Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M5: Připomeňte si historii ikonického sportovního sedanu v obrovské fotogalerii

Do odhalení nového BMW M5 odpočítáváme poslední dny, oficiální premiéra je v plánu na blížící se autosalon ve Frankfurtu. Čekaní si můžete zkrátit prohlédnutím všech pěti předchozích generací. Pamatujete je všechny?
Zpět na článek
9. 8. 2017 09:09
9. 8. 2017 09:53
9. 8. 2017 11:19
9. 8. 2017 14:10
9. 8. 2017 14:26
9. 8. 2017 15:02
9. 8. 2017 16:42
9. 8. 2017 16:19
9. 8. 2017 16:20
9. 8. 2017 09:09
Evoluce M5
Krásné obrázky, toto je pro mne navždy ikona supersedanů. Podle mne ale už není kam se posouvat než nějaký ten kilowat a hlavně úlitby ekologům. Za mně nejvíc asi E39, E34 zase pro tehdejší "raritnost", ale nikomu bych nevymlouval jinou volbu.
Rozbalit vlákno
0
9. 8. 2017 09:53
E39 manual
Jednoducha, cista, smyslna. Pro me asi nejlepsi "M" obecne. Ano, V10 je urcite lepsi motor jako takovy, ale v aute, ktere je moc nabubrele, pompezni a nejak se mi k "M" hodi asi nejmene.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - boost.
9. 8. 2017 11:19
Re: E39 manual
No, mně se k M GmbH hodí nejméně teda X5 a X6 M. :-)
Avatar - 3_diamanty
9. 8. 2017 11:46
Re: E39 manual
a teraz sa pozrime na M5 kusok do buducnosti... v podlahe 200kg bateriek.. dlzka auta 5m ... 20 airbagov .. ano aj pre losy aj soby ( ved co ak nahodou zrazis soba ) .... 2 tony zakladna vaha s baterkami .... nebude chybat autonomne riadenie aby si si mohol v aute pospat alebo ja neviem co tam ma clovek robit potom .... a radost z jazdy na bode mrazu navzdory tomu to bude mat 1000 konikov ... no nie je to uzasna predstava? >:D 8-s

tie zlate casy uzasne cistych mechanickych a zmyselnych aut su proste uz fuc... casy radosti z jazdy zacina striedat doba akehosi nazvime to vozenia sa v tazkotonaznych monstrach kde uz ani ziarovky si nemozes vymenit bez toho aby si neotravoval servisakov a nevyhadzoval prachy za kazdu blbost ... uzasne sme si to zjednodusili.. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
9. 8. 2017 12:54
Re: E39 manual
A protože po těch starých zlatých časech pořád tak toužíš a nostalgicky o nich mluvíš, tak sis místo "oldskůl" atmosférického supermini koupil downsizované Polo TSI a jako ideální vůz do budoucna pro sebe vidíš nějaké SUV nebo crossover...

To dává smysl >:D
Avatar - Barrichello
9. 8. 2017 13:14
Re: E39 manual
Ty auta jdou pořád koupit a dokonce nemusíš v týhle třídě kupovat ani turbo - pořád je tu třeba přímý konkurence - Cadillac CTS-V s plnotučným osmiválcem dopovoaným kompresorem. Zatím se dá pořád ještě kupovat.
[odkaz]
Avatar - Dinar
9. 8. 2017 14:26
Re: E39 manual
CTS-V je impresivní auto, nic proti, ale s výzorem a rozměry lokomotivy, motorem s objemem náklaďáku je to přesný opak toho, po čem se tu nostalgicky vzlyká, tj. lehkost, kompaktnost, přímočarost, ona ta adorovaná M5 E39 je proti cts-v v podstatě autíčko, malé s malým motorem.
Avatar - Barrichello
9. 8. 2017 14:44
Re: E39 manual
To auto má 1880 Kg, zas takový otesánek to není.

Existují i těžší v téhle třídě.

když chce výkon, musíš mít bud turba nebo motor z nákladáku.

Já teda radši motor z nákladáku :-)
Avatar - Dinar
9. 8. 2017 15:02
Re: E39 manual
Stále nějak nechápeš, o čem je to vlákno, brečí se tu po světě nepřemotorovaných atmosfér, manuálech atp., a ty nabídneš auto s výzorem, výkonem a objemem motoru lokomotivy. Dát jako současnou alternativu točivé atmosferické V8 z E39 kompresorem honěný přesšestilitr je opravdu mimo.
Avatar - Barrichello
9. 8. 2017 15:13
Re: E39 manual
Tak čistě mechanická auta dnes už nejsou, to si musí koupit veterán. to je bod 1.

2. CTS-V není 2 tunové monstrum s baterkmama, ale má to pořád poctivý motor.

3. Pokud budu chtít váhu 1500 kg či menší a výkon aspon 400-500 koní, budu asi blbě hledat ve třídě sedanů vyšší střední že.
Nebo musím oželit V8 a koupit si oturbenou V6

4. Pokud chci něco lehkého, mechanického tak asi budu hledat Miatu nebo něco v tom stylu. Nebo veterána.
protože nic tkaového nového se v sedanech vyšší střední nedělá.
Avatar - Dinar
9. 8. 2017 16:42
Re: E39 manual
Ten pláč po minulosti z klávesnic mladých zobáků typu topera je legrační, to je tak všechno.
E39 m5 má svou akt. inkarnaci, f90, auto s točivým osmiválcem, celkově charakterem bude nová m5 jistě blíže e39 m5 než ten cadillac. Dělat z kompresoru nějakou oldschool záležitost oproti turbu je čistě tvoje parketa, smysl to nedává, přeplňování jako přeplňování, každé z nich má svoje výhody a nevýhody.
Avatar - Barrichello
9. 8. 2017 22:57
Re: E39 manual
Ten kompresor má pořád poněkud blíž k atmosféře jak twinturbo. Takže ano, za mě to je víc oldschool.
9. 8. 2017 14:48
Re: E39 manual
No jo, kdyz nechci turbo, vezmu kompresor, to je genialni jako skladaci zebrik >:D
Avatar - Barrichello
9. 8. 2017 14:52
Re: E39 manual
Kompresor má trošku jiný zvukový projev i trošku jiné zrychlení a zatáh jak turbo. To ti ještě neřekli?

Já měl kompresor v Jaguaru, takže myslím že vím moc dobře jak to jezdí.
9. 8. 2017 14:47
Re: E39 manual
Prvni odstavec jsi asi psal pred tim, nez ses kouknul na udaje nove 5, nebot ta jde cestou zestihlovani a je podstatne lehci, nez predchozi generace, tedy strilis tadicne mimo.
O zlatych casech si nechej zdat, ja posledni pulrok shanim neco pro radost a po hromade projetych 330i/Ci E46 a M3 E36/46 (a hromade dalsich aut jinych znacek) rikam, ze jsem rad, ze vyvoj se nezastavil a ze jsme dnes tam, kde jsme.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
9. 8. 2017 15:41
Re: E39 manual
Rozveď ty zkušenosti s E46, docela by mě to zajímalo ;-) neber to negativně, já starými BMW jezdím celý život a s novými mám taky své zkušenosti a vidím to přesně naopak. Nebo takhle, je jasné, že ty auta jsou jinde ve spoustě aspektů, jsou prostě nové, tak by bylo smutné, kdyby se neposunuly, ale aby benzínové motory byly absolutně bez charakteru s jízdním projevem dieselu, jízdní vlastnosti tupé byť jisté a o designu se raději vůbec nebavím.
Auta to jsou výborná, ale nenabízí v rozumných mezích nic navíc, žádný důvod, proč si koupit BMW a připlatit si třeba oproti Fordu. Sám to zminuješ, hledal jsi například 330i jako auto pro radost. Znáš někoho, kdo by si za nějakou dobu koupil F30 328i jako auto pro radost? Leda pozér, jízdní zábavy v tom autě zažiješ asi tolik jako v Octavii RS... Je to smutné, je samozřejmě i dobou a požadavky zákazníků, ale BMW už pro mě není nic extra.
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 8. 2017 08:08
Re: E39 manual
Mě vždycky baví, jak lidi při srovnání staré vs. nové mají tendence stavět proti sobě vrcholové varianty starých a obyčejné verze těch nových.

330i byla nejlepší non-M model, takže by bylo fér srovnat ji s 340i. Já to před měsícem udělal za tebe. 330Ci E46 M-paket a 340i M-performance si daly rande na jedné okresce.
A s klidným svědomím ti můžu říct, že E46 bych si vybral jen v případě, že by mě někdo nutil s pistolí u hlavy. F30 po fl jezdí mnohem lépe, je méně nedotáčivá, je s ní větší zábava a naskakuje z ní husí kůže. Ani na moment bych nezaváhal, s kterým autem chci jezdit...

To o těch vyměklých nových autech je takové klišé, ale neplatí vždy.
10. 8. 2017 12:56
Re: E39 manual
Se starymi BMW zkusenosti mas, to ti verim, no kolem novych jsi se ani neprosel. 328i F30 je zabavna az az, motor ma dravy zvuk, toci 7 tisic a tahne az do omezovace, a M paket podvozek je i bez adaptivnich tlumicu pevny jako skala, takze se jako ridic muzes o auto dobre "oprit". Sestivalce, i kdyz jsou prplnovane, pak svym charakterem pripominaji atmosfericke motory asi nejvic ze soucasnych turbomotoru, ostatne trochu nizsi spicka kroutaku je tam prave proto, aby mel motor opravdu atmo charakteristiku a ne jen na papire. Otazkou tedy je, co je podle tebe zabava s autem, cim definujes u auta tu zabavnost. Ta 328i jde bokem snadneji a da se lepe kontrolovat, nez E46 330i, a to ani nema tak autobusoidni rizeni (byt je volant mrtvy kolem stredu, minimalne pred FL, po nem nevim...). Stajne tak s ni muzes jet pres pul Evropy a ani na 20" kolech nevystoupis vytrepanej, to ta E46 dava tak na 17"... Jak pises, ze neni duvod si priplatit za BMW proti Fordu, nebo tu vytahujes Octu RS, sorry, to jsi uplne mimo.
Faktem je, ze zatimco v ere E46 bylo jakekoliv trojkove BMW poukazem na jizdni zazitky, tak dnes v tom mnozstvi verzi musis vice hrabat, nez najdes - nebo si sestavis - svuj diamant.
P.S. Jedna z nejlepsi jizd posledni doby pro me byla cesta Ova-Praha vrchem pres Nachod, Zamber, Vamberk za volantem 116i R4 turbo. Tak zabavne auto abys mezi starymi auty fakt pohledal ;-)
9. 8. 2017 16:19
Re: E39 manual
Před časem byla - a dost dlouho - BMW M3 a na všech dílech karoserie měla přiloženou měřičku laku s originálními hodnotami. Po 13 letech něco úžasného. A najeto měla kolem sto tisíc... Dlouho jsem na ni koukal - a byla v manuálu - a pak už tam nebyla:)
Ale to sháníš ještě relativně sehnatelnou věc, v motorkách mám vyhlídnutou HP2 Enduro a ta už se prakticky nedá koupit pod její tehdejší pořizovací cenu a že to bylo před 12 lety:)
11. 8. 2017 08:26
Re: E39 manual
No ja taky nejakou dobu rozmyslel nad sice drahou, ale zato moc hezkou ctyrdverovou M3 V8 s manualem (!!!) a nez jsem si ospravedlnil tu silenou cenu, byla pryc. A dalsi hned tak nebude... 8-s
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 8. 2017 08:12
Re: E39 manual
Nebyla by lepší nějaká Z4 Coupe? Hledat hezkou 330 E46 je nekonečný příběh jak říkáš a M3 jsou zase kvůli hypu cenově za nesmysl.
11. 8. 2017 08:24
Re: E39 manual
Asi ti budu pripadat divnej, ael me Z4 nejak nechyta za koule. I kdyz jizdne by to urcite byla s prehledem nejlepsi vikendovka, takova Z4 3.0Si.. :-)
Avatar - speedfred
9. 8. 2017 15:40
Re: E39 manual
hej,vieme. Prvej bolo vsetko lepsie auta,hudba,oblečenie žrádlo,len tá KIA stála za guvno.
Doba je podľa teba na nič,nejdeš sa zastreliť radšej??
9. 8. 2017 16:20
Re: E39 manual
Ten desetiválec má příšernou pověst. Bohužel, protože ty E60ky už stojí fakt pár korun...
10. 8. 2017 13:00
Re: E39 manual
Povest prisernou, ale zvuk a zatah a rozsah otacek je fantasticky... Ta povest je jedna z veci, kvuli kterym o E60 M5 ani neuvazuju, no obcas me s ni kamarad sveze a husi kuzi mam pak jest etak tyden... :yes: