K čerstvým novinkám značky BMW Motorrad pro příští sezónu patří i zcela nový přírůstek do rodiny jejích řadových šestiválců v podobě modelu K 1600 Grand America.
Proc mi tohle nikdo nenabídne v autě? 1,6 R6 Otto 118kW/175Nm ve spojení s nakrátko poskládanou 6MT zamontovanou krom jiného v běžném voze nižší střední třídy. Vzal bych si to mnohem raději než všechny ty foukané 1,3-1,5 s bruselskými převody.
Na motorky se nevztahuje regulace spotřeby. A tyhle stroje nejsou zrovna levné. K1600 začíná nad půl milionem. Lze pak také očekávat vyšší náklady na servis.
ty bys chtel s autem co treba 5-10 tisic km na servis v radu 6-8 tisic? navic ten motor neni stejnej, je staveny pro "lehky" stroj, v aute ktere vazi 4-5x tolik by se trapil a ten servis by mozna potreboval o to casteji, a pak by tu byla spotreba, s 350 kilovou motorkou a rekneme 100 kilovim jezdcem mas spotrebu i pri klidne jizde okolo 6 litru, mensi az doslova smesnej katalizator a neregulovane nektere jine predpisy co u aut regulovane jsou, takze si to spocti kolik to asi tak bude kostovat na vsem kdys tohle das do auta co vazi 1,5 tuny......? motory z motorek jsou super do malejch sportacku typu Kaipan nebo Atom ktere vazi sotva dvojnasobek motorky, tam funguji skvele s trosku snizenou zivotnosti, ale v normalnim aute na denni jezdeni by to bylo servisni peklo a peklo pro penezenku za palivo a olej
kdysi jsem zvazoval stavbu Golfa 2 kam jsem chtel dat ustroji z bourane Hayabusy, clovek ktery by me to delal me to ale rozmluvil s tim, ze se pak nedoplatim na servisu, rocne klidanko 30-50 tisic jen za servis :-) nakonec jsem skoncil u stavby a renovace Taunuse GT s 6 valcovym 2.3 litrem ktery byl mnohem lepsi volbou