Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Group odhaluje své elektrické plány. Do roku 2025 chce mít 12 elektromobilů

David Bureš
Diskuze (35)
Dvě SUV, „čtyřdveřové kupé“ nebo hatchback od Mini, i to je součástí elektrických plánů automobilky BMW Group.

Mnichovská automobilka je prostřednictvím své divize BMW i v oblasti elektromobilů už nějaký čas aktivní, přesto po vzoru ostatních výrobců rovněž v následujících letech počítá s expanzí nabídky elektrifikovaných automobilů. BMW Group do roku 2025 chystá hned 12 čistě elektrických automobilů. Které to budou?

Automobilka zatím oznámila pět vozů, z toho čtyři ponesou znaky BMW a jedno bude pocházet z dílny Mini. Také ze zbývajících sedmi bude většina se znakem modrobílé vrtulky, výrobce však počítá s rozložením nabídky mezi segmenty podle zájmu zákazníků. I z toho důvodu si BMW už nechalo registrovat označení i1 až i9 a ix1 až ix9, aby bylo na případné další rozšíření nabídky elektromobilů po roce 2025 připraveno.

Jako první z novinek dorazí středně velké SUV iX3, na bázi X3, s nímž se počítá pro rok 2020, zatím tedy jen pro čínský trh. Někdy v té době se dočkáme také elektrického Mini. O rok později by měl dorazit také kompaktní sedan se siluetou sedanu i4, který podle všeho bude jakýmsi nástupcem dnešní dvojice 3 Gran Turismo a 4 Gran Coupé, s designem vycházejícím z konceptu BMW i Vision Dynamics. iNext pak bude SUV o velikosti X5, které má rovněž přijít v roce 2021.

„Vstupujeme do velkoobjemových segmentů, protože se domníváme, že poptávka po elektrických vozech roste, spolu s vládními podporami a rozšiřující se infrastrukturou. Strategii jsme změnili kvůli tomu, že naši zákazníci chtějí elektrifikaci napříč naší modelovou paletou,“ říká vedoucí divize BMW i Robert Irlinger.

Na rozdíl od jiných automobilky přitom BMW nepočítá s jednou platformou primárně určenou pro elektromobily. iX3 tak využije platformu X3, zatímco iNext architekturu CLAR, známou z řad 5 či 7, avšak dále upravenou, aby ukázala veškeré možnosti automobilky. „Každý další elektromobil bude buď kompatibilní s platformou CLAR nebo s ekvivalentní architekturou s pohonem předních kol,“ tvrdí Irlinger s tím, že díky tomu automobilka bude moci účinně rozhodnout o tom, jaké další modely postaví a v jakých objemech je bude vyrábět. V současné chvíli je totiž těžké rozhodovat o tom, co nabídnout v roce 2025, protože se těžce odhaduje budoucí klientský zájem.

David Bureš
Diskuze (35)
20. 12. 2018 17:01
Re: T
Pojem "chucpe" znám od Miroslava Kalouska - a říkám rázné ne! Jako volič Andreje Babiše dám přednost zlidovělému "účelovka" >:D
20. 12. 2018 10:56
Re: norove uz zacinaj brecet
A baterky, což je půl auta, budeš vozit z Číny. A to, že exportně založená Evropa nebude dovážet suroviny, je taky výhra.
19. 12. 2018 21:41
Už nevím co je horší
jestli úroveň auto.cz nebo úroveň diskutujících.. :-(
Avatar - Jerry.Gunman
19. 12. 2018 21:30
Re: T
Já nevím, ale nějak nedokážu plně důvěřovat všem těm vědcům, kteří s pravidelností hodnou věci lepší věští globální katastrofu z toho či onoho důvodu.
Většina zemské atmosféry se nachází do výšky cca 11 km nad zemským povrchem, dále pak až do výšky 100 km dosahuje řiďounké nic, které ukončuje Kármánova hranice - všeobecně uznávaná hranice mezi atmosférou a nesmírným vesmírným prostorem.

Představme si obrovitánskou kouli (nebo spíše takový nějaký bramboroidní šišoid) o průměru lehce přes 12,5 metru. 30% povrchu koule si označme hnědou barvou - a dejme tomu na 15 místech do "hnědého povrchu" koule zapíchneme špendlíček - tak do hloubky půl centimetru. Na jednom místě dokonce do hloubky + a 1/4 centimetru. A na mnoha místech ty špendlíky zarazíme do úžasné hloubky půl, tři čtvrtě nebo i celého jednoho milimetru

A na základě podrobných analýz výsledků těchto nepatrných vpichů budeme tvrdit, že VÍME VŠE o složení planety a surovinách, které se pod jejím povrchem skrývají.

Celá atmosféra se při tomto měřítku (1 mm = 1 km) smrskne na cosi malounko přes 1 cm teňounkou šlupičku obalující tu 12,5 metru velikou kouli.
A opět MY "MOUDŘÍ" lidé XXI. věku budeme tvrdit, že PŘESNĚ VÍME co a kdy a proč a jak se s atmosférou stane. Sice nedokážeme přesně předpovědět ani vývoj počasí na nejbližší měsíc, ale PŘESNĚ VÍME, že když všichni nebudeme dělat to a ono, do X let nastane taková a maková globální katastrofa.

Celá naše technická civilizace trvá dejme tomu 170 let. Nejstarší známá želva obrovská se snad dožila 255 let. Moderní věda není mezi námi ani tak dlouho, jako jedna stará želva ze Seychel - a my už si myslíme, že NAPROSTO PŘESNĚ VÍME OUPLNĚ VŠE.

No, nevím... Židi na tohle mají krásný termín "chucpe" - neboli nestoudně drzá opovážlivost - a mně to přijde poměrně přiléhavé.

Avatar - Jerry.Gunman
19. 12. 2018 19:59
Re: norove uz zacinaj brecet
Viď že ne - já si to hnedle říkal :-)