Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci poprvé se čtyřkolkou

Mnichovská automobilka oficiálně odhalila novou generaci M5. Vůbec poprvé dostala pohon všech kol.
Zpět na článek
21. 8. 2017 22:03
21. 8. 2017 22:28
22. 8. 2017 01:17
22. 8. 2017 01:19
22. 8. 2017 02:27
22. 8. 2017 05:13
22. 8. 2017 06:44
22. 8. 2017 06:56
22. 8. 2017 07:17
22. 8. 2017 07:23
22. 8. 2017 08:52
22. 8. 2017 10:34
22. 8. 2017 12:33
22. 8. 2017 13:32
22. 8. 2017 14:50
22. 8. 2017 15:09
22. 8. 2017 15:38
22. 8. 2017 13:39
22. 8. 2017 14:47
22. 8. 2017 15:10
22. 8. 2017 16:14
22. 8. 2017 09:52
22. 8. 2017 10:24
22. 8. 2017 10:30
22. 8. 2017 10:26
22. 8. 2017 10:35
22. 8. 2017 11:35
22. 8. 2017 08:33
22. 8. 2017 09:23
22. 8. 2017 10:22
22. 8. 2017 10:46
22. 8. 2017 13:37
22. 8. 2017 13:34
22. 8. 2017 16:16
22. 8. 2017 10:44
22. 8. 2017 12:29
22. 8. 2017 13:41
21. 8. 2017 22:03
BMW
Existuje neco lepšího????
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
21. 8. 2017 22:28
Re: BMW
jasne .... zalezi od ucelu pouzitia.... :-)
21. 8. 2017 23:18
Re: BMW
V kombinaci s placatým kšiltem určitě ne ;-)
Avatar - Brumbal
22. 8. 2017 01:17
Re: BMW
Jizdne uz nic lepsiho nebude jak M5. Kdyz uz jsme v tomhle cenovem teritorium priplatil bych za novou Panameru Turbo.
Avatar - white label
22. 8. 2017 01:19
Re: BMW
Nová Panamera je skvělá...
Avatar - KLAS
21. 8. 2017 22:40
Honění pokračuje
Z nuly na 100 za menej ako v Enzo Ferrari v 1,85 tonovej 5 metrovej limuzíne? Honění pokračuje. Toto auto je majstrštyk inžnierstva, ale zároveň stelesnením dnešnej doby. Kedysi bola u športových áut aj športových limuzín cenená tá vlastnosť spojenia vodiča so strojom, zadný pohon, zábava za volantom, a to všetko v praktickej štvordverovej karosérii. Dnes je toto auto určené pre konzumnú spoločnosť, kde základ je najvýkonnejší IPhone, najnovšie AirMaxy a čo naj...najsilnejšie auto. Toto auto má taký výkon, že potrebuje pohon 4x4 a až keď vodič chce, tak môže z toho mať zadokolku...ktorá má potom zvýšenú hmotnosť kvôli pohonu 4x4.
A divízie AMG a aj BMW M sa vyjadrili, že pohon 4x4 je do budúcna nevyhnutný kvôli preneseniu takých výkonov. M5 E60 s atmosférickým V10, ktorý mal zvuk ako Formula 1 už zostane neprekonaná, takisto aj M3 E90. Táto nová M5 je určite fantastické auto, ale hlavne je to auto pre ľudí, ktorí chcú všetko. Superšport, komfortnú limuzínu, supervýkonnú limuzínu, supervybavenú limuzínu, superkomfotné aj superrýchle auto. A potom to dopadne tak ako keď testovací jazdec Auto Motor und Sport, bývalý pretekár s BMW M6 zašiel na malom okruhu len tri kolá a začali mu vädnúť brzdy tak, že vyletel dráhy ďaleko do pola. Proste toto auto nie je ani tak komfortné ako bežná 5, ani nie je na pretekanie, ani je tak vášnivé ako M5 E60. Ale je to to, čo ľudia dnes chcú. Predaje divízie BMW M Gmbh v roku 2008 sa zvýšili v porovnaní s rokom 2007 asi o 50%...a v roku 2014 o 44% v porovnaní s rokom 2013. Zatiaľ čo celosvetové predaje v roku 2010 boli takmer 17 000 kusov, v roku 2015 to už bolo cez 63 000 áut. ...A o to tu ide. :-)
Rozbalit vlákno
90
Avatar - 3_diamanty
21. 8. 2017 22:49
Re: Honění pokračuje
ja to vidim na dasli klinec do rakvy tym serioznym sportovym kupatkam ... ved preco kupovat carreru ked za podobnu cenu mam rovnako rychle ale ovela praktickejsie bmw M5.... akoze v porsche musia mat z toho radost ked nejaky rodinny sedan rozdrti ich sportovu ikonu... ale ide to presne tak ako ocakavam.. kupatka casom prave vdaka takymto silnym sedanom a kdejakym silnym SUVeckam uz uplne zmiznu... takze ked sa budeme v buducnosti pytat preco zmizli tak vieme komu sa podakovat
Avatar - KLAS
21. 8. 2017 22:58
Re: Honění pokračuje
Tak to si ale absolútne mimo a tým som si istý. Kto si aj pred 10 rokmi kúpil BMW M5 E60, tak rozhodne mal na Porsche 911. Podobne kto si kúpil pred 10 rokmi S 65 AMG, mal na Ferrari. Tieto autá sú pre úplne inú klientelu. Carreru, aj keď kvôli absolútne nezmyselným a tupým emisným predpisom má už aj tá základná turbomotor, je nepraktické auto, ktoré môže pre boháča poslúžiť ako auto na každý deň, ale určite nenahradí štvordverovú limuzínu. Kto chce alebo potrebuje štvordverovú limuzínu, tak si ju kúpi, kto chce k tomu kupé, tak si ho kúpi k tomu. Podobne ani BMW M3 nevytlačila Chevrolet Corvette, ani Golf R nevytlačil Nissan 350Z. Kto by nahradil Carreru limuzínou M5, keď ani v M5 E60 hranice jej možností nemohol využiť v každodennej premávke? Či myslíš, že ak raz čas niekto bude chcieť ísť na okruh so svojou Carrerou, tak namiesto 911 pôjde... s M5? :-)
Avatar - 3_diamanty
21. 8. 2017 23:20
Re: Honění pokračuje
celosvetovo klesa predaj kupatok... a je to prave na ukor silnych sedanov a SUVeciek ...... casy ked si chcel byt rychly a musel si ist len do kupatok su fuc.. lebo dnes dokazes byt rychly uz aj v SUV aj v nejakych tych sedanoch a to je podla mna pricina poklesu predaja skutocnych sportovych kupatok.. samozrejme ide len o iste percento odchodu zakaznikov... neutekaju zase vsetci... ale ten pokles tu je z roka na rok viditelnejsi...
Avatar - KLAS
21. 8. 2017 23:26
Re: Honění pokračuje
Máš nejaké štatistické údaje, ktoré to potvrdzujú? Pretože veľa kupé, ktoré by to v ďalšej generácii nemali pokračovanie nepoznám.
Avatar - 3_diamanty
21. 8. 2017 23:34
Re: Honění pokračuje
konci viper... zrejme skonci aj nissan 370Z.... skonci asi aj scirocco... skoncil nam peugeot RCZ... nikde nevidim uz ani navrat celicy alebo nejakej mazdy RX-8... rovnako na kupatka sa vydoblo uz aj mitsu .. eclipse alebo 3000GT boli pritom kedysi pekne kusky... honda uz tiez len spomina na S2000 alebo integru.. skratka sportove kupatka/kabria/roadstery z roka na rok miznu.... a aj na cesatch to proste musis vidiet... kym kedysi som nejake to SLK stretol bezne.. dnes ho uz nevidim nikde... a ano vlastne aj to uz asi skonci bez nastupcu... zem sa zlahla uz aj pod bmw Z4.. a ake ze to uzasne auto bolo... ako sa nim bmw chvalilo a zrazu na neho kasle... smutne ze ani nastupcu P406 coupe stale nikge nevidim... alebo nejake to C70 kupatko od volva ako kedysi ... neviem ale ja si vsimam co na cestach jazdi a kupatka obecne uz nevidim nikde... za to vsade je to same SUV a bezne vozy hatche kombiky sedany....

