Včera chystaný XE kombi a dnes M550d kombi - pro mne jen plakátové, ale ideální rodinné vozidla! >:D Krásné auto ... ještě, že v Evropě je pořád svět v pořádku..
Jo, šestiválec, 4 turba - ano, podívej se, co se sem valí jinde... 4 válce, hybridy, divné tvary karoserie... tohle je pořád ještě BMW... rozhodně to patří k tomu lepšímu, co dnes můžeš mít.
Nechcem byt za *, alebo vyvolavat flame, no neda mi to...
Ak Ti pride uplne v poriadku mat pomaly tolko turb ako valcov a M550d kombi ako idealne rodinne auto, tak som asi z Marsu. Podla mna mat viac nez 2 turba je zhovadilost a pochybujem, ze M550d vyuzijes, ked budes mat rodinu na palube. A ked budes chciet vyuzit potencial, tak budes z bezpecnostnych dovod sam a na to Ti je kombik na dve veci. Takze overkill v kazdom ohlade. Bez ohladu na to, ze sa smejes konkurencii.
Přesně tak. I dvě turba umí majitele pořádně potrápit. 2 turba beru jako akceptovatelný maximum. 3 a víc je zhovadilost, která nebude dlouhodobě fungovat. Když si to představím v kombinaci s elektricky hnaným olejovým čerpadlem, což dnes začíná jít nepochopitelně do módy, tak mě jde mráz po zádech. Repasovat 4 zadřený turba to si na to majitel může rovnou vzít hypotéku 8-s
Ale jo, je to hodně provokativní, jenže nedávno se psalo stejně o twinturbu... a dnes běžná praxe. Ano, pokud chci využít ten výkon, asi nebudu mít na palubě manželku a děti, ale kdyz budu potřebovat převést třeba velkého psa, dám ho do kufru a mužem na chatu, nebo k moři... já kombik aktivně využívám, proto je to pro mne ideální spojení :-)
Z mojho pohladu to nie je provokativne. Skor kupovat kanon na vrabce, ktory Ti skor zhrdzavie, nez by si z neho vystrelil.
O to mi presne ide. Ak budes chciet vyuzit vykon, bude lepsi sedan, nez kombi. Na druhu stranu, na vylety, dovolenky a prevoz psa nepotrebujes tak vysoky vykon.
Aby sme si rozumeli. Nemam nic proti kombi, ani BMW samotnemu. Ale kombinacia M550d a v kombi mi nedava absolutne ziadny zmysel. A asi som zabrzdeny vo vyvoji techniky, ale 4 turba mi nepridu ako to prave orechove. Vo svetle kazivosti motorov v M5 o to viac. To je vsetko.
Mna to nechava chladnym. Ako hovorite vy Cesi "Nekdo ma rad holky, jiny zase vdolky." a je to v poriadku. Aspon je to na ceste zaujimave.
Kazda automobilka chce svoj ciel nejak dosiahnut. Je len na mne, ci ju kupou toho auta v tom podporim, alebo nie. Mne toto auto zmysel absolutne nedava a aj voci technike som skepticky. Ale je to subjektivne. Nepochybujem, ze si to kupca najde. Ja to nebudem :-)
Ja beriem tie "4 válce, hybridy, divné tvary karoserie...", akurat v 6+ valcoch >:D
S tym suhlasim. Akurat, z mojho pohladu, si "kombi na dovcu" a "auto na vyblaznenie" odporuju. To je jadro pudla. A ak by som mal zatlacit na pilu este viac, povedal by som, ze to auto bude rychle v priamke, ale bokom s nim nepojdes. Za sucha urcite nie a na mokru/snehu na to nepotrebujes 550d.
Neřekl bych. Zkoušel jsem kamarádovo 330 d kombi a na vybláznění ideální. Síly to má na rozdávání a na to že je to kombi se to pěkně vodí a dokáže to neuvěřitelný věci. Obrovská výhoda je že je to nemá 4 turba a je to spolehlivý. ;-)
Já se také nehněvám, jen ti vysvětluji, proč by se mi takové auto líbilo :-) Je to univerzál, který zvládne rychlý přesun po dálnici s rodinou, tak se rozhodně ani neztratí na okrsce, nebo převeze domu ledničku :-)
Mít dvě auta, tak je to ještě lepší, třeba 530d + Mustang? Nebo 911? >:D Ideál :-)
Aj ked sa to nezda, rozumiem Tvojim argumentom preco sa Ti paci :-) Ciste teoreticka, hnidopisska, otazka - potrebujes ozaj na rychly presun rodiny 550d? 530d nie je dost rychle na to? Ano, ja viem, 530d nie je 550d. Uz mlcim :-)
Asi som fakt lenivy, alebo divny, ale do sedanu sa zmestim a na chladnicku mam zasielkovu sluzbu, ktora mi to domov donesie a zapoji. Mozno je uchylka na kombi fakt ceske specifikum :-) Neber to prosim osobne, len som si rypol.
Ano, tato kombinacia mi dava maximalny zmysel. Ciste teoreticky by si bol schopny sa do cenoveho limitu M550d aj dostat (s Mustangom). Ja by som kludne zahrnul do vyberu aj Toyobaru. Na jazdu bokom idealne. Na okreske mi nikto neujde a na dialnici mi je to putna.
Odpovím ti jednoduše >:D Nepotřebuju >:D Nyní jezdím s 2.0 D a ve všech situací mi objektivně naprosto dostačuje všemu, na co ho používám. Jenže s jídlem rostě chuť a mít ty peníze... je to prostě plakát :-)
Toyobaru se mi taky líbí, jenže když si vezmeš, jak malý rozdíl už je tam proti ceně V8 Mustangu, proto jsem ho uvedl :-) Mne se ještě hodně líbí Nissan 370Z, ale ani nevím, jestli se dá sehnat ještě nový. Jezdíl jsem s 350 a od prvotního skoro odporu k tomu kulatému čehosi jsem si ho zamiloval :-)
To som tusil, ze povies >:D Ak by som fakt riesil tuto dilemu, siel by som do riesenia 1+1, nez all-in-one.
S tymto samozrejme suhlasim, ale zase je to o tom, na co chces to druhe pouzit. Mustang V8 znie skvele, oproti Toyobaru urcite. Ale zase Toyobaru je mrstne a da sa s nim uzit kopec srandy aj bez vacsich skusenosti a tlacenia na pilu. Mustang mi pride na toto vsetko prilis tazky. Zalezi na vodicovi a preferenciach.
Beru to že jak Mustang tak Toybaru nabídne dobré svezení, ale přímá konkurence to není - on pořád ten Mustang V8 je 390tis. dražší...což je od prostě 49% navíc oproti koupi BRZ za 800tis.
Ved co ma jeden z D3, musi mat aj druhy. Ze ano... :-) A nech kludne uprednostnuju, ja im to prajem. Tiez existuje rohlik s makom. Povazujem to za dost nestastnu kombinaciu, ale su ludia, ktorym to chuti a kupuju to. Nech :-)
aby sme sa zacali bavit konkretnejsie, twin turbo kde turba nejdu po sebe tj kazde turbo plni nejaku parnu cast valcov a twin charger je rozdiel... quattro charger ide za sebou bud priamo alebo len v situaciach, pri prechodoch... ked si to tak vezmes turbo je spotrebak, takze rozhodne kazdemu jednemu dojde raz cas... tak si zober ze tie male nizko tlake zacnu odchadzat a zrat olej co vyusti v dymivost a ubytok oleja, je celkom zaujimave ako si to odserie zbytok retazca tj karbon na ostatne turba, klapky i potrubie a ked takto pomoze ostatnym turbam tak nebudu mat daleko od toho aby im pomohol k rychlejsiemu umrtiu... ako si poradi DPF so 4mi zrutmi oleja to bude tiez zaujimave, takze si rovno priratas i ten... to majitel V8 TDI bude ten stastnejsi 2 turba kazdy pre jednu radu, nadhera... nebavime sa o mechanike, takto neustale dopovany motor vyvija extremnu zataz na kluku piesty blok atd cely zivot, prirataj k tomu nejake olejove intervaly a obcasny vypek na studeno niekedy i casty...rozhodne to bude na odpis ako jazdenka to je ten zasadny problem...
Audi bude mat A6 avant quattro V8 TDi, podla mna jednoznacny favorit hlavne ked pri tom kombi a velkom dieslaku to nikdy nebude na nejaky sport, skorej ako muscle car... a tiez si nemozem pomoct dizajnovo maju asi audi na vrch, tie ladviny na x sposobov ma uz omrzeli a je to cim dalej horsie
Hlavne si vezmi, ze je to stale len 3.0L objem, ktory vyladili na dost extremne hodnoty. Ten motor musi byt i za normalnych podmienok dost namahany. A na lezerne poflakovanie si nikto M550d kupovat nebude.
myslim, ze som to zahrnul... ´´takto neustale dopovany motor vyvija extremnu zataz na kluku piesty blok atd cely zivot, prirataj k tomu nejake olejove intervaly a obcasny vypek na studeno niekedy i casty´´
pokial sa ten vykon rozdeluje do 8valcov je to sakra ine ako do 6 mensieho objemu, tie budu v ´plnke´ uz od volnobehu ... grrr dvojhmotak na tuto R6 asi nebude za hubicku >:D
inak len tak pre zaujimavost trochu mimo topic, dosledky vysokeho tlaku preplnania v nizkych resp co najnizsich otackach na klukovy mechanizmus su fatalne... kamarati mali na pokus civic 1.5vtec ktory oturbili malym turbom dieslaku tj s ucinnostou pri velmi nizkych otackach, 1.5ka rupla na kluke po 500m, pretoze klucka neuniesla ten vysoky krutiak pomaly od volnobehu :-) ... to jedna mala sad story
Tady je zase odborníků. S kolika 400 koňovými naftovými kombíky jsi jel na dovolenou s rodinou a bagáží, žes to nevyužil? Ujišťuji tě, že já z těch svých 350 naftových koní při předjíždění např. na silnicích I. třídy při cestě na dovolenou používám všechny, protože když chceš rychle předjet (a při takové cestě ti jde hlavně o pružné zrychlení mezi 70ti a 140ti km/h), tak je použiješ velmi rád všechny a pasažéři ti u toho zvracet nebudou.
