Zástupce automobilky BMW připouští, že se můžeme dočkat modelů jako jsou M3, M4 a M5 s hybridním pohonem. Cílem je především další zlepšení dynamických schopností.
No už přechod od 8 válce k šestiválci biturbo se moc nepovedl. Takže proč ten motor neudělat ještě složitější. Já mysoím, že nejlepší by byl tříválec... 8-s:no: No ještě, že pozici řidičského auta přejímá Jaguar.
Jo, na ty dva komiky je zbytečné reagovat. Info o hybridech v M je zatím takové, že M3/M4 dostane šestiválec (bez turba) s elektromotorem, žádný plug-in, čistě výkon a rekuperace, stejný princip jako u aktuálních hypersportů. Výkon kolem 500 koní, celková váha na hranici 1,5 t. ;-)
Pokud to tak bude, odhaduji výkon R6 na 330 koní (objem 3l, nečekám, že by převrtávali či vyvíjeli nový motor, na to je BMW dnes skrblík, 360k mělo M3 CSL z 3,25l) a elektromotorů se bawoři nebojí, takže může být 150k. V součtu tedy 480 koní, asi výkon nepustí přes 500, aby měli časem kam jít výš.
Proč by se současný šestiválec nepovedl? Konkurenci od AMG smázl levou zadní a to tu jde až v první řadě.
[odkaz]
Přechod k hybridům není nápad BMW, je to prostě nutnost vynucená regulací emisí a tyto marketingové řeči v článku jsou pouze mlha vypouštěná okolo. O výkonech, rychlosti či spolehlivosti to samozřejmě není ani omylem. Ale protože všichni budou do nějaké podoby hybridu regulací emisí natlačeni, tak jde jenom o to, jak se jim to povede odladit, protože konkurence díky stejným pravidlům půjde stejným směrem.
Bude zajímavé vidět, jak se doopravdy vypořádají s emisními požadavky. Původně se k vůli nim právě přecházelo na turba nebo hybridy s bateriemi. Teď to bude bez turba jen s el. motorem a bateriemi, i když se někde v článku mluví o kontrole váhy vozu? Jsem rád, že se technický viceprezident automobilky jmenuje Hacker a ví co dělá... ;-)
Špatná zpráva, která jde ruku v ruce s hybridizací je ta, že Mka budou už asi jen v automatu, hybridní manuál sice jde vyrobit (viz. CR-Z), ale neočekávám jej. ;-\
Žádná nutnost to není. Ne u vozu, který se prodává kusově. To jen zelení rarášci chtějí, abychom si to mysleli. Objem nenahradíš. Kdyby tam dali pořádný atmosférický motor nebo max s kompresorem, udělali by lépe. Místo toho bude výsledkem přetechnizovaný složitý paskvil...ale co i u současné verze zákazníci už skousli umělé v interiéru zvuky napodobující pořádný motor.
......zákazníci už skousli umělé v interiéru zvuky napodobující pořádný motor.
Su rád, že už na tomto světě pomalu končím a nebudu se muset otravovat s nějakými umělými zvuky v autě a virtuálním sexem aktivovaným elektronickým čipem... >:D
hele nebylo tady nahodou celkem nedavno neco o tom ze BMW M nikdy nebude mit hybrid ani EV techniku? ze BMW i8 neikduy nebude jako M model a ze to zdelil svetu nejkdo z vedeni divize M, a jak se tam nekteri rozcilovaly kdys jsem napsal neco jako "nikdy nerikej nikdy" >:D a voala >:D
dobre, ja jsem na svem akciovem uctu v plusu cca 16%, a jak ty?
