Nová generace BMW řady 5 neobhájila v květnu své prvenství ve vyšší střední třídě. Nestačilo jí k tomu ani 79 prodaných aut, překonal ji Mercedes třídy E.
konecne najlepsie auto segmentu tam kde patri :yes:
Inak vie mi niekto poradit kde si pozriem cesky trh kompletne cely? Slovensky si viem kuknut na stranke zapsr.sk. Cesky by som chchel tiezpozriet cely lebo redakcia nam jednotlive triedy ( mala, nizsia stredna, stredna ...) davkuje pomaly cely mesiac a k tomu casto je to aj prehodene. Nerozumiem redakcii auto.cz este sme nemali ani triedu nizsiu strednu ani strednu a uz tu mame tabulku vyssej strednej triedy. Preco to takto prehadzujete?
Neviete utobit jeden poriadny clanok kde bude naraz komplet tabulka vsetkych tried? Davkujete to cely mesiac a aj to poprehadzujete a este je bezne ze skoro v kazdej tabulke je nejaka chyba pripadne triedite modely niektore absolutne nezmyselne. Nebudem menovat ale nemsuim byt superodbornik na auta aby som urobil lepsie tabulky.
Další kdo naletěl na strategii Škody Auto - Octavia je nižší střední a Superb střední. Hezky jses nechal napálit..... jojo, brainwashing funguje... :-) Nebo si skutečně myslíš že se nějaké další auto ve střední třídě dá koupit od 350 tis Kč jako Octavia? A Superb, který stojí co Passat, Mondeo a Insignia, že patří do vyšší střední?
Škoda dělá auta, která jsou více než jiné mezitřídní. Dělení vozu do tříd je v podstatě zbytečnost zakořeněná v hlavách tabulkových kovbojů. Neb si už někoho viděl, kdo si vybírá auto primárně podle segmentu?
Takže, , když se podívám do ceníku Renaultu na jeho Lagunu, zjišťuju, že u škodovky za tu cenu dostanu Octavii. Ano, Laguna ani Octavia stejná třída nejsou.
Třeba podle osobních preferencí?
Přece nikomu nechceš linkovat to, jaký auto si může nebo nesmí koupit za svý peníze.
Většinou to chodí tak, že když člověk nasbírá dost peněz a rozhodne se pro nový auto, tak projde všechny salóny a prostě se ptá, co mi nabídnete za mých (třeba) pět se tisíc?
Tu mu nabídnou tohle, tam zase něco jiného a nikde není psáno, že za půl mega musí koupit velký auto.
ešte by som počkal na 5-ku kombík a potom to bude rovnocenný súper.. ale každopádne E-čko je fantastické auto, mal som tú česť s E 350CDI a fakt je to delo :-!
Mno uvidíme. Mercedes hybridy nabízí, ale jsou předražené a výkonově za klasikou...viz motory BlueTec. Připadá mi to jako politické zelené vyhovění, že to nabízí...
Jaké jsou v tabulkách chyby? Doporučuji projít tabulky SDA, ze kterých vycházím (viz odkaz) a pak teprve říci svůj názor. Celkový žebříček nejprodávanějších modelů připravuji dvakrát ročně, za půlroční období a za celý rok. Měsíční statistiky neplánuji.
Peugeot je moja srdcovka a 607 je jeden z fakt vydarenych a krasnych Peugeotov. 508micka nahradi aj 607mu a tak to treba brat. Jednoducho rozmerovo uz mame tak velke auta strednej triedy ako Insignia, Mondeo, Superb ze by bolo nezmyselne vyvijat pre Peugeot nastupcu 407micky a este nad nou jeden vacsi model ako nahrada 607my. Par rokov dozadu a aj dnesny Superb s Mondeom by boli vyssia stredna trieda proste auta sa zvacsuju. Keby sme chceli nastupcu 607my musel by Peugeot prist s 5 metrovou limuzinou ako Saab 9-5 a to nema zmysel.
