Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW má nový turbodiesel se čtyřmi turbodmychadly, dostane ho řada 7

Připadlo vám trojité přeplňování motorů BMW až moc? Tak vězte, že tím to nekončí. Automobilka ve Vídni představila nový agregát se čtyřmi turbodmychadly.
Zpět na článek
2. 5. 2016 16:07
2. 5. 2016 15:11
2. 5. 2016 16:38
2. 5. 2016 16:12
2. 5. 2016 16:31
2. 5. 2016 16:42
2. 5. 2016 16:36
2. 5. 2016 19:31
2. 5. 2016 16:13
2. 5. 2016 16:41
2. 5. 2016 16:41
2. 5. 2016 16:51
2. 5. 2016 19:23
2. 5. 2016 23:24
2. 5. 2016 23:36
2. 5. 2016 23:43
2. 5. 2016 23:54
3. 5. 2016 08:32
3. 5. 2016 09:55
3. 5. 2016 11:10
3. 5. 2016 15:55
3. 5. 2016 15:59
3. 5. 2016 16:48
3. 5. 2016 07:48
3. 5. 2016 17:19
3. 5. 2016 18:33
2. 5. 2016 15:01
A co výdrž!
Musím napsat, že mi přijde ve článku zmíněná dieselová cesta Audi - tedy výkon dosažený primárně objemem motoru - sympatičtější, než každý rok přidané jedno turbo k motoru BMW...
Navíc myslím, že v reálném provozu při dynamické jízdě nebude menší motor x-krát dopovaný stejně úspornější. Tak k čemu to???
Rozbalit vlákno
6
Avatar - wakantanka
2. 5. 2016 15:07
Re: A co výdrž!
Nedocital som sa ako su tie 4 turba zapojene,ale ak by boli dve pre tri valce,tak by to bolo zaujimave. Aj ked takemu autu ako 7er a pod. pasuje skor benzinovy osemvalec. :-)
2. 5. 2016 15:09
Re: A co výdrž!
Vzdyt uz m50d zere prumerne 15l. Na to nepotrebuje 3 turba u dieselu, ale muzu jezdit rovnou s benzinovym V8, ktery ani nemusi byt foukany. A ano, potom jeste ta spolehlivost. Navic Dieselovy V8 by mohl byt foukany mene a zaroven by mel lepsi prubeh momentu. Jinak souhlasim, ze k 7er patri V8 a V12
Avatar - Machýrek
2. 5. 2016 16:02
Re: A co výdrž!
S 550d jsem od r. 2012 najel 160kkm. Když jsem ji nešetřil, průměrná spotřeba byla 13l, jinak při normálním ježdění za 10l. Na "průměrnou" spotřebu 15l a víc se dostaneš, snad jen, když jedeš stylem, který je ale v běžném provozu téměř nereálný, takže občas, když to jde, tak ano, ale pak se nebavíme o průměrné spotřebě. I když pojedeš 500 km po autobahnu v raichu, tak rychlostí 200+km/h z celé cesty pojedeš v součtu s bídou tak možná 20 minut. Tak pak ti to tu a tam těch 15l a víc průměrnou spotřebu ukáže, ale za celou cestu to bude nakonec méně.
Avatar - fOE
2. 5. 2016 16:07
Re: A co výdrž!
A co zivotnost, za tech 160tis km byli nejake problemy?
Avatar - Machýrek
2. 5. 2016 16:16
Re: A co výdrž!
Neřešil jsem za celou dobu jedinou závadu na autě.
Jediný, co bych vytkl, ale to je obecně problém u BMW s lakem, velmi snadno se poškrábe a to jsem nikdy nebyl v kartáčový myčce, jen ručně, i tak to na laku bylo ve slunci z určitých úhlů vidět.
Avatar - Machýrek
2. 5. 2016 16:07
Re: A co výdrž!
Jestli si to dobře pamatuji, tak M550d byla představená na podzim 2011 a do prodeje šla na jaře 2012. Kdyby přidávali každý rok další turbo, dnes by jich bylo min. 7. Zase takový borci v Mnichově nejsou ;-)
2. 5. 2016 15:11
humor
je to sranda, pamatuju se, ze pred x lety jsem si kupoval Focuse II s atmo benzinem, proze jsem se vseho s turbem (jedním) bál stran spolehlivosti. Pri predstave 4 turb pod kapotou nevím, jestli bych jeste ocko zamhouril.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - _Karel_
2. 5. 2016 16:38
Re: humor
Tohle je asi pro typického prvního kupce irelevantní. Má záruku, auto na 3-4 roky....
Víc se asi budou bát potencionální druzí a další kupci.
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2016 15:20
cim viac turboduchadiel
tym viac bmw? ..... pozeram ze sa im to s tymi turbami akosi uz zacina vymykat z ruk :-(

no ale vazne.... ak by som mal na vyber ci teslu alebo 4 turbami nalozene bmw v dizli ( uz samotny dizel v aute ako bmw je pre mna defakto neprekusnutelny ) tak tentokrat uz nevaham ani sekundu a beriem jendoznacne teslu.... a to zrovna elektroautam ani moc nefandim priznavam ... a aj ked mam moc rad klasicke vozy tak 4 turbovy dizlovy orchester by som nechcel v ziadnom aute ani v tom najhorsom sne ... tu uz vidim teslu jednoznacne ako zmysluplnejsiu a vhodnejsiu ale aj hodnotnejsiu masinku
Rozbalit vlákno
9
2. 5. 2016 16:33
Re: cim viac turboduchadiel
ad 1: odporúčam nejaké to dieslové BMW mať alebo aspoň skúsiť a potom písať prekusnutelnosti..

ad 2. porovnávaš absolútne neporovnatelné..sedma je normálna limuzína ktorú si kupuje niekto kto chce hĺtať kilometre a nie sa voziť len do dediny na nákup, Tesla je povedzme vec imidžová ktorá nemá dojazd ako sedma a aj jej nabíjanie stojí nejaký ten čas takže celkovo je toto porovnanie dosť mimo 8-s
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2016 16:43
Re: cim viac turboduchadiel
akoze mat dizlove auto? ... to ma byt vtip? ;-)
2. 5. 2016 16:52
Re: cim viac turboduchadiel
čo ti na tom príde tak brutálne vtipné?
2. 5. 2016 16:56
Re: cim viac turboduchadiel
Jako by jsi Teslu provozoval? Jak řešil delší dojezdy? Zkus trochu reálnější pohled.

...nedávno jsem se za Teslu dostal u Hranic a jel za ní na ValMez. Párkrát mi řidič předvedl opravdu úžasný zrychlení, nemající mezi běžnými výkonnými auty obdoby. Nicméně ještě před VM výrazně zvolnil...a kvůli hlídkám PČR to zcela jistě nebylo.

Není potřeba diskutovat proč. Já bych s tím každotýdenní trasu mezi oběma konci republiky nedal a tím pádem je to auto pro mě nevyužitelný.
2. 5. 2016 17:04
Re: cim viac turboduchadiel
vieš ja stále hovorím že každý by sa mal na tejto stránke vyjadrovať k niečomu čo môže reálne doložiť nejakou skúsenosťou, alebo sa aspoň snažiť racionálne vyjadrovať...samotné porovnanie Tesly a 7er je dosť mimo kedže ako píšeš dojazd a celkovo taká doba nabíjania a podobne..

aj záležitosť dieslu..ono keď napr. niekto ako ja nalieta 50000-80000 ročne tak je rozdiel či budem jazdiť za 8 litrov alebo za 10..lenže hovorím..jedinci ktorí BMW nemali a ani žiadne nevyskúšali by sa k takýmto témam nemali vyjadrovať pre zachovanie nejakej normálnej konštruktívnej debaty
2. 5. 2016 21:10
Re: cim viac turboduchadiel
Začíná se ti rozrůstat fanclub palcařů, oni si tedy ty argumenty nechávají pro sebe, ale place, ty jim jedou >:D

Jasně, vycházejme z reálných možností ;-) ...a v první řadě reálných zkušeností :-)
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2016 21:36
Re: cim viac turboduchadiel
ja som to pisal uz x krat... dojazd elektoraut je aj pre mna hodne nizky a napriklad cez vikendy nepouzitelny ale urcite by som nechcel 4 turbove dizlove auto... to fakt nie... to uz je mimo moj zaujem

tento vikend som bol v sobotu v jednej uzasnej doline pod Kralovou Holou ( co je vlastne vychodna cast Nizkych Tatier ) ... hore na Kralovej Holi je este bohata snehova pokryvka .. taka klasicka snehova ciapka ktoru vidno uz z dialky ... ist tam elektroautom z domu tak skoncim uz kdesi na Spisi v nejakej hladovej doline a pan boh pomahaj mi ;-) ale na druhej strane v meste v rovinatom a teplotne prijatelnom prostredi svoje vyuzitie elektroauta s nizkym dojazdom maju ... tam ano ...
3. 5. 2016 07:19
Re: cim viac turboduchadiel
Tam kde Tesla nestačí, přijde na řadu třeba právě 7er a osobně nevidím jediný důvod proč ne ve verzi Quad-turbo.
Na popojíždění máš i3, něco podobnýho jako 7er na delší cesty...
Avatar - maxi!
3. 5. 2016 08:10
Re: cim viac turboduchadiel
stale zdoraznujes to - 4 turbove dieslove auto
ale uvedom si, ze ked jazdis s dvoturbovym, alebo troj ci 8 turbovym autom, tak to okrem vykonu v praxi nie je ziadny rozdiel. To nie je nejake zlo alebo trest, ako to ty zvyraznujes.
normalka jazdis - uzivas si jazdu a nastup vykonu
problem moze byt casom v spolahlivosti, v narocnej oprave - a to moze byt uz tebou spominany najhorsi sen.... ;-)
Tesla - super vykon ( to ma berie, to zrychlenie!!!), ale pre mna tiez nepouzitelne auto a este velmi nedokonale v zrovnatelnej cenovej hladine, zo sedmou ci S klasse, A8, etcccc... je nezamenitelne!
Turbobudúcnosť
Aby nás raz BMW neohúrilo dvojitým turbom pre každý valec zvlášť..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - AUDIRS6
2. 5. 2016 15:21
Haaa Haaa Haaa
Takze mame sa mat na pozore ? >:D
OK, Janči, pobaviloooo >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:

Takto, ZF 8HP sa vyraba v niekolkych verziach: 2 standardne su dimenzovane na 700 a 900 Nm, plus nejaka ta specialitka pre napr. Mulsane ( 1025 Nm...)
Takze keby o to islo, tak by ho pustili aj vyssie.
Videl som tento motor uz na inom serveri a je to tak, ze 3valce-> 2 turba.
Co samo o sebe nieje uplne zle, ale defakto si tym urobili robotu s naladenim len 1 prechodoveho rezimu. Predtym boli prechodove rezimy 2 a dali sa vdaka 3 turbam na 3 litre lepsie vykryvat a napriek tomu som pocul aj nejaku tu kritiku.
Toz, ja som teda zvedavy, ako sa im to podarilo tu...

K "papierovej" spotrebe - >:D >:D >:D >:D , ale pobavilo tiez. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
2. 5. 2016 16:01
Re: Haaa Haaa Haaa
Mne laikovi dáva väčšiu logiku aplikácia 4 dúchadiel pri motore s konfiguráciou do V, teda V6, V8 atď. Tam si viem pekne predstaviť, že každá rada valcov má 2 turbá, 1 malé pre okamžitú reakciu od nízkych otáčok a 1 veľké pre výkon hore. Dať 4 turbá na radový motor je zvláštne.
3. 5. 2016 08:38
Re: Haaa Haaa Haaa
Tu je to v principe to iste - 2 turba (male a vacsie) pre 3 valce. Ono vseobecne sa ma za to, ze 3 valce su rozumne minimum pre jedno turbo, aby nedochadzalo k nadmernemu optrebeniu lozisk turba pri dlhych pauzach medzy pulzmi vo zvodoch.

Kazdopadne, s V8 by to fungovalo rozhodne lepsie >:D a Audi na rozdiel od BMW ma stale moznost dalsie turba pridat, ak by sa im zachcelo zvysovat vykony...
Avatar - Hammunasakra
3. 5. 2016 10:39
Re: Haaa Haaa Haaa
Čekám že se omluvíš za ten debilní žvást o Kylii + s tou převodovkou je to samozřejmě pravda! Takže jo někteří z nás se opravdu pobavili >:D

ZF 8HP90 BMW nepoužívá = teda jen v Rollsech, v BMW ne! :-!

Kvůli tomuhle jednomu motoru jí nezavedou = to radši oříznou motor = což je ale běžná praxe - u všech automobilek
Kdyby tvuj svět aut nezačínal u Audi a nekončil u OOOO tak bys to možná věděl ;-)
Avatar - AUDIRS6
3. 5. 2016 10:42
Re: Haaa Haaa Haaa
OK, za Kylie - pardoooon ;-)

A ZF & BMW ? - ich chyba >:D
Nasi ju bezne pouzivaju uz dlhsie - lebo tych nad 700Nm veci ( 4.2 TDi ) sa nam predava nie zrovna malo... ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 5. 2016 10:56
Re: Haaa Haaa Haaa
Ok

Jasně = no problem
2. 5. 2016 15:24
Také moderné auto a taký zastaralý motor
Nechápem ako môžu byť Európania takýto blbý a podporovať tieto smrady. Našťasie už len pár rokov a dízle zmiznú :-|
Rozbalit vlákno
8
Avatar - pallas
2. 5. 2016 15:26
Re: Také moderné auto a taký zastaralý motor
vysvetli, prečo by mali zmiznúť?
2. 5. 2016 15:37
Re: Také moderné auto a taký zastaralý motor
Protoze Dieselgate se samozrejme netyka jen VW, ale vsech motoru, ktere maji z odobneho objemu podobne vykony a emisni normu. Jinak to proste udelat nejde. Dale lidi zjistujoum, ze to, co usetri na spotrebe, musi investovat do udrzby. No a potom smrad a kultivovanost, kterou s turbo benzinem nemusi resit...
Avatar - twistedTSD
2. 5. 2016 15:53
Re: Také moderné auto a taký zastaralý motor
Vesele se představují nové a nové generace dieselů a Evropané po nich stále jdou jak slepice po flusu (nebo máš jiné info?). Nezdá se mi, že by docházelo k nějaké zásadní změně.
2. 5. 2016 16:09
Re: Také moderné auto a taký zastaralý motor
No co jsem viděl v pár firmách, tak končící Octavie TDI nahradili CNG. Hlavně kvůli nákladům a DPF filtrům (navíc na ně dostali v rámci nějakého programu dobrou cenu, jelikož jich brali víc).

