"Ke smůle BMW se tyto nepříjemnosti se projevily mimo jiné u X1..." - co to je za pitomou větu?
Snad by měli bejt rádi že se na to přišlo ještě než se někomu něco stalo ne?
stát se to u dvou aut v Americe, už by tam bylo tisíce žalob za ohrožení života a věřím, že by se objevily stovky američanů, kteří kvůli tomu nabourali - za sucha...
No a ani nechci domýšlet, kdyby na začátku tohoto článku stálo VW místo BMW - to by byla mňamózní diskuze....
A jina reálně asi takhle - každý trumbera, který má vůz, by si měl dopředu vyzkoušet krizové brždění - pokud se mu stane, že "něco" nesedí - jako, že to třeba plave, nebo předbíhá ***ka předek - tak by asi měl, pokud to nebyl jeho záměr, navštívit servis.... A pokud se někdo spoléhá, že ho abs, esp, vdc, mba, ing, csc, PhDr... nebo jaká zkratka zachrání při nerespektování fyzikálních zákonů, tak mu přeji "světlu vstříc"....
A co si tím chtěl jako soudruhu nám všem tak nějak říct?
Jak to souvisí s tím, že NĚMCI neumí udělat brzdy a auto tak nějak při sešlápnutí brzdy brzdý každým kolem jinak tak, že jde auto do smyku, tedy jedná se o závadu, která má na bezpečný provoz toho auta vliv ať jsi inženýr, magistr, blbec a nebo OZAWA?
Nějak sem to nepochopil, jistě to všem vysvětlíš, ale hlavně NANDÁŠ!!!
no nandals mi to Ty. Hned potom, co jsem strávil několik hodin výměnou pampersek a na lehátku u svého psychologa a jen, co jsem se trošku sebral, tak jsem Tě chtěl poprosit na kolenou, abys na mne nebyl tak zlý.. vždycky se rozpláču... fakt....
a hlavně - ideálně naplňuješ to, že lidé o sobě hodně řeknou tím, jak píšou - opravdu ideální příklad....
Tys to kamaráde zjevně nepochopil. Tady jde o to, že z nějakého důvodu se při jízdě na mokrém povrchu a v dešti během nedlouhé chvíle stabilizuje na brzdovém kotouči jakýsi film, který při silnější potřebě zabrždění zabrání přenesení brzdného výkonu brzdové desky na kotouč. Je hezké, že si na začátku jízdy vyzkoušíš krizové brždění ale tento jev se dostavuje jaksi nečekaně a jaksi zákeřně a ty na to obvykle nebudeš připraven.
Stovky Američanů se možná ještě objeví, když bude ale BMW rychlé a nebude mlžit jako VW, nebude ho to bolet. Pokud k tomu ale bude přistupovat mlžením, právě američtí právníci a americké instituce na ochranu majitelů vozidel - BMW pořádně osolí - každá taková věc se v USA prošetřuje - a to důkladně.
Promiň, ale mám pocit, že jsi nepochopil spíš ty, co píše on. Byla tam narážka na ty nepěkné události s Toyotou a že na tuhle vadu by měl přijít sám uživatel tím, že si zkusí krizové brzdění a vzít to do servisu, pokud tam bude nějaký problém.
viz. níže alá narážka na toyotu.... důležitá je ta část - může způsobit - možná jezdím jinak, možná zkouším brzdit jinak, možná je všechno jinak. Jestliže přišli na tu možnost - znamená to, že se to někde někomu stalo. A to za určitých specifických podmínek. Kdyby to bylo tak časté, tak narážím na tu kauzu s Toyotou, kdy udělali z komára velblouda a všechno bylo trošku jinak....
Nehraji si na odborníka, protože jím nejsem, ale zajímal by mne názor technika obeznámeného s funkčností DSC a dalších systémů - přijde mi zvláštní, že to může rozhodit auto až do neovladatelna. Stejně tak mi přijde hodně nepravděpodobné(což potopení Titanicu při první plavbě bylo taky), že by to lízlo všechny brzdy naráz......
