Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3: čtvrtá generace míří do seriálu ALMS

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Na právě probíhající Chicago Auto Show automobilka BMW odhalila svou novou zbraň, s níž zaútočí v roce 2009 na mistrovský titul ve třídě GT2 v severoamerickém seriálu ALMS.

BMW M3 se stalo na evropském kontinentu závodnickou ikonou především díky první generaci odvozené v osmdesátých letech od řady E30. Tento automobil tehdy soupeřil na tratích evropských okruhů s Mercedesy 190 nebo Fordy Sierra Cosworth a následující generace se na této slávě víceméně jen svezly, i když se s nimi v Evropě také závodilo nebyla to už taková sláva.

Na druhé straně Atlantiku je situace trochu opačná a zde si své závodnické ostruhy BMW M3 vysloužilo mimo jiné díky speciálnímu modelu GTR odvozenému od řady E46. Provedení M3 GTR bylo na rozdíl od běžné šestiválcové M3 vybaveno osmiválcem o objemu 4,0 litry, který produkoval v závodním provedení výkon 327 kW (444 k) a u silniční verze byl výkon snížen na 280 kW (380 k). Verze použitelná na běžných komunikacích vznikla v roce 2001 v počtu deseti kusů, aby bylo vyhověno tehdejším předpisům seriálu ALMS.

Současná čtvrtá generace je díky svému výkonnému osmiválci přímo předurčena pro účast ve vytrvalostních závodech typu ALMS a díky spolupráci severoamerického zastoupení BMW a společnosti Rahal Letterman Racing se představuje nový závodní speciál.

BMW M3 určené pro seriál ALMS přichází s přepracovanou karoserií, jejíž propracovaná aerodynamika je výsledkem zkušeností získaných ve Formuli 1 a samozřejmě i práce v aerodynamickém tunelu. To hlavní je, ale uloženo pod přední kapotou a o pohon vozu se postará čtyřlitrový atmosférický osmiválec s označením P65. Tento motor je naladěn na výkon 357 kW (485 k) a točivý moment 500 Nm. Síla pohonné jednotky je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky.

Speciál o hmotnosti 1150 kg budou zpomalovat kotoučové brzdy, jejichž průměr je vpředu 380 mm a vzadu 332 mm. Do kotoučů se budou zakusovat šestipístkové brzdiče vpředu a čtyřpístkové brzdiče vzadu. Při vytrvalostních závodech přijde určitě vhod i palivová nádrž o objemu 110 litrů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - QuinGaller
10. 2. 2008 13:14
...
Tesiim se na CSL...