BMW M6 úspěšně absolvovalo výměnu V10 za šestirotorový Wankel

 

BMW M6 generace E63 se pyšnilo úchvatným atmosférickým desetiválcem, ale Jihoafričan Zweli Petse jej nechal nahradit extrémním šestirotorovým motorem Wankel.

BMW představilo model M6 generace E63 veřejnosti během autosalonu v Ženevě v roce 2005. Velké kupé tehdy svými liniemi neuchvátilo každého, zatímco v případě techniky ukryté pod jeho karoserií byla situace zcela opačná.

V přídi tohoto vozu, nabízeného v letech 2005 až 2010 a vyrobeného v počtu 9.087 kupé, se totiž ukrýval atmosférický vidlicový desetiválec o objemu 5,0 litru, který disponoval nejvyšším výkonem 373 kW (507 k) při 7750 min-1 a točivým momentem 520 N.m při 6100 min-1.

Tyto hodnoty stačily BMW M6 ve zcela standardním provedení k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,6 s a naprosto bezproblémovému dosažení elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h, za jedinečného zvukového doprovodu deseti válců.

Test Auto.cz: BMW M6 – peklo na zemi

BMW M6 je jednoduše řečeno již v sériové podobě velmi výjimečným vozem, ale to nijak nebrání některým majitelům v tom, aby jej proměnili v jedinečný stroj. Důkazem je Jihoafričan Zweli Petse, který získal na levý přední roh nabourané kupé M6 z roku 2006 a místo dosažení původního stavu se rozhodl pro radikální změny, s nimiž vypomohla společnost AJ Racing Rotaries a novozélandský specialista na rotační motory KiwiRE.

Tu nejzásadnější představuje šestirotorový motor Wankel o objemu 3,9 litru, který se v přídí BMW poprvé rozběhl již koncem loňského roku, což svým videem zdokumentoval Quinton Meyer, který patří mezi hlavní postavy celého projektu.

Podle dostupných informací tento motor dosáhl při 5500 otáčkách za minutu výkonu 352 kW (478 k), ale to rozhodně neměla být nejvyšší hodnota. V souvislosti s výkonem je připomínán starší šestirotorový motor od KiwiRE, který disponoval nejvyšší hodnotou 589 kW (800 k).

Wankel slaví dvě výročí. Připomeňte si to nejzajímavější z jeho historie!

Vedle samotného motoru pak toto BMW zaujme i šestistupňovou sekvenční převodovkou od HGT Precision či stavitelným podvozkem KW V3, 19palcovými koly Rotiform a brzdovým systémem s desetipístkovými třmeny na předních kolech.

Kapitolu samu pro sebe pak představuje spartánsky pojatý interiér a především provedení sedadel. Ta zadní z vozu zmizela úplně a ta přední působí dojmem, že jsou nějakým historickým mučicím nástrojem. Celou úpravu BMW pak již jen dokresluje jeho karoserie s novým předním nárazníkem, kapotou a velkým přítlačným křídlem na zádi.

Podle dostupných informací má být BMW M6 s šestirotorovým motorem Wankel na prodej a jeho cena se má pohybovat v přepočtu kolem 2,1 milionu Kč.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Zdroj: Carscoops, BoostLust

Štítky BMW Video Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



G-Power: 740 koní pro velké bavorské kupé G-Power: 740 koní pro velké bavorské kupé

G-Power umějí nejrychlejší bavoráky na světě a nejsou jim…

BMW M6 GTLM: GT3 se podívá i do Ameriky BMW M6 GTLM: GT3 se podívá i do Ameriky

BMW oznámilo, že upraví nový okruhový speciál M6 GT3 tak,…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…