Diskuse

Vývoj baterií pokračuje dál. BMW i3 se tak opět dočkalo lepšího akumulátoru

30.9.2018

BMW postupně vylepšuje dojezd elektromobilu i3 díky novým bateriím. Další nárůst jejich kapacity přichází dva roky po poslední inovaci.

 

  • 43 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 30.09.  19:17

    Vývoj baterií jde lineárním směrem

    čím větší kapacita, tím větší váha.
    • 43 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 30.09.  19:40

      « Re: Vývoj baterií jde lineárním směrem

      Nj, o hmotnosti nebo energetické hustotě článek taktně mlčí
    • 43 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 30.09.  20:26

      « Re: Vývoj baterií jde lineárním směrem

      vaha stoupla o silenych 25kg, ze 1320kg u 94Ah verze na 1345kg u 120Ah verze, no doslova silene jak ta vaha stoupla, vyslovene pretizene auto >:D
      • 25 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 30.09.  20:49

        « Re: Re: Vývoj baterií jde lineárním směrem

        Navíc 25kg na správnym místě = těžiště :-)
        • 20 Reagovat !

          foto car

          car 30.09.  20:59

          « Re: Re: Re: Vývoj baterií jde lineárním směrem

          Ano těžiště..:-):-):-)
          • 23 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 30.09.  21:23

            « Re: Re: Re: Re: Vývoj baterií jde lineárním směrem

            Jj BMW se chlubí že nová trojka bude mít těžiště o 9 až 10 mm níž = paráda :yes: :-)
      • 20 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 01.10.  06:27

        « Re: Re: Vývoj baterií jde lineárním směrem

        Tak při předchozím navýšení kapacity ze 22 na 33 kWh stoupla hmotnost z 1195 na 1320 kg, tj o 125 kg.

        Pokud při aktuálním navýšení kapacity stoupla hmotnost jen o 25 kg, může to být z několika důvodů:
        - BMW opravdu navýšilo energetickou hustotu článků při téměř nezměněných ostatních parametrech a pak zaslouží pochvalu
        - na vyšší kapacitě se podílí povolení hlubšího cyklování, což by bylo záporem z hlediska životnosti baterie
        - navýšení hmotnosti baterie výrobce kompenzoval odlehčením jiných dílů

        Nakonec může být pravdou mix všech možností. Ostatně ani ta kapacita 42,2 kWh není asi správně, když jako využitelnou kapacitu udávají jen 37,9 kWh
        • 00 Reagovat !

          foto KANKUNEN

          KANKUNEN 01.10.  08:44

          « Re: Re: Vývoj baterií jde lineárním směrem

          Pan Procházka z HE3DA se vyjádřil, že současné vrstvy baterií jsou tak přesně udělány, že při dalším ztenčení by už docházelo k poruchám. Nečeká žádný obrat dalších 10 let. U BMW to bude hra s čísly.
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 01.10.  15:12

            « Re: Re: Re: Vývoj baterií jde lineárním směrem

            Těch 10 let = to se dá odhadnout leda křišťálovou koulí

            Viz historie = evoluce a vývoj probíhá přece nekonstantně [odkaz]
  • 52 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 30.09.  19:25

    Jo,

    kdyby to auto nevypadalo jako už částečně sešrotované, tak by se o něm dalo uvažovat.. :-!
  • 40 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 30.09.  20:00

    Opravdu náboj ?

    Domnívám se že to co je v článku mylně vydáváno za náboj je ve skutečnosti zase jen kapacita, pouze vyjádřená trochu jinak. Elektrický náboj je primárně spjat i s elektrostatickými silami což asi charakter uložení energie v akumulátoru nesplňuje.

    A docela by mě zajímaly důvody proč u kapacity aku pouze BMW používá přednostně ampérhodiny a ne kWh jak je běžné u všech ostatních výrobců. Nabízí se vysvětlení že to může sloužit k oklamání laických zákazníků díky vyšší číselné hodnotě. Ale nechce se mi tomu věřit, má BMW nějaké seriózní vysvětlení ?
    • 31 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 30.09.  21:17

      « Re: Opravdu náboj ?

      Náboj a kapacita je de facto to isté, náboj je v ampérsekundách, kapacita batérií do EV sa bežne uvádza v ampérhodinách. Takže autor článku síce použil nevhodný termín, ale v zásade to chyba nie je.
      • 30 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 30.09.  22:03

        « Re: Re: Opravdu náboj ?

        No neřekl bych že se kapacita baterií do EV uvádí běžně v ampérhodinách, dyť jsem psal že to dělá z nějakého záhadného důvodu pouze BMW u i3. Ostatní výrobci udávají kilowatthodiny, protože Ah je bez znalosti napětí celkem bezcenný údaj

        Jinak samozřejmě souhlasím že kapacita jde vyjádřit i v ampérsekundách, nicméně sám pojem náboj má trošku jiný význam. Viz třeba:

        [odkaz]
        • 33 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 30.09.  22:11

          « Re: Re: Re: Opravdu náboj ?

          Kilowatthodiny zaviedli až novinári, vpodstate s viditeľnejším nástupom EV, ako sa postupne začali dostávať do predaja. Nakoniec pre laika a pre motoristu je smerodatný skôr dojazd, ktorý nezávisí len na parametroch bateriek, takže by som do detailov ani veľmi nešiel. Každopádne pokrok tam je, bez ohľadu na to, aké názory sú tu prezentované. EV sa vyvíjajú len pomerne krátku dobu, a počas nej teda urazili solídny kus cesty.
          • 40 Reagovat !

            foto Jiri-Svarc

            Jiri_Svarc 01.10.  01:37

            « Re: Re: Re: Re: Opravdu náboj ?

            Nenapadlo vás místo konspirační teorie o novinářích, že se lidem úplně prostě při dobíjení nechtělo přepočítávat Kč/kWh na Kč/Ah?
          • 30 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 01.10.  06:33

            « Re: Re: Re: Re: Opravdu náboj ?

            Jelikož se u dojezdu dá nejvíc lhát (a skutečně se lže), zůstává kapacita mnohem serióznějším údajem pro posouzení schopností elektromobilu. A určitě kilowatthodiny nezavedli novináři, ale samotní výrobci, protože vědí že ampérhodiny neříkají v podstatě nic.
            • 10 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 01.10.  13:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu náboj ?

              Pre tých, čo tomu trochu rozumejú, tak áno. Pre laikov skôr nie.
  • 23 Reagovat !

    foto Ficus

    Ficus 30.09.  20:41

    Překotný fofr...

    No, tak to konečně překonalo mýho Golfa z r. 1994....
    Po 24 letech (swěte div se), to najede víc než opravdickejch 200km na jedno nabití.... Klobouk (poblitej) dolů...
    Na nějakej opravdu dojezd si máme počkat za mega a kus ještě jak dlouho? Zas pětadvacet let, nebo nás už přestanete s tim "jako vývojem" oblbovat????
    • 30 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 30.09.  22:08

      « Re: Překotný fofr...

      Mohu se zeptat, na co potřebuješ u druhého auta, určeného do města dojezd vyšší, než 200 kilometrů? Ja jsem měl teď i3s půjčené pět dní a po dvou posledních dnech ve městě a okolí jsem tam měl porad 85 km k dispozici (nabito do 100 procent dnes odpoledne za 42 minut).
      • 03 Reagovat !

        foto Ficus

        Ficus 01.10.  06:08

        « Re: Re: Překotný fofr...


        Nejde o vzdálenost, jde o vývoj. Kdyžtak si to přečti ještě jednou.
        A kdyby ti to neseplo, tak: Protože jezdím i dál. Praha-Tábor, Tábor- Klatovy, Tábor-Znojmo.... V Praze uplně v klidu jezdím MHD.
  • 52 Reagovat !

    foto mrazik

    mrazik 30.09.  21:16

    nechapu

    Piste si co chcete, rikejte si co chcete, stale auta na elektrinu stoji ctyrikrat tolik co srovnatelne auto na spalovaci motor a jeste k tomu prihazuje zasadni nevyhody. Kde je ten pokrok ?
    • 17 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 30.09.  21:18

      « Re: nechapu

      A nechceš za tých pár rokov trochu veľa?
      • 52 Reagovat !

        foto mrazik

        mrazik 30.09.  21:28

        « Re: Re: nechapu

        Jakych par roku ? Auta na elektrinu tu byli dokonce driv nez na spalovaci motor. Co se prosadilo vsichni vime.
        • 24 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 30.09.  22:13

          « Re: Re: Re: nechapu

          Však o tom to je, nie? Ropy bolo veľa, sypala prachy, tak prečo by sa mala vtedy presadiť elektrina? Ale elektrina vpodstate storočie spala, spaľováky sa vyvíjali odušu, lebo ich hnala konkurencia, a ty chceš, aby to EV dohnali za posledné desaťročie alebo dve? Zapni trochu mozog.
          • 33 Reagovat !

            foto Katikakus

            Katikakus 30.09.  22:26

            « Re: Re: Re: Re: nechapu

            No, mozek by konecne meli zapojit vsichni tobe podobni Musketyri...
            Placas tady neuveritelne hovadiny
          • 12 Reagovat !

            foto mrazik

            mrazik 01.10.  08:52

            « Re: Re: Re: nechapu

            Elektrina a baterie se nevyvijeli ? Podivej se na baterie v RC modelech, profesionalni naradi na baterie, tam je videt velky pokrok, jenze do aut je to trochu jina liga.
            • 12 Reagovat !

