Diskuse

BMW M3 a M4 dostanou čtyřválcové motory

13.5.2014

Už příští generace sportovních modelů BMW M3 a M4 by se mohly vrátit ke kořenům a zase používat řadové čtyřválce... nebo snad až ta další?

 

  • 02 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 13.05.2014  13:10

    pohoda

    daju k stvorvalceku 4 turba .. bude to mat 500 koni, spotreba v tabulkach bude 4,9L ..... nakoniec kazdy bude spokojny , priznam sa ze som ohromeny ( ale nie prekvapeny ) smerom akym sa automobilovy priemysel vyvija, uz len cakam na dobu kedy pocet turboduchadiel sa vyrovna poctu valcov.... iste uz to dlho nepotrva

    ked si predstavim ze nedavno mala M3 dokonca este 8 valec a dnes sa tu ohaname buducnostou so 4 valcom... je to do placu

    co uz ..... tak si aspon zaspominajme na stare zlate casy ktore sa uz nevratia [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 13.05.2014  13:31

      « Re: pohoda

      Moc si protiřečíš, spousta plakátů i zkušených se dodnes modlí k M3 e30... Ty sám píšeš jednou o purismu, podruhý ti downsizing vadí. Je potřeba reálně vnímat co bylo řečeno a co jakým způsobem.
      • 41 Reagovat !

        foto King

        King 13.05.2014  14:14

        « Re: Re: pohoda

        Jako příznivce značky, kterou proslavily čtyřválcové benzinové motory pochopitelně tomuto rozhodnutí fandím, protože by znamenalo, že M3 přestane být vyžraný mastodont, na druhou stranu nelze nevzpomenout doby, kdy se hovořilo o tom, že prémii od zbytku světa odlišují právě motory V12 a V8, popřípadě ještě V6 a dnes má kdejaká Kia víc válců, než BMW.

        Z celé slavné prémiové exkluzivity už nám tak zbyla pouze přemrštěná cenovka a v případě poněkud puristických (nebudu psát low-cost) mnichovských interiérů dokonce ani ta guma na palubce není zrovna Tier1. A až bude polovina modelové škály jezdit s předním pohonem, pojem "prémiová značka" se stane poněkud neuchopitelným.

        Jak to vnímáte, BMWfilové? :-(
        • 20 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 13.05.2014  14:28

          « Re: Re: Re: pohoda

          Jak to vnímám? Že aktuálně je jeden model s předním pohonem, že i v nižší střední má BMW R6, že má pěkně široký portfolio M modelů, že se stále jedná o ikonu, který se mnozí snaží neúspěšně přiblížit.
          • 00 Reagovat !

            foto King

            King 13.05.2014  15:42

            « Re: Re: Re: Re: pohoda

            Jooo, aktuálně. :-) Počítám, že za tři roky už budou vymyšleny i nějaké přesvědčivé argumenty. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto fOE

              fOE 13.05.2014  16:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: pohoda

              Podobne zarucene zpravy tu byli od roku 2010, kdy se F30 planovala s 3 valci a podle mistnich zprav (a diskusi) snad jen snimi. >:D
        • 00 Reagovat !

          foto mariachi

          mariachi 13.05.2014  14:31

          « Re: Re: Re: pohoda

          Můžu vědět, která KIA má víc válců než BMW?
          • 80 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 13.05.2014  14:41

            « Re: Re: Re: Re: pohoda

            Ta co nabourala do druhé kii.
          • 00 Reagovat !

            foto King

            King 13.05.2014  15:38

            « Re: Re: Re: Re: pohoda

            TY můžeš všechno. :-) Tak třeba, když vezmeme dvě naprosto stejná auta, tedy i vzhledově - Carens a 2 Active Tourer. Kiu s tříválcem bys hledal marně. >:D BMW prostě ví, co je [odkaz] . >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto mariachi

              mariachi 13.05.2014  19:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: pohoda

              Když ne kdejaká, tak aspoň jedna.
              Jsi prostě KING

              Mimochodem - horní článek je o řadě 3, ale raději to neřeš. >:D
              • 00 Reagovat !