A třeba starší Berlinga na naftu Dokkerama na LPG.

Ale není to pravidlem, to máš pravdu.
2. 5. 2016 19:30
Re: Také moderné auto a taký zastaralý motor
Souhlas, i my přecházíme na CNG. Octávky a Leony s 1.4 G-tec/TGi a oproti 1.6TDi je to neskutečná pohoda a ticho na palubě, při úspoře nákladů (pokud jezdíš na CNG). Jen otravné je to skoro každodenní tankování 15kg nádrže, dojezd je lehce přes 300km a zpět bych rozhodně neměnil ;-)
3. 5. 2016 07:08
Re: Také moderné auto a taký zastaralý motor
To je největší nevýhoda Octavie - dojezd. Kdyby byl alespoň (reálných) 500km na CNG a jak jsem psal dříve. A pokud by udělali Fabii taky ve verzi CNG, byl by to prodejní trhák v CNG kategorii, když už se tedy nechtějí (aktuálně) hrnout do elektromobilů.
Avatar - JirkaV8
3. 5. 2016 07:11
Re: Také moderné auto a taký zastaralý motor
Fabia cng existuje, ale litrova :-)
3. 5. 2016 10:42
Re: Také moderné auto a taký zastaralý motor
Bohužel.

Navíc se i dost bojím novýho "clean" naftáku od Forda.
Místo toho, aby se dal vývoj na plyn/benzín a do měst elektriku..tak se tady bude po další roky smrdět tím kyselým smradem.
Avatar - pallas
2. 5. 2016 15:27
5,7 litra / 50 kilometrov
A aj to bude ešte dobrý výsledok.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
2. 5. 2016 16:40
Re: 5,7 litra / 50 kilometrov
:yes:
3. 5. 2016 10:43
Re: 5,7 litra / 50 kilometrov
:-) :yes:
Avatar - Ham.
2. 5. 2016 15:35
A já už se vyděsil,
že diesely končí >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dzakobo
2. 5. 2016 15:42
Co na to říct
Snad jen: To nechceš! 8-s Být na místě BMW, spíš bych se vydal cestou pomocného elektromotoru (už s ohledem na i3 a i8), tzn. 320 k z 40d + 80 k elektro.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2016 15:49
Re: Co na to říct
bmw v dizli s 4 turbami uz dava zmysel mozno jedine este firmam ... lebo komu inemu to fakt neviem ale rad sa necham poucit ze komu .... ja ale 1000 krat radsej lexus alebo jag s benzinom :yes:

inak suhlas... kombinacia benzin plus elektormotor -- tadial ide cesta .. a taky lexus to vie uz davno
Avatar - fOE
2. 5. 2016 16:05
Re: Co na to říct
Osobne mi nedava 50d smysl ne proto, ze jako alternativa tu je 50i (ktery jak nas nedavna historie uci byl velepruserovy motor, nehlede na to ze mel "jen" dve turba, ona totiz cela ta konstrukce cim vic turb, tim vic problemu tak docela neplati), ale proto ze tu je 40d. To na drceni autobahnu staci docela urcite (teda, me je sympaticka i zakladni 30d). Ale kdyz uz se teda bavit o 50i vs. 50d, tak duvodem je dojezd a budouci prodej. 50d se jednoduse proda lepe nez 50i a dojezd 700km vs. 500km je docela zasadni.
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2016 16:18
Re: Co na to říct
v tomto ano.... vsetko je to ok... osobne by som dnes uz ale preferoval jaguar alebo lexus pred akymkolvek bmw.... kedysi sa mi pacila rada 3 e46 s tym 2,8 litrovym benzinovym sestvalcom 142kw 280Nm . zrychlenie 7s a nejakych 240 maximalka.. to bol na svoju dobu zlaty motor ... ale tak casy sa menia... vseobecne mi dnes uz bmw ako znacka akosi nesedi... tazko to opisat... ale za mna radsej lexus alebo jaguar... niekto iny to zase samozrejme vidi inak.... lebo z nas kazdemu vyhovuje nieco ine ....
Avatar - AUDIRS6
2. 5. 2016 16:20
Re: Co na to říct
a ty co ? Co si cuckal mlieko z Kylie-neho prsa ? >:D >:D >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2016 16:21
Re: Co na to říct
??? skus blizsie objasnit vo co go
Avatar - AUDIRS6
2. 5. 2016 16:26
Re: Co na to říct
Pamäť nesluzi ?
Hadam neexistuje väcsi adorovac Lexov, ako "diskusne neboha teta", teda aktualne so svojim "diskusnym potomkom" >:D
No a pises, ako by ta vychovavala a pridajala ta svojim Lexusim mliekom >:-[]
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2016 16:31
Re: Co na to říct
jaj takto.... no ja lexusy som mal uz dlhsie moc rad... ale pssst lebo pride kolega fostek a ten ich zase moc nemusi ;-) .. tak ho nedrazdime
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2016 17:49
Re: Co na to říct
Di s takovejhle kecama do pr dele 8-s
2. 5. 2016 16:50
Re: Co na to říct
Jaguar má atmo R6 nebo V6? Ani jedno...jediný co sedí je prostor v XE. Ten je pro zadní oddíl stejný jako v e46 ;-)

Edit: tak co palcaři, protiargument žádnej >:-[] :-!
2. 5. 2016 16:27
Re: Co na to říct
Co jsem se bavil s pár lidmi co jezdí taková auta, tak jezdili naftové verze kvůli delšímu dojezdu. A to ať už na rychlých přesunech přes Německo nebo popojížďkách po Praze, prostě pořád tankovat je otrava a pro některé i věřím, že při jejich vytíženosti zbytečná "životní komplikace".

Na víkendy a jiné cesty pak mají jiná auta :-)

No a v tomto případě, jak už zde v diskusi padlo, pokud to někdo má k takovým účelům, tak si vystačí s 40d. Jenže jsme v kategorii aut, kde je spousta lidí, kteří musí mít to nejlepší a z toho důvodu taková motorizace smysl dává :)

