Nové ceny BMW: Dvoulitr ve 116i za 621.400,-Kč, šestnáctistovka v 316i za 709.800,-Kč
V nejmenším BMW řady 1 dnes nekoupíte menší motor než dvoulitrový čtyřválec. Naopak v BMW řady 3 se nedávno trochu nečekaně objevila řadová šestnáctistovka, která byla v jedničce vystřídána motorem s větším objemem. Zájemců o "levnou trojku" asi nebude tolik jako těch, kteří nakupují BMW 116i. To je totiž suverénně nejpopulárnější motorizací v rámci řady 1.
Menší model - pětidveřový hatchback 116i - zvládá stovku pod 10 sekund a jede přes 200 km/h. Pořídíte jej za 621.400,- Kč. Sériová výbava obsahuje 6 airbagů, stabilizační systém, manuálně regulovanou klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním integrované v klíči nebo rádio "BMW Business CD" s CD přehrávačem, s podporou MP3. Za metalický lak se připlácí 17 tisíc, nejlevnější 16palcová kola z lehkých slitin příjdou na 20 tisíc, tempomat na 7.280,-Kč, automaticky regulovaná klimatizace na 14.560,- Kč a zadní parkovací asistent na 11.700,- Kč.
Sedan 316i má jen nepatrně vyšší kombinovanou spotřebu, ale podobně zvládá spořit také dvoulitr v modelu 318i. Dynamika je horší než u 116i, ale rozdíl není propastný, podobně jako příplatek za přechod z nižší střední do střední třídy. Výbava 316i obsahuje vše co 116i, navíc je zde ale standardem automatická klimatizace, kožený volant nebo elektrické ovládání předních i zadních oken. Za metalický lak se připlácí 21.840,-Kč.
BMW 116i vs. 316i na českém trhu | ||
Model | 116i | 316i |
Motor | 2,0 l | 1,6 l |
Převodovka | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1599 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 90/6000 | 90/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 185/3000-4250 | 160/4250 |
Max. rychlost [km/h] | 204 | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,9 | 10,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,8 | 5,9 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1275 | 1350 |
Cena [Kč] | 621.400,-Kč | 709.800,- |