                foto King

                King 14.05.2014  08:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: pohoda

                Já vím. Ale i přesto - díky. :-) :yes:
        • 10 Reagovat !

          foto XTad

          XTad 13.05.2014  17:39

          « Re: Re: Re: pohoda

          Obavam se toho, ze ctrvalcova M3 nebude o nic pravovernejsi, nez ta soucasna. Pouze ji budou chybet dva valce.
      • 00 Reagovat !

        foto acraft

        acraft 13.05.2014  15:45

        « Re: Re: pohoda

        Spousta skalních bmw fans v komentářích k novému (slabší výkonnostní verze) V6 TDI ex audi přiznává, jak je fajn, že díky 6-válci zůstává alespoň u audi zachován punc prémiovosti v porovnání k podobně výkonným motorizacím u 5er..
        Nemyslím si, že má smysl cokoliv řešit teď, článek obsahuje velkou míru pochybnosti nad tím, kudy se bmw vydá, tudíž se jedná tak max. o testování ohlasu (i když nevím, kolik skutečných majitelů M3 se tady v diskusi najde, pravděpodobně všichni :-) )
        Osobně považuji 4 válce v případné další M3/M4 za špatnou volbu (argumenty typu "ikona = e30" jsou překonané).
    • 00 Reagovat !

      foto bigsoul

      bigsoul 13.05.2014  15:37

      « Re: pohoda

      BMW je jedína automobilka, ktorá na svojích stránkach uvádza realnu spotrebu v normálnej premávke čo tvoj HNOJDEEE už pár súdnych sporov prehral, že klame aj v tých laboratornych >:D ... Vždy máš plnú hubu BMW, ale ani raz v živote si v žiadnom nesedel, lebo takéto bludy by si tu nepotil!!!
      • 00 Reagovat !

        foto King

        King 13.05.2014  15:40

        « Re: Re: pohoda

        To jako že fakt? Jedinááááá... >:D
        • 00 Reagovat !

          foto bigsoul

          bigsoul 13.05.2014  15:57

          « Re: Re: Re: pohoda

          Pravda je, že je to cca rok dozadu keď boli jediný, ale u nejakého Japonca by som to tiež už čakal napr mazdy....
      • 10 Reagovat !

        foto trapid

        trapid 13.05.2014  22:33

        « Re: Re: pohoda

        Reálnou spotřebu?
        Když jsem vletěl na stránky BMW a dal si technické údaje k tolik propíranému modelu M550d, tak kombinovanou spotřebu uvádí 6,2. Na spritmonitoru jsou teda jen 4 tyto vozy, ale jejich průměr je 11,02.
        To je téměř dvojnásobek a hlavně tohle je ta realita.
        • 00 Reagovat !

          foto bigsoul

          bigsoul 14.05.2014  00:59

          « Re: Re: Re: pohoda

          • 00 Reagovat !

            foto King

            King 14.05.2014  08:27

            « Re: Re: Re: Re: pohoda

            Jak říkáš. >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Vywern

          Vywern 14.05.2014  09:31

          « Re: Re: Re: pohoda

          Já s 320i jezdim v reálu za stejnou nebo nižší spotřebu než uvádí výrobce na rozdíl od konkurence. Takže za mě to u bmw funguje :-)
  • 10 Reagovat !

    foto fOE

    fOE 13.05.2014  13:24

    R4 v BMW M2

    Nezpochybnuju co je napsane v clanku, ale osobne pochybuju ze by se uz pristi gen M3 vyjela s r4. Ve hre, ale 4 valec byl docela dlouho u chystane M2 a jelikoz je ta rozmerem/hmotnosti bliz puvodni M3 nez aktualni M3 nedivil bych se kdyby bylo mluveno ne o M3 ale o "ideovym nastupci M3". Precijen by s pouzitim karbonu a R4 misto R6 sla hmotnost stlacit nekam k 1300kg.
    Otazka ale je jestli novy motor b48 (a z nej odvozena s48?) budou k dispozici behem roku aby stihli produkci M2 v roce 2016, nebo pujde jen o posilnenou N55 ( za co se asi vetsina lidi zlobit nebude).
    • 10 Reagovat !