%08micka svojimi motormy kvalitou a rozmermy pokryje v podstate dve triedy aj vyssiu strednu aj strednu - nieco podobne ako Insignia ktora je nastupca Vectry aj Omegy.
508micka svojimi motormy kvalitou a rozmermy pokryje v podstate dve triedy aj vyssiu strednu aj strednu - nieco podobne ako Insignia ktora je nastupca Vectry aj Omegy.
Este dodam ze cele to nafukovanie rozmerov aut ktore je dnesnym trendom je zahubou delenia aut do vobec nejakych kategorii.
Nova Astra radena do nizsej strednej je vacsia ako Alfa starsia 156 radena do strednej triedy
Nova Kia Rio radena medzi male auta je vacsia ako starsi golf 3 radeny do nizsej strednej triedy
Novy Saab 9-5 ktory je vyssia stredna trieda je vacsi ako 10 rokov stare Audi A8 radene do luxusnej triedy.
Musime si pomaly zvykat ze trieda malych aut bude mat nad 4 metre dlzku a nizsia stredna trieda bude zacinat o 4,3 do 4,6 metra co bola kedysi stredna trieda.
Tak za tri styri roky bude aj vyssia stredna tireda zacinat na dlzke 5 metrov a to bude pecka
O 15 rokov si kupim male auto a bude mat 4,7 metra a polozim do smutku aj suseda na terajsom passate
nektere modely od bmw nabizeji vnitrni prostor mensi, nez mnoha auta o tridu niz - k cemu potom 3 metrovy rozvor a 5 metrovou delku, kdyz se v nem pak stejne necitim pohodlne
Kouzlo automobilového trhu je v šíři nabídky, ke každému bmw existuje v dané třídě několik dalších variant s jinou koncepcí než motor na délku a zadní náhon, což znamená více místa, hlavně v příčném směru, uvnitř. Každý soudruh tak má možnost volit, o něco více prostoru nebo kouzlo zadokolky se středovým tunelem na pravém stehně. ;-)
Jsou třídy, kde nákup auta není projevem vůle nýbrž demonstrací životní rezignace... Tohle ovšem není diagnóza třídy vyšší střední. Vyšší střední, to je třída es, a to jak automobilových tak lidských.
Není rozhodné, zda prodal více Mercedes-Benz či BMW, zde kralují soustavně oba dva. Samozřejmě v triumvirátu s AUDI.
Co se týká E-klasse, pak jeho designové kvality dojdou uznání časem i v nižších vkusově intelektuálních diskuzních patrech. Kdo má voko, toho však Éčko očarovalo už včera, tupozrakým je nutno dopřát čas. Jedno je však jisté, nikdo na světě neumí dnes vizáž aut lépe, než Mercedes-Benz.
Všichni tři pak všem ostatním předvádí především jednu absolutní charakterovou vlastnost - jejich vizáž dokonale a věrně odráží to, čím který model ve světě aut, ve světě lidí je. E-klasse, jako špičkový středobod luxusních sedanů, jako referenční vzorek pro pojem automobilový komfort, luxus. Pětka od BMW pak v sobě koncetruje veškerou tu eurobejčí nadrženost všech správnejch eurodrzků Evropy. Chce to mít ale již trochu odžito, zažito a přežito, nějakej ten úspěch a nějakej ten šrám, pak seš ideálním adeptem na tento luxusní sedan se sportovním šmrncem. AUDI A6 dnes ztrácí tím, že je takříkajíc obtěžkán, a to čekáním na novou generaci. Přesto i ve stávájícím modelu je věrně zakódován technicistní charakter vozu, ten nepřehlédnutelný vklad AUDI do světa "velkých" aut.
Ještě o jedné věci je nutno se zmínit, a sice o kombi mutaci Éčka... ano, stvořit kombiboha vyšší střední, to umí opravdu jenom Mercedes-Benz.
Číslem měsíce je číslo 254. Ano, 254 lidských es pořídilo v květnu 254 es automobilových. Ideální kombinace, co?
