12.7. 2013 Michal Fokt

BMW i3: První produkční verze a finální specifikace

 

Frankfurtský autosalon se blíží a BMW odkrývá karty - v předstihu byla odhalena sériová verze elektromobilu i3. Tedy... téměř.

Skoro to vypadá, jako by tím největším překvapením na novém elektromobilu i3 byl jeho konečný design. I když na druhou stranu - co jiného, o technice už toho BMW prozradilo až dost, byť pochopitelně nebylo zcela jisté, zda budou všechna dosud známá data platná i pro sériovou verzi.

Nyní už máme jasno, co se techniky týče a přestože finální specifikace doprovází i několik dosud nepublikovaných oficiálních fotek, ty se týkají zejména problematiky zástavby elektropohonu do hliníkové karoserie, respektive CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastics) monokoku subkompaktu, nechybí ale ani snímky celého vozu, opatřené decentní kamufláží.

Ale pojďme k té už několikrát propírané technice.

Jen 1195 kg vážící BMW i3 s rozložením hmotnosti 50:50 pohání přes jednostupňovou převodovku 50kg elektromotor s největším výkonem 125 kW a točivým momentem 250 Nm. Vůz s ním zrychlí z klidu na 60 km/h za 3,5 s a na stovku za 7,2 s, což je hodnota, příliš se nelišící od malých hot-hatchů. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.

Lithium-iontové články s kapacitou 22kWh, vyvinuté přímo v rámci BMW Group, umožňují na jedno nabití ujet až 160 km a jsou umístěny pod podlahou. Elektrické BMW disponuje navíc dvěma úspornými režimy Eco Pro a Eco Pro+, každý z nich umožní zvýšit jízdní dosah o dalších 12 procent, byť za cenu určitých omezení, jako je například omezení maximální rychlosti na 90 km/h v módu Eco Pro+.

V nabídce bude i verze s prodlouženým dojezdem. Jeho dvouválec o objemu 0,65 l vychází z motocyklového motoru a má výkon 25 kW. Jeho chod zajišťuje dobíjení akumulátorů a benzin si bere z devítilitrové nádrže, čímž lze prodloužit jízdní dosah až na 300 km. Ta neubírá z prostoru pro posádku ani pro zavazadla, je umístěna v přední části auta. Veřejná rychlonabíječka umožní dobít baterie z 80 % už za půl hodiny, dobíjení prostřednictvím BMW i Wallbox trvá přibližně šest hodin a standardní zásuvka potřebuje osm hodin.

BMW to zatím nepotvrdilo u produkční verze, nicméně koncept i3 měří 3964 mm, je 1768 mm široký a 1555 mm vysoký. Produkční vůz zmenšil velikost kol, nyní disponuje 19" ráfky se speciálními pneumatikami 155/70. Přední kola využívají zavěšení McPherson, vzadu je pětiprvek. Komunikaci s autem zajišťuje rozhraní BMW ConnectedDrive, které lze ovládat prostřednictvím smartphonu i na dálku. Oficiální představení BMW i3 proběhne už 29. července.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman

Malý div, že sociální demokracie přepřahá. Spíše je s…

Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády

Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) dnes v Průhonicích…

ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle

Královéhradecký kulturní dům Střelnice už něco pamatuje.…

 

Štítky BMW Elektromobil

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých…

 



Záchranáři budou jezdit v BMW i3. S omezeným dojezdem se netrápí Záchranáři budou jezdit v BMW i3. S omezeným dojezdem se netrápí

České zastoupení automobilky BMW znova poskytlo své vozy…

BMW i3: Co o něm možná (ne)víte. Proč jeho brzdy vydrží tak dlouho? BMW i3: Co o něm možná (ne)víte. Proč jeho brzdy vydrží tak dlouho?

Neobvyklé BMW i3 již před časem prošlo naším testem.…

 



 
Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Včera

Výroba Scirocca loni skončila. Pojďme si připomenout jeho dávného předchůdce ze sedmdesátých let.




Blesk.cz

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem strhal počítadlo

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem…

Zvěsti o připravovaném Xiaomi Mi Mix 2S vídáme na webu již několik týdnů, ovšem telefon vypadá reálněji až…

Láďovi přišel za mobil účet na pět tisíc. Víme, jak poznat předražené linky

Láďovi přišel za mobil účet na pět tisíc. Víme, jak…

Panu Láďovi je 70 let a nedávno mu přišel účet za mobilní telefon na pět tisíc korun. Jeho vnuk zjistil, že na…

 

iSport.cz

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle? Vysvětlila to a rozesmála je

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle?…

PŘÍMO Z KOREJE | Její šokující vítězství v super-G bylo staré jen několik desítek minut a Ester Ledecká, která…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

KOMPLETNÍ TELEVIZNÍ PROGRAM | Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartovaly v pátek 9. února 2018…

 

Reflex.cz

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

Sociální demokracii povede dosavadní místopředseda strany a místopředseda Poslanecké Sněmovny Jan Hamáček. V…

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení hromadných sebevražd kytovců

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení…

Vědci už dlouho hledají příčiny, proč velryby vplouvají na mělčiny, kde hromadně hynou. Jednu z nich teď možná…