Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 oficiálně představeno

Dan Vořechovský
Diskuze (56)
Bavorská automobilka BMW Group oficiálně představila nové sportovní kupé BMW M3, které se může mimojiné pochlubit novým osmiválcovým motorem a střechou z uhlíkových vláken.

S příchodem nového kupé BMW M3 má bavorská automobilka ve výrobním programu opět sportovní vůz trojkové řady. Sportovní kupé vychází karosářsky z „civilního“ trojkového kupé, avšak podle Gerharda Richtera, který je viceprezidentem divize vozů M, je sportovní automobil z 80 % technicky odlišný. Hlavním konkurentem nového BMW M3 je pro bavorskou automobilku Porsche 911 Carrera.

Nové BMW M3 je poháněno novým vidlicovým osmiválcem o objemu 4,0 l, který poskytuje maximální výkon 309 kW (420 k) při 8 300 ot./min. a maximální krouticí moment 400 Nm při 3 900 ot./min. Hmotnostní výkon činí 3,8 kg/k. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne M3 za 4,8 vteřiny a 1 km s pevným startem urazí M3 za 23,3 vteřin. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, avšak za „pouhých“ 2 400 euro si můžete nechat elektronické omezení odstranit, čímž si maximální rychlost zvýšíte o dalších 30 km/h. Výkon motoru se na zadní kola přenáší manuální šestistupňovou převodovkou (plánuje se i dvouspojková převodovka, viz odkazy na konci článku).

Průměrná spotřeba vozu dosahuje podle výrobce 12,4 l na 100 km, přičemž emise CO2 činí 295 g na 1 km. Uvedené průměrné spotřeby vozu, která je na takovýto osmiválec skutečně nízká, bylo dosaženo také díky systému regenerace brzdné energie. Uvažuje se však i o použití dalších systémů šetřících spotřebu paliva, např. o systému „Start-Stop“ známého z malého BMW třídy 1. Pro snížení hmotnosti vozu byla střecha pro M3 vyrobena z uhlíkových vláken, což je podle BMW v tomto segmentu u sériového vozu unikátní.

Předchozího modelu M3 se v letech 1999 až 2006 prodalo celkem 90 tisíc kusů. BMW očekává, že u současného modelu to bude mnohem více. Základní cena za základní verzi byla v Německu stanovena na 66 650 euro (cca 1 970 000 Kč).

Podrobné informace o novém sportovním kupé BMW M3 naleznete již v našich starších článcích:

Dvouspojková převodovka pro BMW M3

Nové BMW M3: definitivní podoba sériového vozu (doplněno o fotogalerii + plakáty)

Dan Vořechovský
Diskuze (56)
Avatar - CIZEK
18. 8. 2008 21:16
Paráda
Skvělí auto prostě BMW svělej vzhled,ovladatelnost,řazení,řízení,brzdy atd.
Avatar - CIZEK
18. 8. 2008 21:04
Paráda
Skvělí auto prostě BMW svělej vzhled,ovladatelnost,řazení,řízení,brzdy atd.PROSTĚ PARÁDA :yes: :yes: :yes: ;-) :-)
9. 7. 2007 19:30
příchod na trh
Tak auto geniální, prostě M3. Ale o tom psát nechci. Dost se mi nepozdává způsob, jakým ho BMW přivedlo na trh.
1) proč to trvalo tak dlouho? To úmyslně čekali, až přijde C63 AMG? Nebo proč s tím přišli až v době, kdy základní trojka skoro přichází s faceliftem?

2) styl, jakým to představili, taky není dle mého názoru nejlíp zvládnutý. Když si vzpomenu na pomalé odhalování Q7, nebo geniálně zvládnutou prezentaci Fiatu 500... U M3 byl půl roku známý skoro každý šroubek a jediným faktem, který možná vyvolávat napětí, byl přesný datum startu... ;-\

Neboli když jsem viděl nadpis tohodle článku, tak jsem si řekl "a co jako?" Jak mám BMW hodně rád, tak todle podlě mě dost nezvládli :'-(
Avatar - Dragon.001
8. 7. 2007 23:53
Co to proboha je?!
No lidi, koukám že se tu nad ním rozplýváte. Ale já jsem na vážkách.

Ano je to technický skvost, vytříbený šperk s perfektním motorem, dokonalým podvozkem, řízením apod.

Ale co to proboha udělali s tou karoserií? :-( Vždycky když jsem potkal předchozí M3, tak mnou proběhlo zamrazení, naježily se mi chlupy po celém těle. A proběh závan vzrušení a adrenalinu. Nádhernej svalovec s překrásnýma liniema, to rozšíření blatníků, ta vyvýšená kapota pro motor... Prostě atlet připravenej kohokoliv ihned zadupat do asfaltu.

Ale tohle?? :-O Vždyť je to samá boule. Ty linie vypadají, jak kdyby to někdo rozkopal a namlátil trubkou.

Ten předek z boku? Hraje si, že je nejdrsnější z nejdrsnějších. Ale to vyvýšení kapoty vypadá spíš jak Paroubkova bradavice. Nechápu ten přeagrasivnělý výraz. To přece umí každej tuner s lízátkem za 2 tácy. Je to prostě moc přeplácaný. Chybí čistota linií.

Při pohledu ze předu, ta klesající linie na bocích dveří ve mě vyvolává spíš pocit. Že to auto má v kufru 3 pytle cementu...

Přístrojovka je kapitolou sama pro sebe. Tak kaplička uprostřed?!
Co to proboha je?

Dyť to vypadá jak z Corsy! 8-s Jak už předemnou někdo napsal. Pokaždý, když bych jí uviděl. Měl bych strašný nutkání jí násilím zavřít... >:-[]

Celkově mám rozpolcený pocity. Dokonalý stroj zavřený v obalu z tržnice od rákosek. ;-\

Zlatá E46, tu bych bral hned. Ale tohle? :'-( Ty nový Báva sou divný...
8. 7. 2007 20:29
Re: M3
>:D Já ho zkusil a... máš pravdu :-) Tedy, myslím toho bavoráčka... no vlastně s tím sexem to platí také (ten jsem také zkusil >:D ;-) :yes: