidiče před nebezpečně rychle se blížící překážkou, které jsou připraveny použitím brzdové soustavy snížit následky nárazu.
V budoucích nárazových testech se počítá s tím, že právě tyto aktivní bezpečnostní systémy budou taktéž testovány. S předstihem tento test provedla německá společnost DEKRA v Neumünsteru nedaleko Hamburku. Předmětem zkoušky bylo nové BMW 530d.
Přednárazový aktivní bezpečnostní systém, který se používá například v novém BMW řady 5 a spolupracuje kromě jiného se systémem adaptivního tempomatu ACC, pracuje ve dvou stupních.
Při rozpoznání nebezpečně rychle se blížící překážky před vozem automobil svého řidiče varuje rozsvícením symbolu červeného vozidla na přístrojové desce nebo na průhledovém displeji. Současně s tím se mírně zvýší tlak v brzdové soustavě, čímž se zajistí její rychlejší reakce na očekávaný začátek intenzivního brzdění.
V případě, že ohrožení přetrvává, nastupuje systém do druhé fáze. V tom okamžiku, kdy už je potřeba rychlá reakce řidiče, navíc k vizuálnímu upozornění zazní ještě akustický signál. V případě, že řidič stále nereaguje, automobil po dobu 1,2 sekundy začne mírně brzdit, což předchází očekávanému stisknutí brzdy řidičem.
Když ale automobil zjistí, že již seberychlejší reakce řidiče není schopna odvrátit náraz do překážky, automobil zahájí intenzivní krizové brzdění. To sice není schopné kolizi zabránit, avšak účinně sníží nárazovou rychlost.
Test DEKRY proběhl v rychlosti 64 km/h se 40procentním předsazením přídě vozu do deformovatelné překážky, podobně jako v případě testu Euro NCAP. BMW 530d po rozjetí na danou rychlost začalo podle výše popsaného scénáře samočinně brzdit, čímž snížilo nárazovou rychlost jen na 40 km/h. Zmenšení rychlosti nárazu samozřejmě přineslo významnou minimalizaci následků na posádku automobilu.
Předchozí nárazové testy nebraly v úvahu aktivní přednárazové bezpečnostní systémy moderních automobilů. Tento test je prvním krokem ke změně testovacích procedur.