Jinak co se týče toho dojezdu, tak se musím přiznat, že i mě to v obyčejných autech vadí. Jakmile začne člověk jezdit trochu víc, tak obzvlášť třeba v zimě tankovat i několikrát v týdnu, to člověk začne uvažovat o alternativě. To mě odrazuje na CNG. A jezdit s tím kombinovaně na benzín nedává smysl...
Avatar - iudex
2. 5. 2016 16:05
Re: Co na to říct
Tiež sa mi javí, že pridávať ďalšie výfukové turbodúchadlá nebude tá ideálna cesta. Trochu mi to pripomína známu ruskú logiku: kde nestačí sila, pomôže väčšia sila. Progresívnejšia sa mi rozhodne vidí cesta Audi s ich elektrickým turbom (pardón, preplňovaním).
Avatar - Dinar
3. 5. 2016 07:41
Re: Co na to říct
Pořád se řeší počet turb jako potenc. problém motoru, jenže tak to v reálu nefunguje, jednoduchá vodou chlazená turba vykazují mnohem větší výdrž než jiné komponenty motoru, typicky vstřiky, elektronika příp. rozvody. Na to lpění na R6 a přidávání turb namísto použití V8ky se dá dívat právě také tak, že jde o snahu vyhnout se problémům. U dieselových V8 jsou zdvojené skoro všechny komponenty. Dva common-raily, dvě elektronické regulace turb a dvě řídící jednotky motoru! Potenciálních problémů víc než za sebou poskládaná turba. Uvidíme, každopádně problémy, které se tu kvůli turbům prorokují už se prorokovali i 50d a nejsou, největší průser s turby mělo bmw u dýzlových čtyřválců s jednoduchým turbem a u benzinového osmiválce.
A to tvoje přirovnání k ruské logice moc nesedí, nárůst výkonových parametrů přidáním jednoho turba je zanedbatelný, evidentně se tu řeší spíše průběh momentové křivky a reakce motoru na plyn a snad i efektivita, protože jestli má 50d někde slabinu, pak je to spotřeba.
Avatar - AUDIRS6
3. 5. 2016 09:39
Re: Co na to říct
az na tu "zdvojenu" RJ motora... >:D (je 1), to berem a popisal si to vcelku gut. :-!
Avatar - Dinar
3. 5. 2016 11:02
Re: Co na to říct
Nemají obecně 2 řj? Možná ne, vycházel jsem ze staré dýzlové V8 bmw, ta je měla.
Avatar - twistedTSD
2. 5. 2016 15:58
K poslední větě...
Jen aby ty menší náklady na výrobu pro výrobce (a úsměvné hodnoty spotřeby a emisí) nebyly vykoupeny většími náklady pro zákazníka. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - white label
2. 5. 2016 16:12
Čtyři?
Není to málo...?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - boost.
2. 5. 2016 16:31
Re: Čtyři?
SEDUM!!! by bylo tak akorát.
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2016 16:35
Re: Čtyři?
Tvůj současný avatar mě rozesměje, kdykoliv se objevíš.
Avatar - boost.
2. 5. 2016 16:42
Re: Čtyři?
:-) Relevant nickname.

asi ho už ale změním na něco lepšího.
Avatar - white label
2. 5. 2016 17:04
Re: Čtyři?
Pro 7er určitěěě...!
Avatar - iudex
2. 5. 2016 16:36
Re: Čtyři?
...Antone Pavloviči? ;-)
2. 5. 2016 19:31
Re: Čtyři?
přesně to mě napadlo >:D :yes:
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2016 17:51
Re: Čtyři?
Je to málo = 4 turbo od MB bude mít doufám vyšší výkon >:D
Avatar - white label
2. 5. 2016 16:13
Čtyři?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2016 16:35
Re: Čtyři?
Ano, opravdu 4. Netřeba se ptát dvakrát. >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2016 16:37
Kompresor
Kur.va, hlavně že se směju wl.. ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - boost.
2. 5. 2016 16:41
Re: Kompresor
Jak to tyvoe děláte??
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2016 16:37
Kompresor
A nebyl by lepší kompresor?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2016 16:37
K ů´ú§ů-
A nebyl by lepší kompresor
Rozbalit vlákno
9
Avatar - white label
2. 5. 2016 17:03
Re: K ů´ú§ů-
Ideálně na 48V! ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2016 17:17
Re: K ů´ú§ů-
Ne, vážně. 4 turba určitě něco váží, asi vědí proč jo, ale stejně by mě zajímalo proč je to lepší.
Avatar - white label
2. 5. 2016 17:20
Re: K ů´ú§ů-
Já právě spíš věřím tomu 48V "ventilátoru" od Audi. ;-)
Avatar - AUDIRS6
2. 5. 2016 17:23
Re: K ů´ú§ů-
Jo ! :-) :yes:
Avatar - AUDIRS6
2. 5. 2016 17:22
Re: K ů´ú§ů-
No koli EU-papieru, koli comu inemu ? :-!
3 litre objemu, ked pod nizkou zatazou, v akej sa "jazdia" testy, naplnis vzduchom a palivom, tak cucnu zakonite menej, nez 4 litre...
Lenze na tych 3 litroch sa to uz asi lame:
Slaby 3-liter a silny 2-liter vychadzaju az tak extremne podobne, ze to nakoniec nasich koncernovcov viedlo k ich pouzitiu miesto 2-litrov. O dalsich benefitoch nehovoriac... ;-)

Ale aj mna by zaujimalo porovnanie hmotnosti tohoto "quad-turba" s nasimi V8 TDi... :-)
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2016 19:34
Re: K ů´ú§ů-
koli? nie nahodou kvoli? pismenko v sa ti opat nejako vytratilo .. a myslim ze uz nie prvykrat

co sa tyka inych slovickok ktore pouzivas co som si vsimol .... tak takisto by som radsej pisal nejdem s j ... ako neidem s i ktore ty pouzivas ... v literature a ani v novinach slovicko neidem ( ktore tak rad pouzivas ) totiz nikde nenajdes ;-) ... ale najdes vzdy slovicko nejdem pisane s pismenom j ... ale to len taky detail... ;-)
Avatar - AUDIRS6
2. 5. 2016 20:01
Re: K ů´ú§ů-
ô - som lenivy ho hladat a pouzivat. Ak ty pises miesto kôli - kvoli... >:D >:D >:D
No, tak fajn.
A idem / neidem - ano, toto sa mi proste stava - ked uz ma clovek "clovecicu", ktorej len nadiktuje co treba napisat, vytlacit, podpisat a poslat... :-!
Pritom na skole som bol gramatikar brutalny ! Holt, spohodlnel som... 8-s
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2016 20:12
Re: K ů´ú§ů-
neslo mi ô ... ani ja nepouzivam interpunkcne znamienka ako vokane makcene dlzne... islo mi o v ... lebo slovicko koli ( teda kôli ) bez pismenka v skratka neexistuje ... takisto neidem .... taketo nieco opat nikde nenajdes... to ako keby som pisal yezibaba miesto jezibaba .. proste gramaticky nezmysel ze

ale pis ako ti je lepsie .... ja som si na to uz zvykol a vsimol si par tvojich slov ktore pises svojsky a nenapodobitelne ( gramatike navzdory ) :-) .... len som si nebol isty ci o tom ako tieto slova pises vies alebo tak pises nevedomky .. ale tu je to vlastne jedno... to len aby si vedel ak nahodou budes s niekym vo formalnom pisomnom styku... tam bude slovicko neidem pucit oci ... asi takto 8-s .. :-)

PS: slovicko holt? zeby zase nejaka gramaticka novinka? a co ak je to hold s d ... este ze si nemal tu moju slovencinarku ... ta by ta hnala .. stastny to clovek ;-) :yes:
Avatar - maxi!
3. 5. 2016 08:18
Re: K ů´ú§ů-
kua nezacnite s gramatikou!
to bude moj koniec!!! >:D
Avatar - boost.
2. 5. 2016 16:41
B57
Zajímavý, že se nikdo nezaobírá faktem, že BMW tento motor prezentovalo s označením B57S0, přičemž stávající R6d jsou N57. Buď udělali sódruzi chybu, nebo opravdu to je motor nové generace. Obrázky (dostupné na af) jsem ale ještě nestudoval.
Rozbalit vlákno
1
2. 5. 2016 16:51
Re: B57
Není to první generace nového i6?
2. 5. 2016 16:42
turbo sem turbo tam
popravde ani ja nie som nadšený zo zvyšovania počtu túrb v motore ale na druhej strane to haniť nejdem...pre mňa osobne je ideálom 740d ktorú som kedysi mal. Výkonu nad hlavu, na diesel slučná zvuková kulisa, proste pre mňa ideál. Vyberať si novú 7er asi znova s týmto motorom.