Tohle má 400 koní a věř mi, že bez problémů zužitkuješ všechny i s rodinou na palubě. O overkillu tedy nemůže být řeč. Až to bude mít 700 koní, tak to možná začne být "dostačující", ale se 400 ani omylem. Rychlé? Ano. Nesmyslně rychlé? Ani náhodou. Nesmyslně rychlá je u mne motorka, co má 200 koní na 200 kilo váhy, ale ne auto vážící 2 tuny se 400 koňmi.
Se s takovým autem někdy projeď, nalož rodinu, věci s sebou, na střechu rakev nebo kola a pak mi přijď povyprávět, jak jsi ten výkon při předjíždění nedokázal využít.
Nehovorím, že nemáš pravdu, ale ja pri ceste na dovolenku s rodinou zapínam tzv. klobúčkový mód už keď nakladám batožinu do auta. :-) Pre mňa je už dovolenka aj cesta do miesta pobytu. A vtedy je mi šuma fuk či toho predomnou predbehnem hneď keď mi napadne, alebo až o pár minút a pár km neskôr. Ale každý to máme nastavené inak. :-)
Ja mam vo svojom sedane pod zadkom 327 kW, no NIKDY som ich nevyuzil naplno v pripade, ze bol so mnou niekto v aute. Jazdim tak, aby som pasaziera doviezol v povodnom stave. Psychickom i fyzickom.
To iste plati aj na dlhe cesty. Mojim cielom nie je byt vsade prvy a vsetkych predbehnut. Mojim cielom si je tu cestu uzit, pretoze dovolenka/vylet/cesta zacina uz nasadnutim do auta. Nie prichodom na miesto.
Ak chces pilotovat svoje auto bez ohladu na posadku, Tvoja vec. Pre mna budiz varovanim pohlad na nehodu, kde si dotycny vodic myslel, ze to predbiehanie zvladne a mylil sa.
Těch mých 257 kW auto dost maskuje. Podřadíš do oblasti maximálního výkonu, zadupneš plyn do podlahy a auto zrychluje, ale žádné drama nebo škubání krkem to není, takže žena i s dcerou jsou v pohodě.
Tím spíš na dlouhé cesty. Zatím si dcera nestěžovala na to, že by auto moc zrychlovalo, ale když už tam, táto, budem. :-) A že by to bylo nějaké závodění? To už vůbec ne. Auto rychlost velmi maskuje, takže rychlost poznám spíš podle čísel na HUDu než jinak. Pro posádku tedy zrychlování na maximální výkon žádný diskomfort nepředstavuje. Jak jsem řekl, to by muselo mít o pár set koní víc, aby to bylo nepříjemné.
Samozřejmě bezpečnost na prvním místě. Větší výkon znamená větší bezpečnost, protože máš větší rezervu na předjíždění.
Vyuzit se da ledacos, ale otazka je, jak moc je to nezbytne. Ani u HTP neni potreba pro splynuti s provozem mackat plyn na podlahu a prekracovat 3 tisice otacek a tedy vyuzivat vsech 65 koni, nebo kolik to ma (mluvim o nenalozenem aute). Takze 400 koni vyuzivas, protoze chces, ne proto, ze by to situace vyzadovala. A s tim predjizdenim je to siroce rozsirena hloupost, jelikoz s vyssim vykonem se clovek pousti do riskantnejsiho predjizdeni, takze to ve vysledku vyjde na stejno (co se bezpecnosti tyce).
Ano i ne. Záleží na tom, jak si to člověk srovná v hlavě. Samozřejmě že můžeš nějakou situaci vyhodnotit špatně, ale na víc situací budeš mít víc času, takže pokud pojedeš rozumně, bude to podle mého názoru bezpečnější (a rychlejší).
Ani u mna ten pocit nenastava, hlavne vdaka AWD pohonu. Ale ak tomu ozaj sliapnem na krk, dokaze to slusne zatlacit do sedaciek. No vyhybam sa tomu.
Mam este aj 153 kW, co je o dost menej a pride mi to tak akurat. Tak na pohodu a aj tam mam rezervu. Ale ako vravim, ked som sam, predbieham len ked vyslovene musim, inak bud konverzujem, alebo pocuvame Marka Levinsona :-)
Ano, suhlasim. Ale zase, nemusis predbiehat za kazdu cenu. Ked je husta premavka, je jedno, ake rychle mas auto. A naopak, ked mas priestoru dost, tak ci ho predbehnes o nejaky chlp pomalsie, je to jedno.
V kazdom pripade sa osobne drzim hesla "With great power comes great responsibility". Mat tolko vykonu je lakave, ale snazim sa ho nevyuzivat, len preto, ze ho mam. Aj z toho dovodu, ze mozem byt sofer v inom aute, kde ten vykon nie je a staci na to len chvilku pozabudnut a problem je na svete. Kym hladas v aute neexistujuce tlacitko Start, namiesto, aby si pouzil kluc, je usmevne. Ale ak pri predbiehani hladas vykon, to je problem...
To, ze ti darcovia organov ignoruju pravidla cestnej premavky, este dajme tomu. Ale vacsinou sa pokusaju aj ignorovat fyziku. V LSku, cez leto, je to utrpenie. Pretoze ich nepocujes, len vidis v poslednej chvily. Dost na ... pocit...
Jako...na rok-dva dlouhý operák asi dobré. Ale jako auto na klidný důchod bych to fakt nechtěl. :-) ...Při pověstné "spolehlivosti" bavorských motorů chci vidět blázna, který si jej koupí jako druhý, natož třetí majitel.
M-B a Audi jdou do elektricky poháněných dmychadel, BMW zatím cestou navyšováním jejich počtu než elektrifikací.
Obecně jsou to fantastické parametry, jsem zvědav na odladění a zvuk. Z Xdrive už po vyzkoušení G30 nemám kopřivku jako dřív, takže uvidíme jak motor.
Takto od stola sa mi javí cesta Audi s elektrickým kompresorom ako lepšia, progresívnejšia, kvalita namiesto kvantity (navyšovanie počtu turbodúchadiel). Každopádne 400 koní z trojlitrovej nafty, stovka za 4,4 s, to je niečo neskutočné, tieto malo dakedy Ferrari 360 Modena s benzínovým V8. :yes:
Souhlasim s tou prvni casti vety, pristup audi je modernejsi, ale kvalita misto kvantity? Uvidime jestli a v jake inkarnaci se dostane elektro-kompresor do nove A6, ale pokud to bude taky 3x preplnovany motor jako je jejich V8 tak tam ta kvantita je taky. ;-)
Máš pravdu, ale pri konfigurácii motora do V je logickejšie robiť jedno turbo pre jednu radu valcov a k tomu ten elektrický kompresor, ktorý je spoločný. Pri R6 myslím, že by stačilo jedno výfukové turbo a jeden elektrokompresor. A možno v budúcnosti ten elektrický kompresor úplne vytlačí výfukové turbo. Uvidíme.
Nevim, nejsem konstrukter, ale myslim ze lidi od BMW vedi moc dobre proc delaji co delaji. Kazdopadne jsem zvedavy s cim prijde Audi v nizsich tridach a kolikrat prelnovane motory to budou. Pokud by si mel pravdu, pak by stejna rovnice platila pro V6 stejne jako pro V8, takze i tam muzeme cekat 2x konvencni turbo + 1x elektro-kompresor(?)... uvidime. :-)
Víc menších turbín proto, že mají menší setrvačnost a lépe mohou pokrýt širší spektrum. Elektro bere sice hned, ale blbě se dá realizovat na 12 voltů (komplikace a náklady navíc) a oproti výfukovému spotřebovává "aktivní"energii. Výfukové spotřebovává jen energii, co se stejně vyhodí do výfuku. Proto se elektru výrobci zatím snaží vyhnout.
Jasné, výfukové plyny sú zadarmo, kdežto šťavu treba odniekiaľ zobrať a nie málo, i preto 48V systémy potrebné pre elektrické turbo. Preto myslím, že to bude kombinácia výfukového a elektrického preplňovania. Inak si takéto kombinované biturbo viem predstaviť pri hothečoch či všeobecne vrcholných R4.
nevies na kolko je v tom mozno az prilis trivialna kalkulacka... robit iba 3l radovy 6valec v x variantach namiesto toho co bolo kedysi... 2,5 r6, 3,0 r6 a V8 3,9/4,4
audi ponuka v tomto smere viac, ma V8,... ktoru kupuje kazdy kto moze /chap ine automobilky v priemii/ >:D
Ten duvod je vsem jasny a taky to ze tohle "z nouze cnost" reseni nikdy nemuze byt plnohodnotny souper V8 Audi. Pro BMW je dulezite ze tuhle vykonovou sferu nevyklidilo uplne a ikdyz si treba V8 konkurence ukroji vetsi dil kolace, tak na BMW furt zustane alespon neco.
Audi u V6 používá jedno. A u 230-240 kW verze jsou v sérii, společná pro všechny válce. Pro každou řadu jedno turbodmychadlo je tedy extrémně nepravděpodobná konfigurace. Obecně vzato je to tradiční konfigurace, protože jsou svody pro jedno mnohem složitější, ale překonaná.
Pokud si dobře vzpomínám, za ty roky se mluvilo o obou konfiguracích - jak jedno turbodmychadlo plus jedno elektrické dmychadlo, tak 2+1 (vše v sérii). Ale už jsem pozapomněl, jak se to vyvíjelo v čase. Nejspíš bude záležet, jaké parametry od toho motoru budou chtít.
Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když to jd
Děcka pecka! Diesel, kombík 4 turba a 6 válců a 4x4, automat. To je technika. A jak se to rozesere, tak to nedá nikdo dohromady! Cena ojetiny bude hoodně nejistá a to považuji za eufemismus. Ale jinak myslím, že je to až příliš jednoduché ten motor, měli by přidat aspoň ještě ze dva elektrické a navrch kompresor! Takže ještě možná nejsme na vrcholu dekadence. 8-s:-(
A teď do mě, ukamenovat za názor, milí noví BMW fans! (Páč ti staří po včerejších zprávách o konci manuálu ještě blijí ve škarpě).
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Problem skor vidim v dieslovych jednotkach...Normy sa stale sprisnuju a CO cko vypustane z dizlakov je velky strasak ...UBER uz vyhlasil lietajuce taxiky na rok 2020 Tesla potichu a uspesne predava auta na baterky atd. Ja uz tiez pozeram na hybrid alebo aspon benzin. Vsetko sa zrychluje a automobilovy priemysel je rychly ako nikdy pred tym 3 rocne auta su uz dnes zastarale a dizlakom uz stavaju sibenice....M 550 d je urcite super dizlova raketa + paradne auto a majitel este stale urcite stihne splatit lizingove splatky ale vyvoj aut ide uplne inym smerom a urcite nie dizlovym...
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Ja by som sa tých dieselov tak nebál, nová generácia jednotiek mercedesu ukazuje, že to ide pod novými emisiami. Za chvíľu prídu povinné filtre pevných častíc aj do dnes najvačších "sadzometov", do benzínov s priamym vstrekom a už sa tie motory opať budů líšiť menej. A kde je Tesla? Tesla bude za chvíľu hlavne před súdom, nehľadiac na to, že spuosob financovania tej firmy nebezpečne pripomína lietadlo a to až spadne... Keby nebolo brutálne dotovaných elektromobilov v Škandinávii, Evrópske automobilky by o elektromobil vuobec nezavadili, neboli by zákazníci. Je to príjemný doplnok klasického automobilu, ale jeho plnohodnotná náhrada za aspoň porovnateľnú cenu to už cez 120 rokov vývoja není a ktovie či niekedy bude.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
"Nařízení se týká všech dieselových aut bez filtrů pevných částic, které plní emisní normu Euro 5 a pochopitelně i všechny starší. V desítkách dalších měst, kde mají rovněž znečištěné ovzduší, se plánuje daň pouze pro užitková vozidla s naftovým motorem." ...Takže to zas tak horké nebude.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Problém bude mít jako vždy až druhý majitel. Jedno takové (starší a podstatně jednodušší) auto vyšší střední třídy mám v servise. Bylo levné, proto jsem ho hned s jasnými problémy strčil do dílny a jeho stav jsem celkem i odhadl. Ale i tak po objednávce odhadnutých prací následovali 2 týdny kdy mi zkroušenější a zkroušenější majitel servisu oznamoval den po dni další bomby a rozpočet už je dávno překročen...
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
ano zbavil sa toho v ten spravny cas, takze to predal v pohode... alebo chces tvrdit ze to 3turbo predal po 250 000km ? myslim ze ho predal hlboko pod 200 000km... logicke, uvidime ako sa bude predavat pred repasom turb :-)
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
No v podstatě máš pravdu. není důvod tě kamenovat.
Zapoměls na několikeré čištění zplodin a převodovku, která už u současných i slabších verzích umírá okolo 120tkm
jenom snad, že kupci co to má v záruce je to šumák (ovšem pokud nebude mudet do servisu každej tejden) a pro kupce ojetin jaksi fabrika auta nevyrábí.
Už vidím paka, co si tohle budou kupovat za půl míče s 200.000km. A věř, že budou. A taky věř, že budou po zásluze potrestáni.
jinak nechápu...kdo má tyhle prachy , měl by si koupit benál - něco jako dvojturbo třílitr cca 400ps v novým E. krouťák neřešit - řadí to samo a vždycky je síly dost.
Ale jo, uvidíme...technickej nářez to je.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
No ani kupci co to má v záruce to není šumák. Nejezdil bych autem u kterýho nevím kde se mi rozesere a já budu s rodinou někde na silnici čekat na odtah a řešit jak se dostanu domů. To že si někdo koupí auto s 200 tis neznamená že je pako. Normální auta mají totiž životnost dál než 200 tis km.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Pokud mluvíš o ZF8, pak kecáš, je to jeden z nejspolehlivějších automatů napříč AT spektrem.
Jinak souhlas, vyhoněný 3,0d bude mít v reálu spotřebu kolem deseti litrů, 540i zadokolka bude jezdit za stejné litry a bude jen o kousek pomalejší. Každopádně nový 40i je lepší varianta než aktuální V6 biturbo MB, ten má sice papírově více koní v amg variantě, ale jede stejně jako 40i a reálně si vezme o dva litry více. Ale nic proti němu, je to dobrý motor.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
S 550d F10 jsem najel 170 tis. km a žádné závady jsem na ní neměl.
V servisu jsem byl za celou dobu jen kvůli údržbě podle servisního plánu a kvůli řešení několika pojistných událostí (2x čelní sklo, přelakování víka kufru, protože se mi na něm nějakej č*rák vyřádil klíčem).
Když jsem jí loni na jaře prodával, měl jsem trochu obavy, že by to mohl být problém, právě kvůli třem turbům, ale to se nepotvrdilo, zájem byl a nakonec jsem ani netratil tolik, na co jsem byl mentálně připravenej.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
No fajn, a ted co misto ni? Dalsi silny diesel, nebo benzin? Nebo neco uplne jineho? Nemam potrebu z tebe tahat, cim jezdis, zajima me, o cem dal uvazuje clovek, ktery s takovym autem realne nalital hromadu km...
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Potreboval jsem vetsi auto. Rozhodoval se mezi GLC a F-PACE.
A nakonec zvitezil MB ve verzi 43 AMG. Mam uz 10 tis. km. Prumerna je 11.9 l. Stejne jako s 550d. Dynamicky na tom byla 5er lepe, ale zpusob, jakym GLC svuj vykon podava je zabavnejsi.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Tak to rozeberme po castech, nejdriv to zcela banalni:
Co je spatne na kombiku? Vzdyt mas v nabidce i sedan. Co je spatne na dieslu? Mas v nabidce i benziny.
Pak to jednoduchsi:
Automat, 4x4... a ty bys snad do dieslove limuziny vyssi stredni vazne chtel prenaset ty stovky Nm jen skrze jednu napravu a jeste u toho kvedlat radickou? >:D
A nakonec to pro stredne pokrocile:
Minula generace 550d uz je na trhu nejaky ten patek a nevim o tom, ze by se valeli po bazarech a nikdo si o ne ani kolo neoprel. Je to auto jako kazde jine, cenu si drzi jako kazde jine v tehle tride. Procentualne i v absolutnich cislech bude hodnotu tratit krute, ale stejne jako jakykoliv jiny diesel vyssi stredni a furt min nez jakykoliv benzin ve vyssi stredni. Zadne drama.
Kazdopadne co te slechti je ta rychlost, vcera ti to s tvym typickym brekem pod clankama o BMW trvalo, dnes koukam mezi prvnima a jeste povzdech nad tim vcerejsim clankem. Indian znovu ve forme. :yes::-)
PS: A co na to rika Magistr, nejak se po nem v posledni dobe slehla zem. :-)
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Myslím, že na tebe přídomek nový BMW fan pasuje! Nic ve zlém, taková je doba. M Power + diesel; M Power + 4x4; M Power a nemožnost manuálu; a 4 turba to už je vrchol nesmyslu...ale s tebou to nic nedělá. Patříš do skupiny nových BMW fans. Já nikdy nebyl fanouškem ledvinek, ale taky žádným hejtrem. Z8 považuji za jedno z nejhezčích aut vůbec. Docela se mi líbí i současné M2. Ale tím se to v současné a blížící se produkci blíží ke konci.
Ale ber to jen jako názor konzervativního petrolheada, nic více. Není to útok natvou osobnostní integritu. Přeju ti hezký den! ;-)
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Problém je, že ty nejsi petrolhead, ale ten, co schrastil mega na nejlevnější osmiválec na trhu a teď kolem toho staví příběh. ;-)
R.I.P. MB GLA amg, vzpomínáme... Tvoji petrolheadi. >:D
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Tak teď jsi mě odhadl. Jdu k psychologovi. >:D Achjo, mám pocit, že někdo ještě nedospěl. "Ne ty nejsim já jsem; moje bmw to tvoje auto v klidu kdekoliv dá a stačí jen..." tak takto nějak jsme mluvil, když mi bylo 12 se sousedovic klukem, jestli naše Dacia je rychlejší než jejich škodovka.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
M performance je neco jako lepsi M paket na bezne modely, nic co by bylo nejak zamysleno extremne na sport. Je to jen protejsek S od Audi a odlehcenym AMG modelum, coz je taky ve vetsine pripadu jen lehce vylepseny vrcholny model konfekce.
Chapu ze pro tve zjednoduseni sveta je toto tezke rozlisit, vidis "M" (dal to ani nedoctes) v jakemkoliv kontextu a vidis rude, ale od 2t limuziny vyssi stredni bude jen malokdo ocekavat nejake to sportovani na limitu a pokud prece, tak tu ma furt plnotucnou M5. 550d bude predevsim dalnicni cruiser, ktery bude zvladat 200kmph+ bez problemu, nebude mu trvat tyden se na tech 200kmph+ dostat a zrovnatak nebude mit majitel problem pri rozjezdu kdyz trochu sprchne. To "M" co te tam tam drazdi je pak jen o tom ze je tenhle model na pul cesty mezi obycejnou 530d treba a M5, neco umi jako jeden, neco jako druhy, neco uprostred. Osobne mi taky M550d nedava smysl, myslim ze tohle naprosto dostatecne zvladne i 540d, ale tak proc by si nekdo nemohl doprat jeste tu "trosku navic".
Ad absence manualu v pristich ///M modelech. BMW si zaslouzi potlesk za to jak dlouho a ze jako posledni drzi tuhle zastavu jeste vztycenou. Manual uz nejaky ten patek nenabizi pro sve RS a AMG modely ani Audi, ani Mercedes, jeste donedavna ani Jaguar (a kdo vi na jak dlouho bude), s omezovanim dostupnosti manualu uz nejaky ten patek koketuje i Porsche, Ferrari rezignovalo na manual snad 7 let zpet (takze o 14 let driv nez to "planuje"(k tomu se jeste vratim) BMW). A to jsou ferrari skutecne jen auta pro pozitek z jizdy, sportaky (nebo v nejhorsim pripade GT) od prvniho do posledniho.
Navic z toho vcerejsiho clanku jsem nemel pocit, ze by slo o potvrdene info. Podobne reci tu byli uz behem e92 M3, ktere se prodalo snad 80% s DKG, ze pristi M3 uz bude bez manualu a ejhle... takze bych s tim hazenim flinty do zita jeste precejen pockal. Kazdopadne kdyby k tomu nakonec predevsim doslo staci si znovu precist ten predesly odstavec.
No a posledni, ne, nejsi konzertavitvni petrolhead, jsi pokud jde o BMW predevsim demagog. Stavis tu automobilku do pozice v ktere nikdy nebyla. Z8, M1 a jine "sportovni modely" byli vzdy jen naprosto okrajovou zalezitosti BMW, jen doplnek portfolia. BMW si sve renome vybudovalo na konfekci, na tom vynikat v beznych modelech jako ta nejlepe jezdici auta a v tom je dobre do dnes (ikdyz treba aktualni 3er bych dal jizdne az za XE).
A tim se obratem vracim ke svym puvodnim dotazum, ktere jsi nechal bez povsimnuti... takze co je u automobilky dobre jezdici konfekce (skus je projednou nestavet do pozice ferrari) spatne na kombiku, na dieslu, na automatu nebo na 4x4?
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Smůla, kolego, tímhle ses jen zařadil do "stáda" těch, co se orientují a mají znalosti, bohužel nevyčníváš "petrolheadskými" větami o dvou válcích a pěti turbech, takže tě "liga výjimečných" akorát tak omínusuje, tohle jim jde, znalosti nula, blábolení o slušnosti a klikání na mínusy bez jediné věty, způsob reakce dvanáctiletých... ;-)
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Tohle neni o znalostech, ja nemam problem pripustit, ze toho cherokee muze o BMW vedet klidne vic nez ja, takovych lidi by se urcite naslo... Ale tohle je zamerne podsouvani polopravd a zjednoduseni, co ma za ukol zaujmout uz "iniciovanou" skupinu podobne smyslejicich posluchacu, ktera ty znalosti a povedomi treba ani nema, a tam si ulevit. Secteno a podtrzeno je to proste demagogie, coz je jeste smutnejsi nez ona neznalost. Za neznalost tu vetsina lidi nikoho pranyrovat nebude, takhle prekrucovat realitu je ale jinej level.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Ještě bych to cinknul hybridem, aby tam těch udělátek co tě pak nechají stát někde na silnici bylo víc. Tohle je fakt úchylárna. Vím že BMW dělá výrazně kvalitnější motory než VW, ale sladit funkci 4 turb.... to nebude dlouho fungovat. Myslím že si majitel bude tykat s mechaniky u svého BMW servisu jak tam bude často. >:D
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Musíš to chápat takto, čím větší výkon tím více se rozevírají nůžky mezi spotřebou nafta x benzín. I bohatí lidé nechtějí plýtvat a volí diesel. Nakonec ho prodají za více peněz a navíc je motor spolehlivější než 50i. O kolik je složitější nafta než benzín v současné době je celkem diskutabilní. Rozhodně se nejedná o jednoduchou atmosféru.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Asi nikdo z nás nevěří, že to bude jezdit za 6. Za 10 při slušném zacházení. Co se týká bohatších lidí, já nevím. To je asi individuální. Já to nechápu :-). A o spolehlivosti 4 turb....myslím, že bude zázrak, když to vydrží po dobu záruky.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Faktem je, že u 50d už je otázka spotřeby dost diskutabilní, ten motor už naráží na strop možností třílitrového dýzlu, ona je 50d to v podstatě z nouze cnost, je třeba mít něco ve výkonové sféře osmiválce, ale do V8 už prachy strkat nechceme, důvodů x. Ať tak nebo tak, ten osmiválec pojede o něco líp a v reálu si míň vezme, takže audi určitě ve vrcholné dýzl variantě tahá za delší konec. Srovnání s benziny je taky ošemetné, nový 50i by měl 50d podrtit dynamicky, jestli si vezme o litr víc? Dost bude záležet na režimech, ve kterých se auto/motor bude hlavně používat, čistě na lety dvoustovkou po autobanech bude 50d pořád ve spotřebě lepší. ;-)
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Tak já, na rozdíl od tebe, nejsem teoretik, své první BMW jsem si pořídil v roce 91 a za těch pětadvacet let jsem jsem jich vlastnil a odjel poměrně dost.
A nechápu, proč bych měl po včerejším článku o automatech v modelech divize M blít ve škarpě. Ono, na ten tvůj mustang GT stačí dynamicky obyčejná 435i a tu s manuálem koupíš i v příští generaci, v tom článku byla řeč o M modelech příštích generací s výkony nad 500 koní a s krouťákem přes 500 Nm. To jen trumbelíni tvého typu se neorientují.
A ještě, pamatuj, že není automat jako automat, to že mustangu s automatem ujede naftová julča není obecným měřítkem. :-);-)
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Zkus to někdy, prosím, bez osobních invektiv. Nejsem tvým nepřítelem, ačkoliv mám pocit, že každý můj příspěvek si bereš osobně a je to jak rudý hadr na býka. Já ti tvé BMW nevymlouvám, nehaním a nebudu se s tebou hádat, kdo má většího pindíka ;-) . Přeju ti hezký den, pokud možno bez frustrací.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Mně je jedno, čím mým nejsi nebo jsi, pro mně jsi tu jeden z největších plácalů, herců s multicnicky, pokrytců ever. Že reaguju na tvoje bláboly, no, budeš si muset zvyknout, to je diskuse. ;-)
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Jenže, jak jsi právě opět dokázal, ty nediskutuješ. Jen hromadíš jeden argumentační faul za druhým. Ad hominem by ti šlo. Je mi tě líto. Je to fakt zbytečné, zvláště tady, kde jde o hov*no. Přesto jsi mě tak asi 10x tady v jedné diskusi napadl a snažil urazit. 8-s
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Tvuj problem (respektive VAS problem, pocitam i tvuj druhy nick Magister, ke kteremu se nechces priznat) je v tom, ze zatimco diskutei se tu v case vyvijeji a ve vetsine pripadu k lepsimu. S takovym lamalem je ted radost se pobavit, par let zpet to bylo jen pritrouble pako s nenavisti k VW. No ty+Magister, Barichello, Hammunafujblehumus a par dalsich se nevyvijite, placate porad stejne hlouposti a jedine, co z vas kdy vypadne je nejaky priblbly hejt obvykle na nemecke automobilky a zmensene motory - a to bez elemntarni znalost cele problematiky. A jeste prskas, kdyz ti to nekdo na plnou hubu napise.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Zapomínáš na mé další nicky - Dinar (ano mé alterego, které mě uráží), kari, a pak pár Slováků, to vše jsem já.
Koukám, že je špatné, že se názorově nevyvíjíme směrem, který by se ti líbil. A ačkoliv jsem jasně opakovaně napsal, že jde o můj názor, který jsem zdůvodnil, tak tě to dráždí. Je to pozůstatek minulé doby, kdy byl špatný každý, kdo vyčníval z řady? To musíme být všichni uniformní a obdivovat vše, co nám pár "vyvolených" automobilek předhodí?? A já prskám? Vždyť tu jsem opakovaně zbytečně urážen...ač jsem na nikoho snad (pokud ano omlouvám se) neútočil, nikoho neponižoval a ani nikoho nenapadal. Pouze za vyslovení názoru.
Není spíše krása v rozmanitosti? S auty je to podobné jako se ženami. Jen mám pocit, že se nám dnešní trendy snaží v Evropě podsunout jeden určitý "eco" model a vše ostatní je špatné.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
No, ty voe, ty fakt perlíš >:D >:D tady čtu, že jsi v podstatě místní disident...
Vydávat neschopnost orientace, nedostatek přehledu a neznalost za "vyčnívání z řady", ano, to je typickým projevem hlouposti. ;-)
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Děkuji, že se mně snažíš svědomitě a otcovsky pomoct zpět do řady. Mám co dohánět, já vím. Ale stejně se k bezmeznému obdivu třícálců, hybridů, triturb, 4 turb a elektrických pleček nehodlám přidat. A je úplně jedno, co mají na kapotě.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Někteří, nahoře kolega f0E, s tebou ještě mají trpělivost, a zkouší diskusi (argumentací, na kterou nemáš čím reagovat), mě už jsi jen pro legraci. :-)
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Dinar nejsi, Dinara znam osobne a jako * nevypada a nechova se tak, v tomhle mam jasno. Koukam, ze uz ani klickovat poradne neumis...
Ale jinak mas pravdu, v rozmanitosti je krasa, proto mas ne jeden, ale dva nicky a kazes tu o slusnem chovani, zatimco lzes a skryvas dvoji identitu. :no:
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Myslíš, z objemu 103 na 107? A 110 na 114 inch? Asi to bude paráda, už tak to bylo více než většina aut evropské produkce. Já si se svou 103 vystačím, mám poladěné výfuky, otevřený filtr sání a palivovou mapu a je to více na chopperu než potřebuju. ;-) ...i když uznávám, že z nových se mi Dyna Low Rider S hodně líbí, hlavně s tím dvoukotoučem vzpředu a stylem alá Sons of Anarchy.
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
A ten je kde, experte? Nedávno jsem byl u dealera a nic takového jsem neviděl. Teda pokud nepočítáš tu asijskou 750, kterou za H-D nepovažuji. A nebo pak systém přichlazování u největších cestovních strojů, což ale není vůbec nic nového.
H-D je klasika...není to pro každého, což je dobře.
Vzhledem k parametrum je to podmirak. Objem motoru a pocet valcu se musi vnimat relativne. Sama automobilka napisem na zadku priznava, ze by to spravne mel byt petilitrovy osmivalec. Tohle ma o dva valce a dva litry objemu mene. Ale hlavne, ze je ohen na strese, kdyz nekdo misto 1.2ky udela litr...
Podle me asi nejpovedenejsi M5 - neni premotorovana jako ta soucasna, neni tezka jako desetivalcova, ani prehnane velka, a muze byt v "cistem" provedeni = V8+manual+zadokolka+samosvor. Pritom ten motor neni vykonove zadny zazrak, z peti litru mohli dat klidne vic, umeli to tehdy klidne pres 100k/litr, ale asi vedeli, proc to nechali byt.
Ja se s tebou shodnu na hromade veci, jen me vytaci, jak se nechces porad priznat ke dvema nickum a jak tu porad pindas na adresu zmensovani motoru a zvlast u BMW, kde si clovek porad muze vybirat az po V12 6.6 biturbo...
Uf, na ten jsem zapomněl. Asi proto, že jsem přemýšlel nad tím, co píše kolega, a sice, že označení 50 se vztahuje k obsahu válců. Což, než vždy byla u BMW pravda.
K obsahu valcu se to cislo vetsinou vztahovalo (nekdy bylo dokonce mensi) ale jejich pocet jsem si domyslel. Takze si jich tam dosadte klidne deset, nebo dvanact, tim hur pro tenhle motor ;-)
Nazoru naprosto okrajova volba.... "obycejna" 540d az prijde bude naprosto dostatecna....obecne po me osobni zkusenosti s verzi 740d a 750d absolutne nesmyslny... tafy Audi s 4.0 Tdi boduje na plne care. Vaha bude diky tem chujovinam vysoka bude to mozna jako u mi ule generace klidne pres 2 tuny... ale ve finale at si kazdej koupi co chce ja nad tim onanovat nebudu :no::no::no:
Za posledne dni / tyzdne / mesiace , som sa snazil nezucastnovat sa diskusii a len obcas prispiet niecim, co ma hlavu a pätu, plus snazil sa aby bol prispevok co najnekonfliktnejsi, aby som nemusel travit hodiny debatou o veciach, ktore by mali byt jasne...
Ked som ale precital slusne % ( sorry, fakt nie vsetko, to by mi musel niekto slusne zaplatit ) , co si tu ty vypotil a ako sa este pri tom tvaris, napada ma, ze mas asi nejaky mentalny problem. >:D
Problem ale bude, ked niekto s nejakymi moznostami ohladom IT-zalezitosti si da tu namahu a vylustruje si ta. Potom sa stretnete zoči-voči a dolame ti hnáty a chvíľku to tu nebudeš plevelit svojimi dristami...
Ver ze taki ludia existuju, narobil si tu dost paseky a zlej nalady, takze ja len cakam, kedy pride tvoja hodina "h" a bude tu na par tyzdnov od teba pokoj ! :-!
Tymto vyjadrujem uprimnu sustrast vsetkym zucastnenym diskuterom za nutnost prehrabavat sa v diskusijach tvojimi zvratkami aby sa docitali aj nazorov normalnych diskuterov, ktori chcu diskutovat o tom, o com by tento portal mal byt - o AUTACH !
Tak mi ji pošli prosím, dnes mě pozval na návštěvu, ale zapomel asi náhodou napsat kam mám přijít a koho si vyžádat :-) Skočím se za ním podívat, takové pozvání se neodmítá :-)
Nevim jak to dela BMW obecne, nebo jak to delalo u M550d, ale u M135i sveho casu sli upravy do:
- motor (vyssi vykon)
- vykonejsiho chlazeni
- absence (neobjednatelnost) mlhovek jako je tomu i u plnohodnotnych ///M modelu coz bylo znovu kvuli chlazeni
- nerunflat gumy v zakladu (znovu jako ///M)
- pro pouzity jinych gum prosel lehkou upravou i podvozek (myslim ze o dalsi 1cm niz nez mpaket, jina pryz / naladeni atd.)
- v zakladu pak byl vnejsi i vnitrni mpaket, sportovni brzdy (tohle vsechno ale jde priplatit k jakemukoliv autu)
Jenom další z variant hybridu, která nic podstatného neřeší a ani nezaručuje další spokojený život dieselu a to i kdyby byla úspěšná, o čemž osobně já pochybuji.
No právě že řeší studené emise NOx za velice malý peníz. Další snížení spotřeba paliva. Přiblížení se k WLTC a k navržené normě Euro 6D.
A už to jde do výroby, je to ve výrobě, není to žádná chiméra.
Vůbec, 48V hybridy způsobí další snížení spotřeby VŠECH vozidel se spalovacími motory, což bude další rána pro elektromobily a klasice full-hybridy.
"další rána pro elektromobily a klasice full-hybridy." - o tom by se dalo polemizovat u piva hodiny a hodiny.
Až nebudu muset řešit problémy typu "nemohu na to šlápnout, co vyjedu z vrat, protože je to studený", "mohu natankovat u této benzínky, abych si nenatankoval ***?", "mám na výměnu vstřikovačů, protože jsem tři měsíce neprojel nádrž, bio*** se částečně oddělily od nafty a já si zaslepil vstřikovaše?", "mohu už vypnout motor, protože jsem sjel z dálnice k pumpě a nechci si spéct olej na turbu?", tak pak budu diesel opět milovat. Dneska si ho držím z milosti a nutnosti. Ale že bych byl jím nadšený, to tedy rozhodně ne.
nemůžu a nemusím jezdit dvoustovkou, nepotřebuji 700Nm točivý moment, atd. Pokud nejsem absolutní BMW fanoušek se sběratelskými sklony, nemá snad vůbec smysl toto auto kupovat (jako fyzická osoba, i když světe div se, měl bych na to). Takže je to auto jen pro ředitele a náměstky, případně politiky (tedy pokud si neobhájí jít už rovnou do sedmičky). Samozřejmě ještě pro podnikatele, kterým přebývají po daňové optimalizaci peníze.
Mám vztah k Japonsku, stačí mi výkon 125 kW a pro jistotu náhon na všechna 4 kola, mám slabost pro kombíky a mám rád modrou... Neutrácím za něco, co nepotřebuji. Autem si nevydělávám (zatím). Tak schválně, co to je?
beru to jako ukázku umu německýho inženýringu nakaženýho EU direktívou, jen mi není jasný proč to vlastně nemá válců 8, když už.. má někdo zkušenost s reálnou spotřebou, respektive jaká je při normální jízdě a jaká když se blbne někde na okreskách, to už musí být blízko benzínu M nebo?
Protože R6 mají a V8 ne (v naftě).
Ber to jako rozšíření nabídky o další model za minimální náklady. Jde o pokrytí co nejširšího spektra za co nejméně a zde dokonce při zachování image značky.
Německé eko vyhlášky z dílny Zelených a spol. jsou ještě přísnější než ty evropské. Němci, jakkoliv je obdivuji jako nejbohatší zemi a nejpracovitější národ, jsou v tomto nejspíš většinově na hlavu. Ale ne všichni...ony se tam začaly velmi dobře prodávat i ty velké americké atmosféry.
No 3,5L mezi 550d a 550i uz je rozdil znatelny, zvlast kdyz treba v Nemecku mas rozdil v cene mezi kvalitni naftou a kvalitnim benzinem treba 8Kc na litru.
Kdyz si to pak spocitas pak te ciste na palivu behem 100tis km vyjde 550d o 8000E levneji nez 550i, pripocti to ze jako ojetinu rozhodne snaz prodas diesel nez velkoobjemovy benzin a najednou... jo, urcite to muze nekomu davat smysl. ;-)
EDIT: Pokud plati co psal nahore Dinar, a sice ze 550d je vykonama na silnici nejblize 35i/40i, pak uz by ten rozdil nebyl tak vyrazny. 535i to ma v prumeru za 10,8L a nemaly rozdil v porizovacce v jeji prospech urcite vykompenzuje i horsi nasledny prodej a lehce drazsi provoz.
Single turbo motory mají dnes buď vgt nebo jsou to twin scroll turba, tj. jsou výrazně složitější a choulostivější než sice čtyři, ale jednoduchá turba. Tedy, zrovna v turbech bych problém spolehlivosti toho motoru neviděl, ono to potvrzuje už předchozí triturbo 50d, ty motory nemají problém, min. ne s turby.
Obecně dnes je všechno přímovstřik a všechno turbo, otázka ne/spolehlivosti je dána jednak zkušenostmi výrobce, jednak mírou ne/ojebá.ní jednotlivých částí motoru, komponent. ;-)
Možná je to irelevantní, ale co se tak v masověji rozšířených benzinových motorech "kazí" jsou spíše napínáky, zapečené pístní kroužky... o turbech jsem v souvislosti s benzinovým motorem moc často neslyšel.. Tak proč dopředu tuto koncepci zatracovat? Mne je šestiválcový diesel 4xturbo sympatičtější, než čtyřválec s elektromotorem.
Také je to mechanicky jednoduché zařízení. Jen ho musíš dostatečně krmit olejem a neupéct ho. Má potenciál přežít motor. Jasný důkaz je v leteckých motorech. Proměnná geometrie samozřejmě přidá na složitosti.
ale jo, já spíš reagoval na kolegu ohledně spolehlivosti v 200 tis. km, první majitel to už řešit nebude, rozhodně bych takto komplikované motory jako ojetinu nevzal, ono s určitým nájezdem je třeba každý motor repasovat, rozhodně bych spíš věřil atmosféře s v8 než tomuhle, ale je mě jasný že tohle kupci neřeší..
Potvrdzujem, majiteľ servisu, kde chodím, servisuje aj to triturbo a hovoril, že žiaden problém. Problémy nevidí v turbách či ich počte, ale v longlife intervaloch a šetrení na materiáloch a súčiastkach, ktoré sú dimenzované čím ďalej, tým slabšie (na menší nájazd).
Opravdu tam není ani jedno VGT? Typicky by tam alespoň jedno VGT bylo a ve staré 50d tomu tak, co si matně vzpomínám, nebylo jinak (nejsem si jistý, jestli tam nebyla dvě, ale asi ne).
Re: Na zvolenou stránku může vstoupit JEN OPRÁVNĚNÁ OSOBA a
To se myslím stává, když otevřeš editaci dlouho od posledního načtení stránky. Modelová situace: otevřeš diskuzi, napíšeš příspěvek, dalších 30 (jen střílím od boku) minut čteš/ děláš něco jiného, klikneš na editaci a bum. Stačí refresh. Také se myslím objevovala, když jim blbnul systém.
Nedávno pak znemožnili editovat příspěvek, který už má palec (dříve bylo pro zablokování třeba reakce). Ale tam je ta hláška jiná. I když si teď nejsem jistý, jak to vypadá, když editaci otevřeš ještě bez palce a selže to až při ukládání.
Re: Na zvolenou stránku může vstoupit JEN OPRÁVNĚNÁ OSOBA a
Myslel jsem, jestli je ta hláška, co se objeví, stejná. Měla by být, ale jak jsem napsal, jistý si nejsem.
Tu změnu, že nejde upravit "hodnocený" příspěvek, právě udělali, když opravovali tu aktualizaci času a snad pár dalších věcí. Když už jsem si stěžoval na něco jiného, tak jsem to zmínil. :-)
Ja to vidím tak, že spočítali predaje BMW s V8 dizlami a prišli na to, že sa vývoj nevyplatí. Tak si povedali, že 700Nm a 250+ kW dosiahnu viacnásobným prepĺňaním .
Pokud se nepletu, osmiválec nabízeli jen v 7er. To pak toho moc nenapočítáš. :-) Audi má tu výhodu, že má i šestiválec vidlicový. Ty motory by dnes měly sdílet konstrukci.
Ano, V8 nafta u báwa jen v sedmičkách 1998 - 2009.
Jinak R6 je v mnoha ohledech lepší, než V6. Je sice delší, méně kompaktní a méně torzně tuhý, ale lépe vyvážený a tím nejsou třeba ani protizávaží na klice se všemi pozitivy (zejména jde rychleji do otáček). Vyruší se jak primární tak i sekundární síly a mají jen jeden rozvodový mechanizmus a jeden výfuk.
Véčko je složitější, nevyváženější, těžší (dvoje výfuky, složitější rozvody), nutnost protizávaží na klice, vyvažovací hřídele a a a ........ a nakonec i výrobně dražší.
To je myšleno jako legrace? Ty dva válce tam dolepíš k té V6 Kanagomem nebo kváskem?
Všechno je jiné. Blok, klika, hlavy, rozvody, mazání, elektrika, sání, výfuky, vyvažovací hřídele nemusí být u V.8.............jen plus ty dva písty a ojnice budou stejné.
Pokud tě to zajímá = sežeň si ten obsáhlej text z [odkaz]
Podle ostatních příspěvků si dost rozumnej abys věděl že takovýhle odbornější texty na webu moc nebejvaj [odkaz] Prostě sou to úmyslně společně vyvíjený motory = doslova V6 a připadný 2 válce. V obou generacích
Buď rád že ses dozvěděl něco co nevíš a neviň z toho mě. Děkuji
Z tvých odkazů je zřejmé pouze to, že oba motory jsou vyráběny stejnou firmou s podobnou architekturou. To je celé.
To jsem se nově nedozvěděl, promiň, nebudu ti za to proto děkovat, věděl jsem to. Jsou to ale zcela rozdílné motory. Rozhodně to není V6 + dva válce navíc.
Z tvého prvního odkazu [odkaz] to, o čem hovoříš neumím najít. Musíš článek nějak konkretizovat.
V6 plus dva válce vyjde matematicky sice osmiválec, jak ty rád píšeš V6+2 válce = V8, ale konstrukčně je to nesmysl a zcela jiný motor. Pokud toto nejsi ochoten přijmout, je zbytečné se spolu dnes dál trápit.
Hlavní rozdíl mezi V6 a V8 je ve vyvažování primárních a sekundárních sil. A potom jak má to V8 konfigurovanou klikovou hřídel.
V6 s úhlem sevření 60° není dynamicky vyvážen, proto musí mít protizávaží na klice, aby se vyrušily síly primární a sekundární síly je třeba eliminovat vyvažovacími hřídelemi (takže jde hůř do otáček a zpět z nich). Pro hladký chod je potřeba, aby zážeh nastal po každých 120° otáček klikové hřídele což by znamenalo úhel sevření válců 120° a to je u vidlicového šestiválce z prostorových důvodů nereálné. Aby to bylo splněno, používá se dělený klikový čep, tedy že jeden čep je v podstatě dvěma čepy, které jsou od sebe vzdáleny 60°, takže válce mohou být sevřeny v úhlu 60°. Další možností je přeskládání pořadí zážehu jednotlivých válců.
V8 s úhlem rozevření 90° s klikou po 90° si vystačí pouze s protizávažími na klice a je to ok. Pokud má kliku po 180°, tak protizávaží nepotřebuje, ale nelze vyvážit síly druhého řádu. Sice jdou do otáček lépe, ale vibrují a mají nižší životnost, protože sekundární síly nejdou eliminovat. Tento neduh se částečně dá snížit použitím co nejlehčích materiálů. Ekonomicky náročnější a používá se u sportovně pojatých motorů, kde není životnost a hladký chod zásadní prioritou. Tou je zde ochota k vytáčení.
A nejlíp je na tom z pohledu vyvážení primárních i sekundárních sil R6, hladký chod a zároveň se ochotně vytáčí a je v porovnání velmi lehký.
Pomíjím v tomto případě negativní vlivy třecích odporů v porovnávání jednotlivých koncepcí.
Jen tak ve zkratce. Lepší to napsat, než vkládat k tématu nic neříkající množství odkazů. Promiň. A ano, každé V8 je jenom V6 plus dva válce. ;-)
Ne nezapomněl. Bráno z aktuálně diskutované množiny V6, V8 a R6.
V12 jsou opravdu jako dva R6, takže zcela ok, boxery vibrují díky nutnosti vyosení pístů a ojnic motáží na jednom klikovém čepu - nutnost vyvažovacích hřídelů.
Ne všechny boxery mají vyvažovací hřídele (z hlavy mě ani nenapadne B6, který by je měl). Některé myslím neměly ani protizávaží na klikové hřídeli. V tomhle směru jsou horší než R6, ale jejich sekundární je lepší. R6 jsou na tom sice lépe než R4, ale pořád platí, že se rychlost pístu v horní a dolní polovině zdvihu liší. A boxer je také kratší, má kratší klikovou hřídel, jednotlivé písty tedy působí blíž sobě.
Boxer protizávaží na klice nepotřebuje, síly prvního řádu se vyruší a pokud nemá vyvažovací hřídel (nutně ho mít nemusí), pak nejsou dříve zmíněné vibrace potlačovány.
U R6 se sekundární vzájemně ruší. U boxeru také, ale vznikají zde vibrace způsobené vyosením protilehlých pístů.
Jak jsem napsal, mne žádný B6 s vyvažovacími hřídelemi nenapadá. A protizávaží třeba motory 911 mají (měly by tam být pro zvýšení setrvačnosti). V letadlech se používají velké šestiválcové boxery (například 540 Lycomingu má skoro 9 litrů) a vyvažovací hřídele, pokud vím, také nemají. Tím nechci říct, že tam ty vibrace nejsou; jen jsou malé. Ty víš o B6, který by je měl?
Teď jsem si přečetl ještě jednou tvůj předchozí příspěvek a všiml jsem si té montáže na jednom čepu. Jak můžou být ojnice protiběžných pístů v boxeru na jednom čepu? Ne, že by na tom záleželo z hlediska vyosení (tedy až na to, že bude ještě větší).
Ale nevyruší. R6 řeší kolébání R3, ale tohle ne (V12 to umí zmírnit). Podobně jako u čtyřválce (s plochou klikovou hřídelí), jen tam je to horší a také si to snáz představíš. Přiznám se, že jsem to u šestiválce nikdy nepočítal (představivost mi na to nestačí), jen věřím tomu, co jsem četl. Chápeš, jak to funguje u čtyřválce? Ať zbytečně nezacházím do detailů.
Moje chyba, uvažoval jsem pouze o čtyřválci, pokud se týká vyrušení sil. B6 s vyvažováky také neznám žádný. A "na jednom čepu" je pitomost. Už jsem to měl asi nějak pomatlané dohromady.
Jen taková zajímavost. Na tenhle problém má vliv délka ojnic (delší ho zmírňují). V textech ho někdy nenajdeš, protože se pro jednoduchost předpokládají ojnice nekonečné délky. Ty jsou však trochu nepraktické. ;-)
nehádž perly sviniam ... google master nemá o takýchto technických podrobnostiach ani páru. strácaš čas, pretože wikipedia a tetička Kylie povedali a tak je to pravda. :-)
V pohodě = otázka z 11:35 je myslím jasná. Jde mi o to jestli ti jde pouze o slovní formulaci = V6 + 2 válce = V8 případně obráceně v případě Porsche a stejně vnímáš všechny ostatní přidávání či ubírání = např R6 + R6 případně V6 + V6 = V12
Prostě jestli pro tebe je ono V6-V8 jiné než všechny ostatní podobné případy ubírání ubírání či skládání válců = a že je jich docela dost.
Nepovažuji za správné, používat V6 +2 válce = V8 a podobné vzorce. U jednotlivých možností je to různé, třeba konkrétně u V12 je použití "jako dva R6", podle mě, daleko blíž, než u V6 kontra V8.
A přesto jsou to dva samostatné motory s odlišnými vlastnostmi i když mohou sdílet víc dílů např. i celé hlavy. A můžeme to nazvat různě - příbuzná architektura, motory z jedné líhně, podobné motory, nevím, možná i modulární konstrukce a takových plků lze vymyslet x
Přijde mi to jako vyjádření pro absolutní laiky, které problém zajímá zcela okrajově a neodborně. Je to zjednodušující a v běžném životě snad i použitelné, ale jakmile někdo do lehce odbornější diskuze přijde s takovým názorem a ještě ho do krve obhajuje bez relevantních argumentů a důkazů, je to chyba. Že ho používají v časopisech a na webech je jasné - musí se přiblížit čtivostí co nejvíce širokým masám. To my ale v diskuzi nemusíme.
To je můj názor a mohu se i mýlit, ale tak to já cítím.
Pochopitelně všechny ty mínus válec nebo dva atp. nejsou stejný. Šlo mi jestli z toho vyjímáš V6-V8 = protože to neni tak obecně známý jako některý jiný případy a tebe to evidentně včera převapilo = asi si o tom Porsche Audi Jaguaru Range Roveru prostě nevěděl. Nebo protože si myslíš že to je opravdu úplně jinak než v těch jinejch případech
Co třeba konrétně to V6 + V6 = V12?
To téma zjednodušení je obecný = nikdy ani když náhodou narazíš na podrobnější materiál jako v tý automobil revue tak to sou i tak extrémní zjednodušení a neni to plnohodnotný rozebrání problematiky, byť tam to bejvá aspoň s trochou víc technickejch podrobností = no spíš bejvalo
Vždyť jsem to napsal úplně jasně. Samostatné motory. Jak jasněji odpovědět. Dnes to prakticky vždy znamená nový blok motoru a klikovou hřídel, což jsou základní stavební kameny, charakterizující každý motor.
Ne že bych s tebou nesouhlasil. Nicméně obrovský zkratky jsou i v těch poloodborných článcích a i těch je na rovinu extrémně málo = většinová informace je spíš úrovně ACZ = teda nic, skoro ani ne tý úrovně V6+V6 = V12
Šlo mi čistě o V6-V8 který sem měl fakt pocit že tě překvapilo = že to slyšíš poprvé
Proto opakuju to taky ne až tak známý V6+V6 = V12
Nechci tě urážet nebo tak něco = já sám to zjednodušeně beru všude stejně. Podíl společnejch dílů konstrukce atd. je spíš souhra okolností a schopnost inženýrů. Mylně se domníváš že de o jiný bloku motoru, už ani to ne.
Proti těm zjednodušenim v zásadě nic nemám = protože aspoň částečně vim jak obrovskej počet info stejně nevíme. Škoda že nejsou volně dostupný detaily pro těch pár * jako já který to zajímá
Současný technologie pokročily tak moc že tohle je a bude eště častější a hlavně počet dílů částí eště víc společnejch = to je už nějakou dobu úmyslnej směr vývoje
Já z toho prostě V6-V8 nevytrhuju a formulace typu [odkaz] V8 births a V6 mi nevadí = svym způsobem to tak prostě je
Každopádně je u V6/V8 možná větší míra sdílení, které je dnes často alfou omegou snižování výrobních nákladů nejen v automobilovém průmyslu. A pak nutné rozměry motorového prostoru a techniky s tím spojené má pro zástavbu V6/V8 mnohem víc společného, než u R6/V8.
Co bych musel mít dál, pokud ti to připadá tak hrozně málo, nemá cenu o tom s tebou dál diskutovat. Sdílení konstrukce motorů není obecně nic nového a týká se to samozřejmě i řadových motorů, viz např. někdejší R6-320CDI/R5-270CDI/R4-220CDI.
Míra sdílení může být pochopitelně různá. A i když je menší, pořád je to sdílení s určitým ekonomickým efektem.
A, že to měl na mysli i _MT_, je jasné už z jeho reakce ze 17:37.
Chápu, ale zde je třeba si opravdu uvědomit právě tu možnou míru sdílení. Pokud existuje V6 pak lze ty písty a ojnice použít, ale prakticky nic víc. Pokud neexistuje, jako u BMW, nemá cenu ho vyvíjet, když šestiválec mají léta a léta dobrý a v mnohém lepší než obdobný V6.
To je lepší ten V8 udělat bez nějaké pseudo návaznosti na V6. Nakonec tak to BMW dělá v benzínech a dělalo v minulosti i v dieselech.
Co tam máš dál beru zpět, bylo to mírně neuctivé. Sorry.
Mimochodem zrovna u MB měli problém s délkou R6 320CDI při zástavbě do I. g. ML, kde se na délku nevešel a R5 270CDI nebyl na takové auto dostatečně silný (jako dieselový vrchol). Tak tam pak dali kratší V8 400CDI.
Stavební délka může být jedna z potíží, ale o té jsem psal už odpoledne, v 18:08. Pokud s tím konstruktéři počítají, jako u 5er, o které je primárně tento článek, není to žádný problém.
Čím menší jsou objemy, tím významnějším nákladem bude vývoj. Tady nejde tolik o sdílení dílů (a přípravků ve výrobě), ale o zkrácení vývoje. Nejhorší možnou variantou je, aby okrajový motor byl jedinečné konstrukce. Něco málo jsem zaznamenal i o sdílení konstrukce mezi zážehovým a vznětovým motorem za tímhle účelem.
