Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Group má nový rekord: Milión prodaných aut od začátku roku

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Skupina BMW prodala od ledna do července 2012 přes 1 milion nových aut. Mimochodem, motocyklů včetně značky Husqvarna zákazníci odebrali 75 tisíc.

Poprvé ve své historii překonala BMW Group, která sdružuje mateřskou automobilku, Mini a Rolls-Royce, magickou milionovou hranici. Za prvních sedm měsíců dodala klientům přesně 1.036.088 aut. To znamená meziroční navýšení oproti stejnému období letopočtu 2011 o 7,6 %. V roce 2011 jich bylo 962.493. Červencový odbyt se zastavil na čísle 135.537 (+5,0 %).

Podle slov výrobce se prodeje zvýšily od ledna nejvíce v Asii, a to o celou čtvrtinu na 274.058 jednotek. Evropa zůstává stabilní, zde klesly o zanedbatelných 0,4 % na 499.749 kusů. Severní a Jižní Amerika hlásí osmiprocentní nárůst, jezdí zde 227.696 nových vozů. Nejdůležitějším trhem jsou zde logicky Spojené státy americké (185,715, +9.5 %).

V jiných zemích po celé planetě ale skupina dosáhla dvouciferného procentního skoku, například v Rusku (2,989, +16.8%), na Blízkém východě (1,598, +31.3%) a Jižní Africe (2,500, +18.9%). Čísla jsou sice ovlivněna malými počty, ale i tak se jedná o zajímavé údaje. Daleko na východě i na jihu černého kontinentu má navíc modrobílá vrtule své montážní, respektive výrobní závody. Za sedm měsíců letošního roku se prodeje samotné značky BMW zvedly o 7.7% na 860.327, u Mini pak o podobných 7,3 % na 173.960 vozů.

Ian Robertson, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing, dosavadní veskrze pozitivní hospodářské výsledky okomentoval: „BMW Group pokračovala v červenci v úspěšném kurzu a vytváření solidních zisků. Jsme si jisti, že tomu tak bude i ve druhé polovině roku. Naše nové modely byly velmi dobře přijaty, zejména luxusní BMW 6 Gran Coupé má vynikající start. Úspěchy nám zajistí určitě rovněž nedávno modernizovaná řada X1 a série 7.“

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2012 14:45
Re: to bude pád na držku
1) ano, "umělé" označování (všech vozů danné automobilky) "prémiové" je BUBOST :-)
2) ano, RR(oyce) byl je a navždy bude "mimo kategorie" :yes:
3) ne, RR(over) a RR oslovují částečně stejnou/podobnou klientelu (a jistě najdeme takové kteří mají v garáži OBA vozy
4) BMW RR prodalo "v balíku" - tipla bych si, že dnes je to možná i MRZí ;-)
5) ano, D3 (bohužel) BUDE "CHRLIT" - a není pochyb že to lidé budou kupovat - jen (třeba) polovina těch modelů/motorů bude dost NE"prémiová" :-|
6) už dnes mi je svou "výjímečností" skoro sympatičtější ten JAGuar, když se "mraky" vozů D3 rozšíří třeba na oněch 10.000.000 dalších rok co rok - tak MÉ sympatie k JAGu spíš jen "posílí" (je to stejné jako když dnes z CITROËNu C5 V6 3.0 Bi-turbo Exclusive v špičkové kůži Criollo potkám ... třeba "prémiové" audi A4 2.0 Tdi 105 kW :-)
7) příjdete o hodně Hodně (sakra) HODNĚ - i když u Lamborghini (konečně) nabízejí zadokolku ;-)
8) "zkoušela z historie vlastní značky" - kruciš NEbyl to (můj OBLÍBENÝ) Bristol? :-)
9) ad poslední odstavec - ANO (i když "100%ně" to také NE"funguje" ;-)
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2012 14:09
Re: to bude pád na držku
Já (jak víte) tahle "umělá" rozdělení také NEmusím..
..a ty (jako)"prémiové" značky dnes nabízí skoro vše od skoro supersportů přes skoro opravdu LUXUSní modely po "absolutní masovky" které si jakékoliv "lepší" označení NEzaslouží ani náhodou.. ;-)
PS: Je to stejně "hloupé" jako říkat že každý ... Ukrajinec je .... každý Čech ... atd. :-)
PPS: Nebylo by lepší při "dělení vozů" MÉNĚ "dbát" na MARKETINGová "pravidla" (prémiová/NEprémiová) a více na ta TECHNICKÁ (rozvor, závěsy kol atp.? ;-)
Avatar - HitmanPB
11. 8. 2012 01:00
Re: to bude pád na držku
ÁNO, myslím, že to je to jediné správne pomenovanie.
Vieš sú výrobky, výrobky, ktoré by chceli niekde byť a a jednoducho tam nepatria - sú výrobky, ktoré niekam jednoducho patria a finito - a RR je rečou matematikov jedno jednoznačý príklad. Nebudem tu menovať značky z iných oblastí, ktoré bez diskusií patria tam, kam patrí RR.
RR si svoj image buduje dlhodobo, spomeniem jeden veľmi starý príbeh, keď sa niekde v Afrike pokazil v 60tich rokoch RR, servis prišiel vrtuľníkom a auto opravil. Keď chcel majiteľ po návrate do Europy zaplatiť opravu, dostal z RR lakonické oznámenie - nevieme o vašej poruche - prepáčte RR sa nekazia :-)
Bál som sa o RR, lebo BMW malo kúpenú značku a VW zvyšok spoločnosti - našťastie sa dohodli a myslím, že je veľké šťastie pre automobilových fanúšikov, že VW ustúpilo - možno aj pod tlakom majiteľov RR - a prenechalo celú značku BMW. Myslím, že je RR v správnych rukách.

Ešte raz ale pripomeniem, nerád škatuľkujem - ale veľmi dobre viem, čo kde patrí - je vlastne jedno ako to nazveš - či exkluzív, prémia, lux, blablabla - stačí povedať jednoducho jedno jediné slovo - TOP ;-)

Mimochodom kedysi ešte bolo aj takéto hodnotenie - dúfam že sa už nevráti: dobré - lepšie - najlepšie - sovietske ;-)

P.S. Markov príspevok si prečítam, ale myslím, že sú tam napísané presne tie isté tézy, podľa ktorých hodnotím veci - nielen autá - aj ja - aj keď to Marko aplikoval iba na autá. Paralely na iné výrobky tam jednoznačne sú.
Avatar - white label
11. 8. 2012 00:28
Re: to bude pád na držku
Rolls je exkluzivní značka, nikoli pouze prémiová...
[odkaz]
Avatar - HitmanPB
10. 8. 2012 23:58
Re: to bude pád na držku
Premia - to je sprofanované označenie, do ktorého sa snaží natlačiť hocikto - však to Ti nemusím vysvetľovať :-) Dobre - Rolls je skrátka Over The Top - liga sama pre seba ;-)
Vieš mne to škatuľkovanie nejako nejde...