Lidských es? Snad nechceš tvrdit, že kvality člověka se odráží od renomé automobilu, který vlastní... konkrétně německá prémie bývá oblíbena sortou pochybných lidí (ze své životní praxe to jistě víš o hodně lépe, než já).
Nadřazování prémiových vozidel z principu mi příjde poněkud povrchní. Jako člověk, známý svými nemalými znalostmi o automobilech, jsi jistě obeznámen s problémy, které tížily např. Mercedesy či jiné prémiové vozy.
Klidně mě označte za podřadného jedince, když budu sedlat lowendový či jinak méněcenný (a hlavně neprémiový) automobil, čímž bude pro některé místní diskutéry jasné, že jsem podstatu prémiových automobilů nepochopil. Radši ji nikdy nepochopím a investuji peníze do něčeho smysluplnějšího...
P.S.: Do diskusí o tupých neživotných mašinách, které jednou ve většině případů stejně na hromádce zkorodují, se dostávají mnohdy velmi osobní útoky (např. tvrdíš, že lidé, kterým neučarovalo nové Éčko, trpí tupozrakostí), které jsou zcela zcetsné...
Pokud budeš (ty, nebo kdokoli jiný) brát tyto příspěvky doslova a absolutně, pak to co jsi napsal má jistě svou nepochybně opodstatněnou logiku a pravdu...
Osobně si ovšem myslím, že takhle (doslova/absolutně) míněny nejsou a nahlížím na ně (jako na vše) skrz motto v mém profilu... ;-):-)
Osobně nesdílím tak mimořádné nadšení z designu MB-E (možná skočím k očnímu ;-) ) a ve verzi kombi mě (designově) ještě pozitivněji překvapila 5ka od BMW, která je navíc i dost fotogenická... Současné kombi MB-E je designově velmi povedené především na poměry jeho minulých generací, kde design jednoznačně ustupoval prostoru v zadní části karoserie, tentokrát se ale podařilo "vykouzlit" (v tomto ohledu) téměř ideální kompromis. Jako slabinu (na poměry MB/BMW/AUDI) vnímám u Ečka jeho interiér (především palubku), který je (podle mě) momentálně celkově nejslabší z německého prémiového trojlístku a zřejmě se bude postupně ubírat ke stylu Shooting Brake Concept, což je cesta která má opravdu parádní vyhlídky... :yes:
[odkaz]
BMW 5 v kombi mě velmi zaujalo. Zatímco sedan mě příliš neohromil (což ovšem neznamená, že se mi nelíbí), u kombi se mi zamlouvá záď. Z profilu vypadá vůz nesmírně atleticky a zatím ho považuji za jedno z nejkrásnějších kombi Evropy. Ovšem své udělá barva karosérie, provedení či úhel pohledu (BMW 5 kombi je, jak říkáš, velmi fotogenické). Vždy jsem obdivoval design Audi A6 Avant, které se na svém pomyslném stylistickém trůnu mezi prémiovými kombi po příchodu BMW 5 neotřáslo tolik, jak jsem čekal. Je stále aktuální a má co říct.
P.S.: interiér konceptu v odkazu působí sériově... víc, než si myslíme ;-)
To souhlasím, když současná A6 (sedan) vyšla, trochu mi vadila její zadní partie, hlavně zadní světla (současný facelift to velmi citlivě napravil), ale když vyšel A6 Avant (později i jako allroad), bylo tu najednou designově dokonalé kombi, navíc i (na tehdejší dobu a třídu) s dokonalým interiérem ...
ad P.S. ...nejen působí, i proto do něj také vkládám velké naděje... ;-)
Allroad Quattro od A6 Avant (spolu s menší A4) patří mezi mé nejoblíbenější německé vozy. Mám-li si vybrat z prémiových vozidel, žhavými kandidáty na koupi by bylo jedno kombi z nich. I interiér (jak svým členitým designem, tak zpracováním) je špičkový... i přes jeho stáří se mi líbí o poznání více, než u Éčka...
