Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové ceny BMW: Dvoulitr ve 116i za 621.400,-Kč, šestnáctistovka v 316i za 709.800,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (20)
Cesta za úspornějšími modely nebo takovými, za které se v některých zemích platí nižší daně z provozu, poslední dobou generuje nečekané paradoxy.

V nejmenším BMW řady 1 dnes nekoupíte menší motor než dvoulitrový čtyřválec. Naopak v BMW řady 3 se nedávno trochu nečekaně objevila řadová šestnáctistovka, která byla v jedničce vystřídána motorem s větším objemem. Zájemců o "levnou trojku" asi nebude tolik jako těch, kteří nakupují BMW 116i. To je totiž suverénně nejpopulárnější motorizací v rámci řady 1.

Menší model - pětidveřový hatchback 116i - zvládá stovku pod 10 sekund a jede přes 200 km/h. Pořídíte jej za 621.400,- Kč. Sériová výbava obsahuje 6 airbagů, stabilizační systém, manuálně regulovanou klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním integrované v klíči nebo rádio "BMW Business CD" s CD přehrávačem, s podporou MP3. Za metalický lak se připlácí 17 tisíc, nejlevnější 16palcová kola z lehkých slitin příjdou na 20 tisíc, tempomat na 7.280,-Kč, automaticky regulovaná klimatizace na 14.560,- Kč a zadní parkovací asistent na 11.700,- Kč.

Sedan 316i má jen nepatrně vyšší kombinovanou spotřebu, ale podobně zvládá spořit také dvoulitr v modelu 318i. Dynamika je horší než u 116i, ale rozdíl není propastný, podobně jako příplatek za přechod z nižší střední do střední třídy. Výbava 316i obsahuje vše co 116i, navíc je zde ale standardem automatická klimatizace, kožený volant nebo elektrické ovládání předních i zadních oken. Za metalický lak se připlácí 21.840,-Kč.

BMW 116i vs. 316i na českém trhu
Model116i316i
Motor2,0 l1,6 l
Převodovka6M6M
Zdvihový objem [cm3]19951599
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]90/600090/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]185/3000-4250160/4250
Max. rychlost [km/h]204210
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,910,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,9
Pohotovostní hmotnost [kg]12751350
Cena [Kč]621.400,-Kč709.800,-

Ondřej Láník
Diskuze (20)
9. 9. 2009 22:27
Re: Nechápu
:-) To s tou velikosti písmenka je super nápad, to mě nenapadlo. Já jsem vymyslel písmenko, ty jsi vymyslel velikost, někdo třetí ještě něco vylepší a můžeme jít do BMW jim navrhnout jak se to má dělat. Trumberové taky na nic kloudného v tom BMW nepříjdou sami. :-)
9. 9. 2009 16:35
Re: Nechápu
Diky za info, v tehle vodach (jeste :-) ) nebrousim takze se mi ani nechce to hledat :-)
A s tou redukci valcu mas recht, to co bylo do nedavna naprosto jasny je dneska passe, inu ekologie (spis jeji fanaticke prosazovani bez spetky zdraveho rozumu) dneska ovlivnuje skoro vsechno. Viz treba naftovej ctyrvalec v S-klasse... ;-\ 8-s
Avatar - iudex
9. 9. 2009 14:37
Re: Nechápu
Ano, terajsia 740ka má 240 kW, minulá mala 245 kW (3ka a 5ka majú "len" 225 kW verziu).
Skor som narazal na to, ze pod oznacením 40 by sa podla ocakávania mal skrývat V8, co clovek bez blizsích znalostí caká (v minulosti 740i aj 735i bol osemvalec). To uz vacsiu logiku má oznacenie 750, tam by sa dal cakat osemvalec (a i tam je) a 760, kde clovek caká prirodzene V12ku. Ale samozrejme kto si to chce kúpit, snád si zistí, co má pod kapotou ;-)
9. 9. 2009 14:17
Re: Nechápu
Jasne, je to trochu zavadejici. Na druhou stranu, ten kdo nevi co se skryva pod kapotou kdyz cte oznaceni ma alespon sanci se orientovat jaky to asi tak muze mit vykony. Precejen jde o vykon a to jestli to "dostanu" z trilitru nebo ctyrlitru je temto nenadsencum celkem jedno. A ten kdo uvazuje o koupi si to bez problemu zjisti.

K te 740i - v aktualni generaci je to sice motor vychazejici a porad velice podobnej 35i, ale je celkem podstatne prekopanej z hlediska vykonovych krivek a dalsich charakteristik, takze osobne s tim oznacenim 40i nemam problem. Nehlede na tradici, ten motor dosahuje parametru (mozna ho i prekonava, to si ale jistej nejsem) staryho 40i tak to oznaceni proste zachovali.
Avatar - iudex
9. 9. 2009 13:20
Re: Nechápu
>:D