este tak narychlo ... zmizla aj calibra.... megane RS uz tiez bude zrejme len 5 dverak... na trhu chyba aj nastupca fiatu coupe ... alebo nastupca subaru SVX.... bohuzial kupatkam doba uz nepraje.... su na obtiaz dokonca uz aj takym sportovym znackam ako je bmw.... ktori uz dokonca radsej spravia predokolku MPV akoby mali potiahnut Z4 do dalsej novej generacie... a to uz nepotebuje ziadny komentar podla mna
Avatar - KLAS
21. 8. 2017 23:46
Re: Honění pokračuje
Bože. Viper končí, lebo je to *** a nestačí na bezpečnostné predpisy, ktoré takmer zničili Aston Martin, ktorý si musel veľmi, veľmi vyprosíkať výnimku od NHTSA, aby tam svoje autá mohol predávať, pretože tiež nespĺňali nové bezpečnostné predpisy. Nakoniec im NHTSA vyhoveli, lebo sa za prvé snažil
Aston Martin tam tie airbagy namontovať a predovšetkým dokázali, že trh USA je pre nich kľúčový a ak by im zakázali dovážať autá, tak zbankrotujú. Myslíš, že tým mohli argumentovať aj u Chrysleru?
370Z sa cenovo pohybuje niekde na úrovni Mercedes-AMG A 43. Scirocco neviem ktorý supervýkonný sedan mohol vytlačiť z trhu. Peugeot RCZ skončil, pretože koncern jednoducho nemá peniaze, prečítaj si staré správy o to ako redukovali svoje portfólio. Neviem ako Celica, ale nová Supra bude. Honda má svoj model NSX. A Mitsubishi je slabá automobilka, ktorá bola prevzatá pod alianciu Renault-Nissan, takže tam tiež musia mať veľmi, veľmi racionálne portfólio.
V skutočnosti je to tak, že exitujú nový Mustang, nové Camaro,
nový Honda/Acura NSX, nová Alfa Romeo 4C, nový Jaguar F-Type...
A vôbec, tvoja argumentácia, prečo by autá ako BMW M5 mali byť posledný klinec do rakvy autám ako je Porsche 911 je, že skončilo Scirocco, 370Z, Celica...
Avatar - Hotwire
22. 8. 2017 13:20
Re: Honění pokračuje
Dobre hovoris, ale s Topperom sa nehadaj, on nepouziva hlavu, co tu pravidelne uz roky dokazuje, strata casu...
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:04
Re: Honění pokračuje
Tu máš novú Celicu. [odkaz]
A tvoja argumentácia postavená na tom, že skončili 407 Coupe, Fiat Coupe, Scirocco, Calibra, Eclipse, CX-8, teda kupé od mainstreamových značiek je absurdná, pretože tvoja myšlienka je, že supervýkonné sedany vytlačia v budúcnosti kupé. A autá ako Calibra alebo 407 Coupe asi neskončili preto, že by ich vytlačili supervýkonné mainstreamové sedany... neviem, prečo by teda luxusné kupé mali nasledovať osud mainstreamových kupé, ktoré skončili tak pred 10-20 rokmi.
K tomu sem pletieš S2000, čo bol vždy len kabriolet, pritom píšeš, že skončilo Z4 Coupe, no ignoruješ, že Z4 existuje len ako kabriolet a už predstavili aj koncept novej Z4, rovnako tak, že stále sa vyrába Mazda MX-5 a Fiat vyrába svoj nový 124 Spider a tiež argumentuješ koncom SLK, čo bol vždy len kabriolet s pevnou strechou.
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:13
Re: Honění pokračuje
Jasné, RX-8. >:D
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:20
Re: Honění pokračuje
A tiež nie Celicu, ale Supru.
Avatar - Barrichello
22. 8. 2017 08:44
Re: Honění pokračuje
Neprodávanější čistokrevné kupé na světě je Mustang, BMW 4 a Camaro.

Někde dál budou Nissany, Challenger,Porsche, Corvette, Mercedesy atd.
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 10:54
Re: Honění pokračuje
a nezabudajme ze medzi najpredavanejsie patri aj trhac asfaltu hyundai veloster >:D
Avatar - fOE
22. 8. 2017 10:59
Re: Honění pokračuje
Toho koho napadlo trochu splosteny HB cpat mezi coupe bych povesil do vetru. Veloster, sciroco atd. mezi auty jako mustang, 911, F-type atd. nemaj co delat.
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 11:25
Re: Honění pokračuje
ale je to kupatko ;-) ... zrovna v amerike velmi oblubene... a zase az take pomale nie je... americky veloster turbo ponuka 201 koni.... na tak male auto je to vcelku slusne ... nikto ho neporovnava s vantage ani s enzom ani s 911tkou... len tvrdim ze veloster patri medzi najpredavanejsie kupatka sveta... a iste nie len kvoli cene.. ono zase ani moc lacne nie je na to co ponuka .... navyse je to hyundai :-) >:D a predsa sa v istych oblastiach sveta predava tak dobre ze sa ho znacke vyplati vyrabat
Avatar - fOE
22. 8. 2017 12:39
Re: Honění pokračuje
Ja nemam nic proti velosteru, teda, mam (nelibi se mi ze zadneho uhlu), a 200k je i na tak male auto dnes spis hranicni na to aby to bylo "hot", ale o tom nepisu. Pisu o tom ze me nedava smysl radit splostely hb mezi kupatka ikdyby mel vykon sebevetsi. Dokud neni "splostely" az do tvaru audi TT, neni to coupe.
Veloster je jen o prakticnost vyklesteny HB. :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 13:24
Re: Honění pokračuje
ani mne sa veloster kasnou nepaci ale je to kupe