nehlasal jsem to pred mesici, ale pred temer 3 rokama ;-) a ted hlasam ze nejlepsi bude nakoupit akcie tesne predtim nez ukazou svetu model 3, cos nastane ted v breznu a nasledne prodat ty akcie par tydnu po tom predstaveni, kdy bych cekal ze zase zacnou pomalu klesat, ostatne neni to nic jineho nez co doporuci kdejaky makler co sleduje vykivy akcii dane firmy a vi kdy klesaj a kdy stoupaj
jen cast, cca polovinu jsem pustil pri cene kdy byli okolo $260, ja to nejedu nejak ve velkem, kdys byla ta moznost si zacit obchodovat s akciema i mimo Ceskou burzu, tak jsem to tenkrat jeste prez CSOB zkusil se 100k v korunach, a po tech dnes 9 letech mam rocni prumernou bilanci +16% s tim ze u nekterych titulu mam stale cca 50% puvodne kupovaneho baliku, treba CEZ urcite poustet nebudu, ty si drzej tu svou bilnaci dobre a jsou vyrovnane
:yes: pěkný, u mě největší terno udělala právě Tesla a Apple (ktreý bohužel teď spadl, ale tak to je jen otázkou času, kdy zas bude nahoře. I tak jsem v +. Mrzí mě třeba GoPro, na to jsem přišel o pár dní později, taky dobře letělo nahoru... a teď letí dolů >:D
Hele, ono je nejlepší je třeba včas prodat, přece jen nejsme charita a já je třeba nakupoval za účelem zisku i když (a to se příznám) se mi těžko dávali pryč. Ale cca 60%+ mi zase schladí emoce. Co na to říct, děkuji Teslo, vydělala jsi mi na byt >:D a hned jak bude vhodná chvíle, koupím si jich pár zas. :-!
Ano, hrdě to prohlašovali, tedy že M a I koncepce se nikdy nepotkají. Říkali to v roce 2013 s uvedením i8, čirý marketing, dnes je zřejmé, že i8 ukazuje cestu pro sportovní auta příštích dekád, plus zmíněné hypersporty, které mezitím přišly, dnes už info pro fanoušky M, že by mohli mít v autě elektromotor zní jinak (určitě akceptovatelněji) než před třemi lety. Budou nejspíš dvě cesty pro sport verze konfekčních aut, spal. motor buď s elektroturbem nebo elektromotorem.
Jen elektro turbo jako cestu nevidim. Ne cestu pruchodnou z pohledu spotreby. BMW se muze hrat na to ze udelaji M3 s elektromotorem, nepridaji ani deko navic a bude to jinak jeste lepsi stroj nez aktualni M3 a o spotrebu jim nejde. Ja jim to treba i sezeru, ale kdyz nic jineho tak pak ta normovana spotreba (hodne bych se divil kdyby cely system nebyl navrzen minimalne i s prihlednutim k ni) jim kdyz nic jineho rozvaze ruce. Tim vic to bude platit pro M5. A rozvaze je tak jak je jen elektrikou hnany kompresor, ale jinak na rozpohybovani auta samotneho neustale spotrebovavajici jen a jen benzin, nikdy rozvazat nemuze.
Z pohledu petrolheada muzou byt obe reseni stejne uspesne, z duvodu boje s emisnima pokutama, ale sazim vyrazne vic na spojeni spal. motor + elektromotor.
Nic neobvyklého. Podobná vymezení nelze brát jinak než jako marketingové manévry a pravděpodobně v té době už pracují na opaku toho, co hlásají. Předpokládají, že si na to za dva roky skoro nikdo nevzpomene.
k zadnemu prulomu pri vyrobe akumulatoru dosud nedoslo, takze se na hmotnost sice zamerit muzou, ale vysledkem bude jedine jejich zamereni...
oznacit neco, co je daleko komplikovanejsi nez original (aniz by to postradalo cokoli z originalu) za spolehlivejsi, muze jen komik.
Jsou to marketingové kecy. Baterie jsou už řadu let na stagnující úrovni, co z nich za stávajících technologií můžeme dostat. A to mi potvrdili i fyzici.