Jak jsem napsal, u Audi by ty motory měly být jedné konstrukce. Zjednodušeně řečeno, liší se počtem válců a hřídelemi. To samé dělají u zážehových motorů (a to samé by mělo dělat Porsche). Asi nebude úplná náhoda, že přešli ze 60° V na 90°, pokud si dobře vzpomínám.
K těmhle věcem je bohužel málo informací = odkaz na místní textík Ondry Chamilly sem dal a je o tom stručnej článek na zablokovanym auto foru.cz Audi a Porsche chystají společné motory V6 a V8, říkají si KoVoMo [odkaz]
Pro gila a nemyslim to škodolibě upozornim na poslední odstavec [odkaz] = teda celej text článku ale nadpis toho odstavce :-)
Dnes už je nechystají, ale jsou na trhu. A dělali to i před spojením. Atmosférická V6 první Panamery byla zkrácená V8. Dříve Porsche bralo VR6 od VW a mělo vlastní V8.
Zběžně jsem se podíval a vypadá to, že jsem byl s tím úhlem rozevření válců u Audi vedle. Myslel jsem, že jsme se před časem s AUDIRS6 bavili o přechodu Audi ze 60 na 90, ale zdá se, že kromě VR6 Audi používalo právě 90.
Viz naše včerejší diskuze s gilem nejen Porsche Audi = to spojení vývoje V6 a V8 asi neni tak známý nebo jak to říct jako jiný ale existuje
Ty úhly rozevření válců se taky budou už jen unifikovat = respektive už sme asi v době absolutní unifikace. Snad jen u nejdražších motorů typu Ferrari apod. snad ještě chvíli může bejt plně samostatnej vývoj a i to spíš už končí
Měl sem se asi narodit o nějaký desetiletí dřív = i když jí chápu a neni to automaticky mínus unifikace mě moc nebere :-|
Není nic špatného na tom, že vyjdeš ze stávající konstrukce, pokud se tím nenecháš omezovat a negativně to neovlivní výsledek. Nemusíš to ani dělat přímo, stačí aplikovat zkušenosti - prostě to uděláš tak, jak se ti to dříve osvědčilo, pokud v tom nevidíš problém. Pokud jde o úhly rozevření válců, různé úhly znamenají různé vlastnosti. Tam si obecně moc vybírat nemůžeš (V12 jsou výjimkou) a pro použití nějakého exotického musíš mít dobrý důvod.
Souhlasim = jen mám dojem že to co popisuješ bylo spíš dřív. Dneska to přebíjí ekonomická nutnost = proto ta maximální unifikace. Která se z toho důvodu musí týkat i rozevření válců. Tohle platí i pro muj obor = už sme tak daleko že jsou to spíš skládanky než vývoj a hon za ideálnim řešenim. I s tim kompromisnim cenově nejvýhodnějšim řešenim už totiž umíme tak moc, že víc svym způsobem nemá cenu. Teda v nejvyšších cenovejch hladinách snad ale pro masovější modely stačí unifikovaný řešení
Proto říkám že jsem se měl narodit dřív = domnívám se nebo možná jen představuju že dřív to bylo lepší = bylo v tom víc hledání novejch ideálních řešení
Tohle trochu dodržujou snad už jen japonci = třeba ty snahy o HCCI motor by mohly bejt zajímavý. Nejsem žádnej fanoušek Mazdy ale jejich snahy zkoušet jiný řešení sou mi sympatický
Sem zvědavej jestli Dynamic Skip Fire Delphi a Tuly je fake nebo fakt to fakt funguje = u hybridních aut to je prej schopný snížení spotřeby o 11-18% = to by byl neskutečnej skok :yes:
Mě už nech bejt na pokoji, tvé odkazy jsou mimo a stále jen dokumentují, že automobilka vyvíjí nebo vyvinula dva motory jeden V6 a druhý V8 s příbuznou architekturou a konstrukcí.
Nikde není a ani být nemůže, že V8 je vlastně V6 s přidanými dvěma válci.
Poslední dotaz jen aby sem to ujasnil: Co ty ostatní spojení oddělení rozdělení motorů typu 2 V6 = V12 atd.? Těm řikáš taky příbuzná architektura a konstrukce? Nebo jen tomu jedinýmu typu V6 + 2 válce = V8 případně V8 - 2 válce = V6 v případě Porsche? :-)
A mají i jiný blok a hlavy a ................, takže je to celý jiný motor. Včera jsem se to tady snažil, asi marně, vysvětlovat Hammunasakrovi.
Hlavní přínos těchto motorů není ve sdílení součástek, těch je fakt málo, ale ve společných postupech a možnostech výroby na společných zařízeních strojích a automatech, které jsou přizpůsobeny na obsloužení obou takových motorů s příbuznou architekturou.
Si tedy myslím já, když už to tady pitvám druhý den.
Ano, z 60°na 90° u Audi - Porsche o tom se zde psalo. Už ale nemám dnes sílu to detailně rozebírat. Asi jim přijde dobré, že vymění trošku kulhající šestiválec za výrobní či jiné výhody. U V6 je úhel 90°,75°a i ideální 120°méně rozšířený, ale používaný. Vždyť i R3 trochu kulhá.
Jinak už před pěti lety jsem četl článek, jak BMW vyvíjí pro M3 nový V6, ano V6, s rozevřením 90°, kvůli zástavbovým rozměrům. Kde je? Internet je fajn, ale snese všechno. To k tomu motoru Audi - Porsche. [odkaz]
Samozřejmě, že musí mít jiný blok. Nebo si představuješ V6 z V8 tak, že nenainstalují dva písty? A nebudou ho dělat tak, aby mohli použít hlavu z V6 na V8 (taková pitomost se v historii spalovacích motorů možná najde, ale to už je přehnané). To samé platí pro R3 a R4 a i tam se běžně konstrukce sdílí. Jiný počet válců se s tím nevylučuje. Odlišnosti se snaží držet na minimu. Ideální stav tedy je, aby pouze odebrali/ přidali sekci bloku/ hlavy odpovídající jednomu válci a nemuseli sahat na mazání, chlazení, pohon rozvodů, nic takového. Možná to plně zautomatizovat, kdyby dělali hodně iterací. A ne, nezapomněl jsem, že je toho na motoru víc a třeba vana bude jiná, nebo se rozhodnou použít jinou periferii jako je olejové čerpadlo (jiný průtok).
U 120 ° je to pochopitelné, ten motor bude hodně široký.
Problém tvé úvahy tkví v tom, že šestiválec je ve vyšší střední přiměřený. V8 je rozhodně pěkná. V12 je mimo mísu. U Volva je to problém, protože šestiválec nemá. BMW ho má. Tahle motorizace je bonus. Ani Audi, ani MB podobně výkonný diesel nenabízí. Audi vhodný motor má, ale do vyšší střední ho nedává. V téhle třídě nikdo nenabídne víc.
Myslíš když vidím ten úpadek toho, čím BMW bývalo? Jo, to se rád směju... A je to svým způsobem velmi smutný smích. Ale jen nad tím BMW...
Jenže vy stále nechápete, že ne každý po něm touží a musí nutně vypálit dvě mega za pitomé auto...
Nechápu, co jsi chtěl říct tou poslední větou. Samozřejmě, že po 550d netouží každý (ani já ne) a ne každý kupuje auto za 2 míče. No a?
Že by BMW bylo v úpadku, to jsem si nevšiml, pokud nebudeme za úpadek považovat, že naprosto všechna auta bez ohledu na značku jsou čím dál složitější a z toho plyne hůř a dráž servisovatelné. Druhou stranou mince je, že jsou rychlejší, úspornější a víc toho umí.
Tuhle jsem měl tu čest s jakýmsi dieselovým BMW 5 nebo 7 (nevím, ale bylo to nové) a když to dotyčný nastartoval, tak to bylo jako taková trochu lepší multikára. Chápu, že on to uvnitř neslyšel (teda snad, za ty peníze...), ale proč to neodluční i zvenku? Vždyť je to jednak ostuda (hele kolenovrt jede) a když je takových krumplů víc (jako že jsou to tak 2 ze 3 aut v provozu), tak to kazí města nejen smradem a jedem (od Euro6 alespoň senzoricky relativně neznatelným), ale i odporným nelibozvučným hlukem. :no:
Na volnobeh to bude traktor, jako kazda nafta (i kdyz primovstrikove benziny se tomu taky docela priblizuji), ale v otackach cekam prijemny zvuk sestivalce, jako tomu v minulosti bylo vzdy. Mozna to i, po vzoru Audi, jeste zprasi zvukem z repraku.
Po vzoru Audi? To BMW prasí i své zážehové šestiválce, naprosto zbytečně. Audi má to své udělátko ve výfukovém systému a mělo by být jen u dieselů (dvouturbové V6 ho měly v základu, ale jako příslušenství to myslím prodávali i k nižším dieselům).
U V8 s vypínáním válců ještě používají aktivní potlačení hluku, jako máš v sluchátkách, aby zamaskovali chod na čtyři válce. Tam už se používají reproduktory v kabině. Mělo by to potlačovat i ostatní hluk, jen v případě motoru některé frekvence chtějí, jiné ne.