Valce nebudou vubec potreba, turba bude pohanet elektrika a auto bude jezdit jen na tlakovy vzduch, ktery budou turba produkovat............jen doufam, ze uz budu tou dobou davno prdet do plechovky s moji jmenovkou pod tezkou zulovou deskou... >:D
A názvom "biturbo" bude označený motor s dvomi turbami na valec...
A nikto ešte neprišiel na kombináciu kompresora a turbodúchadla na jednom motore...
Zaujímalo by ma, kedy niekto príde so zjednodušením motora - každé vylepšenie predstavuje zložitejšiu a náročnejšiu techniku, dnešné autá voči tým spred pár desaťročí pôsobia svojou zložitosťou ako kozmické lode...
Tak, tak. Je to technika, kterou třeba využívala Lancie ve skupině B. A používají ji tuneři - třeba nejsilnější Exige na světě má twincharger - tedy kompresor a turbodmychadlo.
Jak to, že ne. Z koncernu to měl jako první už Golf V GT, 1,4ku se 170 PS. A stále je to dost rozšířený koncernový motor s poměrně širokým výkonovým spektrem. Zrovna nedávno jsem tu v diskusi vypisoval kompletní aktuální přehled jeho aplikací...
Byla radost poslouchat Ulricha Baretzkyho (vede vývoj motorů u Audi Sport) jak říká, že by chtěl u Audi ještě před tím, než odejde do důchodu, přenést vše, co se naučili na dieselech ve vytrvalostních závodech, na benzínové motory. Celkem bych rád viděl výsledek, protože ten jejich 3.7 TDI je pěkný kousek. Šli právě opačnou cestou, z dvou turbodmychadel na jedno, a pořád jsou nad 100 kW na litr.
A slysel jsi nekdy nejake video z YOU tube z dieselove Audiny le MANS ?
To je utrpeni...i ten blbej komunistickej Zetor Crystal ma sportovnejsi zvuk jak tohle. Prirovnal bych to ke zvuku dieselmotoru v ponorce z druhe svetove , ve ktere se prave potkaly ventily.
Vykon tam mozna je, ale ten rozsah otacek a kultura chodu je donebevolajici ohravnost.
Já tento motor řadím mezi špičku současných produkčních dieselů, ne-li až na samotný vrchol. :yes: V ne příliš vzdálené minulosti jezdily diesely (a ještě jezdí), které disponovaly z dvou litrů výkonem 55 koní (40 kW) třeba MB 200D. Když přišla turba, tak nám točila hlava ze sta koní z dvoulitru. Smekám před litrovým výkonem 127 koní.
Samozřejmě se vkrádají otázky ceny, případných oprav, vlastního významu takového motoru v poměru k ceně a pod. A pak jak se mu bude dařit na českou "naftu". :-|
Je to úplně nový motor nebo lépe nová specifikace, takže všechno je pokryto zárukou minimálně na dva roky. Pokud ovšem nedojde k hrubé chybě obsluhy. To jsou diskutabilní a obecně poměrně známé záležitosti jako třeba odstavení horkého motoru bez tzv. postupného dochlazení mírnějším režimem provozu před vypnutím motoru, trápení motoru požadováním plného výkonu dokud není dostatečně ohřátý, provozem motoru trvale a dlouhodobě pouze a jen na velmi krátké vzdálenosti a možná jsem i na něco zapomněl.
Po záruce (a to už bývá výrobcům i tak trošku jedno, nechci rovnou říci, že si poruchy s nákladnými opravami mlčky přejí nebo že dokonce vymýšlejí tzv. "kurvítka") je na každém majiteli jak se postaví k dodržování servisních pokynů, ke kvalitě provozních náplní (zejména olej, palivo, filtry a pod.) a ke způsobu užívání již ojetého vozu - motoru.
Jistě se dá předpokládat, že ani nejpokrokovější technika nebude trvale bezporuchová a že cena opravy nebude nijak levná. A budou-li někdy potřebné díly na vrakovištích, ani tam nebudou levné.
Je mi na blití z toho, jaké kraviny vymýšlí evropské automobilky aby zlepšily vlastnosti čmoudů se zvukem chrochtajícího prasete a přitom vesele ignorují mnohem ideálnější cestu - CNG. Vysoké oktanové číslo, přirozeně nízké emise a schopnost vytvořit ideální směs se vzduchem i se vstřikovači na technické (i cenové) úrovni kohoutků na vodu.
Hřeje mě u srdce, že tahle debilita se BMW a jim podobným už ted nevyplácí (z pohledu image kvality u zákazníků), protože poruchovost starších nepřeplňovaných jednotek s nepřímým vstřikování byla jednoznačně menší než těch dnešních biturb šmejdů. Když by to jinak nešlo, tak bych kvůli emisím v budoucnu byl ochoten akceptovat přímé vstřikování, ale přeplňování jen pomocí spolehlivějšího kompresoru.