Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW i3: Malý elektrohatchback bude stát jako sedan řady 3

Subkompaktní elektromobil BMW i3 dostane podobnou cenovku jako slušně vybavený sedan trojkové řady. V Americe to znamená, že se bude pohybovat kolem 40.000 dolarů.
Zpět na článek
Avatar - Righ
7. 5. 2013 18:18
Původní článek
je zde - [odkaz] Jako přídavný spalovací agregát asi bude použit motor z malýho GSka. ;-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
7. 5. 2013 18:57
Re: Původní článek
Vzhledem k ceně té hračky bude lepší vzít si ten motor originál zabudovaný v mašině.
;-)
Btw ve státu Maine přišli zákonodárci s návrhem zákona, že provoz elektroauta by se měl zdanit stejně vysokými procenty jako se daní nafta nebo benzín. Znamenalo by to prudké zvýšení ceny provozu a km by vycházel dráž než u spalovacího motoru. Asi si milánkové uvědomili, že kdyby náhodou lidé přešli z ropy na elektřinu tak by měli ve státním rozpočtu sekeru jak hrom a už se připravují. Jo když ptáčka lapali, pěkně mu zpívali.
7. 5. 2013 19:07
Re: Původní článek
nevim jak to hodlaj resit v US, ale typuju ze v EU se to bude resit mytem, pak je uplne fuk na co jezdis :-)

nejaky Maine nam muze bejt vpodstate u...
jesti by mozna bylo dobre napsat jake dane maji v Maine na benzin naftu a jake na elektrinu, aby se ukazalo jak prudke zdrazeni provozu to vlastne bude ;-)
Avatar - Ham.
7. 5. 2013 19:42
Re: Původní článek
Spočítat si to můžeš u nás, u benzínu je dph 20% a palivová daň 35%, u elektřiny je dph 20% a daň z elektřiny 2,83 haléře z 1KWh tedy méně než 1%. Kdyby 1 litr paliva spálený u klasiky vyžadoval cca 4KWh na nabíjení elektroauta tak se musí KWh zdražit o cca 35%, kdyby potřeba kWH byla menší tak se musí zdražit ještě více jinak stát zkrachuje kvůli výpadku daní. Jo a spletl jsem státy, není to Maine ale New Jersey.
7. 5. 2013 20:03
Re: Původní článek
Nějaká snaha o zdanění je prakticky nevyhnutelná, ale vzhledem k tržním podílům a rychlosti obnovy vozového parku je to otázka budoucnosti. Když na to budou tlačit příliš brzy, tak si budou házet klacky pod nohy ve snaze odsunout emise z center měst (i když to vždy mohou vyřešit zákazem vjezdu). Nakonec je tu vždy možnost si elektřinu vyrábět sám. :-) Sám bych to viděl na silniční daně, registrační poplatky a mýtné.
Avatar - Ham.
7. 5. 2013 20:32
Re: Původní článek
Ano, souhlas. Jediná šance je vlastnit ropné pole nebo vodní elektrárnu. :-)
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2013 21:18
Re: Původní článek
takze treba spojit sily, - armadu CR a SR - huraa na Norsko, a ked nahodou vyhrame, mame aj plynu aj ropy >:D >:-[]
preco Norsko - lebo nieje v EU a sa mi zda ze ani v NATO...tak hadam by nam to preslo >:-[]
edit: asi z toho nic nebude - je v NATO - dokonca vraj bolo jednym zo zaklad. statov... :-!
8. 5. 2013 08:14
Re: Původní článek
do te doby nez bude alektromobil aktualni, tak bude davno vyresena nejen kapacita baterii, ale i mnohem ucinnejsi solarni clanky, ja bych se vubec nebal toho, ze si auto ve slunecnich dnech treba na pulku sve cesty ve stovkach km vystaci s tim co mu doda solarni karoserie, a tu druhou pulku solar na strese baracku, nebo u parkovaciho mista majitele :-)