Nejsem odborník, takže jen moje myšlenky. Nejde o to, jestli se to stane na všech brzdách najednou, problém podle mne spočívá v tom, že je na tom každá brzda jinak. Tím ti vznikne nerovnováha v systému. Co se elektroniky týče, tak těžko říct. Podle mne s takovouto situací vůbec nepočítá. Počítá se s klouzáním kol po vozovce, kdy řešením je zmenšení síly přenášené na kolo - pod plynem přibrzdí, čímž ubere točivý moment, a pod brzdou uvolní brzdy. Asi nejblíž požadované funkci má asistent pro sjíždění kopců, který brzdí jednotlivá kola tak, aby jsi jel z kopce krásně řízeně. Je to vlastně taková stabilizace brzdění. I kdyby tohle ESP zachytilo, tak s tím podle mne nic moc nenadělá.
taky mne ber jako neodborníka - myslel bych, že všechna ta "kurvítka", jak tomu říkají offrouďáci - pohlídají tlak v systému a ve spolupráci s čidly abs a bůhvíčeho ještě rychlost otáčení kola, která se určitě při brždění snižuje - a pokud by tam byl nesoulad, zvýší "přítlak" na kole, kterého se to týká a tím strhnou ten "film" a donutí to kolo, jehož se to týká brzdit... ale asi si to představuji jako Hurvínek válku...
On je podle mne důvod, proč tahle "stabilizace" brzdění funguje jen v malých rychlostech. Myslím si, že to má co do činění s rychlostí systému a rychlostí jízdy. Byl bys zkrátka ve smyku dřív, než by to elektronika zvládla vybalancovat. Jinak je řešení jednoduché, přitlačit na rychlém kole, ubrat na pomalém (tedy lépe brzdícím). Ale jak říkám, tahle elektronika funguje většinou jen v malých rychlostech, řekněme do 30 km/h. Jinak máš pravdu, snímá se rychlost otáčení kola, to je základ. Takže elektronika to může detekovat, ale podle mne s tím jednak nepočítá, a potom to nejspíš bude nad její schopnosti.
Jinak tenhle systém dokáže sjet kopec precizněji než sebelepší řidič. Má prostě výhodu v tom, že umí pracovat s každým kolem zvlášť.
no dokáže - než urveš čidlo ;-)
No já utrpěl deziluzi z elektroniky kdysi, když jsem nasvištěl do jedné zatáčky na mokru a stabilizace mi dokázala, že te neustabiluzuje - slušně řečeno. Od té doby jsem trošku skeptický a beru ty systémy tak, že je lépe jezdit způsobem, aby "nebyly probuzeny" a pak kdyžtak mírné vybočení zvládnou zkorigovat...
snad k tomu vyjde nějaká obšírnější informace - hlavně, jak na to přišli... Určitě by se nezabývali jedním neověřeným případem, ale zase na druhou stranu to zaplať ten nahoře, asi nebyly smrťáky, protože to by byla větší aféra...
Nevím, jestli se nepletu, ale některé vozy mají systém, který občas přitlačí destičky, aby je udržel připravenější - tím by se tohle snad řešilo....
Jasně, já to s těmi "kurvítky" pochopil a vidím to podobně. ;-)
Co se týče AutoBildu, asi si toho všiml řidič. Pokud jde o BMW, buď to vyšetřovali na základě stížností majitelů, nebo na to přišli v rámci svých testů. I lidé z automobilky vlastní BMW. ;-) Těžko říct.
Není žádný důvod, aby to byl smrťák. Může ti ulétnout kolo, může ti bouchnout pneumatika atp. Může nastat spousta horších věcí, než nerovnoměrné brzdění. Vlítnout na led je pravděpodobně horší situace a stává se to v zimě běžně. Je to vždy o člověku.
Ano, je to součástí tzv. precrash systémů. Když si auto myslí, že budeš muset brzdit, tak předehřeje brzdy jejich jemnou aplikací. Ostatně auta v dešti osušují kotouče od vody občasným brzděním (jednou za pár kilometrů) a tenhle systém BMW upravilo, aby problém odstranilo. Nemají to všechna auta, ale třeba u GM tomu říkají Auto Dry Brakes (osušování by za deště mělo proběhnout zhruba každých šest kilometrů). Cílem je právě zajistit rovnoměrnější práci brzd. Mercedes tomu říká Dry Braking. A předehřívání říká Precharging. Dělá to mimo jiné, když pustíš prudce plyn. Osušování má třeba i Audi TT, není to žádná horká novinka.
dík- teď budu v diskuzích machrovat ;-)
ne dělám si srandu... zkrátka člověk se učí celý život.. Zrovna koukám v televizi na Pianistu - .....
Tak hezký večer....
Správně řečeno ona to není deziluze z elektroniky ale z vlastních řidičských schopností. myslím. Ono když už elektronika někde zasáhne tak to znamená že naše jízda už je za hranicí, tedy že neodpovídá stavu a povaze silnice. Je myslím jasné že do zatáčky nemůžu vletět rychleji a spoléhat se na to že ESP to zachrání. To je jako bych spolíhal na to že před jízdou zachlastám a policajti co mne jistě chytnou budou mít poruchu na testeru.
vlastně máš pravdu.... je to mix - víra v techniku, víra v to, že to umím a v neposlední řadě víra v to, že se to nepopamperskuje... a ono - při "správné souhře" faktorů, to může být pěkně o déržku....
Zkrátka přecenění sebe a podcenění ostatního je ideální mix pro průšvih....
Jisté je, že se film neurve ze všech kotoučů najednou .........
A celý ten problém jasně vyplývá ze přeelektronizace různými podpůrnými systémy, kdy se vše tak hlídá, ž nakonec, když něco selže, systém je rozhozen mnohem více než kdyby tam ty pomůcky nebyly.
Bude to asi tak, že systém není schopen správně vyhodnotit potřebu přibrždění a na jednom kole brzdí a na druhém ne - jak bych to sakra popsal....
Možná příměrem z jedné sci-fi povídky. Raketa přistávající na Marsu se zřítila, protože byla řízena za Země a management řízení nevzal v úvahu vzdálenost mezi Marsem a zemí (cca 8 minut). V momentě, kdy jela automatika, bylo vše v pohodě. Potom převzali řízení a řídili na dálku ze Země - netušili (zapomněli), že to, co vidí na obrazovce je o 8 minut zpožděné.
Proto, když stáčeli raketu doprava, ve skutečnosti letěla doleva. Reagovali tak, že stočili ještě víc doprava, ovšem raketa se dále stáčela doleva až havarovala. Místo aby korigovali, prohlubovali odklon od kurzu - a to vše díky nesprávně vyhodnoceným příchozím informacím.
alezi co chces nejde to tak kategoricky rict. Audi je prevlecene VW ovsem s velkou pridanou hodnotou. MB je luxus a nekompromisni AMG s nepreplnovanymi 8smi valci a BMW je porad ta sportovnejsi znacka. At si rika kdo chce co chce tak porad je BMW tam kde mezi temito znackami ma. Mel sem moznost ridit vozidlo ze stejne tridy od kazdeho z nich a BMW bylo pro ridice nejlepsi....
Éčko ale sahá pětce sotva do pasu, pokud se bavíme klíčových modelech obou značek. Ostatně o tom vypovídají i prodeje.
Čert vem i problémy BMW s brzděním na mokru. Pokud nejsou tyto potíže trošku i vykonstruované mediálně, tak si myslím, že automobilka jako je BMW, si s takovým problémem dokáže důstojně poradit.
Počul som verziu, že BMW si kúpi ten kto nemá na mercedes. Hviezdu by som nepreceňoval, ale majú veľmi dobrú ponuku. 6 rokov servis v cene auta a pridali aj 3-ročné havarijné a zákonné poistenie. Lákavá ponuka, ale bawor je voľba srdca nie rozumu.
Jsem se pořád ujišťoval jestli ten článek nebyl vydanej 1.dubna už.... >:D
BMW jsou podle mě ošklivá auta ale, že i špatná to jsem si nikdy nemyslel... 8-s
Vtip to rozhodně není. Na rozdíl od zdejších diskutérů jsem tady možná jediný majitel jednoho takovéhoto jednoho problematického kousku : BMW 330d xD. T.j. 4x4, model 2009, standardně vybaveno systémem osušování brzd. Auto mám od 9.11. Najel jsem už cca 30 000 km, nicméně s ohledem na loňský extrémně suchý podzim jsem na uvedený jev přišel až v 12.11 při první jízdě za souvislého deště na R10. Auto už jen po několikakilometrové jízdě na vodě nejdřív nekonečný zlomek vteřiny nebrzdilo, poté následovalo dramatické ujetí předku doleva. Velikost vybočení závisela na rychlosti jízdy a intenzitě brždění. Ač mám ujety statisíce kilometrů s různými auty a jen tak něco mě nerozhodí, nic podobného jsem v životě nezažil. Jedná se o naprosto strašidelnou závadu na kterou si odmítám právě u BMW zvykat, nějak ji korigovat volantem, či doplňovat sofistikovaný elektronický systém osušování brzd vlastní nohou tak, že budu čas od času preventivně osušovat brzdy - např. v provozu na dálnici.
Po ověření, že se jedná skutečně o jev (závadu), která není způsobena např. vyjetými kolejemi, na které je jinak auto mimořádně citlivé, jsem věc reklamoval u autorizovaného servisu BMW. První krok v nápravě bylo preventivní přehrání kompletního sofware na jeho poslední model r. 2010. Auto teď táhne doprava, naštěstí méně než předtím doleva, nicméně první "nezabrždění" po delší jízdě a nebrždění v dešti zůstalo. Tento stav momentálně řeším, protože si neumím představit, že by to takto zůstalo. Na první tupost brzd při případném zabrždění za přede mnou jedoucím autem si nejde zvyknout. Skoro pokaždé se infarktově leknu. Naprosto nechápu, jak je možné, že BMW dosud na tuhle závadu neudělalo svolávačku. Je životu nebezpečná. Před přehráním sw bylo auto schopno vjet na okresce o 1 m do protisměru. Hrůza! Jinak jsem v denním kontaktu s mým kolegou - takto majitelem zcela shodného auta modelového r. 2010. Závadu mu auto vykazuje taky. Jen to zatím "neřeší" tak jako já. Ze 2 servisů BMW, které navštěvuju mám ty samé zprávy. Nejedná se tudíž nějakou nahodilost, ale "systém" BMW.
Okřídlený BMW slogan "Freude am Fahren" pro mě tedy platí jen za sucha. tehdy je jízda s tímhle autem a hlavně motorem 3,0d skutečně skvostná. Za deště se ovšem mění na "Horror am Fahren"
Takže zanechte tady soudů typu, že ... to přece není u BMW možný, nebo že je třeba držet za jízdy volant atd. Prostě někde udělali soudruzi v Landshutu poměrně fatální chybu a nějak se jim jí zatím nechce přiznávat, zdá se. Z detailů, které jsem tu nepopisoval, soudím, že možná ani neví, jak ji řešit..
Kdyz ma nejaky problem koncern VW,tak jste vsichni hrdinove,jak jsou koncernove auta s prominutim mrdky, a ze by jste si to v zivote nekoupili,ale najednou se objevi clanek,ze i "mistri z BMW se sekli" a hned to ma byt april atd...Kazda automobilka dela chyby at je to nemec,francouz,japonec,ital ci american... ;-\
Před pár lety za to samé kritizovali Švédové Škodovku
Je to vždy o tom, co který novinář vytáhne z klobouku.
Tam to tehdy nebyl nerovnoměrný nástup brzd ale celkově opožděný nástup na prosoleném sněhu.
Musel jsem se tomu smát. Jezdil jsem tehdy ve švédském "superautě" Volvo a pár dnů před tím se mi to stalo i v tom technologickém zázraku. Nebrzdilo mi na sněhové břečce taky. Poprvé jsem výjížděl po padesáti kilometrech z dálnice a šlápl na brzdu a chvíli se nic nedělo. Ten zlomek vteřiny (možná celá vteřina), než brzdy zabraly mi tehdy připadal hrozně dlouhý. Pak už jsem na to byl připravený a občas brzdy "sušil". A stejně se mi to ještě párkrát stalo. Pak silnice uschly ale Volvo přesto šlo z domu (mělo i jiné problémy).
