28.5. 2014 Michal Fokt

BMW: I v budoucnu pouze s osmistupňovými převodovkami

 

BMW nemá v úmyslu se účastnit honby za co největším množstvím rychlostních stupňů. Je spokojena se současnými maximálně osmi.

Není to zase tak dávno, kdy standardem v případě automatické převodovky bylo pět stupňů a to ještě zdaleka ne u všech a šest stupňů působilo jako zbytečný luxus. Dnes se automobilky předhání, která z nich bude mít více modelů s desetistupňovými automaty, v nejhorším pak s devíti a je vcelku jedno, jestli hovoříme o značkách prémiových nebo mainstreamových.

To u BMW jsou podle technického šéfa pro malá a středně velká auta Klause Fröhlicha v klidu. V Mnichově jsou údajně naprosto spokojeni se současnou nabídkou, kdy manuály mají šest stupňů, dvouspojkové převodovky sedm a automaty osm a ani v budoucnu na tom nehodlají nic měnit. Důvod?

Fröhlich v rozhovoru pro Auto Express tvrdí, že testy BMW ukázaly, že právě osm stupňů je z hlediska efektivity optimálních. Oproti šestikvaltu přináší o 7-8 % větší úsporu paliva, což je velmi dobrý výsledek, zatímco devět stupňů oproti osmi přináší "téměř nula procent" a současně přidává váhu a zvyšuje cenu. Turbomotory mají široký rozsah využitelných otáček, takže "řidiči nechtějí mít převodovku, která neustále mění svůj názor".

Současně podotýká, že sedmistupňová dvouspojková převodovka není optimum, ale kompromis. Na rozdíl od automatu v tomto případě musí být, stejně jako u manuálu, rychlostní stupně seřazeny za sebou, takže z důvodu velikosti a váhy je BMW omezeno právě tímto počtem převodů. Ovšem sportovní modely BMW mají tolik točivého momentu, že to není žádný problém. Navíc BMW nemá k dispozici měnič, který by zvládl 8000 otáček.

Fröhlich nás zároveň uklidňuje, že manuální převodovky zůstanou v nabídce značky i v budoucnu a to i přesto, že dnes tvoří pouhých 10 % prodejů. Jsou sice pomalejší, ale nabídnou více zábavy za volantem. Neutrální postoj pak zaujal k předpovědi ingolstadtské konkurence, že do deseti let se objeví tříválce i ve větších modelech. Šéf BMW na jednu stranu říká, že "mnoho majitelů BMW nezajímá, kolik válců má pod kapotou"(!?), na druhou tvrdí, že tato chvíle přijde "až na ni budou zákazníci připraveni". Současně však podotýká, že je pro BMW snazší zkombinovat tříválec s pohonem předních kol, než s pohonem zadních.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW: I v budoucnu pouze s osmistupňovými…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…