Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M Performance: Diesel se třemi turby už známe, ale jak vypadá?

Turbodiesel přeplňovaný třemi turbodmychadly zatím použijí čtyři modely BMW, ve všech bude motor naladěn na 280 kW.
Zpět na článek
25. 3. 2012 14:14
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2012 09:24
chcelo by to 4 turba
nech mame parny pocet >:D :yes:
Rozbalit vlákno
10
24. 3. 2012 09:44
Re: chcelo by to 4 turba
Zdá se, že není daleko doba, kdy budou mít motory více turbodmychadel než válců >:D :yes:
Avatar - S8
24. 3. 2012 09:49
Re: chcelo by to 4 turba
Valce nebudou vubec potreba, turba bude pohanet elektrika a auto bude jezdit jen na tlakovy vzduch, ktery budou turba produkovat............jen doufam, ze uz budu tou dobou davno prdet do plechovky s moji jmenovkou pod tezkou zulovou deskou... >:D
Avatar - white label
24. 3. 2012 12:35
Re: chcelo by to 4 turba
Víc asi ne, ale jedno turbo na jeden každý válec by jakous takous logiku možná mělo... >:-[]
24. 3. 2012 14:35
Re: chcelo by to 4 turba
A názvom "biturbo" bude označený motor s dvomi turbami na valec...
A nikto ešte neprišiel na kombináciu kompresora a turbodúchadla na jednom motore...
Zaujímalo by ma, kedy niekto príde so zjednodušením motora - každé vylepšenie predstavuje zložitejšiu a náročnejšiu techniku, dnešné autá voči tým spred pár desaťročí pôsobia svojou zložitosťou ako kozmické lode...
24. 3. 2012 14:42
Re: chcelo by to 4 turba
Tuším nejsilnější 1.4 TSI je kompresor + turbo.
24. 3. 2012 15:27
Re: chcelo by to 4 turba
Tak, tak. Je to technika, kterou třeba využívala Lancie ve skupině B. A používají ji tuneři - třeba nejsilnější Exige na světě má twincharger - tedy kompresor a turbodmychadlo.
Avatar - white label
24. 3. 2012 16:07
Re: chcelo by to 4 turba
Tušíš správně... a nejen ty nejsilnější verze 1.4 TSI. Aktuálně nejrozšířenejší verze twinchargeru je 118kW, ale jsou i slabší/silnější...
Avatar - white label
24. 3. 2012 16:04
Re: chcelo by to 4 turba
Jak to, že ne. Z koncernu to měl jako první už Golf V GT, 1,4ku se 170 PS. A stále je to dost rozšířený koncernový motor s poměrně širokým výkonovým spektrem. Zrovna nedávno jsem tu v diskusi vypisoval kompletní aktuální přehled jeho aplikací...
24. 3. 2012 20:06
Re: chcelo by to 4 turba
Byla radost poslouchat Ulricha Baretzkyho (vede vývoj motorů u Audi Sport) jak říká, že by chtěl u Audi ještě před tím, než odejde do důchodu, přenést vše, co se naučili na dieselech ve vytrvalostních závodech, na benzínové motory. Celkem bych rád viděl výsledek, protože ten jejich 3.7 TDI je pěkný kousek. Šli právě opačnou cestou, z dvou turbodmychadel na jedno, a pořád jsou nad 100 kW na litr.
26. 3. 2012 14:37
Re: chcelo by to 4 turba
A slysel jsi nekdy nejake video z YOU tube z dieselove Audiny le MANS ?
To je utrpeni...i ten blbej komunistickej Zetor Crystal ma sportovnejsi zvuk jak tohle. Prirovnal bych to ke zvuku dieselmotoru v ponorce z druhe svetove , ve ktere se prave potkaly ventily.
Vykon tam mozna je, ale ten rozsah otacek a kultura chodu je donebevolajici ohravnost.
24. 3. 2012 12:20
Současný vrchol
Já tento motor řadím mezi špičku současných produkčních dieselů, ne-li až na samotný vrchol. :yes: V ne příliš vzdálené minulosti jezdily diesely (a ještě jezdí), které disponovaly z dvou litrů výkonem 55 koní (40 kW) třeba MB 200D. Když přišla turba, tak nám točila hlava ze sta koní z dvoulitru. Smekám před litrovým výkonem 127 koní.

