Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M140i odhalilo českou cenu, stojí 1,14 milionu Kč

David Bureš
Diskuze (32)
Řada 1 se dočkala nové vrcholné varianty, dosavadní M135i střídá silnější M140i s novým šestiválcem. Agregát je dostupný také pro kupé a kabriolet řady 2.

BMW jako již tradičně v průběhu léta modernizuje svoji nabídku. V případě řady 1 je nejpodstatnější novinkou příchod nové sportovní verze M140i poháněné třílitrovým šestiválcem o výkonu 250 kW a točivém momentu 500 N.m. Na českém trhu stojí pětidveřová jednička s tímto agregátem 1.141.400 korun, což je stejně jako u dosavadní M135i.

Oproti M135i si novinka polepšila o 10 kW a 50 N.m, parametry jsou nyní stejné jako u někdejšího 1 M Coupé, předchůdce dnešní M2. Přeplňovaný motor je standardně spárován se šestistupňovým manuálem, osmistupňový sportovní automat je za příplatek 57.408 korun. Model je možné pořídit i v kombinaci s automatickou převodovkou a pohonem všech kol, v takovém případě stojí 1.250.600 korun.

Přeplňovaný třílitrový šestiválec je dostupný také pro kupé a kabriolet řady 2, v tomto případě se prodává s obchodním označením M240i. Šestiválcové sportovní kupátko přijde na 1,2 milionu korun, kabriolet stojí 1.339.000 korun.

BMW 1 5Door – české ceny nových a modernizovaných modelů
Model120i125iM140iM140i xDrive
Zdvihový objem [cm3]1998199829982998
Válce/ventily4/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min]135/5000165/5200250/5500250/5500
Točivý moment [N.m/min]290/1350-4250310/1400-5000500/1520-4500500/1520-4500
Převodovka6M (8A)8A6M (8A)8A
Max. rychlost [km/h]230 (225)243250 (250)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,1 (7,1)6,14,8 (4,6)4,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,7 (5,5)5,77,8 (7,1)7,4
Základní cena [Kč]734.500897.0001.141.4001.250.600

Vedle nového šestiválce se mnichovská jednička dočkala také inovovaného benzinového dvoulitru, který je nově přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem typu twin-scroll. Výkon modelů 120i a 125i tímto krokem vzrostl o 5 kW na výsledných 135 kW, respektive 165 kW. Pětidveřový hatchback s dvoulitrem o výkonu 135 kW je nabízen za 734.500 korun.

Komu by dvoulitr přišel moc silný, může i nadále sáhnout po některém ze dvou tříválců. Základní 116i stále nabízí 80 kW, 118i pak rovných 100 kW.

Vylepšený dvoulitr se 135 kW se objevuje také v nabídce kupé a kabrioletu řady 2. Nad ním však stojí varianta 230i naladěná na 185 kW. Kupé s tímto dvoulitrem přijde na 965.900 korun, kabriolet potom na 1.077.700 korun.

BMW 2 Coupé – české ceny nových a modernizovaných modelů
Model220i230iM240iM240i xDrive
Zdvihový objem [cm3]1998199829982998
Válce/ventily4/44/46/46/4
Největší výkon [kW]135/5000185/5200250/5500250/5500
Točivý moment [N.m/min]290/1350-4250350/1450-4800500/1520-4500500/1520-4500
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)8A
Max. rychlost [km/h]235 (230)250 (250)250 (250)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,1 (7,2)5,8 (5,6)4,8 (4,6)4,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,7 (5,5)6,2 (5,7)7,8 (7,1)7,4
Základní cena [Kč]846.300965.9001.209.0001.320.800

David Bureš
Diskuze (32)
18. 7. 2016 07:24
není všechno zlato, co se třpití
Tak dnešní nové auto není kromě nablýskanosti zárukou skoro ničeho... Mě se ověřilo kupovat vždy až léty prověřený model, který prověřili tisíce řidičů a v té době je už i jejich cena mnohem přijatelnější... >:D
Avatar - white label
14. 7. 2016 19:52
Re: -
Kdyby si chtěl každý "chytře" kupovat jen použité zboží, kdepak by se asi bralo?
Avatar - white label
14. 7. 2016 19:50
Re: -
Kdyby si chtěl každý "chytře" kupovat jen použité zboží, kde by se vzalo?
14. 7. 2016 17:20
Re: -
No mě příde, že většinou právě ani neví proč tu určitou věc potřebují mít novou... asi že se to od nich očekává, aby si někdo nepomyslel že jsou chudáci a nemůžou si tu věc pořídit novou, tak se radši zadlužej a pak si nemohou pořídit spoustu jinejch věcí, protože musí splácet tu jednu novou, která je po roce zase stará... >:-[]
Avatar - white label
8. 7. 2016 16:44
Re: -
Vše použité stojí logicky podstatně méně, nejen auta a hadry. Lidi ale přesto velmi často kupují věci nové a zřejmě dobře ví proč...