      foto MrBeranek

      MrBeranek 13.05.2014  13:53

      « Re: R4 v BMW M2

      Zatím to ale vypadá spíš na to, že M2ka bude mít poladěnou N55ku (zaplaťpánbůh za to).
      • 10 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 13.05.2014  14:01

        « Re: Re: R4 v BMW M2

        Jj, ale osobne by mne zajimalo jak by si vedla M2 s R4. Precijen by ztratila nemalou vahu na cumaku a jeste na blbem miste cumaku. Ano, charakter R6 zadny R4 mit nikdy nebude, ale nemyslim ze by za tim majitele e30 m3 breceli.
        Jednoduse mi M2 prijde jako spravne pokusni misto pro r4 v ///M, ne M3.
        Pokud tomu tak bude az v pristi gen M2 a prezpristi M3/M4 nikdo se asi zlobit nebude ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto XTad

          XTad 13.05.2014  17:42

          « Re: Re: Re: R4 v BMW M2

          Ono charakteru E30 s modernim turbo ctyrvalcem asi taky tezko dosahnes.
          • 00 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 14.05.2014  08:11

            « Re: Re: Re: Re: R4 v BMW M2

            To urcite ne, ale charakter auta neni jen o motoru, ale i o pocitu z rizeni (tu znova pochybuju) a o hmotnosti, kde by mohla M2 s r4 zabodovat.
  • 20 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 13.05.2014  13:54

    Připomeňme si ŠESTIRAŇÁK

    Nedá mi to rýpnout si, GTI jistě odpustí:

    ŠESTIRAŇÁK
    Sázet na čtyřválec, ausgerechnet ve vyšší střední můžeš jen do té body, než se svezeš v šestiválci. Věta jak fík, co? Neplatí to ovšem absolutně a neplatí to pro všechny. Pokud jsi fajnšmekr, citař, vnímáš jízdu a umíš jezdit (to znamená, že patříš mezi dva/tři šoféry ze sta), pak má pro tebe šestiválec neodolatelné kouzlo...

    No nic, tady nejsme ve vyšší střední a neplatí to absolutně, což si přeložme, že pro německou svatou trojici to neplatí >:-[] ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Lucaslegend

      Lucaslegend 13.05.2014  14:07

      « Re: Připomeňme si ŠESTIRAŇÁK

      Pre fajnsmekra ma neodolatelne kuzlo 8 a viac valcov ;) Ja mam sice 6 valec a bol som snim spokojny ale po presadnuti do 8 valca uz by som radsej tych 8 valcov a urcite aj viac ;)
      • 00 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 13.05.2014  14:28

        « Re: Re: Připomeňme si ŠESTIRAŇÁK

        No a teď si představ, že přelezeš směrem dolů na čtyřválec, fůůůrt tam něco chybí, při rozjezdech, na volnoběhu, ve špičce u červeného pole. A teď to vysvětli některým hojně zde přispívajícím diskutérům odrostlých na HaTlaPatce, že čtyřválec sice není špatný, ale že existuje něco fajnovějšího. :-!
        • 10 Reagovat !

          foto rohYpnol

          rohYpnol 13.05.2014  15:00

          « Re: Re: Re: Připomeňme si ŠESTIRAŇÁK

          snad tu nechceš tvrdit, že novější generace jsou horší a horší :-O ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 13.05.2014  16:00

            « Re: Re: Re: Re: Připomeňme si ŠESTIRAŇÁK

            To ne, třeba tam BMW přidá xx vyvažovacích hřídelí a bude čtyřválec 1A. >:D
    • 02 Reagovat !

      foto mariachi

      mariachi 13.05.2014  14:35

      « Re: Připomeňme si ŠESTIRAŇÁK

      Klasicky nechápeš psaný text, zkus si to (jako malé děti po slabikách) rozkouskovat a pro začátek se zaměř na ty "dva/tři šoféry ze sta", možná ti to pak docvakne.
      • 10 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 13.05.2014  14:59

