Hybridem je označována hybridní pohonná soustava, v tomto případě motor z motorky není hnací jednotka, ale generátor elektrické energie pro pohonnou jednotku, tedy elektromotor. Takže redaktor má holou pravdu. ;-)
Ale kdepak, hybridní pohon je takový, který využívá více zdrojů energie. Což i3 REX využívající elektřinu z akumulátorů i benzín z nádrže samozřejmě splňuje.
Striktně vzato ano. I když by se tu podle mne dalo přimhouřit oko. Ten generátor by měl být navržený pouze pro občasné prodloužení dojezdu. Spíš pro klid mysli řidiče. Čemuž odpovídá i ta malinkatá nádrž. V Kalifornii je myslím zařazený jako BEVx, tedy s elektromobil s generátorem (a je myslím prvním takovým elektromobilem), ne jako plug-in hybrid.
Tak to si myslím naopak. Je škoda, že se soustrojí spalmot-gen zapne až když je aku téměř vybitý. Kdyby totiž spalmot běžel trvale a v dobrém režimu, měl by lepší účinnost (menší spotřebu) a aku by se ze sítě s podstatně horší účinností nemusel dobíjet - když tak jen zcela vyjímečně a jen z části kapacity aku, tedy v krátkém čase.
Zklamalo mě, že to tak není!
Podle mě by bylo správné mít možnost volby. Prostě když budeš potřebovat jet daleko, rovnou zapneš spalovák v efektivním režimu. A pro cesty kolem komína bys jezdil jen na elektriku
A pokud je i3 REX v Kalifornii zařazen mezi nějaou podskupinu elektromobilů je to zřejmě jen kvůli místním daňovým nebo dotačním preferencím. Nic to ale nemění na faktu že auto je skutečně konstruováno na dva zdroje energie
Nezkoumal jsem, jaké má CARB nároky, ale tahle omezení mohou souviset s tím, aby byla i3 brána jako elektromobil i s RExíkem. Jak jsem napsal, striktně vzato je to hybrid. Normálně by to nebylo potřeba dál pitvat. Lije se do toho benzín, tečka. Pokud takovou kategorii chtějí vytvořit, aby je mohli zvýhodnit, dá se předpokládat, že budou chtít vlastnosti, které povedou k minimalizaci podílu spalovacího motoru na pohonu. Jinak by to byl jen plug-in s nezvykle velkou baterií.
Tak ja to mám podelené tak, že elektromobil je "pure" elektro, žiaden spaľovací motor na palube (či už na pohon alebo ako generátor), teda za každých okolností nulové emisie (nebudem do toho rátať hypotetické emisie z elektrárni). Všetko ostatné je hybrid...
Nepsal jsem svůj názor. Pouze mé vzpomínky na to, co jsem četl a co mi bylo řečeno. Tedy až na to přimhouření oka, to byl můj názor.
Oba víme, že s tebou v tomhle nesouhlasím. Realita je, že je jízda na elektřinu levnější než na benzín (nemám zájem se pouštět do počítání celkové účinnosti - tedy včetně těžby, rafinace, elektráren, přepravy; cena je jednoduchá a zajímá spotřebitele přeci jen víc). A když chceš spalovat při jízdě benzín, sériový hybrid podle mne nedosáhne účinnosti paralelního. Pokud to auto tedy má jezdit i po dálnicích. U městského by se o tom dalo mluvit, tvé řešení však nijak neřeší lokální emise škodlivin, o čemž by elektromobily měly být.