12.7. 2013 Michal Fokt

BMW i3: První produkční verze a finální specifikace

 

Frankfurtský autosalon se blíží a BMW odkrývá karty - v předstihu byla odhalena sériová verze elektromobilu i3. Tedy... téměř.

Skoro to vypadá, jako by tím největším překvapením na novém elektromobilu i3 byl jeho konečný design. I když na druhou stranu - co jiného, o technice už toho BMW prozradilo až dost, byť pochopitelně nebylo zcela jisté, zda budou všechna dosud známá data platná i pro sériovou verzi.

Nyní už máme jasno, co se techniky týče a přestože finální specifikace doprovází i několik dosud nepublikovaných oficiálních fotek, ty se týkají zejména problematiky zástavby elektropohonu do hliníkové karoserie, respektive CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastics) monokoku subkompaktu, nechybí ale ani snímky celého vozu, opatřené decentní kamufláží.

Ale pojďme k té už několikrát propírané technice.

Jen 1195 kg vážící BMW i3 s rozložením hmotnosti 50:50 pohání přes jednostupňovou převodovku 50kg elektromotor s největším výkonem 125 kW a točivým momentem 250 Nm. Vůz s ním zrychlí z klidu na 60 km/h za 3,5 s a na stovku za 7,2 s, což je hodnota, příliš se nelišící od malých hot-hatchů. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.

Lithium-iontové články s kapacitou 22kWh, vyvinuté přímo v rámci BMW Group, umožňují na jedno nabití ujet až 160 km a jsou umístěny pod podlahou. Elektrické BMW disponuje navíc dvěma úspornými režimy Eco Pro a Eco Pro+, každý z nich umožní zvýšit jízdní dosah o dalších 12 procent, byť za cenu určitých omezení, jako je například omezení maximální rychlosti na 90 km/h v módu Eco Pro+.

V nabídce bude i verze s prodlouženým dojezdem. Jeho dvouválec o objemu 0,65 l vychází z motocyklového motoru a má výkon 25 kW. Jeho chod zajišťuje dobíjení akumulátorů a benzin si bere z devítilitrové nádrže, čímž lze prodloužit jízdní dosah až na 300 km. Ta neubírá z prostoru pro posádku ani pro zavazadla, je umístěna v přední části auta. Veřejná rychlonabíječka umožní dobít baterie z 80 % už za půl hodiny, dobíjení prostřednictvím BMW i Wallbox trvá přibližně šest hodin a standardní zásuvka potřebuje osm hodin.

BMW to zatím nepotvrdilo u produkční verze, nicméně koncept i3 měří 3964 mm, je 1768 mm široký a 1555 mm vysoký. Produkční vůz zmenšil velikost kol, nyní disponuje 19" ráfky se speciálními pneumatikami 155/70. Přední kola využívají zavěšení McPherson, vzadu je pětiprvek. Komunikaci s autem zajišťuje rozhraní BMW ConnectedDrive, které lze ovládat prostřednictvím smartphonu i na dálku. Oficiální představení BMW i3 proběhne už 29. července.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




BMW i3: Svolávačka elektromobilu kvůli… Úniku paliva! BMW i3: Svolávačka elektromobilu kvůli… Úniku paliva!

Když elektromobilu uniká palivo, je to pochopitelně dost…

BMW prý umí zrecyklovat skoro celé i3. Podívejte se, jak to dělá! BMW prý umí zrecyklovat skoro celé i3. Podívejte se, jak to dělá!

U moderního auta se v průměru 80 % jeho komponentů dá…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…