        « Re: Re: Připomeňme si ŠESTIRAŇÁK

        A M3ku bude mít asi kolik řidičů? Každý druhý, že...
        • 03 Reagovat !

          foto mariachi

          mariachi 13.05.2014  15:02

          « Re: Re: Re: Připomeňme si ŠESTIRAŇÁK

          Jo tak ty těm foktovým zprávám od protinožců dokonce věříš, jo?
          Tak to sorry >:D
          • 10 Reagovat !

            foto rohYpnol

            rohYpnol 13.05.2014  15:12

            « Re: Re: Re: Re: Připomeňme si ŠESTIRAŇÁK

            ne, v nadcházející generaci ne. Ale v přespříští generaci bych si na to klidně vsadil.
            • 00 Reagovat !

              foto mariachi

              mariachi 13.05.2014  20:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Připomeňme si ŠESTIRAŇÁK

              Osobně si myslím, že na to, aby M3 měla pod kapotou jen čtyřhrnek, by muselo BMW odstranit z řady 3 šestihrnky celkově.
              M3 je top této řady a osobně nevidím jediný důvod platit za vrchol s R4, když bych mohl mít nejen benzín, ale i diesel R6 za menší prachy.
              Jediné, co mně ještě napadá, že 3er se trochu posune do mainstreamu (včetně M3 s R4) a výš bude pak 4er s topem M4 s R6.
              Ale kdy to nastane, si cucat z prstu nebudu.
              • 00 Reagovat !

                foto rohYpnol

                rohYpnol 13.05.2014  22:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Připomeňme si ŠESTIRAŇÁK

                Ano, já vsázím na postupku 8 - 6 - 4, proto hovořím o té přespříští generaci.
                • 00 Reagovat !

                  foto mariachi

                  mariachi 14.05.2014  07:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Připomeňme si ŠESTIRAŇÁK

                  Tak V8 byl úlet (byť opravdu hezký) a že v další generaci M3 pude z domu bylo nad slunce jasné, to samé V10 z M5.
                  Ale věřím, že šestihrnky BMW minimálně v top verzích podrží co možná nejdéle.
    • 01 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 13.05.2014  16:01

      « Re: Připomeňme si ŠESTIRAŇÁK

      M3 a M4 nejsou ve vyšší střední třídě ani omylem. Proto vůbec nechápu smysl tvého příspěvku zrovna pod tímto článkem. ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto fOE

    fOE 13.05.2014  14:03

    OT

    Nemuzu si pomoct, ale ta M3 na titulce je jednoduse nadherna :yes:
  • 11 Reagovat !

    foto PERNO

    PERNO 13.05.2014  14:09

    MB

    Nech žije V12 biturbo a V8 biturbo v Mercedesoch. Štvorvalec by som nechcel mať ani v bežnom aute, ktoré používam každý deň (ani nemám), o športovom ani nehovorím.
  • 30 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 13.05.2014  14:17

    nikdy nepis nikdy

    "že pod čtyři válce (snad) BMW M nikdy nepůjde..." opravdu nekdo ceka ze treba za 30-40 let tu budou jeste i 4 valce natoz pak 6 a 8 valce v bezne produkci? s i8 ukazali ze to jde i se 3 valcem, a to mame teprve rok 2014! jeste pred 5-10 lety by neuvazovali o nicem mensim nez 8-12 valci a dnes tam je 3 valec :-)

    pokud se i u pristich hybridu uplatni nejake vicevalce, tak to urcite nebudou ty na ktere jsem dnes zvikli, ale spise neco jako to co vyvyji Toyota a bude to stejne slouzit jen k tomu aby to vyrabelo elektrinu pro elektromotory :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Choochoo

      Choochoo 13.05.2014  14:40

      « Re: nikdy nepis nikdy

      Jojo, buhvi co bude za 15, 20 let, natoz za 40 :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Ancias

    Ancias 13.05.2014  14:56

    Skutocne dostanou čtyřválcové motory ?