čo sa týka viacerých túrb..klient ktorému som kedysi predal X5 M50d s nejakými necelými 80 000 kilometrami mal na nej pred asi tromi týždňami ked sme sa stretli cez 170 000km a bez jedinej závady...a nie je jediný s triturbom ktorého poznám a je spokojný čiže skeptický nie som ani voči quad turbu predsa len stále sa vymýšľa niečo nové, komu to nevadí si to kúpi, komu áno nech si vyberie 40d prípadne 30d...

osobne v tomto aj tak najviac sympatizujem s Audi keďže pre mňa je ich 4.2 TDi diesel s veľkým D :-)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - maxi!
2. 5. 2016 19:34
Re: turbo sem turbo tam
ahoj mino32

sorry - OT

odpovedal som ti este k minulej teme v teste Mercedes C

k motorom BMW
myslim, ze ako spominas ten najazd okolo cca 170t by nemal byt problem
ale v Mnichove vo Stvorvalci ( ich riaditelska administrativna budova) ide nejaka fama, ze ten prerod na hlinik bol dost spatne zvladnuty a je to tak trochu casovana bomba a ze aj tie rozvody nie su az tak nesmrtelne, ako spociatku sa tvrdilo
tak uvidime....
:-!
2. 5. 2016 23:19
Re: turbo sem turbo tam
jop reakciu som videl hned rano ale bol som na cestach a akosi som už nezareagoval..

popravde o tejto fame nič neviem...ono 170t nie je problem ale všade som čítaval že tie motory sú zlé a mali by sa rozpadnúť po 100 tisícoch a podobne preto ma milo prekvapilo že stretávam triturbo kusy ktoré pomaly atakujú hranicu 200 000 km a bez poruchy...i keď ja sám tvrdím že 40d je čo sa týka prejavu a odozvy o dosť lepšia a nejako dynamicky výrazne nezaostáva..

inak čo sa týka Medveďa, cez víkend som bol za známym v Prahe, práve si nadelil biele C250 v benzíne s AMG paketom a popravde vyberať medzi napr 320i a C250 mal by som asi vážny problém :*)

inak len tak na okraj..chcem sa poďakovať všetkým palculienkam za veľa palcov dole za názor a za žiadne argumenty..už som si myslel že sa to tu tak nejak čo sa týka palcov ukľudnilo ale vidím že ideme ďalej takže..ďakujem ;-)
2. 5. 2016 19:49
Re: turbo sem turbo tam
Jde o jednu věc. U každého dieselu odejdou jednou turba a tady jsou čtyři, takže náklady budou čtyřikrát vyšší. To není žádná závada, to je prostě fakt, který se stává. Repas, nebo nové turbo.
Avatar - Pekelná Micinka
2. 5. 2016 21:43
Re: turbo sem turbo tam
Myslím, že to výrobci neřeší, pokud se tak neděje hromadně před udávanou/plánovanou žIvotností. Zajímá je jen první zákazník do určitého nájezdu, co bude za 10 let... Konečně já je chápu, jen se přizpůsobili trhu a legislativě.
Avatar - maxi!
2. 5. 2016 21:48
Re: turbo sem turbo tam
malo kedy necham auto cez 100t km a ked ano, tak nejake osvedcene a nenarocne na udrzbu ( GLK 350 )
tu by som teda rozhodne nechcel pockat na vymenu sady turbin ;-)
o tych hlinikovych blokoch ste nikto nic nezachytil?
Avatar - Dinar
3. 5. 2016 07:26
Re: turbo sem turbo tam
Hliníkové bloky mají bmw dýzly už od modifikace motorové řady M47, tzn. od "éčkových" modelů zhruba deset let. O různých problémech emkových dýzlů zejména čtyřválců jsou toho popsány stohy, ale nic o problémech s bloky. Čtyřválce řady N jsou náchylné právě na turba a světe div se, jsou to právě jednoturbové verze, kde jsou turba mitsubishi. Biturba a triturba osazená garretty žádné problémy nemají.

Přiznám se, že tu debatu, kde se stále "mění turba" nechápu, je tu záruka, předplacený servis na pět let, o co jde? Na jak dlouho si to auto kupuješ? Nebo jde o potenc. kupce ojetiny? Jestli ano, pak bych se u dýzlu mnohem více bál vstřikovačů než vodou chlazených jednoduchých turb.
Avatar - fOE
3. 5. 2016 08:17
Re: turbo sem turbo tam
Podepisuju a pridam jeste jednu rovinu, zvlast ve spojeni s audi, ktere je tu davano za vzor.
Ony dve velke turba ma i onen V8 audi, v obou pripadech pujde o turba slozitejsi (s VGT), potud jsou si obe reseni ekvivalentni (kdyz teda zjednodusime cely motor jen na turba, coz taky jak pises je nesmysl a problemy byvaji casto uplne jinde), a pak tu mame tu "spodni uroven" kde audi fouka el. kompresorem a BMW dvema jednoduchymi turby bez VGT, kterych cena nebude nijak zasadni, budou nasazene i v jinych autech a repas (a az to turbo odejde bavime se o 2. nebo 3. majiteli a ten uz vazne nebude resit servis vymenou a jeste nedejboze v autorizaku, takze repas) bude otazka kolik, 15tis kc + prace? Proti tomu stoji zatim jedinecny el. kompresor audi (nevim jestli jen kompresor je nejak specialni, nebo jen jeho pohon), ktery sam o sobe muze klidne stat vic nez ony dve turba BMW.

Znovu, je to ale baveni se o nesmyslech, kdyz vidim clanek o 50d tak jedine co me zajima je jestli je to to nej. Tohle ma byt vrchol toho co je v dieslovem (BMW) svete mozne, a jestli bude el.kompresor audi uzivatelsky lepsi reseni nez 4x turba BMW tak to je skutecny problem BMW, ne nejake domnele/hadane servisni naklady, ale to ze V8 audi proste je lepsi motor.
Avatar - AUDIRS6
3. 5. 2016 09:48
Re: turbo sem turbo tam
E-Lader / EAV nema dovod byt prehnane drahy.
Tuto "suciastku" ( elektromotorom pohanany kompresor ) sme pred 4/5 (?) rokmi kupovali cez jedneho typka uz na Slovensku, vyrobca CPT, a stala cca 500 €.
Ano, Audi si na to bachne svoj stitok a cena bude 1000 et+ >:-[] Ale ak sa nieco poondi ( elektromotor ?), tak ma oprava bude stat podobne, ako oprava startera / alternatora - teda v ZA okolo 50 € >:D Mame tu na podobne veci specialistu, neidem mu robit reklamu, aj ked si ju urcite zasluzi - velmi sikovny clovek, ktory mi uz ozivil nejeden starter, alternator a nikdy som viac ako 50 € u neho neplatil ! :-) :yes:
A ano, Audi riesenie proste bude musiet byt uzivatelsky prijemnejsie, inac sa od hanby prepadnem ! :-!
Avatar - fOE
3. 5. 2016 11:13
Re: turbo sem turbo tam
No doufam ze to Audi vyjde uz kvuli tobe. Naposledy kdyzs tady takhle vsechno stavil na jednu kartu s nazvem "pristi RS4 s R5 turbo s e-kompresorem" tak to moc nevyslo. >:-[]
3. 5. 2016 09:11
Re: turbo sem turbo tam
Počkej Dinare, záruka je na pět let a sto tisíc km ne? Což u dieselu absolvuješ za dva roky... Jen tak pro zajímavost, sic je to extrémní případ, ale známý u X5 40D absolvoval nějaký čip tuning prakticky ihned po zakoupení vozu a obě turba odešly v 5000 km... A ano, řeším to i z pohledu druhého majitele, protože následná prodejnost třeba 50d s najetýma 150 tkm je podle mého značně omezená...
Mrzuté je, že dnešní přímovstřikové turbo benzíny už se prakticky nedají přestavět na LPG, protože pak by prakticky nemělo smysl o dieselu uvažovat... ne v téhle výkonnostní kategorii.
Avatar - AUDIRS6
3. 5. 2016 09:58
Re: turbo sem turbo tam
Da sa urobit aj LPG do priamovstreku. Je to trochu drahsie, ale da sa, a spolahlivo. ;-)
3. 5. 2016 10:10
Re: turbo sem turbo tam
A do přímovstřiku s turbo motorem? Vím, že tady v ČR to nikdo moc neumí...
Avatar - AUDIRS6
3. 5. 2016 10:14
Re: turbo sem turbo tam
Ale ano, vraj aj u vas existuju min. 2 firmy, ktore to vedia aj u vas. ;-)
Ale neprezradim ti, ze ktore. Kedysi davnejsie sme sa tu o tom bavili a neviem, ale asi som si ja hlava derava zase zabudol ulozit tie odkazy na nich... 8-s sorry ;-\
3. 5. 2016 10:50
Re: turbo sem turbo tam
Já to neřeším, ale jen tak pro zajímavost... takže se nic neděje.
Avatar - Dinar
3. 5. 2016 11:00
Re: turbo sem turbo tam
Repair inclusive 3roky/200tkm zhruba za 7tis. podle modelu.

Tak zkušenosti jsou různé, o problému s turby u 40d jsem neslyšel, dvě X5 40d a jedna X6 40d koupené stejně jako moje ex X5 35i najely za 4 roky všechny hrubě přes 200 tis. bez problémů a prodaly se s nájezdem kolem 250tis. za cenu o 100tis. Kč vyšší než naše X5 35i s nájezdem 135 tis km, které ve 100tis. měnili komplet vstřiky. Chtěl jsem do X5 benzin, protože dýzly v této generaci v ní byly mizerně odhlučněné, ale problémy byly větší s benzinem, díky rozšířenému servisu mi to bylo jedno.
3. 5. 2016 10:57
Re: turbo sem turbo tam
Já si myslím, že v tom asi ani není takový odpor k těm turbům jako takovým.
Prostě se to už překelnulo do "osobní roviny" vůči dieslům, kdy pomalu už i první kupec pociťuje nemožnost rozumného výběru a pomalu se hledá jakýkoliv zástupný důvod, než se celkový problém dobře pojmenuje.

Osobně se prostě domnívám, že místo takových velkých investic a energie, kterou koncerny věnují rádoby dodržování emisních limitů v dieslech by se měly vydat cestou lepšího benzínu/plynu/elektriky.

Např. mazda má výborný atmosféry s vysokým kompresním poměrem vhodné pro plyn.
Ta kdyby nabídla 6 v cng, tak neřeším a ještě z kanceláře utíkám do prvního salónu objednávat.
2. 5. 2016 18:22
co na to rict
:yes:
jen tak dal, musim uznat odvahu a pili, jine znacky slibuji AR >:D >:D >:D jine predvadi niagaru. Nez alfa vyjede na silnice, BMW predstavi v tichosti dalsi novy model rady 3. a nikoho to neprekvapi, proste si zajdu koupit auto presne tak jak to naplanuji. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - maxi!
2. 5. 2016 19:23
sedma
uz velmi davno som nemal sedmu ( ako sukromne vlastne motorove vozidlo ;-) ) a priznam sa, ze tento model ma celkom pritahuje.
Len ten exterier.... no ale -
zmena po zopar medvedoch a audi
mne osobne sa javi tento model po dlhej dobe ako ozaj silne auto ( nemyslim teraz vykon motora) a naplanujem nejaky testovaci vikend.

Aj nove Ecko je zaujimave, celkom hravo ho pohybuje ten novy mensi diesel ( oproti 520 a A6 v tom objeme je ovela vykonnejsie a este aj uspornejsie?)
a len jedno jedine turbo!
Rozbalit vlákno
11
2. 5. 2016 23:24
Re: sedma
nová sedma je vskutku pán auto, pokial by si chcel skúšať odporúčam 740d prípadne ak by sa dalo tak 750i..len ak ti môžem poradiť asi by som to skúšal u kolegov v ČR ak by sa dalo napríklad car tec Ostrava prípadne Renocar Brno..v Ostrave mi napr. dali novú X6 40d M na pol dňa s limitom 250km..u nás som sa bohužial s nejakým normálnym prístupom nestretol..

nové E je rozhodne zaujímavé len netreba zabúdať na to že 520d a A6 2.0 TDi už sú tu zopár rokov, relevantnejšie bude počkať si na nové modely ale o tom že nové je super žiadna pochybnosť.. :-)
Avatar - AUDIRS6
2. 5. 2016 23:36
Re: sedma
koho trapi nejaka A6 2.0 TDi ? Nepoznam u nikoho z okolia nic ine, nez 3.0 TDi quattro.
Kto uvazuje o 2.0 TDi v A6, tak si nezasluzi Audi. bodka. :-!
2. 5. 2016 23:43
Re: sedma
to že nie je nikto taký z okolia je síce pekné ale treba sa pozrieť aj okolo..netvrdím samozrejme 3.0TDi je ideál a aj celkom rozšírená kombinácia ale niekto kto nutne nepotrebuje náhon na všetky 4 a chce sedan so slušnou dynamikou a spotrebou a nechce práve nejaký Passat tak prečo nie?? sám stretávam veľa áut ako 520d, A6 2.0TDi a podobne takže v tom nevidím absolútne žiaden problém... 8-s

a ako pardon ale hovoriť o tom kto si čo zaslúži a nezaslúži...toto právo tu neprináleží ani jednému z nás takže ;-)
Avatar - AUDIRS6
2. 5. 2016 23:54
Re: sedma
Chciet A6 len koli 4 OOOO a mat tam R4 chrochtak a FWD ( vo vyssej strednej podotykam ), moze chciet len uplny ignorant. U MB a BMW je situacia ina - tam to zachranuje RWD. Ku Audi patri od istej urovne quattro, a kedze prehonene R4 nafty nevedu na sklade, je V6 TDi optimalna volba pre vsetkych. Pozri si cenniky, porovnaj s 2 turbovymi R4-ami MB a BMW a pochopis. Pokial by niekto isiel vyslovene po cene, tak pri autach od 40 t€ mi to pride fakt ze out a nech radsej bere 5er, alebo E-cko.
Sice uz sa aj do A6 ponuka 2.0 TDi s quattrom, ale nieje to proste ono. :-!

Ved nech si ju teda kupi kto chce, ale vyjadruje tym padom svoju "uroven"... :-|
Avatar - fOE
3. 5. 2016 08:32
Re: sedma
Chlape chlape,ze zrovna ty takto zjednodusis audi? 8-s

Tahle debata se tu opakuje s zeleznou pravidelnosti. Jak A6 ma smysl jen s V6 a 4x4, to same u A4...
Ja rikam = hloupost. Auto je soucet jednotlivych vlastnosti, kde motor a pohon jsou dilky, ktere se spolupodili a kazdy z nas si pak sam za sebe nastavi to jakou vahu temto konkretnim dvoum dilkum da. To ale prece neznamena, ze zbytek auta eliminuju na nulu. Furt musim videt kvalitni materialy, kvalitni odhlucneni, kvalitni infotainment, vybavu kterou nizsi znacky mit ani nemuzou a v neposledni rade i ten image premianta. Znovu, jakou vahu dam tomu nebo onomu je na kazdem z nas, ale nejakou, byt minimalni, tomu dam urcite, ne? ;-)
No a to o cem pises pak vyzni, ze passat je ve vsem stejne kvalitni jako A4, nebo dokonce A6 o ktere tu pises, a to prece neni pravda. I A4 je proti passatu v kazde dilci oblasti trochu lepsi. Trochu lepsi moznosti vybavy, trochu lepsi design, trochu lepsi materialy, trochu lepsi odhlucneni. A A6 je pak jeste trochu nad A4 (trochu jen kvuli stridani generaci, az prijde nova A6 bude to znovu plnohodnotny tridni rozdil).
A ted do toho vtahneme cenu a vememe treba A6 s 2.0tdi vs. Passat s 2.0tdi. Cenovy rozdil nebude az tak vyrazny (cti mensi nez proti A6 s V6 a 4x4) a je poplatny prave tomu, ze pohonny retezec je stejne a zaroven tomu, ze zbytek stejny neni. Audi i s 2.0tdi je proste jinde nez passat se stejnym motorem, bo krom toho motoru je vse jine, lepsi.

Jak uz jsme si kdysi psali, ja mam kolem sebe X audi A6 s 2.0tdi a vsichni majitele si chrochtaji blahem. A jeste aby ne, motoricky jim vse vyhovuje (slo o konfigurace kolem 70tis euro, 2.0tdi jim tedy nebyl vnucen), pohon jen na predek jim ve stredni evrope logicky nevadi, a vse ostatni je proste v kvalite audi na kterou se zadny passat, mondeo, superb, mazda 6 atd. nechytaji.
Zadni ignoranti, nakup A4 nebo A6 i jen s FWD a dvoulitrem je zcela pochopitelny a adekvatni cene.

Vyse napsane plati stejne (nebo vic) i pro 5er a E klasse. :-)
Avatar - AUDIRS6
3. 5. 2016 09:55
Re: sedma
Sorry, zjednodusil som to asi az moc, ale prekvapuje ma, ze ty to nechapes:
Bavim sa o tych, ktori idu po cene. Proste za +/- 40 t.€ dobru novu A6 nekupis. Pouzitelnu 5er / E, ano. Ak dal niekto 70 t.€ za 2-liter - holt, jeho problem, ze mu jeho logika narvala do hlavy 2.0 TDi z nejakeho pofiderneho dovodu. Uz si ho nepamätam, tak sorry. ( vase flotilove CO2 ? )
Jasne ze hocijaka A4 / A6 bude vzdy nad Passatom, alebo hocijakym mainstreamom.
Len hovorim o tych, ktori si myslia, ze ak kupia A6 za 40t€, tak je vsetko fajn. Nieje ! A6 potrebuje par priplatkov, aby vyzerala zodpovedne. :-! No a ja hovorim, ze ku nej je V6 a quattro proste povinnost. No a cca 70 et+ % EU kupcov mi dava za pravdu.
btw.: Nedavno som pozeral cenniky a 2.0 TDi je uz aj s quattrom - nebola len na zaciatku. Po tom, ako sa objavila 520d x-drive, pridali ju tiez.
Avatar - fOE
3. 5. 2016 11:10
Re: sedma
Ale tak za nejake myslenkove pochody nekterych kupcu nemuze auto, jen to jsem chtel napsat. A6 za 40tis euro muze davat smysl, vzdy je ten "smysl" jen zrkadlem toho jake ma kdo pozadavky a co si na aute ceni. Proto mi neprijde divna ani A6 za 40tis E ani za 70tis E s dvoulitrem, divny by mi prisel jen clovek ktery by od jednoho nebo druheho ocekaval neco co tam byt proste nemuze, treba s tim chtel zavodit a pak se divil proc ho predjede kazdy druhy superb.

Jinak u nas to neni omezeno emisema ani nicim jinym (jen pozadavek nafta, 4-5 dveri, max cena), lidem proste ten 2L staci a "svych" firemnich 70tis euro radeji natlacili do vybavy. Investovat do V6 se rozhodl jen jeden. ;-)
Avatar - CommonUser
3. 5. 2016 15:55
Re: sedma
Kto uvazuje o nafte si nezasluzi cisty vzduch, ale priamo -> EGR to AIR condition.
Kto duma v tejto triede o nafte, tak aj direct DPF to AC.
Avatar - AUDIRS6
3. 5. 2016 15:59
Re: sedma
zase to prehanas... >:-[]
No a co by ste nam Kefalin poradili Vy...? >:D
Avatar - CommonUser
3. 5. 2016 16:48
Re: sedma
Odporucam zazit na vlastnej kozi Feinstaub-Alarm a potom posielat vysmiateho ksichtika ... by ta presiel humor. Uz aj India je dalej (zakaz naftovych motorov od 2.0L).
Som zvedavy na tu modru plaketu - benzin od Euro 3, nafta od Euro 6c s mocovinou.
Avatar - maxi!
3. 5. 2016 07:48
Re: sedma
momentalne fotim par tyzdnov vo Viedni, takze skusim tam sa k sedme dostat.
celkom sa tesim!
nove E
mna najviac zaujimal v tom teste prave ten novy motor dvojliter a ked bol tak dynamicky uspesny proti bavoraku ( a este aj spotreba!), tak to je dobry prislub, lebo doteraz som bral ten bavoracky motor ako etalon.
Teraz mam 2.1 diesel v novom C a myslim si, ze prave s tym BMW motorom by to bolo lepsie auto ( prejav, spotreba, reakcie) a tak teraz je to super, ze ten novy Mercedes dvojliter sa takto dobre predviedol
Jasne, ze konkurencia nespi a pridu vzdy nove a nove modely - ale to by som nikdy nic nekupil, len cakal na nove ;-)
Avatar - Machýrek
3. 5. 2016 00:51
Cim vic turb, tim vic odborniku
Strucne (uz sem to tu psal, viz vyse).
S M550d jsem najel 160kkm bez jedine zavady.
To Mig: vsechny najednou asi neodejdou.
To Dzakobo: ale chces, jenze to jeste nevis, svez se ;-) mam i M3 a M550d sam sobe bych v ni neujel (ty ses mozna lepsi sofer, tak treba jo) >:D
To adamzprahy: prdlajs, novou naftu kupujes hlavne proto, ze ji pak prodas hned, kdezto benzin budes prosit, aby si nekdo po tobe vzal.
Rozbalit vlákno
6
3. 5. 2016 04:50
Re: Cim vic turb, tim vic odborniku
Samozrejme, ze neodejdou naraz:))) ale postupne budes resit u 30 d jedno turbo za 200 tkm a u 50d nebo jak se to bude jmenovat 4 turba... A to uz je docela rozdil...
A jestli M3 neujede 550d tak tu fabriku muzou rovnou zavrit...
Btw. nekde jsi Machyrku psal, ze litas jen prvni tridou:) ale v aute se spokojis i s ekonomickou?:)
Avatar - Machýrek
3. 5. 2016 07:21
Re: Cim vic turb, tim vic odborniku
Dyt pisu, ze sam sobe ;-) jinymi slovy, s myma ridicskyma schopnostma prumernyma v beznym provozu v M3 ujedu temer cemukoliv, jenze v ty 550d taky, takze z tohodle pohledu jsou ta auta pro me srovnatelna (ted neresim okruh apod. specificky podminky).
ad first class - mas pravdu, pro srandu jsem si ted poridil Favorita, o vikendu s nim jezdim rano pro cerstvy rohliky, je to jako litat se Simanem ;-)
3. 5. 2016 09:08
Re: Cim vic turb, tim vic odborniku
Hele, osobně jsem měl možnost jet s 550d hned po 335i a rychlejší se mi vůbec nezdála. Hodnota zrychlení 4,7 byla totožná s předchozí M5 tak mně to trochu nalákalo, ale realita byla zdá se jinde. Taky jsem potom viděl v testech hodnotu 5,2 a to mi přišlo reálnější. Takže na rovince i v zatáčkách musí být M3 V8 rychlejší. Přece jen je to menší auto s větším výkonem.
Avatar - Machýrek
3. 5. 2016 13:12
Re: Cim vic turb, tim vic odborniku
Ve zrychleni ma 550d papirove navrch:

M3 E92
309 kW v 8.300 ot/min
400 Nm v 3.990 ot/min
0-100 km/h za 4,8 s
Vaha 1.655 kg

M550d F10
280 kW v 4.000-4.400 ot/min
740 Nm v 2.000-3.000 ot/min
0-100 km/h za 4,7 s
Vaha 1.895 kg

Bohuzel nikdy jsem v M3 nepotkal na ceste nikoho s 550d a naopak, kdo by se nechal vyprovokovat, takze muj nazor vychazi pouze z vlastni zkusenosti s kazdym vozem zvlast a subjektivne je vnimam jako dynamicky vyrovnane na dalnici, na okresce bude petka mirne ztracet, ale ne moc, protoze AWD.
3. 5. 2016 16:20
Re: Cim vic turb, tim vic odborniku
O 250 kg těžší auto s nižším výkonem o 40 koní bude rychlejší? To opravdu jenom na papíře...
Avatar - maxi!
3. 5. 2016 07:40
Re: Cim vic turb, tim vic odborniku
mne celkove A6 prilis neoslovilo, spomenul som ho iba v porovnani s BMW520 a noveho dvojlitru v Ecku.
Skusal som asi rok A7 3.0TDI quattro a vyborne auto, tak asi aj ta A6 bude fajn, ale nejako ma to vobec neoslovuje...
Avatar - JirkaV8
3. 5. 2016 07:09
Ventilátor z hospody
Jako ojetina to pak bude radost kupovat a servisovat. Vývojové odd jen vykazuje činnost, kladný přínos nevidím. Kvůli trosce vzduchu takové cavyky, stačí jeden blby ventilátor ze zakouřené hospody a držet sací potrubí trvale natlakovane at si motor sam vezme kolik zrovna potrebuje
Rozbalit vlákno
6
3. 5. 2016 07:24
Re: Ventilátor z hospody
Sací? Nejsou náhodou tato turba výfuková?
Avatar - maxi!
3. 5. 2016 07:57
Re: Ventilátor z hospody
v tom ma pravdu - preplnuje sa sacie potrubie
vyfukove plyny pohanaju turbinu, ktora cez hriadel pohana druhu turbinu, ktora preplnuje saci trakt.
aj ten ventilator z hospody je celkom trefne porovnanie - Audi to nazvalo elektricke turbo!
namiesto energie z vyfukovych plynov v sacom trakte preplnuje ventilator ( z hospody?) :-!
Avatar - AUDIRS6
3. 5. 2016 09:40
Re: Ventilátor z hospody
Audi to nazyva E-Lader / EAV - Elektrisch angetriebene Verdichter - elektricky poháňaný kompresor. :-!
Avatar - maxi!
3. 5. 2016 10:36
Re: Ventilátor z hospody
na nazve nezalezi...
jirkaV8 to nazyva ventilator z hospody.
:-!
Avatar - AUDIRS6
3. 5. 2016 10:38
Re: Ventilátor z hospody
no, JirkaV8... 8-s :-!
>:D >:D >:D >:D
Avatar - Dinar
3. 5. 2016 07:29
Re: Ventilátor z hospody
Přesně tak, vidím, že už jste to v té hospodě vyřešili. Tak eště jedno a šupem domu, ať stará zbytečně neřve. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
3. 5. 2016 15:09
Stará pravda
Když je něčeho moc, tak je toho příliš...
Rozbalit vlákno
0
3. 5. 2016 16:41
Napříč debatami: Víc menších turb = zmenšení tuboefektu
Víc menších turb znamená celkové zmenšení jejich momentu setvačnosti proti menšímu počtu větších, a tedy zmenšení prodlevy po přišlápnutí plynu - tzv. turboefektu. Malá turba se snadněji (rychleji) roztočí. Má to vliv i na snadnější regulaci paliva v přechodovém stavu - lepší spalování v přechodovém stavu roztáčení turb, to je menší jejich zpoždění za požadavkem výkonu.

Zbavení se dvojice velké + malé turbo a nahražením menšími stejnými - to je vylepšení v tomto smyslu.

Turba využívají část ze ztrátové energie ve výfukových plynech, kdežto kompresor ji spotřebovává.

Turba korespondují s požadovaným výkonem motoru, kdežto kompresor jen s jeho otáčkami.
Rozbalit vlákno
0
3. 5. 2016 17:19
Tetraturbo
A máme tu tetraturbo. Pak bude pentaturbo, sextaturbo, heptaturbo, octaturbo, nonaturbo a dekaturbo. A pak už to nebude turbomotor, ale motorturbo.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
3. 5. 2016 17:39
Re: Tetraturbo
"Octaturbo" měla už Octavia TDI I. g. ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 5. 2016 18:12
Re: Tetraturbo
Ne nejdřív bude další Quattro turbo od MB :-)
Avatar - maxi!
3. 5. 2016 18:33
Re: Tetraturbo
a nakoniec nebude ziadny motor - iba turbo
Avatar - Hammunasakra
3. 5. 2016 18:38
Re: Tetraturbo
Taky ne = nejdřív motory bez vaček :yes: :yes: ;-)

[odkaz]