Samozřejmě se vkrádají otázky ceny, případných oprav, vlastního významu takového motoru v poměru k ceně a pod. A pak jak se mu bude dařit na českou "naftu". :-|
Rozbalit vlákno
4
24. 3. 2012 13:12
Re: Současný vrchol
Tak tak.Souhlasím,tohle je opravdový technický majstrštyk :yes:
24. 3. 2012 14:16
Re: Současný vrchol
Parádní parametry, ale nesmí se to posr...Reálně 3x větší šance poruchy turba.
24. 3. 2012 14:53
Otázkou ostáva spoľahlivosť ...
Nepochybujem, že motor bude technickou špičkou, ale čím je väčší počet dielov - hlavne vysokootáčkových, tým je väčšia šanca, že sa niečo pokazí ...
Rozbalit vlákno
1
24. 3. 2012 20:44
Re: Otázkou ostáva spoľahlivosť ...
Ano.

Je to úplně nový motor nebo lépe nová specifikace, takže všechno je pokryto zárukou minimálně na dva roky. Pokud ovšem nedojde k hrubé chybě obsluhy. To jsou diskutabilní a obecně poměrně známé záležitosti jako třeba odstavení horkého motoru bez tzv. postupného dochlazení mírnějším režimem provozu před vypnutím motoru, trápení motoru požadováním plného výkonu dokud není dostatečně ohřátý, provozem motoru trvale a dlouhodobě pouze a jen na velmi krátké vzdálenosti a možná jsem i na něco zapomněl.

Po záruce (a to už bývá výrobcům i tak trošku jedno, nechci rovnou říci, že si poruchy s nákladnými opravami mlčky přejí nebo že dokonce vymýšlejí tzv. "kurvítka") je na každém majiteli jak se postaví k dodržování servisních pokynů, ke kvalitě provozních náplní (zejména olej, palivo, filtry a pod.) a ke způsobu užívání již ojetého vozu - motoru.

Jistě se dá předpokládat, že ani nejpokrokovější technika nebude trvale bezporuchová a že cena opravy nebude nijak levná. A budou-li někdy potřebné díly na vrakovištích, ani tam nebudou levné.
25. 3. 2012 10:32
Už se těším...
... na 50-ti kubíkové jednoválce z babety s deseti turbodmychadly. Zřejmě logický směr vývoje ;-)
Rozbalit vlákno
0
25. 3. 2012 14:14
zvracel bych...
Je mi na blití z toho, jaké kraviny vymýšlí evropské automobilky aby zlepšily vlastnosti čmoudů se zvukem chrochtajícího prasete a přitom vesele ignorují mnohem ideálnější cestu - CNG. Vysoké oktanové číslo, přirozeně nízké emise a schopnost vytvořit ideální směs se vzduchem i se vstřikovači na technické (i cenové) úrovni kohoutků na vodu.

Hřeje mě u srdce, že tahle debilita se BMW a jim podobným už ted nevyplácí (z pohledu image kvality u zákazníků), protože poruchovost starších nepřeplňovaných jednotek s nepřímým vstřikování byla jednoznačně menší než těch dnešních biturb šmejdů. Když by to jinak nešlo, tak bych kvůli emisím v budoucnu byl ochoten akceptovat přímé vstřikování, ale přeplňování jen pomocí spolehlivějšího kompresoru.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
25. 3. 2012 17:25
Re: zvracel bych...
Budoucnost se jmenuje diesel s palivem CNG.
25. 3. 2012 15:34
hlavně bacha na řetěz, kluci! nebo na řemen?
;-) ;-)
Rozbalit vlákno
0
25. 3. 2012 15:35
hlavně bacha na řetěz, kluci!
nebo na řemen? >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
26. 3. 2012 14:43
VYCHUTNEJTE SI TEN ZVUK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0