    BMW M4 [odkaz]
    BMW M3 [odkaz]

    Mozno az dalsia generacia ...
  • 01 Reagovat !

    foto ondrapl

    ondrapl 13.05.2014  14:59

    3 válce

    A další bude tříválec 1,5 se třema turbama? :-( :no:
    • 00 Reagovat !

      foto XTad

      XTad 13.05.2014  17:47

      « Re: 3 válce

      Ja myslim, ze u sportaku je jedno, jestli 3, nebo 4 valce. Trivalec bude o neco mene kultivovany a asi i nervoznejsi v nizkych otackach, ale zase se u nej da vykouzlit zvuk pripominajici R6. Ale opravdu nema cenu si stezovat na diskusi. Je potreba zformovat petrolheadi lobby a psat do bruselu ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Inferius

    Inferius 13.05.2014  18:51

    Downsizing

    Doufám, že se ještě dožiji toho až zanikne celá zk****ná EU i s tím nesmyslným downsizingem :'-(
    • 00 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 14.05.2014  09:35

      « Re: Downsizing

      dowsizing neni jen vysadou EU, ale vpodstate celeho sveta, dokonce i v tech emiratech kde i bezne uklizecce zarucivali donedavna V8 se odtoho upousti a elektrifikuje se v takovem rozsahu, ze by i Norove se Svicarama by mohli zavidet ;-) spotrebu zacinaj resit jiz i samotni Americane
  • 10 Reagovat !

    foto Mig-35

    Mig_35 13.05.2014  19:34

    Poplašná zpráva:-)

    Jednou bude bezesporu M3/4 na elektriku. Ale do té doby je to šíření poplašné zprávy, stejně jako se čtyřválcema...
  • 00 Reagovat !

    foto Daffy-Duck

    Daffy Duck 13.05.2014  20:06

    .

    preco sa riesia emisie a spotreba v EU pre auta ktore sa predaju v promile.a najazdia podstatne menej ako bezne auta? to ako tych par aut ci ma emisie 200g namiesto 100g naozaj spasi zem? a to ze s 3 litrovym 6 valcom najazdim za rok asi tak 20% toho co niekto s 1.2 TSI uz nikoho nezaujima.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!








Blesk.cz

Podvodník Šmídovým prodal auto a zmizel. Manželé nemůžou vůz přepsat

Podvodník Šmídovým prodal auto a zmizel. Manželé…

Manželé Šmídovi si přibližně přede dvěma měsíci za třináct tisíc koupili ojeté auto. Dodnes ho nemají přepsané a…

Klíště dělá z lidí vegetariány: Kousnutí rozjede alergii na maso

Klíště dělá z lidí vegetariány: Kousnutí rozjede…

Ve Spojených státech se šíří nebezpečný druh klíštěte, po jehož kousnutí může člověk dostat nebezpečnou alergii…

 

iSport.cz

Zvláštní  osud soupeřky Kvitové: Tenis ji nebavil, vrhla se na kriket. A zářila!

Zvláštní osud soupeřky Kvitové: Tenis ji nebavil,…

Vyřadila Markétu Vondroušovou, ve druhém kole si podala i Barboru Strýcovou... A dnes se ve finálovém klání…

Česko – Dánsko 2:4. Zázrak se nekonal, Lvíčata na EURO končí

Česko – Dánsko 2:4. Zázrak se nekonal, Lvíčata na EURO končí

Zázrak se nekonal! Čeští fotbalisté nezvládli poslední duel ve skupině C a po prohře 2:4 se s EURO do 21 let…

 

Reflex.cz

Slunovrat u Stonehenge na magických fotografiích: druidi, šamani i Hare Krišna

Slunovrat u Stonehenge na magických fotografiích:…

Už podruhé se tisíce nadšenců mohly u příležitosti letního slunovratu sejít v anglickém hrabství Wiltshire u…

Arthur F. Sniegon: Ochránce slonů a tajný agent v srdci Afriky

Arthur F. Sniegon: Ochránce slonů a tajný agent…

Ve 23 letech se vydal do rovníkové Afriky, aby pátral po tom, co tento kus země opravdu potřebuje. Domů přijel…