Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3: První produkční verze a finální specifikace

Michal Fokt
Diskuze (5)
Frankfurtský autosalon se blíží a BMW odkrývá karty - v předstihu byla odhalena sériová verze elektromobilu i3. Tedy... téměř.

Skoro to vypadá, jako by tím největším překvapením na novém elektromobilu i3 byl jeho konečný design. I když na druhou stranu - co jiného, o technice už toho BMW prozradilo až dost, byť pochopitelně nebylo zcela jisté, zda budou všechna dosud známá data platná i pro sériovou verzi.

Nyní už máme jasno, co se techniky týče a přestože finální specifikace doprovází i několik dosud nepublikovaných oficiálních fotek, ty se týkají zejména problematiky zástavby elektropohonu do hliníkové karoserie, respektive CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastics) monokoku subkompaktu, nechybí ale ani snímky celého vozu, opatřené decentní kamufláží.

Ale pojďme k té už několikrát propírané technice.

Jen 1195 kg vážící BMW i3 s rozložením hmotnosti 50:50 pohání přes jednostupňovou převodovku 50kg elektromotor s největším výkonem 125 kW a točivým momentem 250 Nm. Vůz s ním zrychlí z klidu na 60 km/h za 3,5 s a na stovku za 7,2 s, což je hodnota, příliš se nelišící od malých hot-hatchů. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.

Lithium-iontové články s kapacitou 22kWh, vyvinuté přímo v rámci BMW Group, umožňují na jedno nabití ujet až 160 km a jsou umístěny pod podlahou. Elektrické BMW disponuje navíc dvěma úspornými režimy Eco Pro a Eco Pro+, každý z nich umožní zvýšit jízdní dosah o dalších 12 procent, byť za cenu určitých omezení, jako je například omezení maximální rychlosti na 90 km/h v módu Eco Pro+.

V nabídce bude i verze s prodlouženým dojezdem. Jeho dvouválec o objemu 0,65 l vychází z motocyklového motoru a má výkon 25 kW. Jeho chod zajišťuje dobíjení akumulátorů a benzin si bere z devítilitrové nádrže, čímž lze prodloužit jízdní dosah až na 300 km. Ta neubírá z prostoru pro posádku ani pro zavazadla, je umístěna v přední části auta. Veřejná rychlonabíječka umožní dobít baterie z 80 % už za půl hodiny, dobíjení prostřednictvím BMW i Wallbox trvá přibližně šest hodin a standardní zásuvka potřebuje osm hodin.

BMW to zatím nepotvrdilo u produkční verze, nicméně koncept i3 měří 3964 mm, je 1768 mm široký a 1555 mm vysoký. Produkční vůz zmenšil velikost kol, nyní disponuje 19" ráfky se speciálními pneumatikami 155/70. Přední kola využívají zavěšení McPherson, vzadu je pětiprvek. Komunikaci s autem zajišťuje rozhraní BMW ConnectedDrive, které lze ovládat prostřednictvím smartphonu i na dálku. Oficiální představení BMW i3 proběhne už 29. července.

Michal Fokt
Diskuze (5)
13. 7. 2013 22:35
Re: Především pohledné kompaktní MPV
Ono je to složitější. Jednak konstrukce elektromobilu umožňuje některé věci dělat jinak (netřeba se držet věcí vynucených umístěním převodovky, motoru, přenosu výkonu apod. - např. iOn má motor pod podlahou zavazadelníku) - a jednak ani Toyota ve svém prvním (a dlouho jediném) hybridu - tj. Priusu - nedávala vůbec na výběr. Až později po odladění HSD ho začala nabízet jako alternativu v dalších vozech.
Nemyslím, že BMW od tohoto auta čeká vysoké prodeje - jde o první generaci, tedy výsledkem má být image inovátora a zároveň získání reálných zkušeností s konstrukcí,výrobou a provozem.
Avatar - AUDIRS6
12. 7. 2013 12:44
Quovadis BMW ?
...treba este nieco napisat ? 8-s
12. 7. 2013 12:05
Re: Především pohledné kompaktní MPV
Jen baterie váží 230kg, ta hmotnost vozu jako celku je slušná. Ale nikde už není psáno kolik bude auto vážit s benzinovým dvouválcem v přídi. To už může bý také 1300kg včetně příslušenství k motoru.
Avatar - Choochoo
12. 7. 2013 09:25
Re: Především pohledné kompaktní MPV
Ty parametry mi ale neprijdou jako nejaky zazrak. Cekal jsem vetsi dojezd a nizsi vahu, kdyz se porad mluvilo o carbonu. Reklamu to tedy melo lepsi nez je vysledek, rekl bych ;-) Sanad jen ta cena bude jiste pecka >:-[]
12. 7. 2013 09:07
Především pohledné kompaktní MPV
Možná paradoxně fakt, že jde o elektomobil / elektromobil s generatorem může omezit úspěch toho modelu, jelikož si myslím, že by se líbil i zákazníkům, kteří o elektromobily nemají zájem. To ostatně ukáže až budoucnost. Divím se, že se BMV nepoučilo od Toyoty, která nabízí hybridy často jako alternativu ke konvenčním pohonům, což mi přijde jako rozumná varianta. Každopadně si myslím že jde o velmi pohledné kompaktní MPV :yes: