V případě nejnovější generace sedanu M3 a kupé M4 se údajně nemáme těšit na ostřejší verze, jimiž BMW obšťastňovalo své příznivce a zákazníky v případě předchozích generací.

Zcela nová BMW M3 a M4 mají představovat to nejlepší co v současnosti mnichovská automobilka hodlá nabízet zájemců o skutečně rychlé svezení. Krátce po jejich představení se již objevují spekulace o jejich ostřejších verzích, které se ovšem BMW prostřednictvím svých zástupců snaží smést ze stolu již v jejich zárodku.

Matt Collins, produktový manažer pro malé a střední vozy z britského zastoupení BMW, v rozhovoru pro magazín Top Gear uvedl, že na odlehčených verzích po vzoru stále populární M3 CSL se nepracuje a zároveň odhalil důvody, proč se nového CSL nedočkáme. Ty ale nepůsobí příliš věrohodně.

Podle informací uvedených Collinsem není v případě nejnovější generace modelů M3 a M4 potřeba vyvíjet speciální odlehčené verze, protože již základní provedení jsou lehká jak jen to jde. V rozhovoru britský zástupce BMW zmiňoval hmotnost obou modelů, která je 1520 kg v případě M3, zatímco u M4 je to 1497 kg a u obou vozů již prý nejde příliš odlehčovat.

BMW M3 CSL uvedené na trh v roce 2003 mělo ve svém sériovém provedení pohotovostní hmotnost 1385 kg, což bylo o 110 kg méně než u tehdejší výchozí M3. Hlavních úspor hmotnosti bylo přitom dosaženo použití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny na některé díly karoserie. Z interiéru pak zmizely některé prvky luxusní výbavy, které jen zvyšovaly hmotnost. Sedačky byly skořepinové, obložení dveří z kompozitu, jejich madla hliníková a zadní sklo výrazně tenčí. Představa, že by něco podobného nešlo udělat s aktuálními M3 a M4, je přeci jen poněkud těžko uvěřitelná.

Mnichovská automobilka se možná jen nechce finančně zatěžovat nepříliš výdělečnou produkcí omezené série lehčích a výkonnějších M3 a M4, u nichž ovšem nebude dosaženo stejného komfortu jako u základních verzí.

Na druhou stranu mohou být tvrzení Matta Collinse jen zastíracím manévrem, aby se neodváděla pozornost od právě představených M3 a M4. BMW pak bude mít dostatek klidu a prostoru pro vývoj ostřejších verzí, s nimiž naváže na tradici speciálních edicí, jimiž se M3 může pochlubit ve všech svých generacích. Vždyť jen ta poslední byla nabízena v několika a největší popularity z nich dosáhla provedení GTS a CRT.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
Zdroj: Top Gear

Štítky BMW Nové modely Luxusní značky Sportovní

 

Přidat názorDiskuse: BMW M3 a M4 CSL nebudou

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



BMW M3 30 Years: Zhmotnělá připomínka 30. výročí BMW M3 30 Years: Zhmotnělá připomínka 30. výročí

Mnichov si připomíná 30. let od vzniku první M3.…

BMW M3 a M4 mají problém s kardanem, musí na inspekci BMW M3 a M4 mají problém s kardanem, musí na inspekci

Až budete čekat, než vám opraví emtrojku, můžete…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…