tak potom Z3 coupe bolo co? kombik? alebo MPV? tak vidis...
Avatar - fOE
22. 8. 2017 14:25
Re: Honění pokračuje
[odkaz]
22. 8. 2017 00:08
Re: Honění pokračuje
To že nějaký typ auta mizí ze scény není tak úplně způsobeno jiným typem. Lidi obecně prostě přestávají auta prožívat. Berou je víc spotřebně, než kdy jindy. Nejprodávanější značky i nejprodávanější ojetiny - a ty především - to jen potvrzují. Navíc mladí lidé ve spoustě zemí už neřeší auto, jako formu definování sebe sama a když jej vyloženě nepotřebují, tak je neřeší vůbec. Když budu chtít auto pro zábavu, tak si koupím např. sportovní auto ze 70. - 90. let, ale určitě nepoběžím pro novou M5, protože tomu autu bude chybět všechno, pro co si člověk koupí auto na hraní. A když budu chtít auto jako užitkovou věc, tak si pro novou M5 zase nepůjdu - proč taky? Takže existence rychlých sedanů určitě nevytlačuje existenci sportovních kupé. Prostě se mění myšlení společnosti a její potřeby. Dnes obecně frčí SUV (díky čemuž Porsche stále existuje), včera to byly hatchbacky a kombíky, předtím sedan, atd... Po SUV přijdou jiné karosářské požadavky. Nicméně pokud se dramaticky neobrátí trend, tak se budou automobilky více a více potýkat s rostoucím nezájmem o potřebu vlastnit nové auto a spousty karosářských verzí prostě zmizí. Je to přirozený vývoj. ;)
Avatar - KLAS
21. 8. 2017 23:04
Re: Honění pokračuje
A neviem podľa súdiš, že sú v rakve, keď píšeš, že posledný klinec do rakvy. Minulej 911 trvalo tri roky, než sa ich vyrobilo 100 000 kusov, to v priemere na rok vychádza cca 33 000. Tej súčasnej sa v minulom roku vyrobilo, ako som práve našiel, 32 409 kusov, z čoho sa dá usúdiť, že predaje sú stabilné už viac ako jednu generáciu. Takže hovoríš nezmysly.
Avatar - 3_diamanty
21. 8. 2017 23:44
Re: Honění pokračuje
za par rokov tieto nezmysly budes vnimat inak ... ale chapem ze teraz mas na to tento pohlad takze beriem vsetko .. ok :yes: ;-)
Avatar - KLAS
21. 8. 2017 23:50
Re: Honění pokračuje
Čo sú nezmysly na tom, že: "Minulej 911 trvalo tri roky, než sa ich vyrobilo 100 000 kusov, to v priemere na rok vychádza cca 33 000. Tej súčasnej sa v minulom roku vyrobilo, ako som práve našiel, 32 409 kusov, z čoho sa dá usúdiť, že predaje sú stabilné už viac ako jednu generáciu."
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:01
Re: Honění pokračuje
ved vravim ze pockaj par rokov...
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:05
Re: Honění pokračuje
Podľa čoho to usudzuješ, keď predaje 911 sú také, aké boli pred 10 rokmi a nových kupé medzi prémiovými značkami pribúda?
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:28
Re: Honění pokračuje
ide o kupatka obecne ... miznu proste .... par sa ich este drzi ale vacsina mizne
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:35
Re: Honění pokračuje
Ale aká väčšina, keď prišli Chevrolet Camaro, Jaguar F-Type, Honda/Acura NSX, Alfa Romeo 4C, Lexus RC. K tomu ostávajú E Coupe, C Coupe, A5, Porsche 911. K tomu príde Toyota Supra, BMW 6.
Tak čo tu stále splietaš, že tie autá hore, ktoré som vymenoval, budú vytlačené vysokovýkonnými sedanmi len preto, že zmizli Calibra, Scirocco, 407 Coupe, čo sú mainstreamové autá a určite neboli vytlačené vysokovýkonnými sedanmi.
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:42
Re: Honění pokračuje
F-type dedafkto len nahradilo kusok vacsi model XK ( cize kupe za kupe ).... nic naviac kupatkoveho nepribudlo ... NSX je kusovka podobne ako alfa 4C... pritom niekdajsia alfa GTV mala daleko elpsie predaje alebo brera... je to tazke prijat ale fakt je taky ze kupatka nam miznu... nie vsetky ale obecne vacsina mizne.. a nastupcov sa im uz nedostava... a som zvedavy ci aj alfa 4C pride do buducna s nastupcom... ale ak nie ... prekvapeny nebudem... mozno pride bmw 6... ale chyba nam zase Z4 a aj drahe Z8 tu kedysi bolo... proste viac ich zmizlo ako pribudlo za posledne 2 desatrocia....
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:47
Re: Honění pokračuje
A stále si nenapísal jeden jediný argument, prečo by luxusné kupé ako 911 mali začať miznúť.
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:47
Re: Honění pokračuje
Z8 bol roadster, nechápem ti môže chýbať Z4 Coupe, čim ignoruješ súčasnú Z4, pretože je kabriolet, no pritom ti medzi kupé chýba Z8, čo bol vždy kabriolet. Potom nechápem, prečo ti chýba Z4, a prečo nevidíš Mazdu MX-5 a Fiat 124 Spider.
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 01:02
Re: Honění pokračuje
rano pokracujeme ;-) tak dobru
22. 8. 2017 04:58
Re: Honění pokračuje
Toppere, v téhle diskuzi radši nepokračuj. Jsi zcela mimo. Naopak kupé prožívají vzestup.
Avatar - Barrichello
22. 8. 2017 08:45
Re: Honění pokračuje
Jak které a jak u koho >:D

Neprodávanější je trio Mustang, BMW 4 a Camaro :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 11:05
Re: Honění pokračuje
aky vzostup.. ved RCZ skoncilo bez nastupcu.. aj scirocco aj brera.. GTV... integra ... prave tie dostupne kupatka nam miznu .. ja viem.. prislo NSX mame alfu 4C ale to su kusovky ( navyse s nejasnou buducnostou ) ... NSX svojim polom posobnosti na celosvetovom trhu zdaleka nemoze nahradit nejaku Z4ku.... a prave auta ako Z4 alebo fiat coupe ktore co to vedeli predat tie uz skocili akosi bez nastupcov... nedava to logiku ze ale tak vidis... keby boli kupatka na vzostupe tak urcite nezanikne 3 dverovy megane ani clio ani RCZ ani nejake C70 a C30 od volva par dalsich kuskov ... ale neberiem ti tvoj nazor... aj ked nestotoznujem sa s nim tentokrat absolutne .. prepac ;-) ...
22. 8. 2017 11:22
Re: Honění pokračuje
Místo Z4 bude ještě letos Z5 stejně tak 8er. Dále pak 2er a 4er. Audi má A5 navazující na Coupé a 80 Coupé, navíc R8. Mercedes má C, E, S coupé a AMG GT. Ford Mustang a GT. Renault letos Alpine, Fiat 124 + Abarth verze. Ferrari má nejširší nabídku aut ever. Porsche dtto nepřeberné množství 911, Cayman, Boxster.
Nissan 370 a GT-R, Toyota GT86 (k tomu BRZ) a Supra, Mazda Miata. Honda NSX a připravuje levnější kupé. McLaren opět široká nabídka, Lambo dtto.

Suma sumárum je spousta nových modelů, většina z nich s přidanou hodnotou oproti dřívějším kupé verzím z HB nebo sedanů. Není na co si stěžovat! A to jsem určitě na pár kousků zapoměl.
;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 11:38
Re: Honění pokračuje
vymenoval si tu par premiantov to je ok... aj par exkluzivnych vyrobcov.. tie by zaniknut nemali to uz som tu kdesi pisal ... ale drviva vacsina tych dostupnejsich kupatok nam proste zmizla... tu je ten problem ale zase ho nikto nevidi....

snad aspon 370Z dostane nastupcu .. za 900 tisic vyborny sportiak... rovnako verim v navrat do tohto segmentu kupatok aj od leva a volva .... vlastne ani vw nema ziadne kupe ak to takto vezmeme.. scirocco je out... fiat 124 nahradza priamo/nepriamo barchettu ale nastupcu fiatu coupe stale nikde nemame... proste tych sikovnych kupatok ktore kedysi bolo vidat na cestach je stale menej a menej... ja vlaste uz nikde ziadne nevidim...
22. 8. 2017 12:00
Re: Honění pokračuje
Co to píšeš o mainstreamu??? Fiat 124 nahrazuje úspěšně oba a navíc má RWD! neporovnatelné oproti kraksnám na bázi Punta a Tipa.

Reaguji na tohle: "ja to vidim na dasli klinec do rakvy tym serioznym sportovym kupatkam ... ved preco kupovat carreru ked za podobnu cenu mam rovnako rychle ale ovela praktickejsie bmw M5"

Takže klídek, aspoň drž myšlenku ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 12:34
Re: Honění pokračuje
mnohe seriozne sportove kupatka ( kabria/roadstery ) su bohuzial uz po smrti :-( ... alfa brera a GT, fiat coupe, scirocco, Z4, S2000, integra, RCZ, 406 coupe, puma, cougar, laguna coupe, megane coupe, viper, 370Z zrejme tiez skonci bez nastupcu aj SLK ( v sucasnosti uz oznacovane ako SLC ) .... bez nastupu ostali aj calibra, C70 coupe, SVX, Z8, RX7, speedster, MR2, lexus SC430, altima coupe, accord coupe, prelude .. vsetko su to podla mna seriozne sportove kupatka/kabria/roadstery ... chapem ze mame bombasticke NSX ale tato pre drvivu vacsinu nedostupna kusovka nemoze nahradit to pole posobnosti ake mala S2000 s integrou aj s accordom coupe a prelude dohromady ... jasame nad 124-kou ale barchcetta s fiatom coupe opat mali na trhu daleko sirsi zaber .... klaniame sa pred kusovkou alfou 4C pritom brera a GT predavali mnohonasobne viac a na cestach ich clovek skutocne videl a tesil sa z ch pritomnosti ... a to ani nehovorim o tom ake predaje malo kedysi SLK a Z4... pritom dnes na nich uz vyrobcovia kaslu

otvorena 124-ka moze nahradit barchettu ale nemoze nikdy nahradit to co ti dal fiat coupe... uz len z principu to nejde.... dnes teda sa moc nezhodneme... dnes je to medzi nami nepretrzity rozpor >:D .. ale z rozporu se paja rodi pokrok ;-) [odkaz] ... snad nas to posunie dalej >:D
22. 8. 2017 13:32
Re: Honění pokračuje
Znovu, většina z těch aut byly jen kupé verze běžných modelů, vyjma tvaru žádná přidaná hodnota. Radši budu mít řidičskou 124 než FWD Coupé na podvozku Tipa, dtto byla krásná kupé GTV. Pkud má AR přijít s další kupé verzí, ať je to na bázi Giulie.

