Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M: Sportovní divize vyměnila šéfa, M7 se nechystá

Nový šéf divize BMW M Kay Segler potvrdil, že sportovní verze vlajkové lodi BMW, která by nesla označení M7, není na pořadu dne. Zákazníci se musí spokojit s některým z dosavadních motorů a možností objednat M paket.
Zpět na článek
15. 7. 2009 09:16
15. 7. 2009 11:36
15. 7. 2009 11:51
15. 7. 2009 11:49
15. 7. 2009 11:55
15. 7. 2009 12:25
15. 7. 2009 12:28
15. 7. 2009 13:15
17. 7. 2009 13:52
17. 7. 2009 13:00
15. 7. 2009 18:13
neregistrovaný "Donovan"
15. 7. 2009 19:08
16. 7. 2009 19:12
neregistrovaný "chytrej"
15. 7. 2009 09:16
tak dál
Tak hodně štěstí pane Seglere a doufám že dostanete možnost se zase "trochu vrátit" a "zhovadělosti" typu X5M a X6M už byli dostatečným "ústupkem" marketingu.
Nedávno jsem se zamýšlel nad porovnáním sportovních (resp. sportovně zaměřených) rivalů a to Audi a BMW.
V modelech, které by měli definovat a profilovat onu "sportovost" značky Audi proti BMW docela zabojovalo a to asi nejvíce s R8 a novou S4, která díky aktivnímu diferenciálu naprosto mění zažité předsudky o "nezábavném" chování "rychlích" Audi. Proti tomu BMW a divize M vypustili monstr-mastodonty.
Na první pohled mě ta rekapitulace trochu zarazila a i trochu zamrzela vůči BMW. Ale...... zkusil jsem i jiný pohled.
S4 se vlastně "pocitem a zábavností" dostala "konečně" k M3 a sám jsem zvědav "kam" Audi "postaví" RS4. Nepochopitelné je pro mne nepoužití "chytrého" difu u TT RS, které si pořád dle prvních testů zachovává "charakteristickou tupost" Audi. Stejně tak "nevyužití" této techniky u RS3 u kterého jsem tajně doufal ve výraznější se přiblížení k japonské "svaté" dvojici. RS6, jasně, terminátor ve smokingu, ale na pivko a za zábavou by ste si s nim taky nevyrazili. V podstatě pro "sportovní definici značky" stejný nesmysl jako X5M a ....
Takže BMW, byť "pouze" s jediným modelem, nabízí ten "správný" BMW model. Ano, není tak "hravé" jako E46, ale auta se prostě vyvíjejí (pro porovnání EVO IX a X - ten samí posun).
U Audi se objevuje "náznak" posunu, který ale není "plně" využit, takže v podstatě zůstavá jediné eso v halách Audi a tím je R8.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - S8
15. 7. 2009 11:36
Re: tak dál
Pěkný příspěvek, se kterým (ač jako zarputilý AUDInář nerad) musím souhlasit. Jen kdyby to šlo příště bez té spousty hrubek...
15. 7. 2009 11:51
Re: tak dál
Díky a pardon, mateřština bohužel po gramatické stránce nepatří mezi mé přednosti...
Avatar - Ricardo
15. 7. 2009 11:49
Re: tak dál
Tak smysl aktivního zadního diferenciálu u TT RS a RS3 mně trochu uniká, když v těchto autech se zadní náprava výrazněji zapojuje do pohonu jen krátkodobě...
Ale jinak souhlasím, Audi je v mnoha ohledech napřed nebo aspoň na úrovni BMW, mají ten aktivní diff, zatímco BMW například do normální trojky (ani s šestiválcem) nedodává ani obyčejný samosvor!
15. 7. 2009 11:55
Re: tak dál
Právě u "vrcholných" modelů bych čekal (o to víc u automobilky, která je z velké části spojována s pohonem 4 kol) propracovanější systém a samozřejmě, že použití aktivního diffu by muselo být spojeno s trvalým 4x4. A v tom případě by i mělo velký smysl právě za účelem posunutí vlastností vrcholných verzí. V tomto ohledu vidím S4 stejně přelomovou jako R8.
Avatar - Ricardo
15. 7. 2009 12:25
Re: tak dál
Překopat A3 nebo TT na permanentní quattro je v dnešní době nesmysl. V dobách Group B by to dost dobře možnéo bylo, dneska na to můžeme zapomenout...
Ovšem ano, na S4 BMW nemá moc adekvátní odpověď a auto typu R8 nemá vůbec. Myslím, že se zatím v Mnichově ani nerozhodli, zda účelový sporťák budou nebo nebudou stavět.
15. 7. 2009 12:28
Re: tak dál
Neřekl bych že na S4 nemají odpověď. V rámci filozofií obou značek bych vedle S4 postavil M3, resp nyní se "konečně" S4 dotáhla k M3 (zábavností - o rychlosti nebylo pochyb ani dříce). Jinak souhlas (bohužel).
Avatar - white label
15. 7. 2009 12:57
Re: tak dál
Ale k M3 se zatím zpravidla "stavěla" právě RS4... a k S4 spíš nejsilnější benzínová 3ka
v M-paketu (např. 335i M-paket)
15. 7. 2009 13:15
Re: tak dál
Ano, ano ;-) . Beru tu S4 hlavně charakterem, resp. ovladatelností a zábavností blíže M3 než "starou" RS4 a je mi jasné, že reálně je trochu "pod". Samozřejmě při příchodu nové RS4 s použitím aktivního diffu to bude pro M3 docela těžký soupeř.
