BMW M4 DTM: Mnichov vytahuje závodní trumfy

 

BMW sice v německém mistrovství cestovních vozů loni získalo jen značkový titul, to by se ale mohlo na konci letošní sezóny klidně změnit. M4 DTM je připravena ke startu!

Šampionát Deutsche Tourenwagen Masters je bitvou tří německých automobilek: Audi, BMW a Mercedesu. Mnichovský výrobce se vrátil v sezóně 2012 se siluetami kupátek M3 generace E92 a hned se mu povedlo urvat oba dva tituly: značkový i jezdecký. Druhý z nich získal Kanaďan Bruno Spengler. Infarktové finále na Hockenheimu mimochodem stálo post sportovního šéfa Mercedesu Norberta Hauga, protože Gary Paffett prohrál o čtyři bodíky. Loni však Spenglera i Brazilce Augusta Farfuse výrazně předčil Mike „Rocky“ Rockenfeller od Audi.

Jenže Bavoři nelení a pro letošní ročník připravili novou zbraň. Její vývoj se rozjel už zhruba před rokem, první model absolvoval zkoušky v aerodynamickém tunelu 22. dubna 2013. Kupé série F82 se nejmenuje M3, nýbrž M4. Ale to je vlastně jen detail. Auto pro DTM je samozřejmě čistokrevným závodním speciálem, který sériovou verzi připomíná jen vzdáleně. Charakterizují jej široké blatníky, posílená aerodynamika včetně obřího zadního křídla a výfuky vyvedené do boků karoserie.

Technika pod kabátem je pak úplně jiná. Pod kapotou bije atmosférický čtyřventilový vidlicový osmiválec typu P66 s objemem 4,0 l a výkonem 358 kW (486 k). Rovných 500 N.m přenáší šestistupňová sekvenční skříň přes karbonovou spojku ZF-Sachs dozadu, pneumatické řazení je na volantu, pokud se mu tak dá vůbec ještě říkat. Podvozek závodní M4 má zavěšení typu push-rod s dvojitými lichoběžníky a nastavitelnými tlumiči, ty se dají seřídit v šesti úrovních. Pružiny nesou logo H&R. Hydraulický brzdový systém se spoléhá na vrtané kotouče a odlehčené hliníkové třmeny, distribuci brzdné síly může regulovat sám pilot. Rychlostní skříň i díly podvozku jsou pro všechna auta DTM stejná, lhostejno na tom, jakou značku nesou. Nastavitelný je i samosvorný diferenciál.

4775 mm dlouhé, 1950 mm široké a 1200 mm nízké auto váží pouhých 1110 kg i s jezdcem. Pro srovnání: prázdné sériové M4 má těsně pod 1,5 tuny. Ale to postrádá karbonový monokok, předepsanou bezpečnostní klec a integrovanou stodvacetilitrovou palivovou nádrž. Také deformační zóny karoserie speciálu včetně boků jsou z uhlíkových kompozitů. Závoďák z nuly na stovku sprintuje během zhruba tří sekund a jezdí na osmnáctipalcových kovaných kolech s pneumatikami Hankook. Jihokorejští gumaři jsou oficiálními dodavateli obutí pro tuhle sérii již delší dobu.

Nové M4 DTM vyjelo na španělský okruh Monteblanco už 11. února 2014. Poprvé se v akci představí při oficiálních testech na Hungaroringu (31. března-3. dubna) a v polovině stejného měsíce na německém Hockenheimringu. Tam také 4. května začne ostrá závodní sezóna. Oficiální statická premiéra všech osmi nových „em-čtyřek“ je plánována v mnichovském BMW Welt na 25. dubna. Připomeňme, že závodní oddělení Motorsport momentálně vede Jens Marquardt. Co se jezdců týče, určitě se bude spoléhat hlavně na Martina Tomczyka. již zmíněného Bruna Spenglera a stranou nezůstane ani ex-pilot F1 Timo Glock. Kompletní jezdecká sestava dosud nebyla oznámena.

JAKE.AUTO.CZ: BMW M4 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 
Zdroj: BMW Press

Štítky BMW Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




BMW M4 CS: Nový vrchol zrychlí na stovku za méně než 4 sekundy BMW M4 CS: Nový vrchol zrychlí na stovku za méně než 4 sekundy

BMW M4 GTS už se nevyrábí, ale nebuďte smutní, BMW díru…

Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří

Bosch vidí ve svém systému vstřikování vody do sání…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…