BMW Group má nový rekord: Milión prodaných aut od začátku roku
Poprvé ve své historii překonala BMW Group, která sdružuje mateřskou automobilku, Mini a Rolls-Royce, magickou milionovou hranici. Za prvních sedm měsíců dodala klientům přesně 1.036.088 aut. To znamená meziroční navýšení oproti stejnému období letopočtu 2011 o 7,6 %. V roce 2011 jich bylo 962.493. Červencový odbyt se zastavil na čísle 135.537 (+5,0 %).
Podle slov výrobce se prodeje zvýšily od ledna nejvíce v Asii, a to o celou čtvrtinu na 274.058 jednotek. Evropa zůstává stabilní, zde klesly o zanedbatelných 0,4 % na 499.749 kusů. Severní a Jižní Amerika hlásí osmiprocentní nárůst, jezdí zde 227.696 nových vozů. Nejdůležitějším trhem jsou zde logicky Spojené státy americké (185,715, +9.5 %).
V jiných zemích po celé planetě ale skupina dosáhla dvouciferného procentního skoku, například v Rusku (2,989, +16.8%), na Blízkém východě (1,598, +31.3%) a Jižní Africe (2,500, +18.9%). Čísla jsou sice ovlivněna malými počty, ale i tak se jedná o zajímavé údaje. Daleko na východě i na jihu černého kontinentu má navíc modrobílá vrtule své montážní, respektive výrobní závody. Za sedm měsíců letošního roku se prodeje samotné značky BMW zvedly o 7.7% na 860.327, u Mini pak o podobných 7,3 % na 173.960 vozů.
Ian Robertson, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing, dosavadní veskrze pozitivní hospodářské výsledky okomentoval: „BMW Group pokračovala v červenci v úspěšném kurzu a vytváření solidních zisků. Jsme si jisti, že tomu tak bude i ve druhé polovině roku. Naše nové modely byly velmi dobře přijaty, zejména luxusní BMW 6 Gran Coupé má vynikající start. Úspěchy nám zajistí určitě rovněž nedávno modernizovaná řada X1 a série 7.“