... a k tomu Shooting Brake Concept - tomu říkám snový Mercedes-Benz! Namísto konzervativních sedanů osobitý unikát. Byl bych nadšen sériovou výrobou, které se, dle všeho, dočkáme ;-)
Čus Brouku Pytlíku, po tvé zprávičce: "...nejen působí, i proto do něj také vkládám velké naděje" jsem smíchy málem vyzvracel plíce, trochu uber, dík :yes:
Ferdo mravenče, možná ti nedošlo, že to tu nepíšu tobě, ale těm, co jsou schopni aspoň něco pochopit, takže s tím hulením uber spíš ty, nebo si ty plíce fakt vyzvracíš... ;-)
edit- škoda, že to co tu obvykle vyplodíš ty, není naopak ani k zamyšlení, ani k pobavení... :-O:*)8-s
Veršotepec jako GTI by ale jistě nádech prostoru pro nedoslovnou interpretaci dokázal do svého textu otisknout...
Já jsem rád, že znám prémiové lidi i bez prémiového vozu, ačkoliv by si jej zfleku mohli koupit za hotové.
Úctu si u širokého okolí dokázali získat zejména jiným, než hmotným zabezpečením...
* Jisté fyzikální zákony jsou dokázány obecně... Jak na rozměry vesmíru, tak v nejmenších možných měřitelných vzdálenostech...
Ačkoliv tvé motto je koncipováno tak aby obhajovalo samo sebe, není platné vždy ;-):yes:
jj, přesně tak a dík, že si pamatuješ. Pišu málo a budu ještě míň, toulám se pořád po světě, lákal mě po škole víc než auťáky. Švycarsko,Čína,Australie ..nějakej úspěch, nějakej šrám. Teď ješte Kanada (jak jsem o ni napsal v r.05) a tam pak už kotvím a vrátim se, se smysluplnejma příspěvkama i sem. ps: Nebude-li se redakce auto.cz zlobit,tak jen par autaku ze sveta mam v galerii na autorevue.cz, jen nick (tam mam uplne jinej): Theodor. Mrkni se..
Jde sice o třídu pro valnou většinu lidí high-endovou, ale je jednoznačně vidět, že BMW chybí zatím kombík a také základní motorizace. Ano ukázkově mu sedí šestiválce, ale dá se předpokládat, že stejně jako u M-B bude pěknou část koláče tvořit čtyřválcový základ a ten přijde až v září, ke konci roku pak xdrive, ale také konkurent ve vrcholném stylu. A6 a také A7. Tam se dá díky jistější univerzálnosti hovořit o jasném zloději zisků hvězdy a ledvin. Inu i v zimě bude horko ;-)
Určitě máš pravdu. F10 tyto fakta škodí, nevím proč to automobilky dělají. Je otázkou kolik zpočátku výroby vydělajíá na prodeji špičkových motorizací, aby ten výdělek hned ztratili v počtu kusů, ptž si každý 530d dovolit nemůže a raději by chtěl 520d...
A kombi F11 až vstoupí na trh to bude něco. Nejhezčí kombík co kdy byl stvořen, evoluce E39, prostě nádhera. Asi bych měl velké dilema mezi F10 a F11 ;-)
Jasně, ale tyhle automobilky umí marketing s prstem v nose. Je třeba dávkovat, sedan, kombi, základní a vrcholné motory, čtyřkolka... furt je o čem psát, ...nyní bmw 5 s ..., a pořád se drží zájem i prodeje. Jestli je v čr v daném měsíci o pět kousků míň nebo víc je šumák.
O marketingu to není... Spíš chytře postavený bussines (plán). Kombi, čtyřválce a xdrive nemají zapotřebí když mají vyprodané sklady a nestačí vyrábět ani v6 sedany...
Chybějícím oživí prodeje po odeznění první vlny euforie po novém modelu... Nasekat hromadě zákazníkú dodací lhůty na půl roku asi není jejich záměrem.. Naopak schopnost uspokojit je průběžně a rozumně hospodařit s výrobními kapacitami...