BMW: Masivní nástup nových agregátů pro vybrané modely
Evropská legislativa je neúprosná, a tak se v budoucnu setkáme s maloobjemovými motory v automobilech, u kterých bychom to snad ani nečekali. Nejnovější zprávy přicházejí od BMW, které doplní nabídku modelů 1,2,3,4 a X5 o zcela nové úsporné agregáty. Setkáme se s nimi v létě letošního roku.
Už i nové BMW 3 dostalo do základu tříválec, proč by tedy tento systém nemohl fungovat u menší řady 1. Na mysli máme zážehovou patnáctistovku s označením 118i, výkonem 100 kW a spotřebou v rozmezí 4,8-5,4 l/100 km u tří- i pětidveřové karoserie. Akcelerace z klidu na 100 km/h zabere přijatelných 8,7 sekundy, nebo o 0,2 sekundy více, pokud sáhnete po automatu.
U BMW 2 už jsou novinky zajímavější. U karosářských verzí kupé a kabriolet se těšte na vznětové čtyřválce 218d (110 kW) a 225d (165 kW,) jejichž spotřeba by neměla překročit 4,9 l/100 km. Skuteční gurmáni si však pochutnají na mistrovském šestiválcovém kousku s označením M235i xDrive Convertible s výkonem 240 kW, akcelerací z 0-100 km/h za 4,9 sekundy a kombinovanou spotřebou 8,3 l/100 km.
U řady 2 ještě zůstaneme, ovšem v provedení Gran Tourer. Zde se objeví hned tři novinky – tříválce 216i (75 kW,) 214d (70 kW) a čtyřválec 220d o výkonu 140 kW. Jak si však nejmenší motory poradí se sedmimístným MPV je prozatím záhadou.
Ani na modely 3 Gran Turismo, 4 Convertible a 4 Gran Coupe výrobce nezapomněl. Bavíme se o verzích 318d (110 kW), 320d (140 kW), 420d (140 kW) Convertible a 418d (110 kW) Gran Coupe. Zde bude spotřeba oscilovat mezi hodnotami 4,1 až 5,1 l/100 km.
Končíme modelem X5, jehož nabídka již dříve startovala čtyřválcovým agregátem sDrive25d, který poháněl zadní kola. BMW na něj od léta nezanevře a nabídne i verzi s pohonem všech kol xDrive, dočkáme se však navýšení výkonu na 170 kW (dříve 160 kW) a zkrácení doby akcelerace z 0-100 km/h na 7,7 sekundy (-0,5 s). Spotřeba se má pohybovat v rozmezí 5,3-5,6 l/100 km.