Nicméně, ten kdo zkusí 911 ví, že mu žádný sedan AMG nebo M nedá nic podobného. ;-)
Avatar - fOE
22. 8. 2017 08:10
Re: Honění pokračuje
Tleskam za vydrz, ale tohle nema cenu. ;-)
Avatar - wakantanka
22. 8. 2017 15:06
Re: Honění pokračuje
Ale pribudol Wraith :-)
Avatar - Hotwire
22. 8. 2017 13:22
Re: Honění pokračuje
Tak pravil prorok Topper, poculi ste slovo Panovo. >:D >:D >:D
21. 8. 2017 23:57
Re: Honění pokračuje
A jak vnímáš svoje nesmysly, že nejlepší malé auto je Korejec s atmosférickým motorem?
21. 8. 2017 23:15
Re: Honění pokračuje
Topere, chápu, že jsi nemohl jet v každém autě, o kterém se tu diskutuje. Ale že Carrera je řidičsky i celkově něco úplně jiného než M5 (velikost, koncepce, motor, hmotnost, zaměření, image...) musí být jasné každému, kdo rozlišuje auta víc než podle barvy. A ty to smrskneš na "stejně rychlé a o mnoho praktičtější" :no:
Avatar - KLAS
21. 8. 2017 23:20
Re: Honění pokračuje
To je fakt ten Topper alias Kia-World, nejaktivnější spammer auto.cz roku 2014?
Avatar - 3_diamanty
21. 8. 2017 23:22
Re: Honění pokračuje
to sa s nicim nevylucuje... citaj este raz a poriadne .. aby si pochopil
Avatar - KLAS
21. 8. 2017 23:28
Re: Honění pokračuje
A si to fakt ty? [odkaz]
21. 8. 2017 23:46
Re: Honění pokračuje
Ano, je to on. Akorát si místo té nekonečně opěvované Kie nakonec koupil foukané Polo >:-[]
Avatar - KLAS
21. 8. 2017 23:53
Re: Honění pokračuje
Tiež sa na to pozerám. Nick Kia-World, Región: SlovaKIA a ako auto má uvedené VW Polo?
A pochybujem, že je jeho, to bude skôr jeho rodičov. Akože fakt by si človek s dvojciferným IQ zarobil na VW Polo?
21. 8. 2017 23:56
Re: Honění pokračuje
Polo je dobré auto. Nesměju se tomu, že si koupil Polo. Směju se tomu, jak tu horlivě hájil Korejce a - když došlo na lámání chleba - koupil koncern :-)
Avatar - KLAS
21. 8. 2017 23:57
Re: Honění pokračuje
Veď píšem, či by si jedinec s dvojciferným IQ zarobil na VW Polo. Polo je najdrahšie auto segmentu B. Tiež si myslím, že Polo je dobré auto, veľmi dobré auto.
22. 8. 2017 00:01
Re: Honění pokračuje
Spíš by mě zajímalo, co dělá za práci, že si může dovolit sem denně psát tolik příspěvků. A, jak píšeš, ještě si tou prací vydělá na nové Polo.
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:02
Re: Honění pokračuje
tak dnes som mal poobednu ... takze som tu bol doobedu a potom az teraz po 10tej vecer
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:07
Re: Honění pokračuje
Poobednú? V sklade či ako predavač?
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:08
Re: Honění pokračuje
uplne nieco ine.. je to neico s kvalitou.. a treba tam VS ;-) .. co ja samozjjeme mam
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:10
Re: Honění pokračuje
Ešte by som bol rád, keby si mi povedal, že ktorú VŠ si vyštudoval.
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:48
Re: Honění pokračuje
s dvojcifernym IQ to stacilo na techniku v KE ... keby som ale mal trojciferne ako ty tak urcite dam aj tie prirodne vedy na UPJS ktore mi nevysli a z ktorych som v r 2001 prestupil na techniku ktoru u nas zvladne bez srandy kazdy babrak ...fakt .. .
22. 8. 2017 00:25
Re: Honění pokračuje
Podle tvých příspěvků mi ta VŠ u tebe až tak samozřejmá nepřijde. Nic ve zlém.
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:37
Re: Honění pokračuje
ani sa ti nedivim... byt tebou tiez by som neveril >:D
22. 8. 2017 00:44
Re: Honění pokračuje
Za tuhle odpověď :yes: Vážím si lidí, kteří se neberou smrtelně vážně.
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:55
Re: Honění pokračuje
zivot netreba zase az tak vazne brat.. stejne z neho zivi nevyjdeme ... :-)
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:39
Re: Honění pokračuje
Možno je to taký klobásový inžinier. >:D
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:52
Re: Honění pokračuje
vies jak sa hovori titulu ing u nas na vychode po vychodniarsky... i nadalej glupy ;-) ( i nadale hloupy )... ale je fakt ze som uz vsetko zabudol a hlupnem uz >:D :-( uz by som dnes po rokoch ani nezmaturoval to sa vsadim
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:06
Re: Honění pokračuje
ved prid do KE a rad ti ho ukazem KLAS ....

otec ma zase stare polo... ale jemu uz staci >:D
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:07
Re: Honění pokračuje
Nie je to tak, že otec má nové Polo a tebe dal to staré?
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:09
Re: Honění pokračuje
otec ma to stare ... ja jazdim novym ... je to moje auto za moje peniaze ... otec na dochodku uz ozaj nove polo nepotebuje ;-) .. ja do prace som ale uz potrebovla neico novsie a nakoneic cuduj sa svete to bolo polo.. aj ked povodne som ozaj neveril ze to bude polo ale skor nejake rio alebo corsa...
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:11
Re: Honění pokračuje
Keď si ty rozumný, tak pochopíš moje argumenty v tých dvoch príspevkoch o kupé. A odpovieš, prečo by mali predaje 911 klesať, keď sú dnes také, aké boli pred 10 rokmi.
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:21
Re: Honění pokračuje
uz som ti odpovedal.. treba par rokov pockat... a sorry ze ja ta neurazam ako ty mna a volim skor defenzivny pristup... ale mam dnes po praci uz fakt dost a nebavi ma to tu s nikym sa natahovat o blbostiach... sorry ;-\
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:26
Re: Honění pokračuje
Šak keď nie si schopný odpovedať čo i len jediným argumentom, tak sa nečuduj. Hore si napísal:"ale ide to presne tak ako ocakavam.. kupatka casom prave vdaka takymto silnym sedanom a kdejakym silnym SUVeckam uz uplne zmiznu..."
A ako argument je to, že už sa nevyrába 406 Coupe, Celica, Scirocco, Calibra...
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:30
Re: Honění pokračuje
tieto vozy ako scirocco a tak proste uz nedostali nastupcov lebo skoro kazdy chce uz SUV .... co je skoda... ale scirocco trpelo aj na interier z G6 .... tam bolo viac zadrhelov nez len cista 3 dverova kasna
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:38
Re: Honění pokračuje
Ja sa pýtam na vysvetlenie toho, prečo skončia autá ako 911, Toyota Supra, Lexus RC, Audi A5... A toho, že je nezmyselné argumentovať tým, že skončili mainstreamové kupé. A už absolútne nezmyselné to miešať s argumentom o vysokovýkonných sedanoch.
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 00:46
Re: Honění pokračuje
niektore kupatka ostanu ale vacsina proste zmizne .. cas ukaze ktore preziju a ktore nie... predpokladam ze znacky ako porsche aston aelbo ferrari ci lambo si nejake tie kupatka udrzia aj nadalej... ale zbytok to bude mat velmi tazke
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 00:51
Re: Honění pokračuje
Hore som napísal, že predaje Porsche 911 sú dnes stále stabilné a na úrovni na akej boli v roku 2007 a napísal si mi na to: "za par rokov tieto nezmysly budes vnimat inak"
Teraz píšeš, že značky ako Porsche si kupé udržia naďalej. Pochopil si teda už, že si napísal nezmysel, ak podľa teba kvôli vysokovýkonným sedanom zmiznú kupé?
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 01:00
Re: Honění pokračuje
ja som to bral obecne... ako kupatka celkovo.. je jasne ze par ich prezije.. zrovna od exkluzivnych vyrobcov by to nemal byt vacsi problem ale zbytok je fakt na odpis... ja len dufam ze kia pro_ceed v trojdveraku nikdy neskonci.. to by ma asi najviac ranilo >:D
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 01:05
Re: Honění pokračuje
Ešte, že ti je na smiech, čo píšeš, je mi jasné, že namiesto Cee´ du by si si kúpil Golf. Tak ako si si nekúpil Kiu Rio, ale Polo, pretože VW je jednoducho najlepší.
Avatar - speedfred
22. 8. 2017 08:55
Re: Honění pokračuje
zajtra rano som v KE na letisku,tak sa príď ukázať. :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2017 10:42
Re: Honění pokračuje
no tak to sa mozeme stretnut pri OC optima ... ;-) to mas od letiska na skok a tam je na stretavku daleko vhodnejsie miesto ... povedzme parkovacia rada c.12 - to je ako ako je ten bocny velky vchod s tou "vezou" ... tam vzdy parkujem ked chodime s holkou na nakupy alebo sa len tak flakat po optime ...

