BMW loni klesly prodeje o 10,4 %, výhled je opatrně optimistický
Německý výrobce luxusních vozů BMW oznámil, že v loňském roce prodal globálně 1,29 milionu vozidel, což znamená meziroční pokles o 10,4 %. Na domácím trhu zaznamenala německá automobilka pokles prodeje o 9,4 % na 258 012 vozů. BMW se naopak dařilo na mnoha rozvíjejících se trzích, když v Brazílii vzrostly prodeje o 118,8 %, v Číně o 37,5 % a v Indii o 24,4 %. Vozů značky BMW se loni prodalo o 11,1 % méně (1,07 milionu), prodeje značky Mini klesly o 6,8 % na 216 538 vozů.
Letošní rok by už měl být o poznání veselejší. Marketingový šéf BMW Ian Robertson očekává, že by růst prodeje mohl v tomto roce dosáhnout až 10 %. Tento odhad se mimo jiné opírá o skutečnost, že BMW letos na trh uvede další generaci modelu řady 5 (kterou jsme představili v obsáhlém článku BMW řady 5 (F10) – Sedmičková pětka) a také nové kompaktní SUV značky Mini (více v našem článku Mini Beachcomber Concept: Mini vyráží do terénu). „Vidíme, že se trhy začínají zotavovat“, uvedl Robertson. V Německu však podle něj dojde k dalšímu poklesu trhu, protože skončily pobídky v podobě šrotovného.