Tu S4 beru "tak vážně" hlavně pro to, že "odstranila" "klasické" neduhy Audi (což bylo nejčastěji Audi předhazováno ve srovnání s BMW a jeho špičkovými modely).
Avatar - white label
15. 7. 2009 13:34
Re: tak dál
To jo, současná S4 je konečně tam kam se její přímí předci (ale ani současná S6) bohužel nikdy nedostali... ;-)
Avatar - Dinar
17. 7. 2009 13:52
Re: tak dál
Jels někdy poslední RS4? Nemyslím S4, ale RS4? To byl pro M3 (E46) naprosto rovnocenný soupeř. S4 nebo S6 byla naopak naprosto tupá auta zprasená prkenným podvozkem v kombinaci s rozvláčným řízením běžných verzí audi. Nová S4 je jiné kafe, souhlas, ale jako soupeře také vidím 335i mnohem více než M3, S4 jakkoliv je dobrá je to pořád více do cestovna než do sportu, RS4 bude hlavně lehčí, má to být prý opravdový hammer na M3, mmch. verze CSL bude laděna s odkazem na vzájemný souboj M3 s novou RS4, podle toho jak dopadne. ;-)
Avatar - white label
15. 7. 2009 12:53
Re: tak dál
Nemyslím si, že haldex současné generace v TTRS bude "zapojován" do akce jen vyloženě krátkodobě, jako u některých, mnohem slabších motorizací..., příp. starších generací haldexu...,ale tuším také, že by použití aktivního dif., nebylo úplně účelné a asi ani ne zcela bez "problémů" z důvodu jiné techniky 4x4 než je klasické quattro ...
Avatar - Dinar
17. 7. 2009 13:00
Re: tak dál
Chytrý dif u TT? Vždyť tam žádný dif není, tak co tam chceš zchytřovat?
neregistrovaný "Donovan"
15. 7. 2009 18:13
Kdysi slavná M-badge
Byly časy, kdy znáček ///M znamenal záruku nekompromisních jízdních vlastností skutečného sportovního náčiní. Pak ho ale začali v Mnichově lepit i na SUVéčka a naopak roadster se zadním náhonem se jej zřejmě nedočká. Jó, byly časy, kdy se v Mnichově dělala špičková sportovní auta. Jenže tahle reputace se dlouho a těžko buduje, a velmi snadno ztrácí. No, třeba ještě příjde happy end.
Rozbalit vlákno
2
15. 7. 2009 21:36
Re: Kdysi slavná M-badge
Takže kdyby usnuli na vavřínech a nešli s dobou, mohl dneska ovládat BMW nějakej Ind a bylo by to OK?
Avatar - Dinar
17. 7. 2009 13:38
Re: Kdysi slavná M-badge
Divize M nikdy skutečné sportovní náčiní nevyráběla. Byla, a je, to divize, která má za úkol dělat z běžných modelů ostřejší a řidičsky zábavnější auta. To, že k emkovým E30 nebo E36 či E39 neuměla konkurence postavit srovnatelného soupeře je úspěchem BMW, který se ale nedá držet věčně, ostatním se emková filozofie zalíbila a přes pár generací, se logicky, na emka dotáhli, nemluvě o proměně v čase trhu samotného, který dnes jako univerzální auta pro každý den nevidí jen klasické sedany či kombíky, ale také SUV, ke kterým pak také vznikají příslušné M varianty. A že ta auta nebudou sportovní? Kdo to říkal, resp. kdo stanovuje pravidla? Ve srovnání s plackou typu elise je M3 naprosto nesportovní mastodont, ve srovnání s jakýmkoliv sedanem střední třídy je to úžasný sporťák. Tak o co tu jde? O měřítka, úhel pohledu apod., vždyť se jezdí i tak zdánlivě nesmyslná věc, jako jsou závody kamionů, tak proč bych nemohl mít sportovní, ostřejší, variantu SUV? Ano, elise z toho nebude, ale o to přece nejde. A neobstojí ani argument mezigeneračního zhoršování, to je totiž periodicky se opakující záležitost, jde jen o to, kdo kolik generací zažil, a jestli si tedy v případě BMW pamatuje na pláče a kvílení při příchodu "těžké" a "řidičsky nezáživné" E36, nebo se případně někdy svezl M3 E46, aby zjistil, že jestli existují nějaká autoklišé, pak ta, která popisují vlastnosti řízení této M3 jako "upovídané", s "úžasnou zpětnou vazbou" jsou jejich ryzími příklady. Dnes se plive na M3 E90, jak je neohrabaná a těžká, přitom vypráská E46 kdekoliv a melou se oslavné ódy na to, co už nejde koupit. Ano, některé generace aut se velmi vydaří a E46 je toho důkazem, ale nelze popřít vývoj, M3 E90 je skvělé auto své doby, etalon pro ostatní, ale přitom nelze zapomínat, že ostatní se také snaží, a proto jsou si dneska hlavní hráči se svými sport. verzemi tak blízko.
15. 7. 2009 19:08
rozdělit "M"
BMW by mělo udělat z M něco víc hardcore tak na úrovni CSL a pod něj udělat novou méně drsnou ale sportovní verzi. Tu by pak mohla nabízet i pro řadu 7. Mercedes a Audi taky nabízí sportovní modely i v této velikosti.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ricardo
15. 7. 2009 21:56
Re: rozdělit "M"
Jako sedmička CSL?
neregistrovaný "chytrej"
16. 7. 2009 19:12
Re: rozdělit "M"
ne troubo.pro 7 by bylo soft m :-!