na letisku su rampy.. parkovacie automaty a chaos... vzajomne hladat sa tam ani tam lozit nebudem ... ale pri optime ak mas cas nie je problem... parkujes tam zadara a vsade spusta miesta navyse je to docela taky neutralny flek... tam sa da kludne 20 minut kecnut a je to... ak na to povedzme nemas cas a priestor tak dohodneme inokedy... v pohode
21. 8. 2017 23:50
Re: Honění pokračuje
Co mám pochopit? Že téměř dvoutunový sedan drtí Carreru? V čem ji drtí? Že má lepší zrychlení?
22. 8. 2017 04:55
Re: Honění pokračuje
Jsi opět mimo, ve zcela v jiném ranku. P911, Ferrari, AM apod rostou. Když chci kupé nejdu pro sedan nebo SUV.
Avatar - Vrrrr
22. 8. 2017 09:17
Re: Honění pokračuje
Zijes v inom svete. Tu sa pozera cez ine okuliare a po par rokoch tvojich nazor ti poviem ten moj. Mam X5 x40 velmi prijemne na roztlacene a rozbite cesty, lyzovacky, bicykel, golf ..... v bielej kozi, ktoru ked zbadal moj bratranec tak prve co povedal, no to sa ti bude tazko udrzovat, preco si si nevybral nieco prakticke .... neodpovedal som. Na povozenie mam M2.... ak sa chce niekto stale dost dobre vozit a nema potrebu SUV kupi si M5. Neda sa to vysvetli. Musis do toho dorast, dozit, proste tam byt. Predajcovi v Hyunday, ktory je moj kamarat to tiez nikdy nevysvetli. A vies co, ani sa nepokusam. Tak preto je M5. Ja nad nou napriklad nateraz nerozmyslam, ale zvez sa, predstav si, ze na to mas a svet bude zrazu upne iny a tieto prakticke uvahy budu fuc ....
Kedysi som mal Hilux a zdal sa mi skvely, lebo som taku vec chcel.
Treba si uvedomit, ze M5, nie je na okruhy, ale na kraaasne zvezenie. A ked sa ti dostane pod kozu uz sa ho nezbavis.
Tak preto.
21. 8. 2017 23:01
Re: Honění pokračuje
Trefně napsáno :yes:
21. 8. 2017 23:07
Re: Honění pokračuje
m5 V10 nikdy, ani vzdáleně neměla zvuk jako F1. >:D
Avatar - KLAS
21. 8. 2017 23:10
Re: Honění pokračuje
Myslím v porovnaní so staršími F1.
Avatar - speedfred
22. 8. 2017 08:51
Re: Honění pokračuje
M5 V10 má fantastický zvuk,ale s atmo F1 to vôbec nejde porovnať.
Avatar - fOE
22. 8. 2017 08:13
Re: Honění pokračuje
Prodeje BMW M Gmbh, spadaji tam nove predpokladam i ///M performance modely? Pokud ano, zadne terno to neni (chtelo by to vedet kolik plnotucnych ///M se prodalo), pokud ne, je to uspech. :yes:
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 11:56
Re: Honění pokračuje
Jo, sú tam zahrnuté aj predaje M performance.
Avatar - fOE
22. 8. 2017 12:41
Re: Honění pokračuje
Tak v tom pripade je to rust spis papirovy. Precijen tam patri treba M140i, kdy v minulosti se 135i coupe pod ///M neradila (tam spadala jen 1M coupe, dnesni M2). Zajimal by me prodej plnotucnych ///M => M2, M3, M4, M5, M6, X5M a X6M.
Avatar - iudex
22. 8. 2017 12:43
Re: Honění pokračuje
Ono niekedy to rozlišovanie na "plnotučné M" a "o ligu nižšie M Performance" je skôr vec marketingu, ako reálne veľkých rozdielov. Napr. v rade 1 nie je plnotučné M len kvôli historickým konotáciám s M1 (ako jedinému superšportu od BMW), inak by si svojím výkonom a dynamikou M140i zaslúžilo označenie M1 (ostatne porovnanie dynamiky 40i a M2 ukazuje, že B58 nie je vôbec pomalší ako N55).
Avatar - fOE
22. 8. 2017 13:31
Re: Honění pokračuje
Vykon motoru neni vse a ///M v rade 1 byvavalo, volalo se 1M coupe ;-) to co je M135i / M140i ted, slabsi nez o generaci starsi 1M coupe, v zakladu bez svoru, jen s nejakyma upravama na motoru / podvozku... to je prave ta pul cesta hodna ///M performance, ne ///M a je fajn ze se to nesnazi prodat jako plnotucny produkt.
Kdyz uz zminujes M2, to je tak trosku vyjimka potvrzujici pravidlo. Vyjimka protoze jen takto "dole" dava BMW do ///M modelu konfekcni motor. Vsude nad nizsi stredni se do kolonky ///M kvalifikuje, mimojine, jen auto se zvlast vyvinutym, anebo aspon komplet prekopanym motorem.
Avatar - iudex
22. 8. 2017 13:56
Re: Honění pokračuje
Preto hovorím, že v rade 1, resp. 2 to nie je úplne jednoznačné, dať do M140i samosvor sériovo (ktorý možno dokúpiť v M performance parts) a drobnosti typu výraznejšie sedačky či hlučnejší výfuk (opäť dokúpiteľný), nevidel by som dôvod nenazvať to M1. Plus ako píšeš, ten N55 nie je nijak osobitný motor pre M2, len inak naladená verzia motora, ktorý bol bežne predtým vo viacerých bežným modeloch. Až u M3 je ten rozdiel (oproti 340i) jasný a jednoznačný.
Avatar - fOE
22. 8. 2017 14:13
Re: Honění pokračuje
Tech zmen co maji M modely, ty plnohodnotne, je obycejne velka spousta. Podvozek, motor, samosvor jsme zminili. Ale jine byvaji i brzdy, jina byva i karoserie. Karosarske dily z konfekce obycejne na M nesedi, protoze M je rozsirene (lemy, blatniky...), ma jinou kapotu (powerdome), nesedi kola (jine rozchody), k tomu interier ktery zminujes. Jednoduse me M140i vazne prijde ze je jen na pul cesty mezi konfekci a M2. Ma neco z obou svetu.
Nejel jsem ani s M140i ani s M2, nemuzu soudit jak blizke si jsou projevem, vykonama atd. a pokud ty toto muzes posoudit a rikas, ze jsou si velice podobne az identicke, pak me asi zlomis, ale jinak... ;-)

