Podle BMW bude laser logickým nástupcem současných diodových světlometů. Tvrzení mnichovské automobilky mají podpořit i nové informace o technice, která bude použita v modelu i8.
.. jsem tu už říkala (opravdu se mi MOC líbí - byla to doslova láska na první pohled, který se odehrál předloni ve Frankfrurtu..) a mé "nadšení" pro tento vůz se zvyšuje každou další zveřejněnou podrobností.
BEZ narážky na jeden "profláknutý" reklamní slogan: Tohle je VÝBORNÝ "náskok díky technic(k)é vyspělosti MNICHOVských" :yes::-)
NEjsem si jistá PROČ "tolik rozčílení", ale myslím že můžete "být v klidu", BMW i8 po českých silnicích 2hé a 3tí třídy URČITĚ "masově" jezdit NEbude.. ;-)
To ano - OPRAVDU je s XENONy lépe vidět! Ale NEbojte já po silnicích 2hých a 3tích tříd NEjezdím (nebo jen VELMi výjímečně ;-)
PS: A jezdím (víceméně) dle předpisů, tzn. po okreskách 100 km/h - v Rakousku a Německu (a v česku samozřejmě o pár km méně :-)
PPS: A slibuji, že jestli si koupím BMW i8, tak do česka s ním NEpřijedu ;-)
(což nedělám s "lepšími" auty ani dnes :-)
Kdyby si s nima jen jednou jel jako ridic mluvil by si jinak... obzvlast s adaptivnimi... takhle mluvi jen clovek ktery si to nezkusil. Mam auto s AFL a uz s jinejma svetlama nechci. A hlavne lepsi Xenon nez neserizeny zarovky nebo kdyz sviti jen jedno svetlo a jeste oslnuje...
Díky, že ses nám v titulku příspěvku představil, aspoň víme s kým máme tu čest.
Proč se nesvítí denními světly vzadu je celkem logické a dokonce je to i součásti vyhlášky. Rozdíl mezi tlumenými světly a denním svícením je ten, že při denním svícení svítí jen světla vpředu, nic jiného, tudíž ani palubovka ani zadní světla. A má to svůj význam, protože vzadu za dobrých světelných podmínek světla opravdu využití nemají, těžko pojedeš tak rychle abys přehlídl auto, ke kterému se zezadu blížíš, při předjíždění naopak protijedoucí auto lze přehlédnout lehce.
Kvalitní xenony a hlavně originální xenony opravdu tolik nesovětlují, problém je s HID sadami, které nemají výškovou korekci a obtěžují opravdu hodně... a dobře seřízené a kvalitní xenony oslňují méně než špatně seřízený reflektor nebo nedejbože reflektor s vylágrovanou a kymácející se otikou, často to jde vidět na náklaďácích, jak se jim jedno ze světel viklá na nerovnostech.
Rozumím implantaci diod do aut... ta spotřeba energie je opravdu menší a dostane se do úrovně, která je pro alternátor již zcela zanedbatelná. Také mají větší životnost, nezahřívají se tolik a nejsou náchylné na vibrace.
Ale smysl laseru? Úspora v řádech sotva několika watů při výkonu auto cca 100-200 kW těžko vykompenzuje konstrukční náročnost a velkou náchylnost k vibracím.... :-|
Proč myslíš? Pokud tomu dobře rozumím, tak laserové světla nebudou nijak jiná než třeba úsporná zářivka, čili jedno záření dopadající na luminiscenční (snad jsem trefil to správné slovo) světlo vytvoří už zcela "normální světlo" a to přes systém čoček, což je bude asi největší komplikace, bude svítit... Nevidím výhodu před LED technologii a náskok. :-|
Jak to můžeš tvrdit? Laser může mít smysl až narazíme na hranice LED. A ty jsme zdaleka nenalezli. Pak se teprve ukáže, jestli laser vůbec dokáže LED dotáhnout, natož překonat. Navíc jde o komplikovanější technologii, takže existuje pochybnost, jestli vůbec může mít větší účinnost než celkem jednoduché LED. S tím se pojí spolehlivost. Vývoj má jít dopředu, ale podle mě je tenhle krok ze strany BMW předčasný. LED ještě nejsou ani masově nasazené a už je chtějí nahradit něčím dražším a složitějším. Navíc mám své pochybnosti o bezpečnosti laseru jako zdroje světla. LED nebo Xenon ti zrak těžko trvale poškodí.