tady bude fakt resenim spise mytne a ne nesmyslne zdrazeni elektriny danema vsem, tedy volicum :-) docela se totiz obavam, ze volic by pak radsi koupil vlastni zdroj energie, nez aby cpal penize en. spolecnostem a statu, ciste prakticky, platis radsi hypoteku, nebo ty same penize radsi davas na podnajmu?, a ze energie a potraviny budou v budoucnu hrat nejdulezitejsi roli vubec, takze kdo bude mit vlastni elektrinu a vlastni potraviny, tak bude zavodou :-)
Avatar - Ham.
8. 5. 2013 10:17
Re: Původní článek
Koukám, že jsi rozený optimista. Já jsem ke kapacitě baterií i výkonu soláru dost pesimistický, do roku 2020 nečekám žádnou revoluci, která by způsobila zásadní obrat.

Daně stanovují politici a to jak známo nejsou úplně nejchytřejší kousky naší populace, takže to co píši nahoře, jediná cesta je vlastnit ropné pole nebo vodní elektrárnu. :-)
8. 5. 2013 14:51
Re: Původní článek
rok 2020 taky neni nijak daleko, do te doby bude elektromobil sotva tak na promilich celkovich poctu, ja spis cekam ze to bude nejdriv tak 2030-2050, a ano jsem dost optimista, nejaky ty studie se keme v tehle oblasti dostavaj a v soucasnosti do techto 2 technologii cpou nejvetsi penize prave ropne giganty, at us kvuli patentum, tak kvuli tomu ze tusi co je mozna ceka :-)
Avatar - Ja Prvni 123
7. 5. 2013 22:24
no, to uz je lepsi...
kdyby to melo misto 125kW jen 33, ale za to dojezd 500km, tak uz by E to blizilo me predstave elektromobilu...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Mrakoplas
8. 5. 2013 14:09
Re: no, to uz je lepsi...
U elektromotoru je účinnost ± pořád stejná a na výkonu v podstatě nezáleží. Takže je celkem šumák jestli má motor 33, 125 nebo 500 kW.
8. 5. 2013 14:59
Re: no, to uz je lepsi...
Hlavně nemají převodovku a mají úplně jinou charakteristiku. S menším výkonem bys buď přišel o točivý moment ve všech rychlostech (celkově bys ho zpomalil), nebo by sis fakticky ořízl maximální rychlost (snížil bys maximální otáčky motoru).
Avatar - Mrakoplas
8. 5. 2013 18:28
Re: no, to uz je lepsi...
Samozřejmě, já to myslel čistě ve vztahu k dojezdu.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 5. 2013 11:15
Re: no, to uz je lepsi...
???
Vykon je funkci prikonu... pri stejne baterce je dozed dany jednotkovym prikonem x cas... slabci motor = vetsi dojezd.
A ano, za cenu mensi akcelerace i max rychlosti... ale o tom mluvim! Nepotrebuju max rychlost u elektromobilu = vozitka do mesta.
A zrychleni stejne vzdycky bude mit lepsi, nez odpovidajici spalovaci motr - prave proto, ze nema prevodovku a tocivej moment je dostupny od nula otacek...
:-)
Avatar - Mrakoplas
11. 5. 2013 19:32
Re: no, to uz je lepsi...
Mýlíš se.
Jestliže auto potřebuje k překonání jízdních odporů při 100km/h, řekněme 15kW, bude elektromobil při této rychlosti spotřebovávat něco lehce přes oněch 15kW. V tu chvíli bude úplně jedno jestli má maximální výkon 33 nebo 125kW. Je to dáno tím, že elektromotor má ve všech režimech přibližně stejnou účinnost, bez ohledu na jmenovité otáčky či maximální výkon.
Elektromotor s nižším maximálním výkonem může mít na spotřebu energie vliv pouze v tom ohledu, že nedovolí řidiči neekonomický styl jízdy.