Kazdopadne resime hlouposti, me spis slo o to poukazat na 550d, ktera neni M5, o X4 M40i, ktera je jen obdobou 340i, ne M3 atd. proste ty cisla M GmbH vypadaji krasne, ale s minulosti se porovnavat nedaji.
21. 8. 2017 23:10
Co si přát víc?
Tak tomu fakt říkám automobilová pecka. Jenom je škoda, že vůbec nenabídnou verzi s manuální převodovkou, to je neodpustitelné... :-O :'-( :-(
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Dinar
22. 8. 2017 07:12
Re: Co si přát víc?
Co manuál, ale asi jsi přehlédnul to zásadní, ó bože, nemá to mechanickou ručku!!! Bude se s tím dát vůbec jet? >:D >:D ;-)
22. 8. 2017 08:32
Re: Co si přát víc?
Toho se petrolhead nedotkne ani klackem, to bude jen pro nemecky nafuky nekam na dalnice... klasika :-)
22. 8. 2017 08:55
Re: Co si přát víc?
Nejezdil v M6 s manuálem /americkou verzí/ šéf divize M?:)
Avatar - fOE
22. 8. 2017 09:10
Re: Co si přát víc?
Jezdil. Jen takovy clovek zda se jako druh vymira. :'-(
Avatar - Dinar
22. 8. 2017 10:49
Re: Co si přát víc?
Ano, jako se svým čtvrtým autem, to souzi novináři jaksi zapoměli dodat, nejezdí tím denně, nejezdí tím po městě. Tyhle příběhy jsou krásně chytlavé, bohužel většinou ne celé. ;-)
22. 8. 2017 11:30
Re: Co si přát víc?
nechápu souvislost. Mariachi píše, že petrolhead by o takové auto ani nezavadil.
I kdyby to bylo jeho osmé auto, fakt, že v něm jezdí a chtěl ho s manuálem je poměrně vypovídající.
Jestli teda nemá dvě Oktávky a Superba a M6kou jezdí jenom proto, že je to součástí firemního dress code:)
Avatar - Dinar
22. 8. 2017 14:38
Re: Co si přát víc?
M5 se kupuje jako daily car, v manuálu ji logicky nikdo nechce, manuál v autě pro zábavu je naopak logický, šéf M divize má jako daily car neemkovou sedmičku, světe div se, m6 s manuálem je pro něj víkendovka. Jinými slovy, argumentace m6kou šéfa M divize v diskusi o manuálu do M5 je mimo.
22. 8. 2017 15:12
Re: Co si přát víc?
Já jsem spíš reagoval na to, jestli je M5 auto pro petrolheada. Protože M6 zaměřením není zase tak vzdálená. Na víkendové auto mi přijde dost těžká...
Edit: a teď se divam, ze jsem nepobral Mariachiho ironii:) čtvrtý Heineken od rána mne ale omlouvá:)
Avatar - KLAS
22. 8. 2017 16:47
Re: Co si přát víc?
Ako vieš, aké konkrétne auto má šéf M divízie na každý deň? Bolo to v nejakom článku, či máš také známosti?
Avatar - Dinar
23. 8. 2017 07:59
Re: Co si přát víc?
Ano, známosti.
22. 8. 2017 05:13
Linie...
...možná až sveřepě drží D3 linii. Když má jeden něco, druhý musí taky. Zcela rozumím argumentu AWD, ale ne u M5.
Odcházející model má podobně výkonný motor, jede jako pila, umí být relativně pohodlný. Vytýkat se mu dá ne úplně vyvážené řízení (na hony lepší než běžná F10) a utlumení krátkých nerovností i v komfort modu.
Nevím, proč by si BMW nemohlo marketingově odpustit dalších 50kg (možná víc) a nasadit čistou RWD. Je to bavorák ne Audi.
Tahle čtyřkolková mánie postupně se šířící všemi segmenty má zcela jistě smysl, jen čím dál tím víc ubývá klasických variant. U FWD to na škodu není, RWD by však mělo zůstávat alternací.

Celá M5 je oslavou současného inženýrství a vrcholem supersedanů (už někdo designérům řekl jak ošklivá jsou obvykle černá kola?). Parametry a nakonec i vzhled parádní, velmi rád porovnám pokrok oproti poslednímu modelu a případně smáznu svůj koment ohledně pohonu.

P.S.: ne, M5 ani jiný supersedan nebudou ničit kategorii kupé i kdyby se celé Košice na hlavu stavěly ;-)
Rozbalit vlákno
21
Avatar - maxi!
22. 8. 2017 06:44
Re: Linie...
tiez ma to mrzi, ze nie je ani len moznost kupit si to s klasickym zadnym nahonom ( napriklad ako nejaka spec odlahcena verzia?), ale v podstate to chapem - snazia sa prisposobit trhu a ten je jasne urceny prichodom tisiciek dobre platenych manazerov so stotisicovymi platmi, co si mozu taketo auta dovolit a pritom to nie su nejaky hardcore drajvery, a tak by radsej hladali bezpecnejsi prenos vykonu, co ponuka audi ci aj AMG. Myslim si, ze prave ako bavorak s moznostou si vybrat aj taku moznost by bol znovu zaujimavejsi a lakavejsi pre urcitu klientelu ( a dobre image!)
:-!
22. 8. 2017 06:56
Re: Linie...
Což o to, vypnout se to dá, ale mohla být ještě nižší hmotnost předku. Možná nakonec zjistím, že je to mnohem lepší než doposud. Odcházející generace má trošku vyšší váhu a je to cítit. ;-)
Avatar - Dinar
22. 8. 2017 07:17
Re: Linie...
Já ti rozumím, ale nechal bych hodnocení až po svezení, uvidíme, jak to awd ovlivní jízdní vlastnosti, jsem s ohledem na xdrive v akt. generacích 3 a 5 mnohem míň skeptický, než bych byl před pěti lety. ;-)
22. 8. 2017 07:23
Re: Linie...
Así ano. Přes počáteční výhrady bych si nakonec nemusel dělat žádné příkoří jezdit nynější M5 (až na to, že 550i G30 není reálně o moc pomalejší, je-li vůbec).

