BMW M4 DTM: Mnichov vytahuje závodní trumfy

 

BMW sice v německém mistrovství cestovních vozů loni získalo jen značkový titul, to by se ale mohlo na konci letošní sezóny klidně změnit. M4 DTM je připravena ke startu!

Šampionát Deutsche Tourenwagen Masters je bitvou tří německých automobilek: Audi, BMW a Mercedesu. Mnichovský výrobce se vrátil v sezóně 2012 se siluetami kupátek M3 generace E92 a hned se mu povedlo urvat oba dva tituly: značkový i jezdecký. Druhý z nich získal Kanaďan Bruno Spengler. Infarktové finále na Hockenheimu mimochodem stálo post sportovního šéfa Mercedesu Norberta Hauga, protože Gary Paffett prohrál o čtyři bodíky. Loni však Spenglera i Brazilce Augusta Farfuse výrazně předčil Mike „Rocky“ Rockenfeller od Audi.

Jenže Bavoři nelení a pro letošní ročník připravili novou zbraň. Její vývoj se rozjel už zhruba před rokem, první model absolvoval zkoušky v aerodynamickém tunelu 22. dubna 2013. Kupé série F82 se nejmenuje M3, nýbrž M4. Ale to je vlastně jen detail. Auto pro DTM je samozřejmě čistokrevným závodním speciálem, který sériovou verzi připomíná jen vzdáleně. Charakterizují jej široké blatníky, posílená aerodynamika včetně obřího zadního křídla a výfuky vyvedené do boků karoserie.

Technika pod kabátem je pak úplně jiná. Pod kapotou bije atmosférický čtyřventilový vidlicový osmiválec typu P66 s objemem 4,0 l a výkonem 358 kW (486 k). Rovných 500 N.m přenáší šestistupňová sekvenční skříň přes karbonovou spojku ZF-Sachs dozadu, pneumatické řazení je na volantu, pokud se mu tak dá vůbec ještě říkat. Podvozek závodní M4 má zavěšení typu push-rod s dvojitými lichoběžníky a nastavitelnými tlumiči, ty se dají seřídit v šesti úrovních. Pružiny nesou logo H&R. Hydraulický brzdový systém se spoléhá na vrtané kotouče a odlehčené hliníkové třmeny, distribuci brzdné síly může regulovat sám pilot. Rychlostní skříň i díly podvozku jsou pro všechna auta DTM stejná, lhostejno na tom, jakou značku nesou. Nastavitelný je i samosvorný diferenciál.

4775 mm dlouhé, 1950 mm široké a 1200 mm nízké auto váží pouhých 1110 kg i s jezdcem. Pro srovnání: prázdné sériové M4 má těsně pod 1,5 tuny. Ale to postrádá karbonový monokok, předepsanou bezpečnostní klec a integrovanou stodvacetilitrovou palivovou nádrž. Také deformační zóny karoserie speciálu včetně boků jsou z uhlíkových kompozitů. Závoďák z nuly na stovku sprintuje během zhruba tří sekund a jezdí na osmnáctipalcových kovaných kolech s pneumatikami Hankook. Jihokorejští gumaři jsou oficiálními dodavateli obutí pro tuhle sérii již delší dobu.

Nové M4 DTM vyjelo na španělský okruh Monteblanco už 11. února 2014. Poprvé se v akci představí při oficiálních testech na Hungaroringu (31. března-3. dubna) a v polovině stejného měsíce na německém Hockenheimringu. Tam také 4. května začne ostrá závodní sezóna. Oficiální statická premiéra všech osmi nových „em-čtyřek“ je plánována v mnichovském BMW Welt na 25. dubna. Připomeňme, že závodní oddělení Motorsport momentálně vede Jens Marquardt. Co se jezdců týče, určitě se bude spoléhat hlavně na Martina Tomczyka. již zmíněného Bruna Spenglera a stranou nezůstane ani ex-pilot F1 Timo Glock. Kompletní jezdecká sestava dosud nebyla oznámena.

JAKE.AUTO.CZ: BMW M4 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: BMW Press

Štítky BMW Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



BMW M4 CS: Nový vrchol zrychlí na stovku za méně než 4 sekundy BMW M4 CS: Nový vrchol zrychlí na stovku za méně než 4 sekundy

BMW M4 GTS už se nevyrábí, ale nebuďte smutní, BMW díru…

Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří

Bosch vidí ve svém systému vstřikování vody do sání…

 



 
Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Dnes 13:22

Závody dragsterů jsou atraktivní záležitostí zejména v zámoří. A jak už to tak u obdobně rychlých strojů bývá, někdy jde doslova o život.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary, Arvidsson má sedmiletý kontrakt

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary,…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil ve Spartě bych se bál

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil…

Novou výzvu má před sebou Pavel Horváth. Bývalý kapitán Viktorie Plzeň se ujal druholigového Baníku Sokolov, se…

 

Reflex.cz

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře živený Jamiroquai v psychedelické čelence

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře…

Trochu přibral na váze, změnil klobouk a zešedly mu vousy. Zpěvák Jay Kay uhranul v 90. letech svět velkým…

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou pro Poláky nejoblíbenější soused

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou…

Asi nejpopulárnější představitel české katolické církve není ani Čech, ani úplně typický kněz. Lanškrounský…