Tak já bych řekl, že o papírovou spotřebu jde až na prvním místě. :-) Stačí kouknout, jaká fantastická čísla o spotřebě snese papír např. u Porsche 918. Ale tak pokud to nebude znamenat vyšší hmotnost, ale naopak vyšší výkon a překonání nedostatků turb a současně to bude vykazovat úžasnou papírovou spotřebu, tak pro nás pro řidiče by to měla být win-win situace. :-) Vlk, tj. Brusel, se na papíře na růžovo natřených a zcela nereálných čísel o emisích CO2 nažere a koza (tj. řidiči, kteří dostanou možná i atmosféru s kombinovaným výkonem, který by atmosféra při plnění emisních norem nedala) zůstane celá. :-):yes:
Takže můj skromný názor:
1. O spotřebu určitě půjde a né že né. Vlastně nepůjde primárně o spotřebu (tu zákazník těchto aut opravdu neřeší), ale o emise. Divize M prodá v Evropě již tolik aut, že se to na celkových emisích již dost projeví a ani BMW nechce tolik platit. Paradoxně si například Lexus může dovolit prodávat v Evropě osmiválec právě proto, že jich prodá málo a jeho "hybridní" emise to nemůže ovlivnit.
2. Hmotnost baterií tam určitě nějaká bude, ale nemusí to být zásadní problém. Předpokládám jejich uložení "hodně dole", takže to bude mít kladný vliv na těžiště. toho bych se nebál.
3. Pobavila mě formulace "ještě spolehlivější". Jak by to vyznělo, kdyby řekl jenom "spolehlivější" :-) .... Nicméně elektromotor určitě nebude dělat problém (třeba Prius patří mezi naprosté "držáky" ). Rozhodně né takové problémy, jako x turb nalepených na čtyřválci. V tomto případě určitě radši atmo šestiválec + baterky.
Hmotnost je u sportovniho auta tim vubec nejdulezitejsim parametrem a nejake umisteni "hodne dole" nic neresi. Uz ted je problem M modelu od BMW, ze jsou o hodne tezsi nez v minulosti, pridani dalsich 200 kg to cele jenom dale zazdi.
Jen pro srovnani prvni M3 E30 mela pohotovostni 1165 kg a dodnes na ni majitele vzpominaji jako na nejzabavnejsi ze vsech M3. E36 mela uz 1460 kg, E46 1549 kg, E90 silenych 1655 kg a nasledne a alespon mirne zlepseni F80 s jejimi 1595 kg. I kdyz dojde k dalsi optimalizaci hmotnosti, tak tech cca 200 kg navic bude znamenat auto jeste tezsi nez mastodont M3 E90
Souhlas s tou dulezitosti hmotnosti, a prave proto je BMW M3/M4 znovu vyrazne nejlehci z aut ve sve tride. A kdyz uz se resi hmotnost, rvne by bylo vhodne uvadet vsechny hmotnosti dle DIN nebo dle EU. Aktualni M4 (holatko, manual) ma dle DIN 1497kg, tohle cislo je dobre srovnavat se starsimi auty neb jestli se nepletu tak starsi auta byla udavana jen v DIN jeste bez 75kg ridice a zavazadel. Toto plati minimalne o e30, a nejspis i o e36.
Dale s +200kg proti aktualnimu 1,5t stavu v holatku (1,6t s vybavou) se snad nepocita. Resp. v clanku se prave pise, ze ukolem bude hmotnosti nerust (nakolik je to vazne zadani a nakolik jen libive reci ukaze az cas). Co hraje BMW do karet je odstraneni turb a balastu kolem (chlazeni atd.), cim klesne hmotnost motoru samotneho + predpoklad ze pristi M3 uz bude stavena jako dnesni 7er s carbon core, coz muzou byt dalsi desitky kg k dobru, plus potreba lehce mensich brzd, ktere castecne zastoupi rekuperace, jsou dalsi usetrene kg atd. atd. atd.
Otazkou nakonec bude jen co jeste BMW hmotnostne prijde unosne a co se bude rentovat, to si ale musi srovnat hlavne lidi ve vedeni. Potencial na to nepribrat tam ale je kdyz se bude chtit (a bude se to rentovat). ;-)
Našich obligátních 75 kg myslím pochází z příslušné DIN normy (myslím že je to DIN 70020). Celkově by měla evropská norma vycházet z té německé. Jen taková kuriozita.
Nesmíš porovnávat neporovnatelné. XE začíná od 1450 kg....a s tím velmi charakterním motorem s kompresorem to bude asi hodně zajímavé. Četl jsme řadu testů, jízdně je na tom lépe než BMW. Rozložení 50:50 a nízká váha, plynulejší přísun výkonu
Nesmis porovnavat neporovnatelne a sam to delas. Bavime se o M3/4 a ty tu k nim stavis zakladni XE se ctyrhrnkem, o ktery BY sis jinak neoprel ani ukrajinu, ty komediante >:D
S porovnavanim jsi zacal ty, ja ti hodil hmotnost 6 valcove verze jaguaru XE, ktera je o 60kg tezsi nez sestivalcova BMW M4. Chystana verze XE R ma mit jeste o dva preplnovane valce vic nez XE S. Kdyz si vemu priklad z F type kde ty motory uz jsou tak F type s V8 vazi o 50kg vic nez F type s V6 coz zavdava predpokladu ze XE R bude treba o 50kg tezsi nez aktualni XE S, coz v souctu da uz 100kg nad hodnotou vlastni baworakum. A proto se znovu ptam, podle tebe bude XE s V8 lehci / stejne tezka jako M3 a na cem ten predpoklad stavis?
Anebo, a to je jeste vetsi perla, srovnavas M3 s 1450kg zakladniho jaguaru XE s 4 valcem? :-O
Takze znovu a snad naposled, tohle jsou nejlehci aktualni konfigurace toho ktereho auta (ze mi nekdo vnuti automat nebo 4x4 me nezajima, ja o to treba nestojim, takze to ona neschopnost nabidnout i tak puristicky zaklad jako BMW jde na vrub vyrobce), v zakladnich vybavach. Realne bude vybavena M4 o dost tezsi, ale protoze ani vybava do takoveho C63 AMG se nedela z helia to "tezknuti" tak bude jev velice podobny napric auty a muzeme ho zanedbat:
Jaguar XE R s V8 = nevime (XE S s V6 vazi 1560kg, podle jaguar.de dokonce 1590kg)
BMW M4 = 1497
BMW M4 GTS = 1510kg
BMW M3 = 1520kg
Audi RS5 (zatim stale aktualni gen) = 1715kg
MB C63 AMG = 1720kg
Lexus RC F = 1690kg
a specielne pro tebe:
Mustang 5.0 V8 = 1720kg
Takze tady je BMW vyrazne lehci nez konkurence, teda, kdyz se clovek oprosti od tveho detinskeho srovnavani hrusek a jablek.
S tou hmotností u sportovního auta naprosto souhlasím. M3 ale už nikdy 1165kg vážit nebude, buď realista. Umístění těch baterek má ale naprosto zásadní vliv na chování a řeší hodně. Zkus je dát na střechu a uvidíš ten rozdíl :-)
No to zucela určitě. Jenže tady se bavíme o tom, že tam asi budou dávat baterky :-( ... Já osobně taky preferuji pořádnou atmosféru. Začátkem dubna si vyzvedávám atmo osmiválec a mustang to není :-)
Cpát do BMW M elektromotor a baterky, to může napadnout jen choré mozky! >:D8-s:'-(:no: Je to jen další ukázka debilnosti současné eko-teroristické doby! 8-s:no:
benzin plus elekromotor skor ci neskor podlahne takmer kazdy ( bez ohladu na vykon ci triedu aut ) .... v lexuse to ma svoje caro... paci sa mi ze bmw pozera dopredu .... a moc neplace .... ale naopak kona a rozmysla... a realne analyzuje ako to uz dnes funguje...