Mimochodem, první zprávy o zrychlení sub 3s se nakonec nepotvrdily, ale i tak jsou parametry skvělé. Snad při ladění nezapoměli na výkonovou špičku jako u S4 ;-)
Avatar - maxi!
22. 8. 2017 08:52
Re: Linie...
aj ked to bude vyborne jazdit, tak je jasne, ze uspora a rozlozenie hmotnosti by oslovila zopar nadsencov, ktorych by nejaka ostrejsia verzia mohla zaujat...
:-!
Avatar - Dinar
22. 8. 2017 10:34
Re: Linie...
Tak já z obrázků nepoznám, jaké má M5 rozložení hmotnosti, ale ostatní klasické modely bmw s xdrivem mají 50/50. Pokud jde o váhu, každé kilo dolů dobré, ok, na druhou stranu tady se bavíme o autě, které má skoro 1,9 tuny bez awd by mělo o šedesát kilo míň, to je v relaci celkové hmotnosti skoro zanedbatelné, jo, u něčeho s váhou 1,1 tuny by to mohla být zásadní věc. Na nějaké "nadšence" kupující M5 nevěřím, nevím čeho by to měl být nadšenec, sportovní jízdy? :'-(
Avatar - iudex
22. 8. 2017 12:33
Re: Linie...
Chcel som napísať to isté: riešiť 50 kíl má význam pri Toyobaru či Alpine, pri tone to je cítiť, ale pri 600k sedane s 1,9 tonami nehrá 50 kíl žiadnu rolu, to nemôže reálne nik vnímať.
22. 8. 2017 13:32
Re: Linie...
Ano i ne, záleží kde jsou ;-)
Avatar - iudex
22. 8. 2017 14:50
Re: Linie...
Tipujem, že tá hmotnosť 4WD bude rozložená rovnomerne medzi nápravy. A keď píšeš, že záleží, kde tá masa je, tak tu je asi najnižšie, ako môže byť, naspodu, takže tu tých 50 kíl neovplyvní agilitu zďaleka tak, ako keby boli povedzme na motore vpredu.
22. 8. 2017 15:09
Re: Linie...
Vůbec nepochbuju o rozložení, konečně i mě břídilovi dochází jak důležitá pro řízení je oproti sérii jinak nastavená geometrie a to vše bude u pětky fungovat. M5 nebude přešlapem, jen by se mi líbilo přijít s něčím jiným ;-)
Avatar - iudex
22. 8. 2017 15:38
Re: Linie...
A práve to "niečo iné" podľa mňa prináša odpojiteľný pohon 4x4, čo je unikát a attention-grabber.
A vedel BY som si to predstaviť u seba; vieš, že po zadnom pohone tajne pokukujem, zároveň sa ho bojím a mám veľký rešpekt (u silných zadokoliek), takže z môjho pohľadu by to bolo ideálne riešenie: čistá zadokolka, keď sú na to podmienky a chuť, inak bezpečie štvorkolky.
Avatar - fOE
22. 8. 2017 13:39
Re: Linie...
Kolik takovych padesatikilovych mavnuti rukou nas dostalo az k tem dnesnim dvou tunam? To je 50kg na xDrivu, 20kg na prevodovce, 10kg tam, 30kg onam a jsme kde jsme. Poznal jsem 50kg u 1,5t auta, verim vam ze u 2t a 600k bych treba nepoznal ale vubec nic, ale stejne nad tim nejde jen tak mavnout. Kdyz uz nic jineho tak ten kdo chtel M5 uzivat jen jako zadokolku nedostane to nejlepsi co dostat mohl.
Avatar - iudex
22. 8. 2017 14:47
Re: Linie...
Podstatné je, že po generáciách priberania na váhe je táto generácia aj so štvorkolkou a automatom ľahšia, ako predchodca. Že mohla byť ľahšia ešte o niečo, nemať 4WD, je fakt, ale v kontexte výkonu, techniky je to super a z konkurencie myslím, že M5 bude najľahšia a najagilnejšia.
22. 8. 2017 15:10
Re: Linie...
Počkejme si na to, až tento motor dostane v rámci FL XF do verze SVR ;-) >:D
Avatar - Dinar
22. 8. 2017 16:14
Re: Linie...
Ano, auta přibrala, ale zrovna v kategorii velkých sedanů nevidím žádné drama, a specielně u M5, M5 e39 má 1,8 tuny tahle nová o 60 kilo víc, s automatem, čtyřkolkou, neporovnatelně robustnější auto. Já opravdu takhle z papíru nevidím důvod brečet, to auto není ve své kategorii těžké, umí fungovat čistě jako rwd, počkejme na jízdu, třeba tam je nějaký háček, ale jen v datech ho nevidím. ;-)
Avatar - Vrrrr
22. 8. 2017 09:52
Re: Linie...
Kedze som teraz trocha BMW positive musim este zareagovat na to, ze ... kto by si ten manual tak asi kupil? V M5? Ktoru chces riadit kazdy den? Ja teda urcite nie, aj ked jazdu na okruhu celkom mozem a trufam si povedat, ze mam na okruhu najazdene viac ako 99% miestnych diskuterov. Nevidim jediny dovod preco by mala byt M5 s manualom. Dnes som uz diskuterovi H/K nieco o mojom postoji napisal, ale citil som potrebu mladezi a Petrolheadom na Hondach Civic (mimochodom moje prve auto, ktore som povazoval za naozajstne... 1.6Vti v roku 1999, isla ako drak :), stale ho mam rad, ale musi to byt 1.6 VTI, ostatne boli standartne vozitka akych chodilo po svete miliony), ze M5 je pre ludi, ktory za auto daju viac ako 120k EUR, chcu citit jazdu a radost. Neveriiim, ze niekto s tym pojde na okruh. Ja som bol s mojou M2 3x Slovakia Ring, 1x MOST, teraz v septembi mam zaplateny Nurburgring a hotove. Iba som sa s tym chcel naucit adekvatne narabat. Dostat jej vlastnosti pod kozu. Naozaj, naozaj to na okruh nie je a nicit, take krasne auta na okruhu by bolo fakt uchylne. Zatvor oci a predstav si ako v tom sedis, ides po uspesnom jednani po svojej oblubenej ceste, citis kazdy kusok asfaltu, citis aky je v tejto zakrute hladky a v tamtej drsny. Mas po 40ke a na tvary usmev. A zrazu je pred tebou auto, pridas a auto sa stratilo. Ktovie kde. Nezaujima ta to, lebo sa usmievas. Toto je podla mna cielova skupina. Nie chlapec, ktory to hadze do powerslideov.
22. 8. 2017 10:24
Re: Linie...
Myslím, že reaguješ na špatný příspěvek, já o manuálu nic nepsal ;-)
Avatar - maxi!
22. 8. 2017 10:30
Re: Linie...
a ja ze reaguje na mna.... >:D
no ved v pohode - aspon sme si tu pokecali :-!
Avatar - maxi!
22. 8. 2017 10:26
Re: Linie...
ak dobre vidim, tak si reagoval na mna?
lebo spominas tam ten manual - a o tom ja som nepisal nic.
Ja len som s Pajom preberal temu o odklone M5 od zadneho nahonu.
( ale inak vcelku chapem tvoje takmer az prozaicke myslienky.... zamlada som tiez presiel zopar GTi a aj CRX so spominanim motorom. Ako stara skola som dlho uprednostoval manual aj v sportovych autach ako napriklad Turbo, ale vyvoj techniky je uzasny a dnesne moznosti presvedcili aj stareho paprdu, ze nova prevodovka alebo aj stvorkolka vie viac ako stara mechanicka stvorkolka - len tak som povzdychol....) :-!
Avatar - Blue Sun
22. 8. 2017 10:35
Re: Linie...
Asi se v BMW podívali na stále rostoucí prodeje xDrivů všeho druhu a řekli si, že ho tedy dají i do té M5... Je to přeci to nejlepší do každého auta, ne?
22. 8. 2017 11:35
Re: Linie...
přes 600 kobyl na zadek není snadné ukočírovat a v zimě s tím vyjet pocukrovanej kopec nebude úplně snadné. Pokud se to dá vypnout, přežil bych i těch padesát kilo nadváhy. A opravdový petrolhead nechá manželku doma, aby těch 50 /nebo třeba 100/ kilo nadváhy vykompenzoval:)
I když bych řekl /a teď už reaguju na kolegu výše/ že ten manuál navíc by je moc nestál a třeba kamarád prodejce u BMW drtivou většinu aut s motorem 40i prodal v manuálu... i přesto, že automat je naprosto skvělý, pořád je dost kupců, kteří manuál chtějí. A v M3/4 je situace velmi podobná, rozhodně manuál není na vymření.
Takže za mně - bylo by super mít možnost volby a čisté RWD a manuál...
22. 8. 2017 08:33
600 koní!
...není to už nějak moc?

Nicméně je mi trochu líto, že BMW neodkázalo zůstat na svém a dělat dál perfektně vyvážená auta, byť možná v přímce pomalejší, než čtyřkolková konkurence... No - svět se mění a BMW musí s ním. Výkony impozantní, svezení nechť posoudí povolaní, nová M5 je tu, tak hurá objednávat :-) :yes:
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Barrichello
22. 8. 2017 08:53
Re: 600 koní!
CTS-V má 640 HP >:D I bez AWD ;-)
22. 8. 2017 09:23
Re: 600 koní!
Ano a je potřeba říct, že na mokru už to není absolutně žádná legrace.
Avatar - Barrichello
22. 8. 2017 09:39
Re: 600 koní!
Věřím, ono na mokru s tím není potřeba jezdit jak šílenec.....
22. 8. 2017 10:22
Re: 600 koní!
Takhle, nebavím se o jízdě na šílence, ale o jakémkoliv jiném než lehoulinkém přidání plynu. Naštěstí ten osmikvalt není žádný huron a nemá tendence rychle podřazovat (ani když chceš).
Avatar - Dinar
22. 8. 2017 10:46
Re: 600 koní!
Nevěříš, nevíš, běž si to zkusit, zadokolka přes 600 koní i v tanku typu CTS-V vyžaduje citlivou nohu prakticky pořád, v corvetě to lze chápat, v business sedanu už to žádoucí není, podívej se taky, kolik jezdí těch čtyřkolkových amgéček v téhle třídě a kolik cts-v, to je reálná odpověď trhu.
Avatar - Barrichello
22. 8. 2017 12:35
Re: 600 koní!
No navíc v letošním suchu......toho deště je fakt mraky a když tak v noci. ale je možný že se zkáznci výkonných kupé nrjadši projíždějí mezi 23-3 ráno.

Protože jestli letošní léto přes den pršelo tak 10 dní, tak je to hodně a to ještě to za dvě hodiny uschlo >:D >:D
Avatar - speedfred
22. 8. 2017 13:15
Re: 600 koní!
jedna lastovička jar nerobí + máme tu aj jeseň zimu jar
22. 8. 2017 13:37
Re: 600 koní!
Barik si kupuje auta na sezonní jezdění a letos bylo předpovídané suché léto, tak vzal CTS-V. Jestli mu závidíš, tak na sobě musíš pracovat! :-! >:D
Avatar - Barrichello
23. 8. 2017 14:32
Re: 600 koní!
Jestli si hodláš kupovat 600 konový sedan na jízdu v zimě v horách nebo zavátých okreskách tak to asi pravděpodobně nemáš v pořádku v kebuli..

Jistě že je to sezonní auto na léto, na zimu k tomu má ten kdo bydlí někde v horách nebo zapadákově kde ani nprohrnují v zimě cesty něký offroad či SUV.
22. 8. 2017 13:34
Re: 600 koní!
Musíš opustit svůj atomový kryt a nesoustředit se na svůj dvorek. Zvládneš to aspoň projednou?
Avatar - Dinar
22. 8. 2017 16:16
Re: 600 koní!
Píšu někde něco o dešti, trumpeto? Si to auto vyzkoušej, furt meleš ho.vna a sedíš v aleru.
Avatar - Barrichello
23. 8. 2017 14:30
Re: 600 koní!
Webpaja psal o mokru....

Jestli si hodláš kupovat 600 konový sedan na jízdu v zimě v horách nebo zavátých okreskách tak to asi pravděpodobně nemáš v pořádku v hlavince.
Avatar - Barrichello
23. 8. 2017 14:30
Re: 600 koní!
PS: Alero už rok nemam, jestli ti to neuniklo vašnosto >:D
Avatar - Dinar
22. 8. 2017 10:44
Re: 600 koní!
M5 se 450 koňmi v zadokolce by byla naprosto v pohodě, konstrukční odlehčení, karbon atp. by mohly udržet váhu kolem 1,6 tuny, takové auto by se mi líbilo. Jenže, kdo by si to koupil, z reálných kupců, když amg nabízí 600 koní, audi bude to samé? Nikdo, už M3/4 v testech dostává za uši, protože "nestíhá" camg nebo julču QV, páč má "slabý" motor. Že je v reálu jeho síla nevyužitelná a na okruhu jsou všechna tahle auta k ničemu? Koho to zajímá, koně, koně, koně... :'-(
22. 8. 2017 11:12
Re: 600 koní!
Ano, o tom pisu, to je to, co mi prijde smutne - honba za cislem, udavajicim maximalni vykon, a pak z toho vyplyvajici nutnost asistencnich berlicek ala AWD...
Avatar - speedfred
22. 8. 2017 11:46
Re: 600 koní!
Ámen.
stačí sa zájsť pozrieť kdesi na okruh aký tam je pomer M3 vs M5.
M5 je primárne určená na diaľnice,a nie nejaké bláznenie na track day (nie že by to nezvládla)
Avatar - iudex
22. 8. 2017 12:29
Re: 600 koní!
Súhlas. Pre mňa by pojem supersedan stále napĺňala aj motorizácia z M5 so 400k, tuším E39 (tie kódy sa mi nechce učiť, skrátka predbanglovská generácia s 5,0 V8 a 294 kW) pri primeranej hmotnosti. Ale na trhu, kde takýto výkon majú o dve triedy menšie kompakty, by Bavorských zniesli novinári a verejnosť pod čiernu zem, lebo AMG, RS6...
Preto mi súčasná verzia dáva najväčší zmysel: štvorkolka, aby to zvládlo ten výkon superšportu a na želanie RWD, aby uspokojila aj puristov.
22. 8. 2017 13:41
Re: 600 koní!
Váha je váha, když jsem viděl jak nádherně pilují v Mostě krasavci Exige Cup nebo Cayman GT4, tak k čertu se více než půl megawatovými jednotkami ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
22. 8. 2017 13:25
Re: 600 koní!
Pravda do posledního puntíku...
Avatar - white label
23. 8. 2017 17:09
Re: 600 koní!
Jo, je to přesně tak.
22. 8. 2017 12:37
M5 vs. Alpina B5
Trochu v Garchingu prekvapili. Mko neni nejsilnejsi verzi dane rady? Alpina ma vyssi vykon nez Mko? Neslychane.

Jiste, BMW si urcitenechava prostor pro Competition Paket, kterym 15-20 koni "prisype" ve stylu "chces to nejvykonnejsi, tak jeste vic priplat", ale v poslednich letech bylo Mko vzdy v zakladu vykonnejsi nez Alpina. Se divim, ze jim to "dovolili". Tim spis, ze stavajici Mka se Alpinam podobaji vic a vic (vsechno ve ctyrkolce, vykony stejne).
Rozbalit vlákno
5
22. 8. 2017 13:40
Re: M5 vs. Alpina B5
No ja nevim, AB5 udava kilo za 4,2, M5 pak 3,4 - s tim je to asi nejlepe zrychlujici BMW ever. A je tedy i nesilnejsi verzi dane rady, pokud vim, tak Alpina jeste nijak BMW nepatri (tak jak AMG je uz "jen" znacka sportovne ladenych MB), aby se dala povazovat za vrchol rady. To, ze tuner udela silnejsi auto, nez samotny vyrobce ja celkem bezna praxe, nic divneho... M3/4 byly taky slabsi, nez B3/4. Ostatne Alpina na tom i postavila karieru - puvodni trojka E30 od Alpiny mela upraveny R6 2,5, kdezto stejne vykonna M3 E30 mela "jen" ctyrvalec.

Edit: Tak Alpina udava 3,5 na kilo, i tak je "drasticky pomalejsi" >:D
22. 8. 2017 13:52
Re: M5 vs. Alpina B5
Alpina BMW nepatri, ale nepochybuju o tom, ze byli vzdy dohodnuti, jak si trh rozdeli. Alpina "mohla" mit vyssi kroutak, ale ne vyssi vykon. Proto jsem u M5 cekal tak 620 koni (B5ka ma 608). Ale on to Competition Paket "spravi".
22. 8. 2017 14:30
Re: M5 vs. Alpina B5
No on to ten Competition paket asi spravi, ale pak mozna Alpina zase doda par koniku s verzi "S"... A tak porad dokola proste pro ty, kteri musi mit za sve penize pairove nejvic - lhostejno jak efektivne se da tech par koniku navic realne vyuzit. Mozna tam nejaka dohoda bude, pokud se nepletu, tak Alpina dostava od BMW jakysi polotovar vozu, do ktereho pak montuje sve komponenty, je mozne, ze kdyby zlobili, tak dostanou houbeles a museli by neumerne zdrazit. Ostatne zlikvidovat takoveho malovyrobce by pro BMW nebyl problem, staci nabidnout to same za nejakou akcni cenu, pripocitat zaruky a servisni sit, plus dodat, ze original Alpiny servisovat nebude a maj vymalovano. Je klidne mozne, ze kdybys tu B5 dal na brzdu, tak nakonec ukaze jeste daleko vic, nez tech 608 koni a 800 Nm... No na papire to musi byt tak nejak cajk...
Avatar - fOE
22. 8. 2017 15:25
Re: M5 vs. Alpina B5
Alpiny se stavi primo na lince BMW, kam si alpina doda sve dily (predevsim svuj motor s prerazenym VIN atd.) a alpinu montuji BMW roboti a delnici. Jen tak muze davat ekonomicky smysl stavet auto jako BMW a se ziskem prodat za ceny jako BMW. Kdyby jim tohle BMW zatrhlo, donutilo je si kupovat 550xi u dealera, pak je odstrojovat, motor ven atd., pak znovu poskladat, to by alpina skoncila na propadlisti dejin hodne, hodne brzo.
Zjevne je existence alpiny obchod vyhodny pro oba a jestli se domluvili na deleni trhu kdysi, urcite si kazdy najde to sve misto i dnes.
Ale taky souhlasim ze se (na papire) dost zblizuji.
22. 8. 2017 13:58
Re: M5 vs. Alpina B5
A M3ky nebyly slabsi nez B3ky. V E92 mela M3 s V8 420 koni, ale B3 mela 360 (B3s pak 400 koni). V F30 ma Alpina 410 a M3ka 431. Ted je venku B3s s 440, ale M4 CS ma 460 a GTS dokonce 500. Uplne z toho "kouka" jasna dohoda, ze Alpiny jsou zamerne trosku pod Mkama.
Avatar - Brumbal
22. 8. 2017 16:53
Paradni mrstnost nove M5
Vypada to ze i pres narust hmotnosti xDrive, je nova M5 o poznani mrstnejsi jak predchudce F10. Ve videu to jasne dokazuje prepnuti na 2WD v 4min. a 10sec.: [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
23. 8. 2017 07:22
Re: Paradni mrstnost nove M5
Překlápění vypadá dobře...

...my v Čechách ale víme, že takhle driftovat lze i s běžným hatchbackem z Nošovic!