rad by som sa spytal odbornikov, ci su vsetky safety cars iba premalovane seriovky s majakmi, alebo maju nejake dodatocne upravy podvozka, interieru a podobne?
No v F1 AMG Mercedesy jsou myslím série a veškeré úpravy jsou funkční ke své podstatě safety caru (majáky, diody, v interiéru fičury pro spolujezdce...). Takže bych řek, že mechanika je sériová v MotoGP tak v F1.
Jak které. Třeba SL bylo upravené a částečně z něj vycházelo SL Black Series. Nicméně úpravy se snaží dělat minimální (například odstraní LED denní svícení z nárazníku, protože je zkrátka příšerné), byť zrovna u toho SL to bylo rozsáhlejší - kompozitové díly karoserie, zahodili skládací střechu, vyhodili sofistikovaný podvozek atd., protože bylo prostě příliš těžké, plus něco na okrasu jako vícebodové pásy, jiný výfukový systém, aby se auto lépe zvukově projevilo.
Není to M5 v kombíku. BMW M5 F10 se ve verzi Touring nevyrábí. Je to "dieslová M5" v podstatě pětková řada touring s nejvýkonnějším dieslem pod kapotou takže BMW m550d touring.
Stačilo dočíst tento (krátký) článek dokonce:
"Tak například jako „medical car“ fungují M550d..." :-)
Zřejmě došlo k dohodě BMW a Audi, že si vzájemně nepolezou do zelí ohledně karosářských verzí vrcholných modelů vyšší stř. tř. (M5/RS6), tak jako tomu bylo u minulé generace M5/RS6. >:-[]
A ještě k nadpisu článku - pro mě by byl podstatně více sexy safety car na základě M6 coupé, těžké a oteklé GC navíc s dalším párem dveří mi vedle M6/M5 nedává "hlubší" smysl. ;-)
Safte car M6 coupé neboli F13 tam je taky... na poslední fotce je hned první zleva :-)
Mimochodem v MotoGP bylo už loni tak jako M5, M3, 1M, X5M a X6M. V letošním roce se to tedy pozměnilo přibráním M6 GC a m550d :-!