Jak taková "závada" může vzniknout. Dřív byly brzdný okruhy u auta rozdělený na přední zadní kola. Pak se postupem času přešlo na rozdělení okruhů křížem (přední levý zadní pravý.) Oba typy řešení defacto vylučují možnost nerovnoměrnýho brzdění i v případě poruchy jednoho z okruhů. Jak se teda BMW povedlo tohle nechápu. Když vezmu, že se tlak v kapalinách a plynech šíří rovnoměrně a všemi směry není mi jasný jak bych docílil toho, že mi jedna půlka auta začne brzdit dřív než druhá. Fakt kouzelníci.
trosku mi to prislo usmevne ako si to napisal :-) ono teraz brzdova sustava zdaleka nie je tvorena len pedalom, posilnovacom, hadickami a samotnymi brzdami. je tam aj zlozita elektronika abs, ktora neurcuje brzdnu silu len podla tlaku na brzdovy pedal a podla toho, ci kolesa su zablokovane alebo nie. snima sa napr. aj smer natocenia volantu a podla toho sa rozdeluje brzdna sila na jednu alebo druhu stranu auta (aby lepsie zatacalo pri prudkom brzdeni a zatacani), kazde koleso moze byt brzdene elektronikou nezavisle od ostatnych. takisto do brzdovej sustavy zasahuje aj stabilizacny system, ktory vyhodnocuje miliardu velicin (natocenie volantu, uhlove a smerove zrychlenia, naklon auta, ... vela je toho) a podla toho pribrzduje v pripade potreby jednotlive kolesa. je tam toho tolko, ze sa moze stat, ze nejaka situacia je zle vyhodnotena a auto brzdi inak, nez ma. to, ze sa sliapne na brzdu a auto brzdi vzdy vsetkymi kolesami rovnako a je to regulovane len abs-kom je uz davno minulost hlavne pri premiovych znackach.
přijde mi ale divný, že tam píšou konkrétně o mokru a mastným filmu na kotoučích. To že by se mohla zjančit elektronika bych se ani nedivil, ale z toho článku mám dojem, že problém mechanického rázu a ne elektronického. Sice už jsem taky slyšel story jak se poblázněný XDS snažilo strhnout auto do pangejta, ale tohle nebude asi ten případ. Víš, že jsem celkem rád, že mám v autě jen ABS a ASR :-)
Problém s vlhnutím kotoučů a pomalého náběhu brzdného účinku se probíral v našem motorisitickém tisku už před nějakými 30 lety, dokonce se tam i doporučovalo to občasné přibrzďování... přitom na odstranění tohoto problémů stačí jedno nenáročné technické řešení - buď vrtané kotouče nebo drážky na třecí ploše kotoučů. Drážky jsem si nechával dělat i na své škoduli a napamatuji se, že bych měl někdy s brzděním na mokru jakýkoli problém, který by způsobil pozdní náběh brzd... Jestli se dobře díváte na bilboardy s reklamami prodejců ND, je tam vidět kotouč s drážkou ve tvaru zakulacené pěticípé hvězdy - což je to, o čem mluvím. Mimochodem - popisovaný problém jde na vrub pohonu 4x4, protože tento vždy jaksi ovlivňuje přenos sil z jednoho kola na ostatní a zpět... Žádný elektronický systém, spojený s mechanickými komponenty, nedokáže být absolutní, setrvačnost mechanických hmot dělá své a fyzikální zákony se prostě nedají obejít, i kdybychom se na hlavu postaviili...
Vývoj předních pohonů se dostal na takovou úrooveň, že si lidé jaksi navykli na to, že auta jezdí téměř jako po kolejích a když pak dostanou do ruky zadokolku, tak se najednou diví, že to není vždy tak pravda, jak si navykli. Pokud si někdo myslí, že když šlápnu na brzdu, mohu pustit volant a auto pojede rovně, tak ať na to rychle zapomene - to platí jen pro nové brzdy a naprosto rovnou a nehrbatou silnici, což je kombinace se v našich končinách jaksi se nevyskytující. Kromě toho na tah kamsi mimo má také vliv geometrie a vůle v řízení a přední nápravě.