              foto traveldrive

              traveldrive 01.10.  13:17

              « Re: Re: Re: Re: nechapu

              Áno, iná liga. A ako dlho tá iná liga naplno funguje vo vývoji? :-!
      • 00 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 02.10.  18:21

        « Re: Re: nechapu

        Pár rokov? >:D >:D >:D První elekromobily jezdily už na sklonku 19. století! >:D >:D >:D
    • 14 Reagovat !

      foto Jiri-Svarc

      Jiri_Svarc 01.10.  01:50

      « Re: nechapu

      To už šly ceny spalováků tak dolů? Kde prosím seženu to nové BMW (kterýkoli model kterékoli řady) za čtvrt milionu. Já že bych se pro něj hned stavil. Tedy pokud nejste zas nějaký internetový kecal, co šíří lži, ale to vy určitě ne, že ne?
    • 00 Reagovat !

      foto MariAchi

      MariAchi 01.10.  10:29

      « Re: nechapu

      Ctyrikrat ne, je to cca 2x tolik a to jeste jak u ktereho vyrobce/modelu, napriklad u toho BMW bys za podobne dynamicke a prostorne BMW 120i s automatem dal dle ceniku lehce pres 800 tisic CZK, to zase takovy rozdil neni. A vyhody/nevyhody jsou poplatne tomu, jak auto pouzivas. Pro obchodaky to porad jeste neni a pro socky, ktere si od elektromobilu slibuji jen to jezdeni "zadarmo" je to porad financni sebevrazda.
      • 10 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 01.10.  12:17

        « Re: Re: nechapu

        Podobně dynamické ?? Obávám se že dynamikou by BMW 120i tenhle elektrovelorex setřelo jak hadr. Alespoň co se týká maximálky, kde je se svými 217 km/h úplně jinde než i3 a stejně tak i schopností dlouhodobé jízdy vysokou rychlostí
        • 00 Reagovat !

          foto MariAchi

          MariAchi 01.10.  14:30

          « Re: Re: Re: nechapu

          Mozna te to udivi, ale dynamika a maximalni rychlost jsou dva rozdilne pojmy.
          Nevim, jak casto se ty pri svych jizdach dostanes na 217 km/h, ale ja pri normalni jizde jen malokdy prekrocim stovku, a jak jsem ti psal vyse - dynamicky, tedy hlavne zrychlenim, jsou na tom obe auta dost podobne, na stovce jsou za neco malo pres 7s. Zkus si ten muj koment prelouskat jeste jednou, jestli nechapes, pozadej nekoho, kdo chape.
          • 10 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 01.10.  18:02

            « Re: Re: Re: Re: nechapu

            Na 217 se sice dostávám minimálně, ale přes stovku velice často a dost často i přes 150-160 km/h

            Nicméně pokud dáváš rovnítko mezi pojmy dynamika a zrychlení tak je lepší používat rovnou to druhé a nebude zbytečná mýlka. Protože podle mě maximálka resp. dosahování vyšších cestovních rychlostí do hodnocení dynamiky určitě patří taky. A dle tvé rady jsem požádal dva další lidi o přečtení tvého komentu a vidí to úplně stejně jako já.
  • 34 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 30.09.  21:35

    úžasný pokrok! Bravo!

    A reálně se dojezd posune o cca 30km, takže pokud není zima a v autě se nemusí topit, dojezd mírně překročí 200km... :no:
    • 22 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 30.09.  22:00

      « Re: úžasný pokrok! Bravo!

      Přitom všichni denně jezdíme o stovky kilometrů víc :-)
      • 22 Reagovat !

        foto Zetti

        Zetti 01.10.  06:49

        « Re: Re: úžasný pokrok! Bravo!

        povidej volovi o nedeli kdyz jde v sobotu na porazku
        • 10 Reagovat !

          foto MariAchi

          MariAchi 01.10.  10:20

          « Re: Re: Re: úžasný pokrok! Bravo!

          Tak to si zapamatuju >:D
      • 00 Reagovat !

        foto jiras-

        jiras_ 01.10.  06:52

        « Re: Re: úžasný pokrok! Bravo!

        Na dojizdeni do prace 55 km tam a zpet, z toho 40+40 po dalnici by to mohlo dat snad i bez schovavane za kamiony. Samozrejme jde o to, jestli nekdo vidi EV jen jako poskakovadlo do mesta, nebo aspon trochu seriozne.
        • 00 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 01.10.  09:01

          « Re: Re: Re: úžasný pokrok! Bravo!

          i3 som mal požičanú a myslím tých 180-200km to dá v pohode ak ma pamäť neklame. Mesto a okolie úplne dostačujúce, len tá cena.
        • 10 Reagovat !

          foto jhamil

          jhamil 01.10.  09:06

          « Re: Re: Re: úžasný pokrok! Bravo!

          No víte chlapci, všichni máte trochu pravdy. Pokud bych si já mohl dovolit koupit auto na elektřinu, bylo by to mé jediné auto. Na žádné druhé by už finance nezbyly.
      • 10 Reagovat !

        foto mrazik

        mrazik 01.10.  08:53

        « Re: Re: úžasný pokrok! Bravo!

        Do prace to mam 13 Km. Dava smysl utratit mega za pidiauto ?
        • 01 Reagovat !

          foto MariAchi

          MariAchi 01.10.  10:19

          « Re: Re: Re: úžasný pokrok! Bravo!

          i3 ma paradni zrychleni, celkem slusne sedi a celkove se dobre ridi. Pokud vydelas mega za mesic, tak proc si neudelat radost?
          Samozrejme, ze pokud nevydelas mega ani za deset let, tak tech 13km budes muset jezdit zavesenej na mastne tycce, ale to je uz tvoje volba ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto mrazik

            mrazik 01.10.  21:37

            « Re: Re: Re: Re: úžasný pokrok! Bravo!

            Udelat si radost elektrickym pidiautem ? To uz je na lecbu.
            Ford Focus RS ma vsechno z toho a take za mega. To uz mi dava vetsi smysl.
            • 00 Reagovat !

              foto MariAchi

              MariAchi 02.10.  12:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: úžasný pokrok! Bravo!

              Za mega lze koupit spoustu ruznych aut a jinych veci, ktere nekomu udelaji radost a jinemu vubec ne. To je to, cos chtel sdelit?
            • 00 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 02.10.  18:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: úžasný pokrok! Bravo!

              Přesně, za mega bych si určitě radost rád udělal, ale třeba Mustangem V8! :-) :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto MariAchi

        MariAchi 01.10.  10:21

        « Re: Re: úžasný pokrok! Bravo!

        Ano, vysvetluj nekomu ten princip, ze pres den jezdis, v noci nabijis a rano mas zase nachystane auto na celodenni jezdeni...
        • 00 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 02.10.  18:24

          « Re: Re: Re: úžasný pokrok! Bravo!

          A co když potřebuju jet i v noci? >:-[]
  • 01 Reagovat !

    foto Martin-Dolo

    Martin Dolo 01.10.  15:20

    BMW

    Tady je krásný příklad toho jak jdou technologie dopředu :-)
  • 00 Reagovat !

    foto honzispelikus

    honzispelikus 01.10.  20:41

    elektro

    Nafta brzo skončí tak začne éra elektromobilů, opravdu krása...
  • 00 Reagovat !

    foto megacruiser

    megacruiser 02.10.  00:44

    BMW i3 + REX

    Pro mě BMW i3 dává smysl jedině s pomocným motorgenerátorem REX. Po městě můžu jezdit na elektřinu a zároveň se mohu vydat libovolně daleko. Pouze to chce si prodlužovat aktivně dojezd zapínáním REXe do kopců a odlehčit tak bateriím. Tímto způsobem lze ujet třeba 500 km. Btw. srovnávat cenu BMW i3 s ostatními elektromobily, nebo dokonce s normálními auty nedává smysl. i3 má karoserii z karbonu. To nemá ani plno drahých sporťáků.
  • 00 Reagovat !

    foto Jeremiah-Johnson

    Jeremiah Johnson 05.10.  21:02

    Jedině dobře

    Jedině dobře, jen ať jde vývoj kupředu. Je jen otázkou času, než spalováky zmizí úplně.
  • 00 Reagovat !

    foto Adrous

    Adrouš 06.10.  18:08

    elektrifikace aut

    Až bude tolik aut v elektrice co je se spalovacimi motory, tak bude cena akceptovatelná, ale momentálně za takové auto člověk vyplácne majolant.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více genderových variantách

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více…

Novinku, která má omezit genderovou předpojatost, zařadil do svého Překladače Google. U výrazů, které je možné…

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

 

iSport.cz

Ledecká není nejlepší sportovkyní světa. V anketě BBC ji porazil golfista Molinari

Ledecká není nejlepší sportovkyní světa. V anketě…

Nejlepším sportovcem světa za rok 2018 byl podle BBC golfista Francesco Molinari. Ital, jenž letos vyhrál…

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila Procházkova paráda

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila…

Viktoria Plzeň zakončila podzim výhrou, v 19. kole porazila doma Karvinou 2:1. V sedmé minutě se prosadil Jan…

 

Reflex.cz

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se na místo činu

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se…

Psal se rok 1898. V hostinci u Valšů na rohu Betlémské a Poštovské ulice (dnes Karoliny Světlé) panovala…

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese útulností je zdraví vysoce nebezpečná

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese…

Dánské slovo hygge je do jiných jazyků těžko přeložitelné. V češtině má asi nejblíže ke slovu „útulný“. Dánové…